Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~Lokakuiset maaliskuussa~~

02.03.2008 |

jatketaanpa lokakuun tulevat äidit juttuja täällä, kun entinen pino on niiiin megapitkä.

jos joku osaa linkittää edellisen, niin hienoa! =)

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukutun yön jälkeen....ajatukset laukkasi vaikka missä eikä uni tullut silmään kun aamuyöllä.

Tervetuloa nallukka mukaan ja onnittelut triplapotista... tämä maailma se joskus todellakin yllättää!

Mulla on kanssa kysymyksiä vaikka kuinka paljon ja takaraivossa painaa kanssa toi ennenaikaisuuden riski...ystävien ivf tuplat syntyi joskus viikolla 30 ja painoi n.1.8 kg ja 800g...se oli todellista kamppailua elämästä mutta nyt kaikki on hyvin.

Suurin osa kaksosraskauksistahan kumminkin menee ihan hyvin...niin meilläkin!

Eilinen ultra helpotti vähän oloa mutta sai taas pään sekasemmaksi.... kauankohan tätä ihmettelyä kestää.

Mitens nallukka...ajatella kolme vauvaa yhtäaikaa, kyllä elämä muuttuu kertaheitolla...ensin teitä on kaksi ja yhtäkkiä viisi! Suurperhe se tulee enniksellekin ja sanoitko, että kaikki alle 4,5 vuotiaita.

Nyt pidetään pinoa tukevasti pystyssä ja tuetaan ja tsempataan kaikki toisiamme!!

Viikonloppua!

kakilu+ Mökö ja Luru 7+3 (ovat kuulemma kiljusenherrasväestä ja nimet tuli,kun tultiin siirrosta ja kysyin matkalla mieheltäni, että ketäs meillä nyt sitten on matkassa mukana)

Vierailija
42/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai, hyvää naimispäivää! kuten Elmo 3,5v aamulla mulle toivotti.. =D

tervetuloa nallukka! olenkin välillä käynyt kurkkimassa sun kuulumisia.. aika moinen yllätys varmasti.. kolme pirpanaa kerralla.. huh.

tuntuu että yhdessäkin vauvassa on ihmettä kerrakseen, kaksi pirpanaa on pistänyt mun pään ihan pyörälle, kolmesta sitten puhumattakaan..

teitäkin on sitten kuusi syksyllä.. iso perhe teillekin tulee =)

tila-autoa katselemaan.. niin meillä ainakin on alettu.. vielä ei osteta, kattellaan rauhassa, kun pitäisi olla 7 paikkaa ja tavaratilaakin..

yleensä tuntuu olevan nuukasti tavaratilaa tila-autoissa!!

meille kaikille, yhden, kahden tai kolmen vauvan odottajille, toivotus, että vauvat saavat kohtuviikkoja mahdollisimman monta.. tai, no, yliaikaa ei tartteis kuitenkaan kenenkään odotella..

kakilu kyseli meidän muksujen ikää..

esikoinen täyttää elokuussa 4v, ja kuopus täytti nyt helmikuussa 1v.

eli, jos vauvat syntyy syys-loka-vaihteessa (lääkäri epäili että sektion takia voi joutua suunniteltuun sektioon jo rv36+), niin meillä on sitten 4kpl alle 4,5v, itseasiassa, hyvinkin reilusti alle 4,5v..

4v3kk, 1v7kk, ja vauvat..

mitäs brookelle ja vandalle ja liljikselle ja naksulle kuuluu?

ja helmivenlalle?

tehtäiskös sitä esittelypinoa?

mitäs siihen laitetaan?

iät, ja laskettuaika, ja sairaala, ja onko ennestään lapsia, ja montako nyt on tulossa (on hieman hajontaa meidän pinossa =) )

ja mitäs vielä?

meillä ollaan kipeenä.

mulla on kurkkuun lykätty kaktus, tai ainakin tuntuu siltä. =(

isompi muksu yski yöllä oikein kunnolla, heräsi itkun kanssa yskäänsä muutamaan otteeseen.

nuoramman kuume on laskenut, mutta aika väsynyt tuo vintiö on..

äidin väsymyskin on kiitettävä.

ruuanlaitto ei ole muitakaan oikein inspiroinut.. ei minuakaan. yleensä tykkään laittaa ruokaa, mutta nyt ei kyllä yhtään huvittaisi.

eikä mikään maistu.

paitsi ne valkosipulipatongit..

ja jääkaappikylmä appelsiinimenhu, ja kylmä purkkiananas..

tai sämpylää, meetvurstia, juustoa ja paprikaa. paljon paprikaa.

joku muu kehui olevansa tulisen sapuskan perään. mulle maistui edellisessä raskaudessa kaikki tulinen, etenkin tulisesti marinoidut hornet-kanansiivet. varmaan sillä määrällä minkä söin niitä edellisessä raskaudessa, pidin Atriaa yksinäni pystyssä.. ;) maistuu ne vieläkin

kävin jo ostamassa rennieitä varastoon.

