Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(°v°)(°v°)(°v°)HELMIEN' 06 maaliskuu(°v°)(°v°)(°v°)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi nukkuu sohvalla ja Silva touhuaa omiaan, eiköhän tässä ole hetki aikaa kirjoitella -kuuluisia viimeisiä sanoja...

Silppu tekee hampaita ja herää edelleen seitsemän aikoihin aamulla. Eilen ja tänään nukahti päivälenkillä kärryihin, nukkui 30 min. ja 20 min. eli siinä on olleet viikonlopun päikkärit. Voitte kuvitella että illat on olleet hippasen väsyneitä. Yritin sanoa miehelle ettei antaisi lapsen nukahtaa lenkillä, antoi sitten kumminkin. Phiu, joskus oikein odotan arkipäiviä, saadaan ainakin mennä tutun ja turvallisen rytmin mukaan.

Silvanderi on pysynyt päiväkuivana, siitä päivästä kun tajusi pottailun on vissiin yhdet pissat tulleet päikkäreillä vaippaan. Päiväunille ja ulkoiluun laitan vielä vaipan, ja tietysti yöksi. Nyt tekee kakatkin pottaan ja saa siitä hyvästä puolikkaan piparkakkua, pissasta saa rusinoita :).

Kuumetta, tuliko sulla repeämät Dunskusta vai mitä korjattiin? Ei enää muista :I.

Ruokaa vääntämään ->

KL.

Vierailija
22/64 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja munarakkulat on näkyvissä vielä ;))))

Joo, Dunskun iso pää repi alapäätä, no ei vaiskaan ollut iso pää, mut siitä ne tuli ja nyt sitten tosiaan korjattiin. Kyllä mä oikeesti tänään mietin ettei mulla ole kaikki kotona, ihan omasta tahdosta menen leikkaukseen enkä kärsi istua sen jälkeen kunnolla..

Meidän yläkerrassa oli megabileet viime yönä, kahteen saakka kesti mun pinna ja sit soitin poliisit. Hyvin äkkiä liukeni pennut tonne kadulle. Vaikka mua infottiin bileistä etukäteen mut eipä auttanut ovelle koputtelu, eihän sitä kukaan kuullut ja sit virkavalta sai hoitaa homman loppuun. Pikkusen väsyttää, tänä yönä saa nukkua ilman meteliä, toivottavasti.

Meillä elämä jatkuu samalla mallilla, paitsi tytsy on uhmassaan oppinut heittämään tavaroita kohti ja sit sanoo ei saa heittää... syö lapio kaupalla lunta kielloista huolimatta, riisuu kaikki vaatteet ja mitään ei pue takas. Eilenkin illalla tytöllä oli vain balettihame ja muuten nakuna...

Jätkä on oppinut huutamaan äiti ja mitä, siskot opettavat koko ajan kaikkee uutta. Äsken jätkä kiipes lelulaatikkoon ja sit itketti kun ei yksin sieltä pois päässyt.

Nyt pitää mennä vaippaa vaihtamaan, näkyy lahkeet olevan ihan märkänä... Ihanaa muuten kun ei tarvii kakkoja pestä eikä nostella mitään kun saa vaan passuuttaa muita..

Olitko Fassiloora muuten tuolla Kaapelitehtaan kestovaippahärdellissä?? Mun oli tarkoitus mennä mut en jaksa seisoo kauaa. Sanoin sit siskolleni et ostaa mulle muutamat kuoret, saa nähdä onko löytänyt mitään.

Tytöt meni keskenään suihkuun, isompi opettaa pientä laulamaan:Heiluta sun joulukinkkua .... joku nrj:n juontajien joulurallatus

Kuumetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta otsikoinnista vois tosiaan vääntää vaikka naisen lantion -mä kyllä tavoittelin pöllöriviä :P. Maaliskuu kun on pöllöjen soidinaikaa (minäkö luontonörtti?). Onneksi en yrittänyt mitään viritelmää tyyliin (y) tai (_!_) tai (oYo), ylläpito varmaan sensuroisi...

