~ JOULUKUISTEN -06 maaliskuu ~
Oli pakko jo tulla laittamaan uus pino vaikkei mitään asiaa ookkaan =)
Käytiin pizzalla ja elokuvissa ukon kanssa ja olipa kyllä ihana päästä " tuulettumaan" piiiiiiiitkästä aikaa =))
Siinäpä edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12340813&p=2&tmo…
Ja nyt iltapuuhiin ja nukkumaan että jaksaa nousta taas seitsemältä =/
iltavirkku Pimmi ja aamuvirkku Lassi
Kommentit (74)
no just!!
TARKOITUKSENI OLI VAAN TULLA TOIVOTTAMAAN MUNARIKASTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE ;D
lyhyestä virsi kaunis tällä kertaa,ei mulla sen kummempia :D
Tulin vaan nostelemaan ku en jaksa joka päivä kirjottaa samaa valitusvirttä siitä kuinka kiva ois jo antaa tämä vauva muidenkin kanniskeltavaksi =D
Kiva muuten kuulla että Johannallakin on tullu mittoja lisää ku eikö sitä kasvua seurattu jossain vaiheessa vähän tarkemminkin kun sen syömisenkin kanssa oli ongelmaa?
Kovin on pieni tyttö verrattuna Lassiin, mutta niinhän se taitaa vähän mennä noilla tytöillä ja pojilla :)
Nyt juoksemaan portaita ylös ja alas - jos sais jotain aikaan ;)
Pimmipä hyvinkin =D
Meillä aika menevää ollu,kun eilen käytiin mun isän luona Kuhmossa. ja tänään käytiin anoppilassa ja isännän siskon luona kyläilemässä. Huomenna on sitten tyttöjen serkun synttärit. Toivottavasti tuon 2.pääsiäispäivän saa sitten rauhassa olla kotona:)
Juu, Johannalle ei millään meinannu löytyä sopivia ruokia. Mutta nyt on 8kk asti syöny mun tekemiä ruokia,eikä oo tullu oireita mistään paitsi juo luomumaitoa, tavallinen ei käy, menee maha kipeeks:( ja tuossa 10-12kk söi tosi huonosti/vähän,mutta nyt syö onneks jo paremmin. ja kasvuissahan tuo hyvin näkyy,että ruoka on maistunu. Meillä kaikki lapset on tälläsiä sirpakoita/hoikkia, isäänsä ovat tulleet;)
mutta Johanna kaipaa äitiä....
tintti ja Jossu
Pimmille kovasti jaksamista ja voimia tulevaan koitokseen!! Kolmen lapsen äitinä tunnen orastavaa vauvakuumetta... mutta toivottavasti se menee ohitse... Pimmi, sinä kyllä pärjäät hyvin, tiedät mitä tulossa on ja osaat valmistautua, nauti nyt loppuajasta!!
Minä olen ollut 5 päivää kuumeessa, ilmaisesti infulenssaa, tai mitä lie ollutkaan. Fiksusti olin kaksi päivää 38,8 asteen kuumeessa töissä ja nyt sitten olen maannut kaksi päivää ihan kanveesissa, kuume nousi yli 40 asteen. Tänään ei ole ollut kuumetta, onneksi, voi sanoa että " welcome normal life" ! Olin pari päivää ihan sohvaruokinnassa eikä tuntunut hyvältä.....
Miedän Joel-lapsukainen on kuulemma oikea päivänsäde hoidossa, syö ja nukkuu kuin unelma. Ja on muutenkin niin aurinkoinen... Mistä sitten johtuu että kotona hän on hermoja kiristävä pikku tuholainen...???!!!Napsuttaa jatkuvasti television nappeja, penkoo kaapeja jne...?!Hoidossa sanoivat että lapsi on erikoisen utelias...ja se raastaa hermoja ainakin minun hermojani kotona!!!
Nyt kun olin kuumeessa niin punnittiin meidän parisuhdettamme samalla, eilen esimerkiksi ukko häipyi autotalliin rassaamaan jenkkiautoaan ja jätti Joelin hoitooni kun makasin 39,9 asteeen kuumeessa... Mietin että mikä meni vikaan kommunikaatiossa, se että hän oletti että lapsi nukkuu koko ajan vai että en ole tosissaan sairaana...soitin äidin apuun koska en todellakaan pysynyt pystyssä saatikka olisin pystynyt huolehtimaan Joelista... No, miehet ovat sitä mitä ovat, eivätkä paremmaksi ikinä muutu...