närästystä odotellessa..

ne on hyvänmakuisia mun mielestä, missä on " vihreä viiva" ja maun nimi on spearmint. se maistuu vihreelle jenkille.

se siniviivainen maistuu siniselle jenkille, ja mukamas lakritsin makuinen maistuu mun mielestä vaan anikselle..

lugesteroneista.

miten teille on ohjeistettu lopettamista?

mulla alkoi tänään viimeinen loota. en älynnyt kysyä lääkäriltä, että otanko vaan ne 5 päivää mihin laatikollinen riittää, ja lopetan vaan siihen, vai vähennelläänkö niitä jotenkin?

että otan päivässä 3 ja seuraavana 3 ja sitten 2, seuraavana 2 ja taas 2 ja viimeiset tabletit 1,1 ja 1?

metformiinista ymmärsin eilen lääkäriltä kysyä, ainakin rakenneultraan noin rv12 asti pitää ottaa. pitäs muistaa kysyä äitipolilta lopettamisohjetta, ja jos eivät ota kantaa, niin soittaa sitten klinikalle, ja saan sieltä sitten ohjeet.

mielessä pyörii kaikkea mitä pitää hankkia, kun tuleekin toinen vauva vielä (yhdelle olis melkein kaikki ollut valmiina edellisiltä), ja lastenhoitopulmat, jos tuleekin äkkilähtö laitokselle..

meillä ei ole juuri minkään laista turvaverkkoa lastenhoitoasioissa.

mun äitini oli viimeeksi meillä lomalla, kun olin kuopusta saamassa, ja tulee varmaan nytkin suunnitellun sektiopäivän tienoilla, mutta mummi on töissä, eikä voi oikein äkkilähdöllä tulla, ja hän asuu tuolla 360km päässä..

ja, meillä on suvussa äitini tekemä kastemekko, sillä on kastettu 9 muksua. mitenkä se jaetaan kaksosille?

tai sitten mun ehkä pitäis tehdä saman tapainen itse..

pellavainen, yksinkertainen, ei rimssuja tai nauhoja, revinnäiskirjontaa n5cm leveä kaistale helmasta pääntielle..

(olen vaatetusalan artesaani, tekeminen ei ole sinänsä ongelma, vaan se, että mistä otetaan aika, ja ennen kaikkea energiaa asiaan)

näitähän ei ol mitään järkeä vielä miettiä, mut..

eipä muuta.

-e- ja mortti ja vertti rv7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksu kysyi, että mitä meidän muiden ultrakuvissa näkyi.

no, nämä mun kuvat on just sellaisia mustaharmaita, joista ei juuri ota maallikko selvää.

tai, ymmärrän kyllä, että missä menee kohdun rajat, ja sikiöpussit, ja missä on kumpikin alkio.

alkiot näyttää vaan sellaisilta möykyiltä, aika lailla muistuttavat pauja enemmän kuin ihmistä vielä.. (esikoisen työnimi papu tuli just ekasta ultrakuvasta)

ei näistä mun kuvista ainakaan raajoja eikä muita erota. semmosiet soikiot vaan ne alkiot.

sitten rakenneultrassa rv 12 alkio näyttää enemmän " dinosaurusvauvalta" kippurassa se on vielä silloinkin.. mutta raajat ja muut näkyy kait silloin jo hyvin?? muistaakseni..

rakenneultrassa rv19-20 paikkeilla on jo " kaikki" paikoillaan..

Vierailija
44/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä turhaan huoli siitä vauvasi koosta, mullahan se kaikkein pienin kaveri oli enkä aio siitä paineita ottaa. Mulle lääkäri sanoi, että tuo on ihan normaalin rajoissa, ja noin pienten alkioiden kohdalla mittausvirheitä tulee niin helposti että parin millin eroilla ei ole mitään merkitystä. Mä ainakin ymmärsin, että kun syke näkyi niin kaikki on niin kuin pitääkin, ja mulla rauhoittui mieli nyt ihan todella paljon. Olen pystynyt jo hieman nauttimaan tästä raskaudesta, ja miehenkin kanssa jo vähän suunniteltiin autojen vaihtamista ja muuta. Minä ajelen sellaisella " maajussi-autolla" , avolavalla, johon mahtuu vain kaksi ihmistä. Se on ainakin pakko vaihtaa jos meitä sitten tosiaankin syksyllä on kolme!

Me saatiin kuvat mukaan, mutta ei niistä kyllä maallikko yhtään mitään ymmärrä! Mutta eihän tässä montaa viikkoa ole aikaa siihen seuraavana ultraan, joka on se niskapoimu-ultra. Jospa se tyyppi sitten olisi jo vähän vauvan näköinen.

Tervetuloa Nallukka joukkoon! Vaikka tässä meidän pinossa on aika vähn porukkaa niin vauvojahan syntyykin sitten ihan kunnon joukkue, kun niin monella on tulossa useampi kuin yksi!