Jos haluatte niin perustakaa joku uusi kuukausikeskustelu, mä kun olen näitä pistänyt pystyyn niin paljon viime aikoina :).

KL.

Vierailija
24/64 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt, kun sen kerroit Kaalilaatikko!! :) Mä oon tosi huono noissa hymiöissä ym. nykyaikaisuuksissa...

Kuumetta minkäs ikäinen se teidän poika jo onkaan, kun kiipeilee lelulaatikkoon!?! Miten musta tuntuu, että se syntyi vasta ihan äsken... :)

Voi jee, voitteko kuvitella mitä mulle äsken sattui! Kirjoitin näitä juttuja ihan rauhassa ja siemailin samalla vettä. No enköhän vetänyt sitä vettä henkeen niin, että oksensin samantien päälleni/lattialle!!!! Voi yök! Ilmeisesti aika herkässä tuo oksennusrefleksi.... Onpa kiva mennä nukkumaan, kun on nenä täynnä oksennusta.... Viime viikolla, kun oltiin sairaana niin Onni oksensi ensin meidän olohuoneen ryijymatolle/sohvalle ja sit myöhemmin meidän sänkyyn... :(

No näihin tunnelmiin on hyvä lopettaa ja painua nukkumaan! ;-)

kumppari

Vierailija
25/64 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ihan ekana ne mielessä käynyt... vai pyöriikö minun maalima nyt tuolla navan alla.

Meidän poika on nyt 8 kk 2vkoa. En tiiä mistä nämä mun lapset energian saavat, eka käveli 8,5kk ikäsenä, Dunsku 9,5kk ja Kaksu jo kiipeilee... Mutta hampaat edelleen puuttuu!!!!

Dunskulla on jo kaikki hampaat olleet kauan suussa, ei tarvii ku yhden hammasitkuja kuunnella.

Nyt pitää maksaa laskut ja valua kumppariostoksille.

kuumetta, aamuvirkkuina.

Dunsku on jo kerennyt kattoo muumit, syödä aamupalan, repiä vihon lattialle, levittää mun rahapussin. Kaksu on jo 2 kertaa kakannut, syönyt aamupalan, murustanut leivän pitkij ja poikin ja levitellä lelut....ja me ollaan oltu tunti hereillä...

Vierailija
26/64 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä muutaman rivin ehtisi kirjoittaa, ennenkun lapset ryntää sisälle... Ovat keskenään pihalla leikkimässä. Just äsken piti itsekkin käydä pihalla kun pojat taas kerran karkas pihasta tielle!! Onneks ei iso tie ole kovin lähellä, mutta jos pihatielle karkaa, ei ole pitkä matka maantiellle. Yleensä Rebekka tulee huutaan ovelle, että pojat karkaa, mutta tälläkertaa ei tullut!! Olin lähes ilkosillani, kun olin aamusta käynyt labrassa ja piti vaihtaa vähän kotosampaa ylle... No katsoin ikkunasta pihalle ja pojat oli pihatiellä ja vaari (isäni) oli auton kanssa poikittain tiellä!! :) Äkkiä sitten kuteet niskaan ja karjuun poikia pihaan!! Käytiin sitten tekemässä pieni kävelylenkki ja menin kysyyn vaarilta mitäs pojat olivat tuumanneet... Olivat vähä olleet syyllisen näköisiä...

Huoh!!! Ennen leikkivät ihan rauhassa pihassa, ei tarvinnu pelätä että karkaavat, mutta tämä meidän jääräpää kun keksi, että tiellekkin voi mennä, ni sen jälkeen pihassa ei paljo pysytäkkään!! Pitäis varmaan joku kunnon piikkilanka-aita kehitellä... ;) Mä kun en aina lasten kanssa pihalla ole, kun viihtyvät niin hyvin keskenään.