T: MC
Pääsiäinen alkaa olla lusittu! Meillä vietettiin eilen Akselin nimipäiviä ja olipa mukava nähdä sukulaisia ja ystäviä pitkästä aikaa. Työhön palaamisen jälkeen ei paljon olla missään käyty ja muuttokin vei osansa.
Pimmillä on kohta kaksi vauvaa! Tsemppiä viimeisiin viikkoihin, odottavan aika on pitkä. Sitten alkaakin sutinat x2. ;)
Akseli tekee hampaita urakalla ja kiukkuinen on kuin mikä. Tänään antoi kurkata suuhun ja kulmahampaat ylös ja alas ovat tulossa. Ylhäälle on jo puhjennut ja alhaalle melkein. Taas selvisi miksi meidän yöt on välillä aika kauheita.
Nyt taidan lähteä etsimään suklaamunan jämiä, makeanhimoni saa jo huvittavia piirteitä. Auttaakohan kromi siihen? Epätoivoinen kohta olen...
Kirsikka ja Akseli kera 11 hampaan.
Johanna ollu tajuttoman huonotuulinen kaiketi hampaiden tulemisen takia. Nyt on puhkeemassa,ellei oo jo puhjennu ylös taakse hammas. ja seuraavana on kulmat edessä:( Johanna kovasti kipuilee noita hampaita ja mahaki menny jonki verran löysälle.
Nyt jo taas väsymystään itkee.. Nukku vissiin 1-2tuntia ulkona. Vissiin siksi,että Johanna ei ilmoittele mitään kun herää siellä... makailee vaan rauhassa makuupussin ja fleecepeiton alla. Joten koskaan ei voi tietää kuinka kauan on siellä nukkunu,ellei käy vähä väliä kattomassa..ja se vielä,että jos Johannan hakee vaunuista sisälle heti kun on heränny,huutaa sitten vaikka kuinka kauan... haluaa ekaks kunnolla herätä! Aamulla heräs klo6, kun enää viittiny viedä maitoa,kun ite olin jo sitä ennen heräillä,eikä mua enää väsyttäny.. Voipi olla tosi väsynyttä tyttöä täällä kello20 aikaan.
Johannan temperamentti on tullu nyt esille.. Välillä pistää tosi kovat hepulit, jos ei saa haluamaansa,eikä kukaan tajua mitä tarkoittaa. Nykyään ottaaki mua kädestä ja vie keittiöön,kun haluaa vettä. Eikä oo enää passannu juoda vettä nokkamukista,vaan pitää olla tavallinen lasi. tämä tuli eilen,kun näki muutamaa kuukautta vanhemman serkkutytön juovan tavallisesta lasista pillillä,tosin Johanna ei osaa pilliä käyttää..
Juoko jouluntähdet mehua? Johanna ei tykkää mehusta,en oo kyllä monesti koittanu tarjotakaan. Meillä kun ei kukaan oikein juo mehua. Mäki vaan jos oon sairaana,ja isot siskot juovat vain kerhossa... Ongelmiahan siitä tulee,kun Jossu sairastuu kun mehu ei kelpaa. Samalla lailla oli noiden isompien kanssa,mutta onneks meillä ei usein sairastella..
mutta,pitää mennä taas...
tintti ja Jossu
Ihanaa oli olla kotona rauhassa monta päivää! Mies oli kyllä töissä perjantaina ja eilen mutta me oltiin Nemon kanssa ihan rauhassa kahdestaan. Tai no rauhassa ja rauhassa... Mulla oli jotenkin kauhean energinen olo (ja sitä ei tapahdu kovin usein) joten tekemistä piti olla joka päivä. Perjantaina ulkoiltiin Espoon metsissä ja grillattiin makkaraa nuotiossa, ja se oli sitten Nemon mielestä hyvää! Olin tehnyt myös kaakaota termariin. Lauantainakin oltiin ulkona, käveltiin 10 km mummolaan. Sunnuntaina ja maanantaina puunasin koko kämpän lattiasta kattoon, ihanaa kun on nyt siistiä! Täytyy toivoa että tää tarmo kestää, ettei nyt taas lässähtäis vaan sohvalle kun pääsee kotiin. Tänään en kyllä ees voi kun oon varannut illaks ajan kampaajalle. En ees muista millon oon viimeks käynyt, yleensä vaan värjään kotona ja joku kaveri leikkaa.
