Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~Lokakuiset maaliskuussa~~

02.03.2008 |

jatketaanpa lokakuun tulevat äidit juttuja täällä, kun entinen pino on niiiin megapitkä.

jos joku osaa linkittää edellisen, niin hienoa! =)

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuisten listalle oli onnelliset uutiset kiirineet, todella hieno juttu!

Kaikkea hyvää toivottaen,

Simpukka ja tyttö 3vkoa

(LA oli 5.3 mutta prinsessamme päätti tulla maailmaan jo 21.2)

Vierailija
82/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljis ymmärrän täysin ton sun huolesi, väsymys on kyllä niin sänkyyn kaatavaa että! Onko sulla mahdollisuutta jäädä keikan jälkeen jonkun ystävän luo/ hotelliin yöksi, koska sinulla on noin pitkä ajomatka. Pahoinvointiinkaan ei ole muuta vinkkiä kuin levätä/nukkua päivällä ennen keikkaa ettei illalla olisi niin huono olo. Itselläni pahoinvointi ainakin lisääntyy aina iltaa kohden kun väsymyskin pahenee.

Omaa napaa...kävin tänään ultrassa kurkkaamassa, että vauveleilla on kaikki hyvin, sen verran toi tuhruttelu käy kuitenkin hermoon eikä sille muuta syytä osata sanoa kuin lääkkeellisesti kasvatettu paksu limakalvo, mikä välillä saattaa vuotaa...höh. Siellä na kaverukset köllötteli ja sykkeet vilkkui kun tähdet yötaivaalla...ihanaa. Miksei meillä jokaisella voisi olla kotona joku läpivalaisulaite, millä voisi aina kurkkia että kaikki on hyvin eikä tarvisi stressailla.

Oletteko huomanneet , että vatsa olisi jo kasvanut hieman...varsinkin pitkällään ollessa ja kyljellään alavatsalla tuntuu sellainen " oudon kova ja laaja alue" ..upea kuvaus. Tänään on sitäpaitsi särkenyt kovasti alavatsaa...ihan kuin kasvukipuja, kurjan tuntusta venytyksen tunnetta ja polttelua.

Katselin netistä kaksotenvaunuja...niin katselin, katselin uskallan tunnustaa...eikä valikoima ole mitenkään päätä huimaava, onhan noita kaupunkivaunuja missä on pienet ja kääntyvät pyörät, mutta itse haluaisin sellaiset perinteisemmät tukevat vaunut, joten brio tai emmaljunga ja oliko orallakin joku malli. No, eipähän tarvi pähkäillä samallalailla kuin esikoisen vaunuja ostaessa...se oli itseasiassa kamala vaunuviidakko kun ei ollut mitään kokemusta asiasta ja jokainen kehui omiaan maasta taivaisiin.

Mäkin muuten syön tota minidisperiiniä ja kummasti rauhoittaa mieltä...viimeksi söin viikolle 13 asti niin kai nytkin. Ja ennis kyseli lugeista, ne loppu heti plussatestin jälkeen kertalaakista.

Muuten, miten te pystytte lukemaan samalla näitä juttuja kun kirjotatte vastausta...kokematon kysyy...siis mä en ainakaan kirjoitusvaiheessa enää muista kellä oli mitäkin eikä oikein pysty kommentoimaan juttuja, viimesen ehkä vielä muistaa.

kakilu ja Mökö ja Luru tasan 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis taitaa olla oikeassa, tulee niin pitkä pino tästä, että ehkä olisi hyvä aloittaa esim. viikkopino (tai pari viikkoa aina kerrallaan). Ja jokos uskallettais niitä esittelyjä/laskettuja aikoja yms. listailla?

Nyt ei oikein ehdi muuta kommentoida, kuin että ihanaa, että kaikilla menee hyvin (pahoinvoinneista ja vähäisistä tuhrutteluista huolimatta) - ja erityistsempit Ennikselle rankkaan tilanteeseen.

Täällä aika ei kulu millään... perjantain ultraa odotellessa.... Ja täälläkin pahoinvoinnit tulee ja menee, jokainen pvä on vähän erilainen. Vatsa on tosi iso jo (turvotusta??)! Jännittää ihan kauheasti se ultra, huihui.

Ja Kakilulle sellainen vinkki, että itse kirjoitan aina vastaukseni wordiin, ja kopion sitten tänne. Siinä pystyn samalla lukemaan kaikkien kuulumisia ja kirjoittamaan wordiin sitä mukaa. Piece of nakki!

Jessis 7+2

Vierailija
84/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakilu oli kärrejä katsellut..

meillä on onneksi jo valmiina kaksosten matka- ja " kunnonrattaat" .

ostettiin sisarusrattaiksi reilu 1v sitten emmaljungan tuplat käytettynä. vuosimalli on varmaan jotain 2003, kun kuomu on vielä " pyöreän" mallinen, eikä sellainen suora, niin kuin nykymalleissa.

rattaat oli kuin uutta vastaavat, sisätiloissa säilytetty, ja kangasosat konepesty, ja rungonkin pyöriä myöten oli rouva pessyt.

hintaan sisältyi yksi pehmeä kantokassi.