Brooke 7+2

Vierailija
45/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas viikko vierähtänyt töitä tehden yms., ettei ole kerinnyt täällä käymään. Olen myös tietoisesti vältellyt näitä vauvan sivuja, kun tulee aina käytyä tuolla keskenmeno puolella kiusaamassa itteään, ja on taas ihan varma et kesken on menny, kun oireetkin vähentyneet.. En tiedä miten sitä vois koittaa olla vähän luottavaisempi tämän raskauden suhteen. Mutta kait tää on vaan tälläst ku niin paljon pettymyksiä takana, ja tosiaan lapsettomuuttakin jo yli 10 vuotta!

Varasin kuitenkin maanantaina ajan neuvolaan, joka on sitten 13.3. Mul ois silloin rv 9+3, et voisko sydän äänet kuulua jo dopplerilla? Haluisin kyllä et kokeiltais, mut sit jos ei kuulukaan niin paniikki on hirmuinen. Oon kyllä ajatellut et jos kävis viel ennen pääsiäistä ultrassakin katsastamassa tilanteen.

Täällä onkin tullut paljon hyviä uutisia=). Ennikselle ja Kakilulle tulossa oikein tuplaonni, Naksulla ja Brookellakin oli ultrassa kaikki hyvin, joten onnittelut kaikille tasapuolisesti=). Toivotaan nyt vaan , että onnistutaan tällä kertaa.

Nallukkakin oli kirjoitellut. Olen käynyt vähän kurkkimassa teidän tilannetta tuolla lapsettomuus puolella, ja kyllä on jännä juttu! Ajatella että tollastakin voi sattua, kolmoset! Siinä tuleekin olemaan jo vilskettä=), mutta siis onnea tuhannesti!

Lugeista, mä lopetin luget silleen asteittain, et viikko plussan jälkeen vähensin annosta viikon välein ja loppuivat nyt kokonaan viime sunnuntaina. Lääkärin mukaan olisin voinut lopettaa aiemminkin, mutta sain käyttää oman mielenrauhan takia. Mulla on vielä käytössa metformiini tonne rv 12 saakka, ja sit vielä disperin 50mg.

Nyt on lähdettävä kyläilemään, joten palaillaan!!

Joku kyseli mistäpäin ollaan,eli olen Keski-Uudeltamaalta

-Helmis rv 8+5

Vierailija
46/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lopettaa luget jo n. viikko plussatestin jälkeen. Olisi voinut kuulemma lopettaa ihan yhtäkkiäkin, mutta tuntui turvallisemmalta lopettaa vähitellen, joten tein niin. Jännitti kyllä vähän, mutta eipä siitä mitään haittaa aiheutunut.

Mitä olen lueskellut, niin ilmeisesti ei ole edes mitään kiistatonta näyttöä siitä että Luget mitenkään edistäisi raskauden jatkumista. Jossain jopa sanottiin, että eivät ne ollenkaan estäisi keskenmenoa vaan se tulee joka tapauksessa jos on tullakseen, luget vaan voivat siirtää sitä myöhempään. Sillonhan lugeista itse asiassa olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Kyllä kai sitä toivoisi, että jos keskenmeno on tullakseen niin tulisi sitten mahdollisimman pian.

Mutta mä aion nyt kerta kaikkiaan kieltäytyä enää ajattelemastakaan mitään keskenmenoon liittyvää, sen todennäköisyys on nyt jo niin pieni!

Vierailija
47/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilulle tuplaonnittelut!! Jo toinen kaksosraskaus meidän pinoon!!!

Nallukalle tervetuloa ja triplaonnittelut! Kolmas monikkoraskaus meidän pinossa :) Minä muuten seurailin taustalta sinun kuulumisiasi tuolla PAS-pinossa. Teillä on todella erikoiset ajat edessä. Olenkin hiukan odotellut milloin annat kuulua itsestäsi :) Tervetuloa siis joukkoon!

Huh, kyllä on heikko olo. Vähän on mietityttänyt tuo tuplaraskauden mahdollisuus itselläänkin. Ehkä lähinnä sen vuoksi, että monesti kun kävin endon takia ultrassa sairaalassa, lääkäri sanoi että ¿sulla on näköjään ollut tuplaovulaatio¿. Ja sitten klinikalla kun hoitaja soitti veritestin tuloksesta, hän sanoi ¿tukevasti olet raskaana, hormoniarvo on niin korkea että voisi vaikka tuplat tulla¿. No, jos nyt edes yksi vauveli olisi kiinnittynyt ja pysyisi matkassa mukana, siinäkin on tekemistä :)

Potuttaa. Naapurin maanomistaja on myynyt vierestämme tontin ja nyt siihen aletaan rakentaa taloa. Uudet asukkaat vaikuttavat kyllä aivan mukavilta ja heillä on pieniä lapsiakin, mutta jotenkin on niin tottunut että täällä saa olla omassa rauhassa, poissa melusta ja kiireestä. Vaan kaipa se oli vain ajan kysymys milloin tännekin alkaa ilmestymään uusia taloja. Kaikkeen tottuu!