Toisaalta onhan se ihan kiva, että pääsevät taas oleen pihalla... Oltiin tässä kipeenä parisen viikkoo taas yhteenmenoon... Meinas taas uskonpuute tulla, eikö ikina parannuta. Ei ollut kun vaan sitkeä ja pitkäkestoinen nuhakuume, mutta hermoille otti. ittekkin olin puolitoista viikkoa kipeänä. Juha-Matin kanssa käytiin sitten lääkärissä. Oli tammikuussa korvatulehdus ja tämän piti olla vain j' lkitarkastus. Mutta lääkäri teki perustarkastuksen, kun oli kipeänä. Lääkärinä oli taas se ulkomaalaislääkäri, josta olen ennekin haukkunut... Joka syytti minua juha-matin korvatulehduksista. No Juha-Matti huusi kun hinaaja.... Ei tarvinnu ku nähdä se, ni johan alko parkuun!! Ei oo muita lääkäreitä sillain pelännyt. No lääkäri kuunteli huutavan pojan keuhkot jotka ok, vaikka yski ja rohisi ja henkeä haukko. Oli jotensakin huvittava tilanne. Sit katto korvat. Kummassakaan ei tuöehdiusta, mutta oikea korvan putki poistunut. Totesin sitten, että se on se korva, jossa viimeksi oli tulehdus, nii lääkäri totes: " ei tulehdusta, terve korva." En jaksanut selventää uudestaan... Annoin olla, mutta mitään ei jatkoista puhunut, mitä tehdään, kun putki puuttuu.. Tässä nyt sitten odotellaan, alkaako sama korvatulehdusrumba kuin viimekeväänä...

Mitäs sitten vielä... Itse olen ollut todella väsynyt. Kilpirauhasarvot taas varmaan ihan pielessä. Kävin kuukausi sitten kokeissa ja olivat jättäneet toisen arvon ottamatta ja sen takia piti käydä uudestaan labrassa. Toivottavasti saan pian vastaukset, josko lääkitystä täytyy muuttaa...

Kiva lukee muidenkin tahtojentaistelusta... Onneksi ei siis olla ainoita!! Meille on tullut ihan kamala jääräpää!! Välillä ollaan niin herttasta poikaa, että jopa kesken leikin tullaan antamaan halia ja pusua ja maailman kilteintä lasta, mutta sitte välillä mikään ei onnistu ja kamalaa huutoa, jos äiti erehtyy auttamaan. Kiva lukea, kun muilla lapset jo kuivana.... meillä ei suostuta meneen edes potalle... Rebekka ja Sakari oli tän ikäisenä jo ihan täysin kuivia, mutta Juha-Matti kulkee varmaan vielä koulussakin vaipat pöksyissä... Eilen teki historiaa ja teki kakat pottaan. Ja aina kun suostuu meneen potalle, niin kyllä sinne sitte tiristetään vaikka se yksikin tippa, mutta... Pukemisetkin välillä yhtä tuskaa, kun poika haluaa itte ja välillä kakkavaipatkin pitäis saada itte ja kamala huuto, kun äiti väkisin ottaa pois ja pesee... Kaiken paras oli, kun oltiin mummolassa ja mummo komensi poikia, ettei saa juosta ja huhtoa sisällä, niin Juha-Matti huusi ensin että ei ja sitten tuli mummolle sanoon tyyliin, että älä sinä siinä komentele... Ilme oli kyllä todella mahtava. Puhetta kun ei niin kamalasti vielä tule... Paljon tulee sanoja, mutta ovat yleensä sinnepäin... joita vain äiti ymmärtää... Höpöttää yleensä sitä omaa kieltään. Mutta kait ennen koulua senkin taidon oppii. Tuntuu ettei vaan kerkee keskittyyn johki puhumiseen... AIna kauhee meno päällä.

Rebekallekkin tullut joku uhmakausi. Kestänyt jo vähän aikaan! Mikään ei käy, mitä äiti sanoo, vaan kaikki pitäs tehä juts niin, miten eniti tykkää. Ja jos pojat sattuu leikkiin niin, miten neidille ei kelpaa, niin sitten tönitään ja lyödään, miteä ei ennen ole tehnyt. Onneksi Sakarilla ei ainakaan vielä ole mitään uhmaa!