...ja hinta oli 400e.

matkarattaina on meillä ne gracon peräkkäin istuttavat, ja on hyvät. ostetaan tuplille gracon autobaby-kaukalot jalustoilla (käytettynä?), niin saadaan sitten turvaistuimet kätevästi kiinnitettyä sekä autoon että matkarattaisiin.

joku kyseli että miten muistaa mitä muut on kirjoittaneet.. minä avaan uuteen ikkunaan toisen " liokakuiset maaliskuussa" ketjun, ja vastailen siihen toiseen..

kuopus kehittää kriisin, pitää mennä..

-e-

Vierailija
85/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos ihanaiset maaliskuiset, Kara ja Simpukka!!! Tuntuu niin ihanalta, että muistatte vielä, näinkin pitkän ajan takaa!! Karalle onnea koitokseen ja Simpukalle suuren suuret onnittelut pikkuprinsessasta!!!!

Liljis: Huh, kuulostaa kyllä kamalan raskaalta yöltä, mä kyllä kanssa suosittelisin hotellia siksi yöksi!!

Kakilu: Ihanaa että siellä ne veijarit vilkkuivat kilpaa! :) Täällä vatsa on pömpöllään etenkin iltaisin, lienee turvotusta kuitenkin vielä tässä vaiheessa. ;) Mutta kyllä mä ainakin kohdun tunnen jo ihan selvästi suurempana kuin normaalisti (normaalistikin sen kyllä tuntee tuosta päältä), ainakin omasta mielestäni! On kyllä kummaa että sen tuntee noinkin selvästi, varsinkin kun mulla pitäisi olla kohtu taaksepäin kallistunut... Mä oon hei miettinyt, että olisi ihanaa saada sellainen kotidoppler, jolla voisi kuunnella vauvan sydänääniä! Niitähän nykyään on, pitääkin ottaa selvää, paljonko maksavat! Ja joo, täällä on vaunut valittuna, on ollut jo varmaan parisen vuotta! ;) Voi kun ne vielä pääsisi oikeesti ostamaan, aaaah!!! Niin, sitten kyselit tuosta kirjoittamisesta... Mä teen niin, että avaan tämän " kirjoitusluukun" ja sitten pompin noilla vasemmassa yläkulmassa olevilla nuolilla ees taas. Se on musta kätevin keino silloin, kun ei ole ihan hirmuisen pitkää pinoa luettavana! Ja jos taas on useampi sivu muiden tekstejä, niin sitten käytän wordia, kirjoitan ens sinne ja sitten kopion sen tänne.

Tulipas pitkä raapustus Kakilulle! :)

Täällä oli taas työpäivä, tuntuikin ettei ois aikoihin ollut töissä kun ekaks oli yövuoro ja sitten 2 vapaata. Mutta itselleni jo hieman naureskelen, kuinka psyykkisesti hallittavissa tämä pahoinvointi voi olla!!!? Mulla kun oli nuo vapaat melkoisen etovaa aikaa. Ja nyt kun menin taas töihin, meni päivä ihan hyvin, kunnes kotimatkalla alkoi taas paha olo ja sitten heti ovelta veskiin ja böööööörb!! Heh! Tai sitten siinä voi olla myös se, että töissä tulee syötyä ihan jatkuvasti, koko ajan on jokin ateria meneillään, eli se voi olla kanssa hyväksi. :)

Menkkatuntoja on ollut tänään enemmän, mutta mietin, että nyt kun on 8+0, niin tämähän olisi menkka-aikoja, mikäli ei olisi raskaana. Eli tuokin kuulemma voi vaikuttaa, yksi kaveri sanoi, että hänellä on vieläkin aina tuohon aikaan menkkatuntoja ja on jo liki rv30.

Nyt suu suppuun, eihän tästä tule loppua muutoin laisinkaan! :)

Naksu 8+0 (lasken nyt vielä punktion mukaan...)

Vierailija
86/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessicalle ultraan onnea matkaan! Hyvin siellä on asiat! ymmärrän kyllä jännityksesi. itse olen nähnyt piiperöt jo monta kertaa, ja edelleen tulevan perjantain ultra jännittää ihan hirveästi¿ Että onkohan ne siellä kaikki kunnossa, ja onko kaikki kehittynyt niin kuin pitääkin ja ja ja ja¿

Kakilu: Täällä on ainakin pienen pieni kova kumpu alamasulla, ja sitten muuten koko maha on NIIN turvonnut, että todella töissäkin pitää jo peitellä, ettei muut ihan vielä huomaisi¿Voi kun tämä turvotus helpottaisi¿ Minä löysin netistä muutaman kuvan kolmosten rattaista, mutta aika karseita ovat. Ajattelin pitäytyä kaksosten rattaissa. Saamme ystävältämme lainaan tuplavaunut ja sit meillä on nuo tytön yhdistelmät. Siinä ei kyllä koko revohkan kanssa liikuta yhtä aikaa, ellei sit joku ole kantoliinassa tai ¿repussa¿ No katsotaanpa sitä sitten kun on ajankohtaista.