Tintti kyseli mehun juomisesta: Oon kyllä yrittänyt antaa mun mummon tekemää mehua mutta ei Nemo kauheasti tykkää. Juo kyllä vähän mutta sitten tahtoo mielummin maitoa. Uskon kyllä että kipeänäkin saa jotain syötyä, kun Nemo tykkää tosi paljon mandariinista ja muista sellaisista mehukkaista hedelmistä. Teillä on tietysti vaikeampaa kun on niin paljon allergioita. Toivottavasti ne hellittää ajan myötä!
Puhuuko teidän jouluntähdet jo paljoa? Meillä ei vielä, mutta nyt ihan muutaman päivän sisällä tuntuu että on tullut paljon uusia sanoja. Uusimpia on anna, auki, kiinni ja ikku (ikkuna). Ainoa sana minkä osaa yhdistää toiseen on ukkuu (nukkuu). Isi ukkuu on melkein joka aamuinen toteamus kun herätään. Yleinen sana joka tarkoittaa melkein kaikkea on apa.
Mutta nyt kaveri tuli, täytyy taas jatkaa opinnäytetyötä.
Tinnis & Nemo
Niin se ukko vaan joutu lähtemään töihin ja oli kyllä sitä mieltä että mulla vois supistella edes vähän että sais jäädä kotiin :) Tuntuu siltä että kaikki muut alkaa olla kärsimättömämpiä ku minä =D
Kiitokset tsemppauksista =)) Tuolla maalismasujen pinossa kun kaikki alkaa olla yhtä lopussa kuin minä niin täältä on hyvä hakea vähän positiivisempaa mieltä =)
MrsCruiserin mies oli kyllä ollu aikamoinen k*sipää :o Anteeksi raju kielenkäyttö, mutta olin mä aika huuli pyöreänä ku luin tuota sun juttua. Miehellekin luin ja hänkin tuumas että huh huh, tuosta saa kuulla vielä muutamaan otteeseen =) Hänkin haaveilee siitä että sais jonain päivänä jenkkiauton projektiksi (kunhan on edes se autotalli ;) ) ja mä tuumasin että jos se tuommosta on niin jääköön haaveeksi ;)
Niin ja hyvähän se on että aina on pieni vauvakuume päällä ;))
Mehua me ollaan yritetty tarjota pari kertaa, mutta eipä tuo Lassikaan välitä... Pillimehun ideaa ei tajunnu ollenkaan ja kun siirrettiin mehu nokkamukiin niin oikein irvisti ku ei maistunu ollenkaan :) Eipä tuo kyllä mua haittaa ku hampaathan siinä vaan pilalle menee jos alkaa mehua lipittään... Maito ja vesi kelpaa niin hyvin että mennään niillä vaan :)
Lassilla kyllä käy suu koko ajan, mutta ei siitä paljon selvää ota :) Äitin osaa sanoa, mutta sekin tuntuu nyt jääneen. Kissa ja isi on semmosta sihinää, palloa ja kukkaa yrittää kovastija joitakin sanoja on tullu kerran tai pari ihan oikein ikään kuin vahingossa. Esimerkiksi palloleikit on Lassin mielestä parhaita ja on pari kertaa huutanu ihan kunnolla " Heittää" ku on heittäny pallon oikein kauas.
Nyt näyttää kiinnostavan tuo kävely ja puuhaaminen niin paljon, että puhuminen ja sanojen opettelu ei hirveesti kiinnosta, mutta eiköhän sekin ala sujumaan kunhan tulee sen aika :) Jopa " anna" tuntuu jääneen pois ja poju vaan osoittaa ja huutaa niin kauan että saa mitä haluaa... Aina kyllä koitetaan kysyä, että haluatko juustoa tai haluatko maitoa tms ennen ku annetaan että joskus oppis ihan oikeasti pyytämään...
Lassilla on ihan omat puuhat meneillään ku vänkräilee kämpän jokaista näkyvillä olevaa mutteria tuommosella vanhalla avaimella. Sen verran monesti on tullu nähtyä iskä ruuvimeisseli kädessä että pitää itekki koittaa korjailla paikkoja :)
Huh, tässähän istuessa tulee hiki :o Pitää aukoa vähän ikkunoita ku tuo aurinko lämmittää vähän liiankin mukavasti :)
Pimmi, Lassi ja pieni jolla laskettu aika jo huomenna :o
Olipa mukavaa viedä poika hoitoon kun lähti heti vaatteet pois saatuaan tutkimaan leikkihuonetta, kävi sitten suukon antamassa kun lähdin. Ihana pikkuinen! Yleensä edes pieni rutina alkaa kun huomaa äidin olevan lähdössä. Taisi olla ikävä jo kavereita?