Mitäs sitä sitten kirjoittasisi... Vähän ajatukset vaihteeks hukassa... Neuvolakin siirtyi kuukauden päähän, kun oltiin kipeinä silloin, kun piti olla, joten tarkkoja mittoja ei vielä tule...

Josko onnistuisin meitin nappuloista kuvan laittaan... Kuva otettiin lauantaina ennenku lähettiin papan kanssa verkoilla käymään.. Oli jännää kun mentiin monkijällä ja kun sattu vielä verkoista kalaa tulemaan.

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=1694931.jpg[/URL]

Juha-Matti on punaisessa haalarissa

Tässä vielä Sakari ja Jua-Matti reissun jälkeen... Hieman väsynyttä miestä...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1694974.jpg

Vierailija
27/64 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan uudestaan...

Tässä : http://www.aijaa.com/v.php?i=1695004.jpg

Josko nyt näkyisi...

sinilila ja lumiset lapset ;)

Vierailija
28/64 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli Onnin 2v neuvola. Oli kyllä järkyttävä reissu!! Onneksi oli mies mukana, kun samalla oli myös mun äitiysneuvola.

Onni alkoi reuhaamaan heti, kun päästiin ulko-ovesta sisään. Ei olisi malttanut vaatteita riisua, kun olisi pitänyt päästä odotustilaan leikkimään. Th:n huoneeseen ei olisi lähtenyt millään, väkisin piti viedä. Siellä ei alkanut mihinkään mittauksiin suosiolla... Yritti koko ajan karkailla jne. Lopulta sitten saatiin ne mitat otettua, ovat varmaan vaan " vähän sinne päin" -mittoja : paino 12.9kg, pituus 89.5cm ja pään ympärys 50cm.

Onneksi täällä on nyt hiihtolomaviikko niin siellä neuvolassa ei ollut ketään muita kuin me! :)

Kyselempä teiltäkin joilla useampia lapsia, että oletteko vertailleet odotusaikana kaikkia mahdollisia mittoja keskenään? :)

Minä huvikseni vertailin ja tämä uusi tulokas on paljon pienempi kuin Onni aikoinaan. Painoarvio oli tästä uudesta 386g ja Onnista samoilla viikoilla 506g! Samoin maha mulla on paljon pienempi nyt kuin Onnista. Sf-mitta oli vaan 18 , kun taas Onnin aikaan se on ollut rv 18+6 jo 19!! Nythän mulla on viikkoja kuitenkin jo 22+1. Mietin vaan, että olisikohan tämä nyt sitten tyttö, kun on noin pieni!?! ;-)

kumppari

Vierailija
29/64 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla valittamaan/purkautumaan tänne. Helmi on itkenyt, kitissyt ja kiukutellut koko päivän. Ruokapöydässä ei suostu yhtään istumaan kunnolla, vaan istuu aina polvillaan ja sitten itkee, kun jalat puutuu. Eikä pysy edes polvillaan kuin pari sekunttia kerrallaan, vaan nousee seisomaan, kääntyy ympäri yms. Jos nostan pöydästä pois, tulee mun jalkaan roikkumaan ja huutamaan ja yrittää kiivetä väkisin syliin. Valjaat oli ennen käytössä ja pitäis varmaan ottaa uudestaan käyttöön, vaikka Helmi vastustaa niitä kirkuen. Lisäksi ne on hankalat, koska Helmillä tulee lähes aina kesken ruokailun pissahätä ja tykkään pitää valjaat ruokalapun (sellainen iso Baby Björnin essu) alla, ettei likaannu. No, täytyy ottaa ne käyttöön ja pitää ruokalapun päällä.