Hyvää naistenpäivää kaikille, hemmotelkaa itseänne ;)

t. Liljis, 8+0

Vierailija
48/167 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista!

Arvasin, että moni on varmaan tietoinen meidän tilanteesta, mutta en ole yksinkertaisesti uskaltanut tulla tänne plussa puolelle. Ehkä aikaisemmin olen sitten saanut kylmää kyytiä, kun keskenmeno onkin tullut. Nyt on jotenkin luottavainen mieli, ainakin toistaiseksi. Ehkä tuo tiheä ultraaminen on antanut tarpeeksi tietoa vaavien tilanteesta ja siitä et kaikki on toistaiseksi hyvin.

Meitä tosiaan on syksyllä sitten yhtä äkkiä kuusi, ja meillä myös kaikki siis alle 4,5 vuoden... Aika moinen muutoshan se tulee olemaan. Autoa ja asuntoa on jo vähän katseltu, mutta emme aio nyt kiirehtiä näiden asioiden kanssa.

Minä lopettelin lugesteronit jo silloin muutamia viikkoja siirrosta, ja pikkuhiljaa vähentelin, vaikka lääkäri sanoi, ettei sillä ole merkitystä, kun mulla nähtiin ultrassa kaksi hyvin aktiivista keltarauhasta, jotka tuottaa kuulemma moninkertaisen määrän hormonia, kuin nuo luget..

Helmis; minkälainen ohje sulla on nuiden minidisperinien lopettamisen suhteen? Meille lääkäri ei oikein sanonu mitään tarkkaa. lähinnä se oli sitä mieltä että se voi olla ihan turhaa niitä syödä, mutta en uskalla niitä vielä lopettaa. Tytöltämme söin melkein loppuraskauteen asti niitä?? Jostain luin, et jollain oli ohje lopettaa rv 13 tienoilla??

Kyselit myös sydänäänistä. Mielestäni minulla eka raskaudesa ei nuilla viikoilla vielä kuulunut, mutta ystäväni, joka on nyt aika samoilla viikoilla kun minä, oli käynyt neuvolassa, ja hänellä oli kuulunut jo äänet hyvin nyt eli 8+ jotain viikoilla. Hän on kyllä hyvin hoikka ja pieni ihminen. Kaippa se kohdun asentokin, ja istukan paikka myös vaikuttaa asiaan.

Hyvää naistenpäivää meille kaikille! Ja rentouttavaa illan jatkoa!

Terkuin Nallu ja piiperöt

Vierailija
49/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollankin oltu kiitettävän aktiivisesti liikkeellä =)!

ihan vaan semmoista, että eilen myöhään illalla esiintyi tiputtelua..

nyt se on onneksi loppunut, mutta en voisi väittää, etteikö hermostuttaisi silti.

...tämä seurailee tilannetta täällä huolestuneena..

-ennis- ja mortti ja vertti rv7+4

Vierailija
50/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin sun hermostuneisuuden! Onneksi tiputtelu kuitenkin loppui. Kyllä kai se aika yleistä on tuo tiputtelu alkuraskaudessa kuitenkin, mutta ei varmasti lohduta yhtään sinua tässä vaiheessa, eikä lohduttaisi kyllä minuakaan..

No nyt kaikki kuitenkin hyvin niin kauan kuin sitä ei tulisi lisää. Rukoilen täällä niin puolestanne!!!!

Ilmoittelehan kuulumisiasi! Täällä ollaan hengessä mukana, niin kuin kaikkien muidenkin tilanteissa!!

Täällä pahoinvointi nostaa päätään taas, kun nukuin liian pitkät yöunet, eli siis ruokaa ei tullut syötyä melkein yhteentoista tuntiin.... Aivan vapisin kahdeksalta kun heräsin. Kai verensokerit oli niin matalat... Heti vaan banaania naamariin ennen kuin nousin...

Meillä on täällä mies ja tyttö ihan hirveessä flunssassa. Kuumetta on, ja ne pärskii jatkuvalla syötöllä... Arvatkaas kuka varmaan sairastaa ensi viikolla.. Hus pois nuhapöpöt minusta!!! Tässä ei kyllä tarvittais mitään ylimääräistä ku olo on muutenkin niin heikko.

Terkut kaikille! Me asustellaan muuten Oulussa.

T Nallu ja piiperöt rv 8+6

Vierailija
51/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennikselle tsemppiä, onneksi tiputtelu loppui...siellä oli varmaan vaan kohdunlimakalvot " kovilla" , kun kaksi kaveria roikkuu siellä kyydissä. Voin silti kuvitella tunteesi, voi ystävä hyvä, kaikki menee hyvin. Voimia! Itselläni tuli pientä rusehtavaa vuotoa viime raskaudessa useamman kerran ja aina se pelästytti aivan kamalasti vaikka pääsikin suht pian ultraan näkemään, että asiat on hyvin.

