~~Lokakuiset maaliskuussa~~
jatketaanpa lokakuun tulevat äidit juttuja täällä, kun entinen pino on niiiin megapitkä.
jos joku osaa linkittää edellisen, niin hienoa! =)
Kommentit (167)
Uusi viikko taas edessä,hyvä, hyvä tytöt päästään lähemmäs kesää!
Mitä ennis?...onhan kaikki hyvin, tule kertomaan?
Kovasti on keskustelua vauveleiden koosta...meillä ainakin klinikalla sanottiin, että punktiopäivä on 2+0, koska alkiothan hedelmöittyykin silloin. Itse en tässä vaiheessa niin tosta koosta ole huolissani, koska jos lääkärikään ei ole niin ei kannata meidänkään ja ymmärtääkseni on kuitenkin tärkeää, että vauveli on muuten terhakka ja " hyvännäköisesti" kehittynyt...näin meille ainakin kerrottiin. Mutta ymmärrän kyllä, että kun joku asia alkaa päässä pyörimään se saa kyllä pään ihan pyörälle ja miettimään vaikka mitä.
Minäpä varasinkin tänään neuvolan....läl-läl-lää...taas yksi etappi otettu ja tuntuu hyvältä, vaikka tuntuikin oudolta sanoa terveydenhoitajalle, että niitä olis sitten kaksi tulossa...en vieläkään ole oikein sisäistänyt tätä juttua.
Ennis ja nallukka:Se klinikan lääkäri muuten sanoi kirjoittavansa epikriisin kaksosraskaudesta ja lähettävänsä sen äitiyspolille, että tietävät kutsua kaksosraskauden seurantaan...ultrataan kuulemma useammin ja neuvolassakin käydään kai useammin..näin ymmärsin.
Nyt sohvalle kun pikkumies on pihalla päikkäreillä.
ps. tänään ei ole ollut juurikaan pahaa oloa....heti alkaa epäillä onko kaikki ok?? On,on kaikki on hyvin...rauhoitu nyt hermoheikko!
kakilu ja Mökö+Luru 7+5
sain nyt sen neuvolan varattua! Se on ensi maanantaina. Tuli kyllä sellainen aika, että mies ei varmaan pääse töistään mukaan. Mutta neuvola-täti sanoi että ekalla kerralla lähinnä vaan täytellään papereita, eli ei haittaa jos tulen yksin.
Ei kai huomaa, että täällä vietetään vapaapäivää kun olen koko ajan palstoilla? ;)
Kakilu: Mulla ainakin vaihtelee tuo paha olo päivittäin, toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Mutta iltaisin nukkumaan mennessä on kyllä poikkeuksetta ollut paha olo, se on kumma... Joo, noinhan mäkin ajattelisin siitä koosta, jos ei olisi pari muttaa matkassa. Ensinnäkin siis se viime kertainen ikävä kokemus eli keskeytynyt km ja sitten se, että se meidän lääkäri kun ei erityisemmin vakuuttanut " varmuudellaan" . Tarkoitan siis sitä, että meillä kun lääkäri oli niin kamalan varovainen, että johan siinä tulee vähemmänkin heikkopäiselle epäilys mieleen. Eri asia toki olisi ollut, jos lääkäri olisi ollut luottavaisella mielellä ja " antanut luvan" antautua raskauden ihanaan maailmaan! Eli kuten sanoit, jos lääkäri ei olisi ollut huolissaan (tai sen oloinen) niin tuskin olisin minäkään - ainakaan näin paljoa... Mutta toki tuollaiset " Älä soita vielä neuvolaan" ja " teidän historianne huomioiden" -kommentit saa kenen tahansa huolen nousemaan entisestään...
Brooke: No niin, sähän sait pienellä odotusajalla sen neuvolan! Hyvä! Tietty just varmaan pienemmissä paikoissa on vähemmän jonoa. Mä täällä vielä emmin, kun mieskin kehotti odottamaan, mutta ehkä mä jo huomenna soitan... ;) Voinhan mä ainakin kysyä neuvolasta, mitä mieltä he ovat, onko liian aikaista varata aikaa vai ei!