Kakilu ja Helmis: Minä muistaakseni käytin disperiniä tyttömme raskaudessa melkein loppuun asti. Muistan vain kun silloinen lääkärini sanoi, että tarpeeksi ajoissa ennen synnytystä lopettaa tuon verenvuoto asian vuoksi. Mielellään ne lopettaisin, kun astmaatikkona ne ei välttämättä niin hyväksi ole, mutta toisaalta se on ihan mieletön henkinen tuki minulle. Vaikkakin lääkäri sanoi, et voin lopettaa sen vaikka heti. Olen siis vähän ihmeissään nyt tän asian kanssa. Ajattelin äitipkl:lla sit kysyä vielä mielipidettä asiaan.

Liljis: urakkasi kuulostaa haastavalta, mutta selviät kyllä. Koita levätä päivällä ja matkalla, ja ennen kaikkea yritä syödä säännölliseen tahtiin. Se ainakin mulla helpottaa.

Ennis: Onnea ultrakuulumisista! Ja voimia sinulle isäsi vaikeassa tilanteessa!

Vanda: Onnea ultrakuulumisistasi myös!

Naksu: Mulla kans on aika paljon psyykkeellä säädeltävää tuo pahoinvointi ollu. Sit kun antaa itselle mahdollisuuden voida pahoin, niin paha olo todella iskee..... :o) Töissä kun on muuta ajateltavaa, niin hienosti menee...

Täällä on nyt kaksi päivää ollut aikalailla vapaa päiviä pahoinvoinnista. Ihanaa! Kaippa se pikkuhiljaa viikkojen vieriessä alkaa helpottua! Väsy ei kyllä helpota. Olen ihan Zombiena täällä. Jotenkin työmotivaatio on aika nolla. Ei oikein jaksa innostua mistään. Kaippa ajatukset on niin muualla. ja kun tietää, että toukokuun jlk ei paljoa enää töissä käydä, niin ei pysty oikein suunnittelemaan mitään uuttakaan¿ Onko muilla ilmennyt samaa?? No se on aika toissijainen seikka tässä projektissa. :o) Huomenna olisi neuvolalääkäri¿

Terkkuja kaikille muillekin!

T. Nallu ja Piiperöt

Vierailija
87/167 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jaksamisvinkeistä! Annoin ymmärtää itseni ilmeisesti hiukan väärin: en joudu itse ajamaan vaan me mennään keikkabussilla. Siksi en voi/viitsi jäädä yöksi J-kylään kun kuljetus kerran on (muutoin kyllä jäisin!). Bussissahan tietty voi yrittää nukkua tai ainakin rentoutua, mutta kyllähän sen arvaa millasta mökää muu porukka pienessä sievässä pitää :) Ja miten epämukavaa bussissa on yrittää nukkua. Vaan eiköhän siitä selvitä! Täytyy ottaa syömistä ja juomista mukaan niin kuin Nallukka ehdotti, ja nukkua päikkärit ennen lähtöä. Täytyy koittaa myös olla ärsyyntymättä muiden mölyämisestä (nykyään kun tuntuu että pinna palaa vähän turhankin helposti...).

Ihana kuulla että muutkin on ihan turpeana :) Olen itse vähän ihmetellyt kun maha on ihan pallona. Ostin jo muutaman ihanan tunikan kesäksi, ja yhteen niistä aion verhoutua lauantaina. Jospa vaikka kaikki eivät ihan vielä huomaisi että raskaana ollaan! Tosin meidän bändiporukka on ajan tasalla perheenlisäysyrityksistämme ja hoidoista. Olemme niin tiiviisti tekemisissä että isoja asioita harvoin pystyy peittelemään. Mutta onhan se ihanaa kun on iso tukijoukko :)

Nallukka: Itselläni ei ainakaan meinaa keskittymiskyky riittää lukemiseen. Välillä oikein ärsyttää kun enää on vain se yksi tentti, enkä saa nyt millään luettua siihen! Ajatuksen vain harhailee... No, hiljaa hyvää tulee...ehkä...

Neuvolaankin on vielä kaksi viikkoa aikaa, ja aika vain matelee. Mutta välillä oikein yllättyy että ollaan jo näin pitkällä. Eli kyllä se aika sitten kuitenkin vain eteenpäin menee. No, nyt taas tutimaan!

t. Liljis, 8+4

Vierailija
88/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessiksellä on ultra huomenna, pidän peukkuja että kaikki on hyvin! Tuu sitten heti kertomaan, miten kävi, jooko???