Itse olen huomannut, että toi ns. paha olo liittyy jotenkin närästykseen...kai....kamalasti röyhdyttää kun vähänkin syö ja rennie helpottaa ainakin välillä. Omituista, ei näistä oloista ota selvää....väsymys on kuitenkin ehkä helpottanut siitä mitä se oli viikko-pari sitten.

Kakilu

Vierailija
52/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Ennis, varmasti kouraisi mahanpohjasta kun huomasit tiputtelun :( Onneksi kuitenkin moinen loppui. Niin kuin Nallukkakin sanoi, niin vähäinen tiputtelu on varmasti ihan normaalia eikä syytä huoleen ole. Peukut pystyyn, ja Mortille ja Vertille molemmille paljon voimia pysyä tukevasti äidin kyydissä!!

Minäpä jäin tänään yksin. Ukko lähti aamulla sinne laskettelureissulle. Nyt ei ole ketään kelle valittaa pahasta olostaan tai ketään kuka voisi hieroa jumissa olevia niskojani. Vaan saanpahan olla ihan omassa rauhassa. Eikä tarvi tuntea huonoa omatuntoa siitä etten jaksa kokkailla :) Muuten, kävin anopin luona puntarilla (pitkästä aikaa, viimeksi punnitsin itseni joskus joulun paikkeilla) ja lukema oli järkytys: 65kg eli viisi kiloa enemmän kuin viimeksi. Kääk. Tosin alkuvuodesta olin tosi alamaissa ja taisin mässyttää aika paljon herkkuja, joten sitä ne kilot (ainakin suurinosa niistä) varmaan tulivat. No, ehkä tässä elämäntilasteessa ei kannata hirveesti stressata kertyvistä kiloista. Laihdutetaan sitten synnytyksen jälkeen :)

Inhottavia tuollaiset Enniksen kokemat sydämentykytykset. Rentouttavaa sunnuntaita kuitenkin kaikille, koittakaa edes rentoutua :) Niin, ja pysykää terveinä (itse pelkään täällä suunnalla riehuvaa vatsatautia, parhaillaan veljen lapset ovat kipeinä, yöks)!

t. Liljis, 8+1

Vierailija
53/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Nallukka! Wau, triplat, loistojuttu!!! Teillä siis siirrettiin kolme alkiota, kiinnostus heräsi! ;) Mikä teillä oli ¿syy¿ noin monen alkion siirtoon? Useissa paikoissahan se 2 on maksimi...

Ennis: Mä aristan vieläkin sitä esittelypinon tekoa... :/ Mä ilmoittaudun virallisesti ainakin vasta sitten seuraavan ultran jälkeen, mikäli kaikki on kunnossa. Niin, mulle Lugesteronien lopettamisesta sanottiin seuraavaa (samoin viime kerralla): ultrapäivänä ja sitä seuraavana laitoin enää 2, sitten seuraavat 2 päivää enää yhden. Eli tänään on viimeinen Lugepäivä, jeee! Mutta oon kuullut, että noissa on huimasti eroja, toiset lopettaa heti plussatestiin kertalaakista ja sitten toisaalla taas näin, pikkuhiljaa... Rennie on siis sallittua raskauden aikana? Mulle ei hoitaja osannut sanoa, mikä närästykseen otettava on sallittua, pyysi kysymään lääkäriltä seuraavalla kerralla. Mutta mulla oli kanssa sellainen kutina, että oon kuullut että Rennie on ok, hyvä niin!

Joo, mä odotan jo, että seuraavassa ultrassa, mikäli kaikki on kunnossa, meidän Pulla näyttää enemmän vauvalta jo. Viimeksi, kun nähtiin meidän Pieni, joka oli menehtynyt n. rv9+2, oli se aivan selvästi vauvan näköinen, kädet, jalat, nenä ja kaikki! Tällä kertaa toivon enemmän kuin mitään, että meidän vauvamme olisi täysissä voimissa, elossa!!! Ja jatkanut kehitystään huimaa vauhtia!!!

Brooke: Kiitos ihanainen tsempityksestä!!! Ehkä mua sitten jäi tuo koko mietityttämään viime kertaisten kokemusten takia ja sitten sen lääkärin varovaisuuden vuoksi... Koitan olla murehtimatta!

Liljis: Vai että sielläkin tuplat mielessä?! ;) Millos sulla se ultra olikaan, sä et mee alkuraskauden ultraan ollenkaan, vai?

Voih, nyt vasta pääsin Enniksen seuraavaan viestiin ¿ voi että, toivotaan että tiputtelu pysyy nyt poissa!!! Me pidetään hurjasti peukkuja!!!!!!!!!!