Anteeksi, että teidän pinoon tunkeudun, mutta ihan pakko oli tulla Naksua onnittelemaan plussasta!!! En tiedä, muistatko minua tuolta maaliskuisista.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää odotukseen. Kaikki menee varmasti tällä kertaa hyvin ja ennen kuin huomaatkaan on jo lokakuu ja sinulla oma pikkuvauva sylissä=)
Nautihan raskaudesta.
Onnea myös muille lokakuisille!
Luna 37+2
Totta kai muistan, te kaikki maaliskuiset olette mielessäni!!! Ja näillä hetkillähän teillä on nyt sitten se kauan odotettu hetki tiedossa, onnea siihen!!! Ajatella, teillä se nykerö on ihan kohta sylkyssä, voi että!!! :D Teidän kuulumisia käyn aina välillä lukemassa, fiiliksen mukaan. Ja nyt se on " helpompaakin" kun uusi vauvanalku kasvaa masussa, ei ole ihan niin haikea fiilis enää. Tsemppiä maaliskuisille koitokseen, kohta se palkitaan!!! :)
..kylläkyllä, kaiketi täällä on hommat ok.. tuhruttelua ei ole näkynyt enää..
kiitos huolenpidosta.
nyt ei pysty kuin omaa napaa, sorry.
tänään alkoi sitten päänsärky sekä oksentaminen, eikä loppua näy. laatta on lentänyt vähintään 2h välein, ja kerralla kaikki se, mitä mahassa vaan on.
aamulla oli aika " kova krapula" , mutta niinhän se muinakin aamuina..
koulussa jouduin kipaisemaan 10 kieppeillä ekalle oksulle, ja siitä sitä on sitten riittänyt.
olo on tosi huono, kädet ja jalat tärisee, mitään ei voi syödä, vedellä lantrattua tuoremehua ja vähän muutakin olen juonut.
kaikki se, minkä suusta alas laittaa, tulee kyllä piakkoin ylös..
päätä on särkenyt kanssa melkein koko päivän.
soitin aamulla neuvolaan siitä perjantaisesta yksityisen ultrasta.
terkka oli pe lomalla, joten ei voinut jo silloin soittaa.
th haluaa nähdä mut ja saamani epikriisit yms huomenna aamulla, ja laittaa sitten lähetteen äitiyspolille, just sitä tuplien tehostettua syyninkiä varten.
hän lupasi katsoa sillä aataminaikaisella ultralla, että vintiöt voivat hyvin, siitä tuhruttelusta huolimatta.
mun on varmaan pakko pyytää tämä viikko saikkua.
mulla on tää viikko koneistusopetusta, mikä meinaa sitä, että olen opettajan ja parin muun oppilaan kanssa yhdessä metallialan firmassa koulun " vuokraamilla" koneilla opissa.
istumaan ei pääse mihinkään paitsi kahvi- ja ruokatauolla, ja vaikka olisi jostain kehitetty halliin tuoli, ei sieltä tuolilta pysty käyttämään isoja manuaalikoneita, ne on kookkaita tällaisella 165cm pätkälle seisaallaankin..
meteli on ajoittain kova, ajoittain keskinkertainen, ja päätä vaan särkee ja minätyttö vaan oksennan, ja jalat tärisee..
tulin jo 13.30 kotiin, ja sittemmin olenkin nukkunut, kylvettänyt pojat, oksentanut, nukkunut, oksentanut..
mieheni osoitti loistavaa tilannetajua hakemalla rollssista hampurilaisia, ja kotipizzasta pannupizzan, ettei rouvan tartte laittaa ruokaa.
iltapäivällä kykenin syömään hampurilaisesta kaksi haukkausta, ja peräti ranskanperunan, ja puolituntia ne viihtyivät mahalaukussa..
nyt äsken kokeilin pannupizzaa. söin 1/4 pizzasta, ja toistaiseksi se on nyt edelleen syötynä. nyt just ei edes okseta.
mutta ihan oikeasti, työkykyinen en taida olla..
isä on taas tosi huonona.
tulehdusarvot oli jotain 90 paikkeilla, labrat muutenkin kuulemma huonot eli veikkaan, että ammoniakki on noussut taas.