Leikit sujuu Helmillä oikein hyvin ja on nyt eniten työntänyt nukkea rattaissa tai leikkinyt leikkiruoilla ja -astioille. Yleensä tarjoaa mulle ja miehelle teetä ja pihtaa = pitsaa. Isoveljen kanssa leikkivät myös yleensä tosi kivasti, mitä nyt veli kiusaa vähän väliä ja Helmi omii kaikki veljen tavarat ja huutaa kuin hinaaja, jos ei saa jotain (" Koska MÄ omistan KAIKEN" . Helmi säätää edelleen kovasti ja on ihan yliherkkä kaatumisille yms. Vähänkin kun pyllähtää, niin hirveä itku ja aina pitäis mennä puhaltamaan. Ja noita " pipejä" sattuu koko ajan. Ton on pakko mennä ohi, koska mä en kestä jos Helmi vielä 4-vuotiaana itkee jokaista " pipiä" . Tunnen nimittäin sellaisiakin lapsia ja kaikki mun tuntemat sattuvat olemaan tyttöjä. Onko muiden lapset samanlaisia " itkupillejä" ?

Ihanaa, kun täälläkin on taas lunta! Ollaan ulkoiltu oikein urakalla ja käyty pulkkamäessä, vaikka aina Helmi ei jaksa innostua mäenlaskusta. Tänään illalla tykkäsi, mutta kotimatka oli todella rasittava! Helmi oli pulkan kyydissä ja aina kun käännyttiin jollekin tielle, Helmi alkoi vinkua " Ei täällä" tarkoittaen, ettei halua mennä sitä tietä. Kun vaan jatkettiin matkaa, alkoi vinkuminen muuttua itkuksi. Tota tapahtui ainakin 4 kertaa kotimatkalla ja matkaa oli n. 500 m. Vissiin joka käännöksessä Helmi ois halunnut mennä eri tietä kuin me muut. Sitten halusi tulla mun mukaan kauppaan, mutta kaupan edessä alkoi huutaa " Ei kauppaan" . Kaupassa sitten karjui koko ajan, mutta onneksi hain vaan maidot, niin ei mennyt montaa minuuttia. Mutta tollaista vinkumista ja huutamista on koko ajan. Menee hermot koko tyttöön!!! Onneksi on välillä myös oikein äidin mussukka, niin unohdan aina hetkeksi ton ärsyttävän kitinän.

Poika on myös ollut viikonlopusta lähtien todella hankala. Tuntuu, ettei häneen saa mitään otetta. Ei usko YHTÄÄN MITÄÄN. Jos laitetaan rangaistukseksi jäähylle, sama meno jatkuu jäähyn jälkeen. Pukemassa vaan riehuu, ruokapöydässä riehuu (kunnes poistan pöydästä, mutta sama meno jatkuu taas seuraavalla ruokailulla) jne. Tänään illalla heitti ison lumikokkareen melkein mun ja Helmin päälle ja kun sanoin siitä, ei ollut kuulevinaankaan, vaan alkoi pelleillä yms. Laitoin jäähylle miettimään, mutta ei pysynyt paikoillaan, joten jouduin pitämään kiinni.

Kun tultiin kotiin, sanoin miehelle, etten aio tänään enää sekunttiakaan osallistua tähän perhe-elämään ja menin sohvalle lehden kanssa. No, Helmi tuli siihen viereen tietysti itkemään " äitiii, äitiii, äitiii..." . Onneksi molemmat ovat nyt olleet nukkumassa jo 1-2 h, joten on rauha maassa. Ja onneksi mun äiti tulee huomenna meille, niin on varmaan vähän kivempi päivä. Ja miehen kanssa mennään huomenna hiihtämään. Ihanaa, mutta saas nähdä, luistaako mun sukset ollenkaan vai luistaako liian hyvin.

Sorry tämä valitus!

T:Fassiloora ja kitisevä-Helmi ja tottelematon isoveli

Vierailija
30/64 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion häippästä Kodin Ykköseen heti kun mies kotiutuu, siellä on jotkut Yllätyspäivät tms., pakko päästä ihmisten ilmoille. Ja oli siellä yks matto tarjouksessa mitä ajattelin käydä katsomassa :).

Kumppari, kiva toi sun yrjöjuttu :Q. Joo, mä ainakin vertailin sf-mittoja ja olihan mulla tästä toisesta silmämääräisestikin paljon isompi vatsa. Eniten kyyläsin verenpainetta, olin ihan paniikissa tuleeko taas raskausmyrkytys -ei tullu, mutta kylläkin se etinen istukka.