Täällä ei muutoksia, tuntuu että pahaan oloonkin tottuu - tai ainakin toivon niin eikä se olisi vähentynyt! Tänään heräsin kyllä huonoon oloon aamulla, mutta helpotti kun söin banskun... Voi että miten ihanasti te muut jo osaatte haaveilla/suunnitella tulevaa vauvaelämää!!! Minä täällä kun en edes uskalla moista miettiä, nyt elän tällä hetkellä odottaen vaan sitä seuraavaa ultraa - ja peläten aivan hirmuisesti! Toivon niin hirmuisesti, että siellä olisi asiat niin hyvin, että uskaltaisin jo hieman hellittää ja antautua haaveilulle!!

Naksu 7+4/2

Vierailija
54/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt näköjään roikun täällä tänään kokoajan :) Lugeista on ollut paljon juttua. Meidän lääkäri sanoi, että ne voi lopettaa heti plussattua. Eroja siis tosiaan on! Niin, ja meidän hoitopaikka on Turun Väestöliiton klinikka.

Piti vaan vielä kommentoida, että se oma tuplatuntuma on ihan mutu-juttuja! Heh. Vointi on vaan ollut tavattoman heikko enkä ole saanut juuri mitään aikaiseksi moneen viikkoon. Ja sitten noi lääkärin ja hoitajan puheet... Tosiaan, Naksu, me päätettiin olla menemättä varhaisraskauden ultraan. Meidän neuvola-aika on pääsiäisen jälkeen, olikos se sitten 28.3., ja ymmärtääkseni siellä sovitaan sitten se niskapoimu-ultra. Sehän menee sitten jonnekin viikoille 11-14, kait.

Luottavaisin mielin täälläkin yritetään olla. Välillä jo suunnittelen mihin sijoittaisin vauvan pinnasängyn, mutta välillä on valtavan epätoivoinen olo että viikkoja on kasassa vasta näin vähän. Viimeksi keskenmeno tapahtui juuri näinä päivinä, ihan ilman minkäänlaista varoitusta :( Nyt on pakko olla parempi tuuri ja sitkeämpi masuasukki!!

Miehen kanssa päätettiin eilen että jos puhumme keskenämme tulevasta vauvasta (hoitopöydistä, vaatteista, nimistä, ym), emme enää lisää lauseeseen ¿siis jos kaikki menee hyvin¿. Tähän asti noin on tehty ja se tuntuu tosi raskaalta. ¿Tuleekohan meidän vauvalle ruskeat silmät, siis jos kaikki menee hyvin ja me saadaan vauva¿. Nyt ei enää jossitella. Kumpikin kuitenkin tietää että mitä vaan voi tapahtua eikä käärö välttämättä pääse koskaan kotiin asti. Täytyy nyt kuitenkin yrittää olla positiivinen.

Nyt takasin hommiin. Ihanaa kun olette siellä!

t. Liljis, 8+1

Vierailija
55/167 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin kahden alkion siirto, ja sitten olen itse ovuloinut kaksi munarakkulaa... Alkiot olivat 8 soluinen ja 2 soluinen. Lääkäri epäilee, että omasta takaa on alkanut kaksoisraskaus ja sit tuosta 8 soluisesta olisi alkanut yksi raskaus. Mutta tietty voi olla niinkin et kaksi ois lähtenyt alkionsiirrosta ja yksi omasta takaa. Meille ei asetettu mitään kieltoa harrastella kotonakin... Eihän neljään vuoteen ollut aikaisemminkaan mitään tapahtunut. Ei nyt sinänsä ajoitettu kotihommia, mutta siinä lähipäivinä kuitenkin....

Että näin siinä kävi sitten, neljään vuoteen ei YHTÄÄN mitään ja sit yhtä äkkiä kolme raskautta.... Ihmeellinen on tämä ihmiskeho.. ihmeitä todella tapahtuu... Ilman alkionsiirtoakin siis raskaana olisimme kai... Lääkäri sanoi, et kun siirrettiin kaksi alkiota, että jospa ne tukisivat siellä toisiaan ja helpottaisi siten raskauden alkamista. Alkionsiirrossakin hän totesi, että taidat kaksoset näistä tehdä.... Hmmmmm.....

Voi Naksu ymmärrän niin sinun tunteesi ja pelon. Muistan kun itkin tyttöä odottaessa sitä, että miksi muut voi iloita raskaudesta, ja minä vain pelkään ja itken... Edelleen on vähän arat ajatukset, eikä oikein uskalla ajatella tulevaa, vaikka välillä siihen olen sortunutkin....

Päivän jatkoja kaikille!

Vierailija
56/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sateisen harmaa aamu täällä Turussa : (

Pohjoisessa oli ihanan aurinkoista ja lumista...no, ei se auta kuin tottua taas tähän rannikon keliin.

Aivan ihania ultrakuulumisia oli kaikilla! Ja tuplia ja triplojakin oli mukana, onnea kaikille kovasti! Niin ja Nallukalle tervetuloa mukaan.