ei juuri reagoi, eli aika kehnosti tajuissaan.
onneksi isä on äitipuoleni kertoman mukaan rauhallinen ja kivuton.
voihan huokaus. kaiken laisia typeriä ajatuksia mulla liikkuu päässä. tätä luultavasti osittain hormoonimylläkän sponsoroimaa " kuningasajatusta" en ole edes kehdannut jakaa kenenkään muun kanssa, mutta asia vaivaa, joten puran tätä teille, arvoisat hormoonihuuruiset ystäväni.. ;)
kun odotin esikoista, isäpuoleni sairasti loppuvaiheessa olevaa ärhäkkää aivosyöpää, viimeiset 6kk olivat todella vaikeat, ja hän kuoli 2 viikkoa esikoisemme syntymän jälkeen.
kuopusta odottaessani, tätini kuoli melko yllättäen (oli hän sairas, mutta lääkäritkään eivät ymmärtäneet, että niiiin sairas). noin rv30 laskin hautajaisissa muistoseppelettä.
nyt odotan kaksosia. isä tekee kuolemaa, se on selvä.
se piinaava ajatus tässä on, että meille on tulossa kaksi vauvaa.
kuka muu sitten kuolee isän lisäksi? vai käykö niin, että me menetetään tuplista toinen?
arrggghhh.. typerää joo, tiedän. ja näitä ei varmaan kannata vatuloida yön unettomina tunteina, mutta mielessä ne vaan on silti.
kiitos jo etukäteen valituksen kuuntelusta..
yritän huomenna olla hieman positiivisempi, ja jopa kommentoida muiden juttuja..
niin me asutaan keski-suomessa pienellä paikkakunnalla, Jyvaskylään on noin 70km.
hoidossa oltiin klinikka in-tiimissä, yksityisellä.
nyt takaisin petiin peiton alle.
-ennis- ja mortti ja vertti rv7+5
yksi nainen mulle valaisi, että äitipolilla seuraavat vauveleiden kehitystä ja napavirtauksia, eli, että vauvat saavat istukoiden kautta tasapuolisesti sapuskaa, ja että kehittyvät samaan tahtiin.
napavirtaukset ovat niitä napanuoran virtauksia, ne näkyy hienosti ultralla jossa on väridoppler.
aluksi ilmeisesti noin 4 viikon välein, sitten parin viikon välein, ja kun on aika kytätä ennenaikaisuutta, peräti kerran viikossa voi joutua käymään.
meillä se tietää aina jyväskylään ajoa.
neuvolassa käydään vissiin myös useammin kuin normaalisti.
-e-
että Enniksellä kaikki hyvin....siis olihan tossa tota huolta ja murhetta yllinkyllin mutta tuhrut on pysynyt poissa. Kurjaa toi sun noin hurja pahoinvointi...ainakin vauveleilla on paljon voimia kasvaa tollasessa hormoonimyrskyssä!
Itse sain taas tänään vilkaista aamulla pari kertaa paperiin, kun yön jälkeen tuli rusehtavaa limansekaista valkovuotoa taas ihan reilusti.Mutta päätin samantien, että näitä tulee ja menee ja kai kuuluu jollain lailla sitten minun raskauksiini.
Pikkuhiljaa alkaa kai tajuamaan, että kaksi niitä vauvoja on sitten tulossa ja samalla pikkumöröt kehittää päässä kaikenlaisia ajatuksia enneaikaisuudesta, pitkästä pakkolevosta, kasvunhidastumista jne...huh,huh.