Nallukka: Joko sä toukokuun jälkeen jättäydyt töistä? Vai onko jokin muu syy? Ihan ku tarvittais muuta syytä sen lisäks, että masussa on KOLME vauvaa kasvamassa! ;) Mä oon töissä kyllä kanssa aika saamaton, aika hissukseen touhuan. Ja jotenkin tuntuu, että en jaksa olla siellä samanlainen pirttihirmu kuin yleensä (lasten/nuorten parissa siis työskentelen) vaan olen jotenkin leppoisampi... ;) Ja lapset nauttii!!! :D

Mä muuten oon huomannut väsymyksestä sellaisen jutun, että se aaltoilee kanssa ihan miten sattuu. Välillä saattaa olla ihan normaalisti virtaa, sitten taas saatan torkkua ihan seisaaltaan lähes tulkoon. Väsymys ei ajoitu pelkästään iltaan, vaan sitä on pitkin päivää. Jaksan kyllä illalla valvoa vaikka 22-23 asti (ohhoh! ;)!!!), en välttämättä aina siis kasilta painu pehkuihin. Mutta alkuilta on kyllä väsyneintä aikaa, siinä viiden ja seiskan välissä... Jos silloin olen kotona, en muuta saa tehtyä kuin maattua sohvalla!

Liljis: Millaista musiikkia te soitatte? Onko sulla paljonkin/useinkin keikkoja? Varmasti kyllä raskasta tuollainen yökukkuminen, vie varmasti voimat! Täällä yksi joka tietää tuosta kyllä ihan omakohtaisesti, mä kun teen kolmivuorotyötä... :/

Täällä on ehkä vähän matalapainetta päällä, eikä tuo lumisade kyllä auta asiaa, murrr! Mä jo ehdin alkuviikosta iloita kevään saapumisesta, kun oli niin ihana ilma, tiet kuivia ja aurinko paistoi. Sais se talvi nyt jo lakata tuota surkeaa yritystään ja uskoa, ettei se tänä vuonna kunnolla päälle pääse! Pyh!

Naksu 8+1 (?)

Vierailija
89/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikilla niin ihania ultrakuulumisia, onnittelut!!! Ja jessikselle vielä onnea matkaan!

Naksustakin on jo tullut lempeän äidillinen... :)

Voimia heikotukseen, kuvotukseen, väsymykseen yms. Kyllä se siitä vähitellen helpottaa, tosin näköjään voi aika ajoin iskeä takaisin, kuten olen tällä kertaa joutunut huomaamaan...

Vanhoja kamuja moikkaamassa pinossanne vieraileva

-Q-

Vierailija
90/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti virtaa,kiva!

Kiitos paljon vinkeistä miten voin samalla kirjoittaa ja lukea...en ollut osannut kuvitella, että se tosiaan on noin yksinkertaista.

Nyt mä yritän siis kirjoittaa niin että mulla on toinen ikkuna auki, että pääsen välillä lukemaan kuulumisia.

Jessikselle lykkyä huomiseen ultraan...ihanaa päästä kurkkimaan masuun!

Naksu ja muut " oikeissa" töissä käyvät...olenkin välillä miettinyt miten pääsette aamulla aikaisin sängystä ylös ja töihin ja vielä jaksatte olla siellä töissä...itsestäni tuntuu siltä, että nämä Luru ja Mökö on laittanut mun kropan kyllä niin sekaisin, että hyvä kun selviän kotona pojan kanssa...kotityöt on kyllä ihan rempallaan ja se ei ole minun tapaistani. Olenkin tässä miettinyt, että pitää kai vähän laskea linjaa tossa kodin siisteydessä ja hyväksyä, että välillä on matot vinossa eikä leluja tarvi kerätä montaa kertaa päivässä, kunhan on peruspuhdasta ja tavarat omilla paikoillaan.

Nallukallakin on kumpu...ihanaa, sullahan se on varmaan ihan kunnon pikku kumpu jo, kun kolme piiperöä siellä kasvattelee itseään.

Liljis koittaa joo tosiaan syödä ja levätä ennen keikkaa ja nukkuu sitten korvatulpat korvissa keikkabussissa ja jos haluaa niin kertoo kavereilleen suuren ilouutisen niin eiköhän nekin anna sun huilata sitten.

Täähän sujuu hyvin..hienoa!

Mäkin ehdin jo toivoa oikeaa kevättä....ei enää lunta vaan kuiva tiet ja mahdollisimman lyhyt kura-aika....en tykkää yhtään tosta jatkuvasta pukemisesta ja vaatteiden putsaamisesta. Joo, syksyllä siinä onkin sitten vaaterumbaa kun kolmelle pukee vermeet päälle ja lopuksi hikisenä itselleen...ihanaa, saa taas alkaa organisoimaan oikein kunnolla.

Jes, viikko taas kohta vierähtänyt siis nämä arkipäivät ja viikonloppu edessä, että saa kerätä voimia!

kakilu ja Luru ja Mökö 8+1

Vierailija
91/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis... onkohan meillä jotkun tavallista kapeammat ovet sisällä, kun eihän noi kaksostenvaunut mahdu kai edes ovesta ulko-ovi on 90 leveä mutta sisällä ovet on 80 leveitä. Katselin noita vaunuja mutta eihän niissä ole kunnon mittoja on jotain kasattuna mittoja... ja jossain on maininta leveydestä 77 cm...pelataanko tässä siis ihan 3 sentin tarkkuudella? Kääk!