Täällä on ollut tosi huonoa oloa koko viime viikon (onneksi olin lomalla), ja pari pvää oli välissä parempaa (ja tietysti olin aivan varma että km tulossa), mutta kyllä nyt taas ollut tasainen oksetus päällä muutaman päivän ajan. Ja tissit niin kipeät välillä ettei tiedä miten päin olisi. Varasin sittenkin varhaisultran perjantaille (meinasin malttaa odottaa nlaan asti, mutta eihän siitä mitään tullut). Eli hoitopaikkaani Turun VL:oon pe näytille. Jännittää ihan tosi tosi paljon! Mahtaako pikkuisia olla 0, 1 vai 2??

Niin ja kukas se olikaan kun kyseli mistä päin ollaan - me siis Turun seudulta.

Nyt pakko tehdä töitä välillä, jatketaas kuitenkin keskustelua aktiivisesti!

Jessica rv7 tasan

Vierailija
57/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljis: Tiedän niin tuon jossittelun!! Meillä ainakin puhutaan niin - tai lähinnä mä puhun, mies ei ole tainnut vieläkään tajuta tätä odotusta senkään vertaa kuin minä! ;) Eli mies ei juurikaan puhu/uskalla puhua vielä koko asiasta, kuuntelee kyllä sujuvasti! :) Sillä jossittelulla tuntuu ainakin täällä olevan jonkinnäköinen taikauskomerkitys, jos sanon jos (ja muistan siis, että mikään ei ole varmaa/itsestään selvää) niin voisi mennä jopa hyvinkin tämä... Ihmismieli, pöhkö se on! :)

Nallukka: No ohhoh, jopas on teillä erikoinen juttu! :) Teillä siis tehtiin siirto ns. luomukiertoon? No, joka tapauksessa, hieno juttu!!

Jee, Jessis on palannut!!! :D Kivaa! Vai että ultraan käy matka perjantaina, uskon että jännittää!! Mutta hyvin se menee, pitää vaan uskoa siihen (sanoo tyyppi, joka panikoi itse aivan täristen koko ajan!)!!!

Brookelta piti muuten kysyä, kun en muista (enkä jaksa kaivella pinoa), että minkä kokoinen se teidän nyytti olikaan? Ihan vaan siis sillä kyselen, että muuttuiko teidän viikot nyt sitten koon perusteella? Että sanoiko lääkäri, mitä viikkoja alkio vastasi ja lasketko nyt sen mukaan? Täällä oon meinaan ihan pyörällä päästä, kun siirron mukaan olisi nyt 7+5 ja koon mukaan 7+3, että miten sen sitten lasken..? No, ehkäpä odottelen vaan sitä ultraa ja toivon, että siellä olisi kaikki mallillaan ja saisimme selvyyttä asiaan...

Täällä etova olo menee niin, että pahimmat kärjet taitavat olla aamuisin ja iltaisin. Aamuisin kun syön heti esim. banaanin, helpottaa, mutta illalla kun en voi syödä (refluksitauti)... Eli tuo illan paha olo on pahimmillaan nukkumaan mennessä. Mutta täytyy sanoa, että tähän mennessä paha olo on kyllä huomattavasti vähäisempää kuin viimeksi (silloin lensi laatta monta kertaa päivässä), nyt olo on lähinnä vaan etomista. Katsotaan, vielä se ehtii toivottavasti pahentuakin odotuksen aikana - mutta kaikki oireet otetaan edelleen vastaan! :)

Naksu

Vierailija
58/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Meillä mies ei suostunut puhumaan koko asiasta oikein mitään ennen tuota ensimmäistä ultraa, sanoi mulle vaan että älä nyt vielä innostu. Ja kovin epävarmahan itsekin silloin olin. Nyt ollaan kyllä jo hieman vapautuneemmin juteltu, mutta kyllähän sinne perään tulee edelleen liiutettyä se jos-lauseke. Mä olen jotenkin sen verran taikauskoinen että kuvittelen kai tietävän huonoa onnea, jos liikaa intoilee etukäteen. Mulle tulee olemaan tosi vaikea paikka hankkia vauvalle tavaroita etukäteen. Olisi kivempi ostaa ne sitten vasta, kun vauva on jo syntynyt!

Silloin kun hevoseni sai varsan, en uskaltanut ostaa sillekään mitään etukäteen. Vasta kun se oli syntynyt, menin ostamaan sille pienen punaisen riimun. :) Mutta vauvan kanssa ei kyllä voi toimia ihan samalla tavalla..!

NAKSU silloin ultrapäivänä siis viime vikon to, mä olin itse laskenut että olisi 7+2, mutta lääkäri sanoi että on vasta 7+0. Alkion koko taas vastasi 6+5. Lääkäri teki neuvolakortin ja merkkasi siihen sen 7+0, eli päätin nyt elää sen mukaan. En kyllä aio yhtään huolestua tuosta parin päivän heitosta, sillä lääkäri tosiaan sanoi sen olevan ihan normaalia, ja pääasia oli se että syke näkyi ja muutenkin kaikki näytti olevan OK. Ja kuulemma parin millin heitto voi tulla ihan mittausvirheestäkin.