Palailen taas Kakilu
Voi Ennis, sulla on nyt kyllä selvä matalapaine päällä siellä! :( Koitahan kestää oksentelua, sitä se nyt vaan on... Vitsit kun en yhtään muista, mitä ruoat mulla pysyi sisällä viime kerralla, kun oksentelin kanssa jatkuvasti. Mutta krapulassa ainakin pakastemansikat on olleet ainoat, mitkä ei tule ylös! ;)
Tuo on varmasti kamalan raskas taakka sulle tuo mitä kerroit kuolemasta ja teidän raskauksista... Hyvä että kerroit siitä! Varmasti painaa mieltä, jos joka kerta on joku läheinen kuollut, kamalaa!!! Voin kertoa nyt tässä, että minun äidilläni on aivan vastaava kokemus, jokaisen hänen synnytyksensä jälkeen on heti kuollut joku sukulainen. Viimeisen synnytyksen jälkeen hän oli jo arvannut kysyä heti kun äitinsä saapui laitokselle, että kuka nyt on kuollut... Ja äidin äiti vastasi, olisiko ollut isotäti tuolla kertaa (en muista varmaksi :/ ). Eli kyllä noita tapahtuu, on se sitten sattumaa tai ei, mutta tapahtuu kuitenkin. Ja hurjaa sekä kurjaa se on!! Voimia sulle nyt sinne noiden ajatusten kanssa ja toivottavasti isäsi kunto taas nousee!!
Toivottavasti Kakilun tuhruttelu loppuu kanssa, ei ole kivaa tuollainen vaikka sitten kuuluisikin asiaan!
Täällä oli eilen ensimmäinen lugeton päivä, wihiii!!! :D Ja nyt on pakko avautua uudesta oireesta! Täällä on nimittäin erilaiset hajut voimistuneet pikkuhiljaa jo pidemmän aikaa, mutta eilinen oli jotain aivan käsittämätöntä! Pesin pyykkiä ja se puhdas pyykki (siis joka on aiemmin tuoksunut maailman parhaalta!) haisi aivan mädälle - en edes pysty kuvailemaan sitä hajua! Ja vaikka vein pyykit suihkuhuoneeseen kuivumaan, haisi koko loppupäivän koko kämppä karseelle. Ja toinen haju, jota olen aiemmin rakastanut: valkosipuli! Mies oli aiemmin päivällä syönyt valkosipulia ja hengitys haisi (joo, ennen oon rakastanut sitä jos jonkun henki haisee valkosipulille! :D !!!) ihan järkyttävälle, nyrpistelin vaan nokkaani ja työnsin miestä pois kun tuli lähelle! Hän siihen sitten totesikin, että " Sähän tykkäät valkosipulin hajusta!" . En enää! :) Eli nuo hajut on nyt niin karseita, että mitenköhän mä tuon pyykinpesunkin jatkossa hoidan??!!! Heh, hassua mitä kaikkea raskaus voi teettää!! :) Mielenkiinnolla jään seuraamaan, mitä kaikkea tuleman pitää!! :D
Naksu 7+6/4
Hienoa, että Enniksellä kaikki kunnossa! Ja hus pois tuhruttelut muiltakin!!! Toivottavasti ne pysyykin poissa....
Täällä kaikki kohtuu hyvin. työpäivine jlk olen niin väsynyt, että kaadun vain sänkyyn ja nukahdan. Eilisen illan saldo oli kolme astiaa koneeseen. En saa MITÄÄN aikaan, kun olen yksinkertaisesti niin väsynyt!!! Pahaolo tulee ja menee niinkuin ennenkin. Aamulla yökkäilen silmät punaisena, mutta oksentaa ei ole onneksi tarvinnut vieläkään.
Itse soittelin neuvolaan viime viikolla, ja sanoin, ettei ole mitään kiirettä kun olen niin hyvässä seurannassa. Se oli maanantai kun soitin, ja th sanoi, että pääsetkö keskiviikkona klo 16? Olin aivan ihmeissään, että pääsenhän minä. kai se meni sekaisin kun kuuli kolmosvauvoista ;o) No kävin neuvolassa jo viime viikolla. Täyteltiin papereita ja tehtiin perusjuttuja. Torstaina minulla on neuvola lääkäri, ja pe pääsen omalle lääkärille OYS:aan ultraan. 28.3 minulle tuli jo aika äitipkl:lle. Neuvolassa sanoivat, että aika vähän on varmaan käyntejä siellä, kun olen äitipkl:n seurannassa koko ajan ilmeisesti.
Kyllä se vaan jänskättää taas noi ultrat.
Uhkasivat neuvolassa ottaa papa kokeen. Hui, onko muilta raskausaikana otettu? mua heti rupes pelottaan, kun menevät tuonne kohdunsuulle ronkkimaan???? Kertokaa pliiis mulle, jos jollain on kokemuksia!!! Turhaa pankointia varmaan mut silti....