Oiskohan teille kumppis tyttö tulossa :)?

Sinilila, veljekset on kuin ilvekset =)! Rebekka on kyllä nätti tyttö!

Pikkubroidilta kärvähti hihat, gotta go ->

KL.

Vierailija
31/64 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas hiljaista täällä... Palstalla, että meillä täällä kotona. Ukot on nukkumassa.

Meillä on koko viikon rampannut synttärivieraita. Onni sai kyllä mieleisiään lahjoja : autoja! :) No sai se muutakin, mm. Brion junaradan jota se yllätyksekseni osaa ja tykkää tosi paljon koota. Ja mummolta ja papalta polkypyörän apurattailla! Saa nähdä osaako se kesään mennessä sillä jo ajaa, kun nyt ei vielä jaksa polkea.

Leipomuksetkin sain tehtyä vaikka välillä meinasin nakata kakut roskiin... Mä en ymmärrä miten mä aina onnistun tekemään jotakin kummallista, kun leivon... Leikkaan ne kakkulevyt miten sattuu ym. Ja jos ohjeessa käsketään murskata aprikoosit niin minä tietenkin soseutan... Tein siis ihan perustäytekakun ja sacherkakun. Ja kuivakakkua. Kaupasta sit keksiä ja pullaa. :)

Kaalilaatikko, saa nähdä kumpi sieltä sit kesällä tulee. Rakenneultrassa kysyin sukupuolta niin lääkäri sanoi, että kyllähän tuo enemmän pimpukalta näyttää! ;-) Jotenkin en silti uskalla tuohon arvioon yhtään luottaa, en tiedä johtuuko sitten tuosta lääkärin käyttämästä sanamuodosta vai mistä... :)

kumppari

Vierailija
32/64 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Nyt taitaa kaikki olla jo viettäneet 2-vuotis synttärinsä. Onnittelut tasapuolisesti kaikille näin jälkikäteen.

Meillä Miro halusi autokakun, joten olihan mun sellainen tehtävä.

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=1724482.jpg[/URL]

Ens vuodeksi vois ostaa autovuoan, niin sais ehkä paremman muotosen, mutta hyvää oli;)

Tässä vielä kuva sisaruksista kavereina, kun vielä ne ei osaa onneksi tapella keskenään.

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=1724505.jpg[/URL]

Miro on käynyt potalla jo syksystä lähtien, mutta päiväunilla ja yöllä käytetään velä vaippaa. Lahjuksia ei ole pissoista annettu, kun se on sujunut muutenkin. Nykyisin tekee kyllä hätänsä suoraan pönttöön, potta on vauvoja varten. Ja potallekin teki pisut seisten, muutamaa ekaa kertaa lukuunottamatta.

Kumppari, meillä Miro oppi polkemaan pyörää apupyörillä muutama päivä sitten viikon-parin harjoittelun jälkeen, joten kyllä kesäksi vielä kerkeää oppimaan.

Nyt on selätetty niin vatsataudit kuin flunssatkin, niin kerkeää ehkä selata tuota viimekuun pinoakin joku päivä.

Talvenjatkoja kaikille

-niisku ja miro

Vierailija
33/64 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/64 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku65, hauska kuva sisaruksista!

Fassiloora, mua rupes muuten niin hymyilyttämään toi sun " en aio tänään enää sekunttiakaan osallistua tähän perhe-elämään" , tekis niin mieli käyttää tuota fraasia täällä meilläkin :). Sain kinuttua eilisillan vapaaksi, ts. mies huolehti lapset nukkumaan ja katsoin Medusan sinetin, joka teatterilevityksessä jäi multa väliin. Olen tainnut joskus kertoakin että mulla on noin 100 DVD:n kokoelma, niistä muutama on edelleen katsomatta, kas kun on tässä viime aikoina ollut muuta puuhaa... Mulle leffojen katsominen etenkin teatterissa on ultimaterentoutumista. Kyllä niitä kotonakin kattelee, vaikkei meillä ole mitään kotiteatterijärjestelmiä -niistä voi vain haaveilla.