Pliis...pyyntö, voisitko mitata teidän emmaljungien leveyden tarkasti tai ovenleveyden karmista karmiin ja mahtuuko teillä vaunut sisällä ovesta? Meillä ei voi ulkovarastossa säilyttää koska se ei ole lämmitetty. Siis nythän meni pasmat ihan sekaisin...auto pitää uusia pakosti (meillä on henkilöauto aikä kaksostenrattaita saa mahtumaan mihinkään) eikä tässä asunnossakaan liiemmalti tilaa ole mutta on ajateltu, että tässä pärjättäis aluksi ainakin vuosi puolitoista eikä oltu ajateltu kyllä alkaa seiniä kaatamaan tai oviaukkoja suurentamaan.

höh...kakilu

Vierailija
92/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nopeesti kakilulle niistä emmaljungista..

levein kohta näyttäisi olevan pyörien keskiöiden kohdalla.

meidän kärreissä leveys on siitä noin 78cm.

ovet ovat muutaman millin päälle 80cm.

kyllä ne rattaat niistä ovista sujuu makuuhuoneen nurkkaan, mutta pitää ohjata tarkasti.

nyt joulun jälkeen e-tuplat ovat kyllä olleet olohuone-eteinen välisessä tilassa, enemmänkin olkkarin puolella..

syystä että joulupukki toi isohkoja leluja, ja lastenhuoneessa on enemmälle tilalle tarvis.

meillä on myös emmaljungat yhdelle mukulalle, ostettiin ne uutena 2003 kun esikoinen syntyi.

myös gracon yhden lapsen matkarattaat löytyy.

nämäkin emmaljungat ovat meillä sisällä.

onhan tässä kärryissä pyörittämistä sisällä huushollissa, mutta meilläkään ei ole juurikaan lämmintä varastoa. rivitalon päädyssä on vaan " kanakopin" verran lämmintä säilytystilaa.

molemmat gracot sentään mahtuvat sinne kanakoppiin, elleivät ole auton peräkontissa..

onneksi meillä on 4h+k+s, niin mahtuu nää rattaatkin sisälle..

sitten kun tämä nykyinen kuopus ei enää tarvitse yhdenhengen-menopelejä, niin voidaan myydä osa pois..

ja liljikselle keikkamatkalle mukaan ehdotan korvatulppia, peittoa, tyynyä, ja runsaita eväitä =)

(sekä sitä varapärettä, jos epäilet että hermot menee..)

-ennis- ja morti ja vertti rv8+1

palaan myöhemmin, kun kuopus on ruokittu..

Vierailija
93/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha on täälläkin turvoksissa.

viime perjantaina kun kävin siellä yksityisellä " kunnon ultrassa" , niin lääkäri ultrasi munasarjatkin, ja sanoi että ne ovat kookkaat.

mainitsi alkion siirron yhteydessä, että vaikka punktion turvotus olisikin laskenut, niin jos raskaus alkaa tuoresiirrosta, voivat munasarjat " innostua" ja turvota joksikin aikaa..

liekö tämä sitä sitten..

mulla ainakin on maha turvoksissa, ja olen laittanut jo pois yhdet tiukat farkut ja sellaisia hipster-mallisia alushousuja, joissa on leveä ja napakka kuminauha alavatsan kohdalla.

alkaa koskemaan mahaa jos pitää kireitä pöksyjä..

myöskin vartalonmyötäiset paidat on jo aika järkkyjä.. suurin ongelma on tossa pallean kohdalla, siitä olin punktiostakin eniten turvoksissa..

pitänee siirtyä isompiin..

kakilulle vielä niistä rattaista..

kannattaa kyllä harkita autoon tuplien matkarattaita. gracot on meillä olleet hyvät sekä yhdelle että kahdelle.

menee pieneen tilaan, eli mahtuu vielä ostoksia tai matkatavaroitakin.

ja on nopeat kasata ja pistää nippuun! (ei tartte irroitella renkaita eikä muita, senkuin sujauttaa paksiin.

mä en ainakaan jaksa alkaa kantelemaan kahta kaukaloa paikasta a paikkaan b.. kauppaan, postiin, kahvilaan..(ja varsinkaan en kestä 1,5v ja 4v:n perässä kaukaloiden kanssa.. ne kun ei varmaan kävele sinne minne äiti sanoo, ainakaan se nuorempi)

jo muutaman kk ikäinen muksu painaa kaukalon kanssa ihan kiitettävästi.

ja mitään muuta ei sitten voi samaan aikaan kantaakaan.. (kassia..)

toisekseen, ihan kunnon emmaljungat/briot/herqulekset vie ihan hervottomasti tilaa autossa.

me ei olla niitä isoja autossa muuten kuskattu, kuin sieltä mistä ostettiin niin autolla tuotiin ne kotiin..

ai niin, ja ainakaan meidän kaupungissa ei todellakaan kaikkien kauppojen kassoilta mahdu isoilla tuplilla. meidän vakio-ruokakaupassa mahtuu vaan info-kassalta.