Nyt pitää jatkaa työn tekoa... asiakas odottaa....
Terkuin Nallu ja piiperöt rv 9+1
pelotellaanpa porukalla se kakilun tuhruttelu pois.. hushus!
mulla oli edellisessä raskaudessa pp6 alkaen , jatkuen jonnekin rv11 paikkeille just tollaista tuhruttelua. se kyllä säikäyttää.
vieläkö sulla menee lugesteron? mulla ainakin se ärsyttää limakalvoja..
nallukka oli saanut äitipolin ajan. en kyllä yhtään ihmettele jos sua väsyttää. muakin väsyttää 2x se mitä edellisissä, joten kun sulla on kolme kyydissä..
joku puhui hajuista, ja siitä miten ennen niiin hyvät hajut on nyt ihan kauheita.
mulla on sama meetwurstin kanssa. mieli tekisi syödä sitä, mutta enää ei voi, kun se haisee niin kauhealle!
muutenkin, kuljen pitkin huushollia, että mikä täällä haisee!!?? haisee ihan kauheasti.. syynä saattaa olla vaikkapa huuhtelematon kissanruokapurkki roskiksessa.. tai isännän avattu saunaolutpullo olkkarissa, tai just avattu makkarapaketti.. etenkin juusto haisee pahalle.
mulla oli tänään ihan uskomaton aamu =).
menin aamulla neuvolaan, ja ultrassa kaikki hyvin =).
terkka ehti täyttää äitipolin lähetteen ja muut paperit vaan puoliksi, kun terveyskeskuksen polilta soitettiin, että joku synnyttää siellä..
th lähti doppleri viuhuen polille kuuntelemaan sikiön sydänääniä, ja sovittiin, että palataan klo11 asiaan.
menin sitten 11 aikoihin uudelleen, ja sain tän viikon saikkua. th oli pyytänyt sillä polin reissulla lääkäriltä todistuksen.
lähete oli lähtenyt äitipolille, ja tehtiin paperit valmiiksi.
seuraava neuvola sovittiin 26.3.
neuvolan seinällä oli keskisuomen monikkoperhe-yhdistyksen monikkovalmennusten aikatauluja. kirjoitin ylös toukokuussa olevat 3 valmennusta.
vein kouluun sairaslomapaperit, ja kun ajelin kotiin, äitipolilta soitettiin! antoivat jo ajan! 8.4. eli tasan 4 viikon päästä. siihen niskaturvotusultraan.
mulla on kalenteri aika hyvin buukattu jo nyt..
tänään mieli on parempi, olo on edelleen aika voimaton ja huono.
isän tila on huono.
-ennis- mortti ja vertti rv7+6 (huomenna poksuu viikko!!)
ENNIS kurjaa että sulla on niin paljon huolta ja murhetta.:( Voimia. Mutta onneksi vauveleilla on kaikki hyvin!
Varmaan hurjat tunnelmat teillä joilla on useampi vauva tulossa, kun itsellä saa tämä yksikin jo pään ihan pyörälle. Mutta kai se on ymmärrettävää kun itselle tämä kuitenkin on ensimmäinen.
Mullakin on muuten kokemus tuollaisesta omituisesta " kirouksesta" , tämä nyt ei liity vauvoihin mutta kerron kuitenkin. Mulle on jo kaksi kertaa käynyt niin, että kun olen alkanut seurustella jonkun miehen kanssa, niin kohta sen äiti on kuollut yhtäkkiä! Niin kävi sekä ex-avokin että nykyisen miehen kanssa. Enkä tunnusta myrkyttäneeni niitä...(anteeksi huono vitsi, ei tietenkään saisi pilailla tällaisella asialla) Tietysti kaksi kertaa voi vielä olla sattumaa, mutta jos niin kävisi vielä kolmannen kerran niin alkaisin jo uskoa että minussa on joku kirous. No, eipä tässä toivottavasti ole kyllä tarkoitus enää miestä vaihtaakaan. Sitä lajia tuli harrastettua ihan tarpeeksi nuorempana!