Meillä ei myöskään ihan hirveästi jutella, osaa Akseli sanoa äidi, izii, muumi, pumpa, paa(pallo), mämmää(maitoa), ja että(vettä). Aika monta ymmärrettävää sanaa kuitenkin. Ja osaa tuo menestyksekkäästi matkia eläimiä ja traktoria. :)
Tää äitee menee ennen iltavuoroa ottamaan pienet kauneusunet ja sitten reippaana töihin.
Kirsikka ja tarhamies Akseli
Mä olen nyt lomalla toista viikkoa ja kiirettä on pitänyt. Käytiin viime viikolla risteilyllä Turusta ja koko pääsiäinen meni vieraillessa sukulaisten luona. Nyt on sitten vähän omaa aikaa ottaa rauhallisesti.
Viime viikolla meillä olis ollu neidin neuvola, mutta unohdin sen aivan täysin. Saatiin nyt sitten uusi aika huomiseksi. Tänään olis korvakontrolli, neidillä kun oli korvatulehdus 5 viikkoa sitten.
Miilukalle kovasti tsemppiä, että tärppäisi! Ite kun tunuu, että tulen heti raskaaksi kun mies vähän koskeekin minuun. Siis tulin heti raskaaksi kun päätettiin yrittää ja mä kun olin varautunut " yrittämiseen" tällä kertaa ja kuukautisia ei ruvennu kuulumaan enää. Ystäväni yrittää kovasti myös toista lasta, mutta heilläkään ei meinaa tärpätä, mutta hänellä on todella epäsäännöllinen kierto joten tärppääminen saattaa kestää heillä. Harmillista tollanen!
Onko Pimmi vielä kasassa? Eikö tänään ole laskettu aika?
Joulukuunvauvan Tomas oli liukastunut kylppärinlattialle.. Meillä kävi samalla lailla silloin kun neiti oppi kävelemään eikä uskonut äitiä kun sanoin, että pysy paikallasi ettet liukastu.. No, lähti kävelemään ja hups heiaa mentiin nurin, sen jälkeen on alkanut konttia jos haluaa siirtyä paikasta A paikkaan B kylppärissä. Oppi siis, että kylppärinlattia on liukas kun se on märkä. Kiire kun on joka paikkaan ettei ehdi odottaa että joku nostais hänet. =)
Mehusta oli myös puhetta. Mä en oo antanut mehua neidille, kun maito ja vesi maistuu hyvin. Niitä hampaita haluan varjella niin kauan kuin mahdollista. Pääsiäisenä neiti sai maistaa mummulta suklaata... Mä olisin kieltänyt, mutta kun en ollu mukana niin mies oli vaan sanonu, että voihan sitä kokeilla. Oli tietysti tykänny. Noh, jos yhdestä kerrasta ei ole haittaa. Saarnasin kyllä miehelle kun hän siitä kertoi, ettei vielä tarvi antaa. Kyllä muutaman vuoden kuluttua saa ostaa ihan tarpeeksi kun ne alkaa vaatia itse mitä haluavat.
Mulla on nenä vähän tukossa, toiv. ei tule flunssaa. Nyt pitäis ruveta miettiin jotain ruokaa tälle päivälle.. Ikuinen ongelma, ainakin meillä... ideoita?