ne häly-portit ovat kokonaista 2cm liian kapeat..

väsymys ja paha olo on ihan selkeästi verrattavissa siihen, kuinka paljon touhuan..

eli, ensin on ihan hyvä olo, ja siivoan, on huono olo.

syön, huilaan, ja tunnin päästä on taas ok.

sitten puuhailen taas jotain, niin taas tulee huono olo..

syödä pitää tosiaan usein..

ja huilata.

päätä on alkanut särkeä aika herkästi..

työmotivaatiosta..

kouluasiat eivät voisi vähempää kiinnostaa, etenkin kun tiedän, että jään sitten juhannuksen jälkeen/heinäkuun alkupuolella pois..

niin se lääkäri sanoi, että vähintään 3kk ennenlaskettua jään, ja riippuen sitten, että mitä siellä koulussa olisi tarjolla sitten " viimeisinä" viikkoina..

tietty olisi kiva saada mahdollisimman monta näyttökoetta suoritettua ennen sitä, mutta motivaatio katosi ihan samalla, kun maanantaina aloitin sen oksentamisen koulussa..

saa nähdä, miten maistuu ja sujuu opiskelu ensviikolla, tän saikun jälkeen.

kaikki vauva-asiat, turvakaukalot, autonvaihto yms vaan pyörii mielessä..

mut voi sammakko!

mä olen unohtanut, että mun piti pestä pyykkiä tänään!

mä lägden hengailemaan tonne kylppäriin pyykkivuoren kupeeseen..

(voi kauhistus, mikä vuori se vuodenpäästä on.. vuoristo?)

-e-

Vierailija
94/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Arvostan kovasti ihmisiä, jotka jaksaa tehdä kolmivuorotyötä! Itsestäni siihen ei olisi, stressaantuisin niin valtavasti. Kaksivuorotyötä olen tehnyt (ja todennäköisesti tulen tekemään tulevaisuudessakin) ja sekin jo tuntui raskaalta. Kyselit meidän musiikista. Me soitetaan soulia, funkia ja discoa, vanhaa osastoa. Menevää musaa bileisiin ja klubeille, ja vähän rauhallisempaa settiä hienompiin juhliin kuten häihin. Meidän keikkatahti on noin yksi keikka kuussa, treenejä pidetään ainakin kerran viikossa. Tuollainen keikkatahti on meille ihan sopiva koska kukaan meistä ei tee musiikkia työkseen vaan kaikilla on omat ¿oikeat¿ työt/opinnot. Ja melkein kaikki musisoi vielä muissakin kokoonpanoissa.

Ennis! Toi peitto ja tyyny matkalle on loisto idea!! Ei olis tullut itselle mieleen, mutta bussissa varmaan olisin niitä yöllä kaivannut. Kiitos :) Heh, meilläkin on pyykkivuori kun ukko raahasi laskettelureissultaan takaisin kiitettävän määrän pestävää pyykkiä. Lisäksi sain aamulla päähänpiston vaihtaa lakanat, joten lisää vaan pyykkiä kasaan, joka on muutenkin saanut kerääntyä jo monen monen päivän ajalta. Siellä se kasa möllöttää ja näyttää voivan ihan paksusti :) Ehkäpä huomenna jaksan pyykätä (mihin ne kaikki mahtuu kuivumaan??).

Kevättä kovasti odotellaan täälläkin! Tulppaanit ja muut sipulikukat ovat tunkeneet mullasta jo kymmenisen senttiä näkyviin. Ihanaa, kohta pääsee taas puutarhaan möyrimään :) Turun nurkilla ei ole näkynyt tänään kuin räntää, ja meidän piha on aivan kuravelliä. Ehkä vielä jonain päivänä, kun talon remontista päästään eteenpäin pihan kunnostamiseen, piha saadaan salaojitettua kunnolla. Ehkäpä sitten ei enää tarvi niin tarkkaan miettiä mihin kohtaan uskaltaa ajaa autolla ettei jää kuraan jumiin.

Nyt aivot narikkaan ja sohvalle löhöämään!

t. Liljis, 8+5

Vierailija
95/167 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siis neuvola lääkärillä. Eipä siellä mitään uutta tullut. Se teki tutkimuksen ja kaikki ok. Sit kuunneltiin sydänääniä, ja olihan melkoinen äänien sekamelska... Tietty ne on siellä niin lähekkäin, että on vaikea tunnistaa mikä sydänääni kuuluu kenellekkin. Kahdet eri äänet lääkäri oli ainakin tunnistavinaan. No huomenna päästään siis ultraan taas näkemään piiperöiden tilanne.