NAKSU vähän kurjaa tuo teidän lääkärin käytös. Miksiköhän se niin varovainen oli. Tai ainakin hän olisi voinut valita sanansa jotenkin paremmin, luulisi hänen ymmärtäneen että olette jo muutenkin huolissanne ja tuollainen lisää huolestusta entisestään. Mä ainakin olen ymmärtänyt ettei yksi keskenmeno vielä lisää uuden keskenmenon riskiä, vaan vasta kolmannen jälkeen se riski lisääntyy huomattavasti.
Mä kyllä uskon, että jos se alkion pienuus sinänsä jo olisi jotenkin huolestuttavaa niin kyllähän meillekin sitten lääkäri olisi sanonut asiasta jotain. Kyllä mä kuitenkin ihan täysillä luotan noihin Felicitas-klinikan lääkäreihin.
Brooke 7+5
Vilkasta palstailua on ollut.. Ihan mieletöntä, että mukana on useampi monikkoraskaus! Mitä suurimmat onnittelut!! Keskustelua on tuntunut herättävän myös alkion koko. Naksulle terveiset: Huolet pois!! Meille tehtiin tämä toinen ivf pitkällä kaavalla, 30.1 oli punktio, 1.2 yhden alkion siirto, pp 10 hyperin oireita, pp 12 positiivinen testi ja viikko lepäilyä sairaalassa vaikean hyperstimulaation vuoksi. Raskausviikot laskettiin hedelmöityksestä. Rv 5 + 6 oli hyperin kontrolli, jolloin kohdussa todettiin tyhjä sikiöpussi. Lääkärin mielestä löydös oli tavallinen viikkoihin nähden. Itse olin eri mieltä ja paniikin vallassa varasin ultran seuraavalle viikolle yksityiselle puolelle. Privaatissa rv 6 + 6 löydettiin elävä toukka, joka kokonsa perusteella vastasi rv 6 + 2. Gyne, joka on ihan guru näissä raskausajan ultrissa, vakuutteli, että neljän päivän heitto on ok. Varhaisraskauden ultra sovittiin lapsettomuuspolille tälle viikolle ja se oli siis eilen. Kuinkas ollakkaan, toukka oli ottanut kasvupyrähdyksen, ja rv 7+5 punktion mukaan, koko vastasikin 8 + 0. Äitiyskortissani komeili siis eilen rv 8, vaikka hedelmöitysajankohta oli tarkasti tiedossa. Nyt viikot vaihtuvatkin siis maanantaisin, vaikka kaiken järjen mukaan kuuluisi vaihtua keskiviikkoisin punktiopäivän mukaan. Lääkäri sanoi, että ultra on tarkin menetelmä laskemaan todennäköistä laskettua aikaa ja että ihan alussa on heittoja, vaikka tiedetään hedelmöittymispäivä, siirrot ym. Oma pää meni jo aivan pyörryksiin, kun viikkoja laskeskeltiin, mutta näin toistaiseksi. Todennäköistä on, että np-ultrassa tulee taas uutta tietoa vauvan arvioidusta saapumisajankohdasta ;). Halusin vain kertoa Naksulle, ettei kahden päivän heitolla ole tuon taivaallista merkitystä mihinkään. Ole ihan rauhassa! Kuten huomaat, tilanteet elää..
Voimisia kaikille!
-Vanda-
Tuon paremmin et olisi kyllä voinut mua rauhoitella, eikä kukaan muukaan!!!! Kiitos tuhannesti!!!! On se kumma, miten toisen kokemukset auttavat, yleensä asiassa kuin asiassa!! Mieli rauhoittui kyllä nyt ihan kummasti!!! :D Ihanaaa!!!!
-Naksu, joka pöhköilee ja pöhkäilee asioita aina liian tarkkaan! :)
tervehdys taas kaikille!
hyvä jos naksun mieli siellä rauhoittuu!
ihan vaan tuli mieleen, että pitäisikö kohta aloittaa lokakuisten maaliskuun loppupää-pino, kun tässä on jo paljon viestejä.
vai oisko kätevampi, että olisi lokakuiset viikkoon 12 ja 13?
vai peräti yhden viikon pino?