Itse ajattelisin tuon pienemmän koon johtuvan siitä että meillä on yleensä aina alkiot jakautuneet siinä hedelmöityksen jälkeen aika hitaasti, ja suurin osa on lopettanut jakautumisen kokonaan. Siksi meillä ei ole kertaakaan jäänyt mitään pakkaseenkaan. Ihan loogiselta siis tuntuu, että tämä pitemmälle selviytynyt alkiokin on siinä alkuvaiheessa ollut hidas ja ehkä jakautunut keskimääräistä hitaammin vielä kohdussakin ja myös kiinnittynyt myöhemmin.

Mutta oli miten oli, stressiä en aio ottaa vaan uskon nyt jo aika vahvasti että kaikki menee hyvin. Suren sitten, jos siihen aihetta tulee.

Saisinkohan tänään soitettua sinne neuvolaan. Sinne on soittoaika vain tunnin päivässä, ja torstaina kun yritin soittaa sieltä ei vastattu. Ja perjantaina unohdin koko jutun..! Sinänsä kyllä positiivista jos pytyy unohtamaan tämän raskautensa edes hetkeksi.

Brooke 7+4

Vierailija
59/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo samainen " taikausko" se täälläkin vallitsee!! Vähän söpö tuo punainen riimu varsalle, voih!! :)

Ei pidäkään huolestua tuosta koosta!!! Mulla nyt vaan tämä on tällaista aiemman kokemuksen takia, en mäkään muuten hermoilis! Mutta koitan myös minä pitää pääni kylmänä ja lakata tuota kokoa miettimästä...

Sanoiko se lääkäri siis tuon 7+0 niin, että siirtopäivä olisi ollut siis 2+0? Kun meilläkin on klinikalla tuossa vähän epäselvyyttä, aiemmassa raskaudessa kun hoitaja sanoi, että siirtopäivä on 2+0 ja lääkäri taas sanoi, että punktiopäivä on 2+0. Joten nuo rv:t voi näköjään heitellä jo tuonkin takia! :) Ja sitä paitsi, jos " oikea laskutapa" olisi tuo siirtop. 2+0 niin sittenhän tuo meidän nuppu olisi just tismalleen oikean kokoinen! ;)

Mäkään en oo vielä soittanut sinne nlaan... Kamalasti tekis mieli, mutta en mä kai sit soita ku lääkäri kielsi. Meillä kun on tulossa se etelänmatka ensi kuussa, niin ajattelin, että olisi ollut hyvä saada aika ennen sitä, niin että voisi keskustella matkaan liittyvistä asioista, mitä pitää reissussa huomioida jne. Hmmm, uskokaa vaan niin kyllä mä vielä sinne soitan! ;)

Vierailija
60/167 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tiedä mikä logiikka sillä lääkärillä oli, se laski että punktiopäivä ja siihen 2 päivää olisi ollut 2+0. Ja meillä siirto oli kolmantena päivänä punktiosta eli tuon laskuopin mukaan 2+1... No, oli miten oli. Lisäksi hän sanoi, että neuvolassa saatetaan vielä muuttaa laskettua aikaa, eli sittenhän tietysti nuo viikotkin taas muuttuisi. Pöh sanon minä.

Saa nähdä, miten muutenkaan suhtautuvat siellä neuvolassa tällaiseen hoidoilla raskautuneeseen. Me kun asutaan tosi pienessä tuppukylässä, onkohan siellä neuvolassa koskaan ennen tällaisesta kuultukaan...joudun varmaan oikein silmätikuksi. Musta tuntuu muutenkin että tuolla maaseudulla ihmiset jotenkin sikiää paljon enemmän kuin kaupungissa. Melkein kaikilla maalais-ystävilläni on vähintään 3 lasta. Kun taas kaupungissa asuvilla itseni ikäisillä ystävilläni ei ollenkaan kaikilla ole vielä lapsia. Vai tuntuuko musta vain näin. Itse olen siis kaupungista kotoisin ja miehen perässä muuttanut tuonne landelle.

Neuvolapalveluthan löytyisi kyllä myös kaupungista tuolta Felicitas-klinikalta missä hoitomme tehtiin, mutta ei enää millään haluaisi maksaa mitään ylimääräistä kun tähän on mennyt muutenkin jo ihan törkeästi rahaa. Siis ajattelin kyllä käydä ihan oman kylän neuvolassa ainakin, jos ei mitään erikoisia ongelmia tule.

Mulla ei edelleenkään ole mitään kummempia oireita. Tissit on jääneet pysyvästi hiukan aroiksi, ja tekee mieli juoda tavallista enemmän maitoa. Ja ehkä hieman normaalia useammin joutuu käymään pissalla. Mutta siinäpähän ne sitten ovatkin.