(°v°)(°v°)(°v°)HELMIEN' 06 maaliskuu(°v°)(°v°)(°v°)
Kommentit (64)
Kerrassaan aivan hurmaava pieni mies teillä Kaalilaatikko! Ihana! :)
Sinililalle tsemppiä myös meiltä! Tosi ikävää, että kaikki ongelmat aina kasaantuu samaan aikaan. Varmaan olisi ollut ihan riittävän raskasta jo tuo pelkkä sairastelukin saatikka sitten, että joutuu ukon kanssa vielä riitelemään! :( Minäkin ihmettelen, että millä perusteella se ei päästä sinua minnekään? Minäkin tekisin niin, että ottaisin ja lähtisin. Ja puhelin pois päältä / äänettömälle! PAKKOHAN se on joskus päästä eroon noista mukuloista vaikka kuinka rakkaita ovatkin! Tai ei mun pää ainakaan kestä jos ei pääse ikinä mihinkään! Toivottavasti saat miehesi ymmärtämään tilanteen myös sinun kannaltasi!
Meille ei kuulu kummempia. Monta päivää olen hoidellut paperiasioita, kun mun pitää olla yksi päivä työttömänä, että saan isompaa äitiyspäivärahaa. Olen sit ravannut työkkärin ja kelan väliä ja työpaikaltakin piti hakea iso nippu palkkakuitteja. Olis pitänyt samantien olla kauemmin työttömänä, kun oli noin paljon vaivaa. Tuskin ne mua enää töihin laittaa tai kukaan edes haluaa ottaa tämmöistä paksumahaa vaivoikseen. ;-)
kumppari
Miehen vuoro laittaa penskat nukkumaan, vetävät alakerrassa kaakaota, puuroa jukurtilla ja mämmiä iltapalaksi...
sinililalle jaksamista täältäkin, onneksi sentään olette jo terveempiä. Miehen asennetta mäkin kyllä ihmettelen, eihän aikuinen ihminen lupaa normaaleihin menoihin tarvi. Mun on kyllä pakko päästä joka päivä hengähtämään, onneksi koirien kanssa täytyy käydä lenkillä, tai kaupassa yksin käyntikin on jo hermolomaa : )
Mä käyn Ideaparkissa ainakin kerran viikossa : ). Piipoo on penskoille kiva paikka, itse en jaksa askarrella niin siellä joku toinen viitsii opettaa. Ja kivempi siellä sotkea paikat vesiväreihin yms kuin kotona...
Siinäpä teille keskiviikon kunniaksi laadukas ryhmäkuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1783690.jpg
FannyK
Kivat kuvat Jussista ja FannyK:N porukasta.
Sympatiat multakin Sinililalle, olet todella pienen tai isommankin tuulettumisen tarpeessa, sitten taas jaksaa. Toivottavasti saat miehes " ruotuun" , pitäähän senkin tehdä osansa kotona.
Monesti oon miettinyt onko kenelläkään niin tasavertaista tuo lastenhoito, ettei miehen kotona ollessa tarvitse kuin sanoa, että mä meen nyt sinne ja sinne. Meillä ainakin tuntuu että tarvii aina muistuttaa miestä että voisi sekin vähän katsoa lasten perään. Mukisematta tuo kyllä katselee kun ei anna vaihtoehtoja.
Isomman kanssa sentään menee oma-aloitteisesti uloskin ja puuhaamaan kaikkea ainakin joskus, mutta muuten tuo oma-aloitteisuus on kyllä melkeen nollassa.
Fassilooralle tuosta ulkona vaipattaolosta. Itsellekin oli " kynnys" ensin ruveta pitämään ilman vaippaa ulkoilut, kun ei ollut sitä pottaa vieressä, mihin voi heti kipittää. Mutta hienosti ne pisuttelut käy siellä ulkonakin, vaikka onkin talvi. Ekalla kerralla kyllä kun koitin ohjata pissoja pois talvipuvusta, niin Miropa heilautti pippelinsä pois ohjauksesta ja sain pissat sormilleni ja tietenkin sen vaatteille. Siitä viisastuin ja sanoin että pitää työntää sitten pyllyä eteenpäin, ettei pissat valu housulle. Välillä tulee jotain tipppoja sinne, mutta mitä siitä, meillä on pesukone.
Tytöllähän tuo käy tietenkin erilailla, mutta helppohan sitä on kannatella että saa pissattua. Ja noi pissatukset käy kuitenkin niin nopeesti, ettei pylly kerkeä paleltua kun ei ole pelkoa niistä 20 asteen pakkasista.
Viimeviikonloppuna oltiin talviriehassa joka kesti kolme tuntia ja laitoin Mirolle vaipan sinne, kun tiesin, että se nukahtaa autoon mennen tullen. Mutta vaipasta huolimatta se siellä aina ilmoitti kovaan ääneen " PISSAHÄTÄÄ" , ja niinhän sitä oli taas mentävä puskan juurelle. On tainnut tajuta ettei ole kiva vaippaan päästellä
Saas nähdä tullaanko sitten tamperelaisten tapaamiseen, kun meillä on muskari tiistaiaamuna ja kerettäis tapaamiseen vasta puolenpäivänjälkeen, jolloin varmaan lähdettekin jo laittamaan lapsukaisia päiväunille, mutta toivottavasti seuraavalla kerralla..
Olis kyllä kiva nähdä pitkästä aikaa.
-niisku ja miro
Sain juoda jopa kahvit rauhassa. Nukkunut 4 h, saattaapi olla hieman nälkäinen kun herää. Eilen kiskoi päikkäreiden jälkeen tissit tyhjiksi (no ei sieltä paljon tule), vajaan purkillisen maissi-perunasosetta, -" - peruna-kukkakaalisosetta sekä noin 160 ml maitoa päälle.
Kostoksi laitan kuvasaastetta, tässä poika juuri 3 kk täyttäneenä
http://www.aijaa.com/v.php?i=1782026.jpg
KL.