-e-
vandalle onnittelut ultrakuulumisista! =)
ja brookellakin on näitä kuningasajatuksia " kirouksesta" .. miten nämä ajatukset menevätkin aina jotenkin kummallisia reittejä..
-e-
Nallukka kyselit niistä minidisperiineistä.. No mun lääkärin mielestä en olis niitä edes tarvinnut, mutta antoi luvan koittaa ku keskenmenoja niin monta jo takana, ja halusin sitä. Ja täytyy kyllä sanoa, et nyt tuntuu siltä et niistä on ollut apua. Saisin siis lopettaa ne vaikka heti, mutta en missään nimessä uskalla, ainakaan ennen sitä 12 vkoa. Eli mullakaan ei siis oikeen tietoa koska lopettaisin. Kuinka kauan sä käytit niitä ekassa raskaudessa?
No minäpä se kävin taas tänään ultrassa, kun pelkäsin niin keskenmenoa. Tuntuu et oireet on ihan lopahtanut, mutta siellä oli kaikki hyvin. Syke ok, ja jopa pientä liikettä oli havaittavissa. Hyvin oli muutenkin kasvanut. Nyt lopetan kyl niitten oireitten tuijottelun, ku ei niistä osaa mitään sanoa..Tulee vaan vainoharhaiseksi=).
Helmis rv 9+1
hei naksu!!
onnea uudesta raskaudesta!! lene kerto, et sut löytäis täältä, joten päätin tulla onnittelemaan. toivon teille kaikkea hyvää ja onnea matkalla vanhemmuuteen!! itekkin sitä tässä jo kovasti odottelen :) aika on menny tosi nopeesti, ainoastaan nää vikat viikot on madellu niiiiin hitaasti... mut kyl tää tästä. sä oot kans ihan just täs vaiheessa!! usko pois!! elikkä eipä tässä muuta kuin onnea, onnea, onnea naksu!!
kara 39+1
Ihanaa että monet (vaiko jo kaikki paitsi minä) ovat käyneet ultrassa, ja osa jo neuvolassakin! Raskaus varmasti muuttuu edelleen todellisemmaksi kun pääsee ¿pyöritykseen¿ mukaan :)
Itselläni on stressi. Ensi viikonloppuna olen menossa sinne keikalle, josta puhuin jo aiemmin. Nyt keikan aikataulu on selvinnyt: veto on vasta puolilta öin eli klo.00.00. Tuossa ei oikeastaan ole mitään epätavallista sillä nykyään keikat monesti alkaa kovin myöhään. Mutta vasta nyt olen tajunnut että lauantaista voi tulla minulle tässä tilassa melkoisen raskas... Väsymys kun alkaa olla jo tähän aikaan olla täysin ylitsepääsemätöntä. Lisäksi pitäisi jaksaa 4-5 tunnin ajomatka ensin Turusta Jyväskylään ja sitten yöllä vielä takaisin...
Jos jollakulla on hyviä vinkkejä miten selviän urakasta pahoinvointineni kaikkineni, otan niitä mielelläni vastaan :)
Nyt ei jaksa kirjailla muuta, voikaa hyvin!
t. Liljis, 8+3
että toki on ymmärrettävää Naksu että olet hermostunut ja huolestunut, kun teille viime kerralla kävi sillä tavalla. Mulla kun ei ole mitään vertailukohtaa, niin tuntuu jo suurelta riemuvoitolta päästä edes tähän asti, minä kun en ole kertaakaan aikaisemmin onnistunut edes plussaa saamaan testiin.
Nyt kun mietin edelleen, niin mullahan oli se testiviiva vielä melkoisen heikko silloin virallisena testipäivänä, ja vahvemman viivan sain vasta muutamaa päivää myöhemmin. Sekin viittaisi siihen, että alkio on siinä alkuvaiheessa ollut hidas ja ehkä kiinnittynyt myöhään, ja siksi on nytkin ehkä hiukan jäljessä. Mutta jos se olisi täysin elinkelvoton tapaus niin eihän se varmaan olisi tännekään asti selvinnyt! Siihen täytyy nyt vaan uskoa.