Olen lukenut ja lääkäritkin ovat kertonut että kolmosraskauksissa jätetään mamma sairaslomalle jo 20 risat viikoilla, vaikkei mitään erityistä ongelmaa olisikaan. n. 24-26 viikoilla viimeistään, eli siinä kesäkuussa varmaan napsahtaa s.loma minullekin. Tiedän yhden jolla on kaksosraskaus meneillään, ja hänellä on rv 22 ja hänet jätettiin jo sairaslomille töistä... Sehän tietty riippuu paljon työn luonteestakin. Tietty jos supisteluja alkaa ilmetä niin sairasloma napsahtaa minulle välittömästi. Pitää nyt yrittää mennä rauhassa eteenpäin jotta mahdollisimman pitkälle päästäis.

Tälläiset pikakuulumiset täältä. Nyt iltatouhuille....

Terkuin Nallu ja piiperöt rv 9+3

Vierailija
96/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nallukan neuvolakuulumiset olikin jo.. mahtaa se ollakin selvittelemistä, että minkä vauvan sydän milläkin tavalla pompottaa =D , a,b, vai c..

ultran kuulumisia odotellessa.. hienoa että piiperöt voivat hyvin.

liljis suunnittelee jo pihatöitä.

minulla on valitettavasti viherpeukalo aika keskellä kämmentä..

alkukesästä innostun kauheasti istuttamaan keäkukkia appeleihin ja laatikoihin, mutta kuka hitto niitä enää heinäkuun lopulla jaksaa kastella..

tulos on kitukasvuisia ja onnettoman näköisiä nuupahtaneita rehuja..

olen kehunut, että minä saan jopa raparperin tapettua vahingossa.. ;)

minätyttö kävin eilen 20.30 nukkumaan yöunille.

että väsyttää!

tomaatit ovat jotenkin maistuneet erityisen hyviltä.

eipä tänne muuta, nyt päikkäreille, ennen kuin haen vintiöt hoidosta.. =)

-ennis- ja mortti ja vertti 8+2

Vierailija
97/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti hyvän viikonlopun toivotukset!

Teen töitä hetken vielä, ja lähden sitten sinne VL:oon... Kiitos teille tsempanneille!

Pääsen muuten vasta maanantaina raportoimaan ultran näkymistä, kun painutaan heti ultran + ruokakaupan jälkeen viikonlopuksi maaseudun rauhaan (kotiin).

Voikaas hyvin & Moi!

Jessica 7+4

Vierailija
98/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ultrassa on nyt käyty, ja mieli on iloinen!

Kaikki kolme piiperöä voivat hyvin! Ne ovat nyt noin 25-27 mm:n mittaisia. Siellä ne jo liikuskelee jonkin verran. Varsinkin C vauva oli ihan hepuleissa ultran aikana, liikkui siis koko ajan. ja se pieni siellä jo sormiakin heilutti. Itkuhan se TAAS tuli... Voi että tämä voi olla niin ihmeellistä!!! Joka päivä mietin tätä ihmettä mitä meidän kaikkien elämässä tapahtuu!!!!

Lääkärillä on 4D ultra ja se tarkisti jo kaikki perusrakenteetkin, eli kädet ja jalat ja että päät ovat symmetrisen muotoisia jne. Se moniulotteinen kuva on kyllä ihana nähdä kun siinä ne nökötti nyttyrällä kädet kasvojen edessä. Niisk!

Nyt teen pikaisesti pari työtä ja lähden viikonlopun viettoon. Kirjoitellaampa ystävät!!

Terkuin Nallu ja piiperöt 9+4

Vierailija
99/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis: kiitos vaunu kommenteista, hyvä tietää että pelataan ihan senttipeliä. Itsekin olen joo ehtinyt miettimään sitä kahden kaukalon raahaamista, ne matkarattaat on varmaan ihan ehdottomat ensinnäkin emmaljungat tms kaksotenvaunut on tosiaan aika rohjakkeet kuljetella kauppareissulla mukana.

Liljis: Mä komppaan sua...rakastan pihanhoitoa ja mulla on kyllä ihan viherpeukalokin! Tosin huomasin jo ton esikoisen jälkeen, että piha ei kukoistakaan enää niin kuin aiemmin ja monet kesäkukat laatikoissa vaihtui yrteiksi ihan vaan siksi, että yksivuotiaan kädet ihasteli aika rajusti niitä kukkia ja sitäpaitsi yrteillä saa paljon halvempia ja todella runsaita istutuksia, kannatttaa kokeilla..samalla saa esim. salaatteihin aina tuoreita yrttejä ja marinaadeihin...nam!

Hyvä toi enniksen raparperikommentti...sua olis tarvittu meillä pari kesää sitten, kun en milläään meinannut päästä raparperista eroon, se tunki aina nurmikon läpi uudelleen ja uudelleen.

Nallukka: Ihanat ultrakuulumiset, tulee ihan tippa silmään, kun ajattelen tilannetta ja niitä piiperöisiä heiluttamassa siellä äidilleen. Nyt voit aloittaa oikein iloisissa tunnelmissa viikonlopun ja palata ajatuksissasi aina uudelleen ja uudelleen tuohon hetkeen.