Joo, ei mulla mitään asiaa ollut, kunhan tulin toivottelemaan naistenpäivät :). Öitä!

KL.

Vierailija
35/64 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo mitään uutta, ei ku on. Pojalta 8kk lääkärissä löytyi systolinen sivuääni sydämestä. Järkytyin ihan kamalasti, nyt sit ootellaan kardiologin kutsua.... ennen ei oo ääntä kuulunut.

Dunsku on alkanut kaivelemaan alapäätään, sanoo vaan et mun kaivaa, mene pois... me vaan sanotaan et mennään nyt käsien pesulle ja kaivelu unohtuu.

Nyt pitää mennä vaippaa vaihtamaan... pitää koeajaa uusia kestoja...

kuumetta

Vierailija
36/64 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähtivät eilen illalla yökylään anoppilaan (viimeksi ovat olleet yökylässä mun äidillä syyskuun alussa...) ja me oltiin miehen kanssa eilen viihteellä. Mun sisko ja miehen kaveri oli myös ja oltiin Luxissa, jos pk-seutulaiset tietävät paikan. Mun mielestä kiva paikka (vaikkakin kallis), kun porukkaa on laidasta laitaan (sekä trendipellejä, juntti-einareita, tavallisia ja erikoisia sekä myös 6-kymppisiä) ja joka paikassa on niin siistiä. En kestä sellaisia likaisia ja nuhjuisia paikkoja, missä on tanssilattialla 5 tuoppia rikki ja lattia tahmea yms. Klo 02 aikaan alkoi armottomasti väsyttämään (tanssittiin siihen asti kuin viimeistä päivää) ja kotona oltiin sitten jo ennen klo 03. Sattumalta ehdittiin just yhteen yöbussiin, vaikka viimeksi vannoin, etten koskaan mene enää niillä. Ihanaa oli olla tanssimassa! Viimeksi olen ollut silloin syyskuussa.

Aamulla nukuin sitten pitkään (mies heräsi jo klo 8 ja oli klo 11 ihan pitkästynyt, kun mä heräsin...) ja päivällä katsottiin 4 jaksoa Pako-sarjan 3. tuotantokaudesta. Noi oli jaksot 5-8 ja me luultiin, että ne on vikat jaksot ja että koko sarja loppuisi siihen. No, ei sitten ollutkaan vikat jaksot... Hieman oltiin ihmeissämme. Mies lähti puol 5 anoppilaan ja mun pyynnöstä jäi lasten kanssa vielä sinne. Kohta tulevat kotiin. Ikävä oli kyllä jo eilen illalla, kun lähtivät ja jännä kuulla, miten oli mennyt, kun Helmi oli siellä ekaa kertaa yökylässä ilman meitä. Kesällä varmaan sitten saadaan seuraavan kerran lapset jonnekin yökylään ja päästään Helsingin yöelämään. En kyllä kovin paljon useammin jaksaisi käydäkään. Ens viikonloppuna mennään syömään ja leffaan, kun esikoisen kummi avovaimonsa kanssa tulevat lapsenvahdiksi. Antoivat meille joululahjaksi 4 kpl leffalippuja, jotka pitää käyttää ennen huhtikuun loppua, joten ens viikonlopunkin jälkeen " pitäis" vielä kuukauden sisällä käydä leffassa. Kivaa!

Helmille on odottamassa kevättä varten esikoiselle aikoinaan kirppikseltä ostettu " vanhanaikainen" kolmipyöräinen (sellainen, missä polkimet on siinä keskellä). Esikoinen oppi polkemaan apupyörällisellä pyörällä vasta 3-vuotiaana (3 v + 3 vko), mutta Helmi on sen verran liikunnallisempi, että oppis varmaan aikaisemmin, jos ylettyisi polkimille.

Nyt tuli muu perhe, joten pitää mennä...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
37/64 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täytyy tulla hehkuttamaan, että pääsimme vihdoinkin tutista eroon! Tuskaisaa se kyllä oli - ja on vieläkin - mutta perjantaina Vilma vei tutin oraville. Toivottavasti helpottaa ajan myöden, mutta kyllä sitä kovin vielä kysellään, ja neitokainen ei meinaa millään nukahtaa päikkäreille ja aamullakin herää tuntia aiemmin kuin ennen plus yöllä heräillään pyytämään tuttia, huoh.