Meillä on varmaan seuraava ultra vasta tuo np-ultra sitten joskus 11-12 viikolla. Tuntuu, että sinne on ikuisuus...neuvolassakaan ei ole kuin doppler laite.... enkä anna kuunnella sillä kuin vasta joskus 13 viikon jälkeen...mulla on paljon leikkausarpia alavatsalla ja kiinnikkeitä ja taaksepäin kallistunut kohtu joten kuuluvuus on todella heikko. Minulle tehtiin viime raskaudessakin esim np-ultrakin alakautta ja samoin rakenneultra koska vatsanpeitteiden läpi ei nähty kunnolla.

Rentouttavaa viikonloppua ja muistakaa, että pikkunoidat on liikkellä sunnuntaina!

kakilu ja Luru + Mökö 8+2

Vierailija
100/167 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Moroooo!!! Kiva kun piipahdit! Siellä ollaankin jo pitkällä, " hauska" kuulla että tuossakin vaiheessa vielä ns. alkuraskauden vaivat ovat läsnä! ;) Toivottavasti pääsen kokemaan myös ne!!

Liljis: Kummasti sitä vaan tuohon 3-vuorotyöhön tottuu! Itse ajattelin kanssa aikoinaan, etten ikipäivänä voisi tehdä yötyötä (nukun yleensä väh. 9 tuntia yössä ja todella tarvitsen tuon unimäärän). Mutta niin sitä vaan osoitti jälleen luulonsa vääräksi, kyllä se onnistuu vaikkei herkkua olekaan. Meillä tosin on yövuoroja " vain" noin 1-2 viikon välein yksi, joten sen nyt kestää... Kuulostaa mukavalta keikkatahdilta teillä, ei liikaa mutta silti saa tehdä! Ooooh, mä oon kanssa jo pidemmän aikaa odottanut, että saan upottaa kädet kyynärpäitä myöden multaan, rakastan pihatöitä!!! Ja tarkoitus olisi laittaa tuota pihaa kuntoon enemmänkin, jos saan miehen vaan innostumaan kanssa! :)

Ennis: Oiskohan täälläkin sitten nuo munasarjat turvoksissa kun masun sivuilla tuntuu kanssa turvotusta..? Heh, mä kävin viime raskaudessa näillä viikoilla ostamassa itelleni löysemmät housut, sellaiset kangashousut, joissa on resorivyötärö. Kas kummaa, nyt nekin jo kiristävät!! ;) Eli pallomaha on täälläkin - vaikkakaan ei mitään _kovaa_ palloa tuossa alamasulla tunnukaan...

Voi puh ja pah Jessis!!!! Mä niin odotin sun kuulumisia ja sä se päätit pistää odottamaan maanantaihin!! Murr! ;) Noh, ei auta muu kuin odotella, toivottavasti kaikki on hyvin!

Aaaah, Nallukan ultrakuulumiset oli niin ihanaa luettavaa! Ja ajatella miten isoja nuo kaikki kolme jo ovat! Voi että!!!!!

Kakilu: Sielläkin yksi viherpeukku! :) Sitten ei muuta kuin vinkkejä vaihtelemaan kun se kevät sieltä tulee! Mä oonkin miettinyt, että mitä tuuheaa kasvia/kukkaa voisin laittaa meidän takapihalle. Meillä on sellainen iso (n. 3-4m x 1,5m) laatikko, johon pitäisi keksiä jotain istutettavaa. Ja kun tuo laatikko on noin iso, niin tahtoisin tosiaan jotain tuuheaa ja kaunista, jotta ei näyttäisi niin mitättömältä. annas vinkkejä! :) Yrtit kuulostaa kivoilta, tosin nyt me ei saada niitä syödä...

Heh, nyt paljastan tietämättömyyteni, mä oon luullut että np-ultra tehdään vielä aina alakautta! Voi kun oiskin ihana päästä ultraan, jossa ei tungettaisi mitään jalkovälistä! ;)

Täällä on ollut raskauden kurjin päivä tähän mennessä! :( Yöllä en saanut nukuttua, kun oksensin ja sen jälkeen oli niin kipeä kurkku, että särki jokainen nielaisu. Ja sitten alkoi vatsaa polttaa (jee, nyt jo refluksilääkkeiden lopettaminen vaikuttaa), joten piti nukkua puoli-istuvassa asennossa. No, sitten on pitkin päivää sattunut selkään, viiltävä kipu vasemmalla alaselässä, ihan pakaran päällä. Tuota on ollut jo useamman päivän, mutta tänään erityisen kipeä. Ja sitten on vihlonut myös vatsaa, joten eiköhän siinä ole jo valmis soppa, mistä Naksu on saanut murehdittavaa! Ja toki täytyy kertoa, että oksensinpa tänään ekaa kertaa töissäkin, vaan enpä jäänyt kiinni! :)

Onko teillä muilla mitään ikäviä tuntemuksia vatsalla? Sellaista vihlontaa ja kiristystä - ei ehkä varsinaisesti kipua? Täällä on nyt vähän väliä jotain, jos ei menkkatuntemuksia niin sitten muuten vaan tuollaista kummaa vellontaa... Mieli maassa ja äärimmäisen pelokas olo! :(

Naksu 8+2