Kuumetta, meilläkin alapää kiinnostaa kovin ja sitä kaivellaan aina kun on mahdollista...

Ihana auringonpaiste ulkona! Iloista viikkoa kaikille!

baby, Vilma ja masuvaavi

Vierailija
38/64 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby2006, ois joskus kiva löytää se kuuluisa oravien tuttikätkö :).

Saamari täällä on neljä astetta lämmintä ja loskaa sekä kuraa riittää. Meidän piha on luistinrata, jään päälle valuu sulavettä ja edelleen pihatietä alas. Harjun alarinteellä naapurit kiittävät kun saavat sulavedet kellareihinsa.

Apinan raivolla puskin päivälenkillä kärryjä nilkkoja myöten loskassa ja manasin kun penskat painoivat tuhat kiloa. No tulipahan todistettua että kärryt kulkevat huomattavasti jouhevammin kun ottaa jarrun pois päältä.

KL.

Vierailija
39/64 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita! Ihan eka piti niitä 2v mittoja minunkin kertoa, eli tasan 90cm ja 13 kg. Palapelien tekemiset sun muut sujui neuvolassa ihan mallikkaasti : )

Ihanaa kun lumet sulaa! Meillä on taas jokakeväinen pihanrakennusinnostus päällä, pihasuunnitelma vaan laajenee ja puutarhalehdet taas kaivettu kaapista... Tän kesän ohjelmaan toivon mukaan kuuluu mm. uima-altaan teko. Saa nähdä miten käy, suunnitelmia me ollaan parempia tekemään kuin toteutuksia.

Suunnittelen myös alanvaihtoa, sitähän tosin olen suunnitellut koko it-alan ajan mutta toteuttaa en ole raaskinut kun on kuitenkin helppoa työtä ja kiva palkka ja hyvin vapaat työajat... Mutta nyt näin pitkästä aikaa kaveria, joka on oman alansa hyvin arvostettu tekniikan tohtori, ja vaihtamassa erään suht ison puljun kehitysjohtajaksi. Iski kateus, kun jollain on oikein kunnon ura! Vähän haaveilen oikiksessa opiskelusta, mies nauroi kannustavasti kun kerroin suunnitelmista :P

Eipä tänne kurjuutta kummempaa sitten kuulukaan, päivät menee tyttöjen kanssa mukavasti : ). Vauvakaan ei ole enää mikään vastasyntynyt vaan jo iso pallero, nyyh...

FannyK

Vierailija
40/64 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas nukutaan niin huonosti, että äiti on ihan kehäraakki iltaisin.

Meillä lastenhoitajakotiinprojekti on edennyt loppuun, eli mehän haettiin työluvalla miehen siskoa tänne, nyt luvat on saatu!! Ihanaa mä voin myös rueta etsimään päivätyötä tai tehdä nykyisessä työssä päivävuorojakin kun hoito-ongelmat ratkes.

Nyt pitää vaan etsiä sopiva lento ja sisko tulee tänne. Me ollaan ihan täpinöissään kaikki, mutta kysykää multa kuukauden päästä uudelleen. Voi olla pinna piukalla kun on toinen nainen taloudessa... eikä hän puhu suomea, mun heikolla ranskalla ja arabialla ei pitkälle pötkitä. Mutta kehittyypähän kielitaito ainakin mulla ja lapsilla.

Tänään olis taas laulupäivä, pitää kohta lähteä kiitämään et kerkeää bussikortin täyttämään ennen puistoon menoa. Mikään kun ei ole samalla suunnalla... Sofia voitti alterboyztiin (vai miten se kirjoitetaan) liput ja illalla on sitten ennakkonäytös. Kiva kuunella sitä Tuiskua sitten taas päiväkausia ;)))

No, mä taidan ottaa pikaset surffaukset sähköpostimaailmassa ja puen huligaanit.

kuumetta