Rusina 9+1 & " Myy"
Mä taidan päästä laittamaan meille vielä huhtikuunkin pinon alulle ku ei tämä vauva halua äidistä eroon ollenkaan :o
Nyt on tullu uudeksi ongelmaksi ihan mieletön turvotus ku ottaa ihan kipeää jalkoihin ja käsiin ku nahka on kovilla =/
Onhan tämä tietenkin helpompaa ku toinen pysyy matkassa koko ajan ilman että tarvii kantaa sylissä, mutta oishan se jo kiva nähdä että miltä meidän pikkukakkonen näyttää ;)
Rusina mietti tuota syömispuolta ja meilläkin tuntuu olevan aina samaa ongelmaa... Ollaan miehen kanssa vähän liian laiskoja kokkeja ja ennen Lassia syötiin kiinalaista ja grilliruokaa aivan liian usein. Nyt sitten kun pitäis tehdä kotiruokaa niin ollaan öö aapisena että mitä sitä keksis :) Kala- ja kanaruokia syödään ihan kyllästymiseen asti ku mä en oikein välitä punaisesta lihasta. Jauheliha tietysti menee, mutta siitäkään mä en jaksa tehdä ku niitä helpoimpia ruokia eli makaronilaatikkoo, lasagnea yms. Mies jaksaa aina kommentoida ku mä en tee kastikkeita ite vaan ostan lasagneen ja spagettiinkin aina ne valmispussit, mutta kyllähän nuo kelpaa :)
Niin ja potturuokiakaan ei meillä paljon syödä ku kukaan ei jaksa kuoria niitä - onneksi tulee kesä niin saa syödä uusia pottuja kuorineen =D
Lassi tuntuu tykkäävän kaikesta mitä mä teen... Ehkä suurinta herkkua on lohisuikaleet ja muussi, spagetti jauhelihakastikkeella ja broilerifile ja riisi. Nuudeleistakin tykkäs, mutta ne oli vähän liian tulisia ku äiti oli menny laittamaan kaikki mausteet - se chili tais olla liikaa :) Kovasti söi, mutta maitoa meni reippaasti :)
No en mä kyllä nyt osannu antaa sulle mitään hyviä ruokavinkkejä, mutta ruuasta tuli pälistyä kumminki =)
Nyt vois keittää aamukahvit ja ottaa aamun rauta-annoksen. Eilen oli taas neuvola ja täti meinas olla hieman huolissaan ku mulla oli hemoglobiini vaan 103 ja synnytys ihan lähellä =/ Toivottavasti ei laske kovin pahasti synnytyksen yhteydessä ku sitten en pääse edes sängystä ylös =/
Sf-mitta huiteli taas ihan omissa lukemissaan vaikka vauva on niin alhaalla kun voi että saapa nähdä minkä kokoinen vauveli meille tulee :o
Lassi lähettelee tuosta viereltä terkkuja! =)
Pimmi, Lassi ja itsepäinen kirppu 40+1
eikä edes sada lunta ;) Kun vein isot tytöt puoli yhdeksi kerhoon, niin satoi aivan älyttömästi lunta ja vielä paistoi aurinkokin - oli huvittavaa pitää aurinkolaseja, kun meni ihan lumiseksi.
PImmillä h-hetki lähestyy - toivottavasti hemoglobiini vähän ehtis nousta. Miulla ei ole yhdessäkään raskaudessa ole ollut niitä ongelmia, et olis liian matala - matalimmillaan on tainnut käydä 115-120 välissä - ja yhden käyntivälin esikoisella ja edellisessä raskaudessa tais olla kaksi käyntiväliä, olen syönyt rautaa. Nyt eilenkin miulla oli hb 134. Lähes koko raskauden keikkunu tuolla 140 :) Meillä tytöilläkin on on tosi hyvät arvot - eli rautainen perhe ollaan ;)))
Tuo olemus (rautaisuus) näkyy myös muutoinkin - tytöt pitkiä, eivät balleriinoja, mutta niin isoluisia, et tulevat siinä suhteessa äitiinsä. Isommat menee täysin pituusodotuskäyrää pitkin - arvio olisi miun mitoissa 174cm - ja Erica menee aavistuksen yli +2 käyrän - 1v3kk tarkastuksessa oli mitat 84½ ja 11,7kg -- siinä pääsee jo taputtelemaan 3kk vanhempia poikiakin kohta päälaelle, muutama taputeltava jo kavereista löytyykin ;))) Ja siinä pituudessa yksi syy siihen, ettei tarvi lähtee kävelemään, kun yltää joka paikkaan kun vain vähän ojentaa kättään ;)))
Nyt tuli isommat neidot kerhosta. Pitäis niitä vielä lähtä kuskaamaan luistelukouluun viideltä. Miulla vain on ollut vähän matalat paineet, jotka tekee olon vähän huteraksi. Söin äsken salmiakkiakin, jos vaikka vähän auttais. Eilen tuli tehtyä lumityötkin kahteen kertaan, muutoin ei tee tiukkaa,mut sit alkaa vaan yhtäkkiä heittään :( Paineeton ihminen ;)))
Nyt menen kyllä tekemään välipalaa et ehdin ennen Erican heräämistä päikkäreiltä - saanpahan rauhassa tehdä - neiti nimittäin pistää hyvän konsertin pystyyn, kun näkee astioita ja eväitä kannettavan pöytään....
--Mirpa ja tyttötrio, sekä masumyllääjä rv 38+1--
Pikainen kirjautuminen ennen kotiinlähtöä.
Rusina mietti tuota ruokapuolta. Meillä on aika hankalaa miettiä ruokia, mutta ei Nemon takia vaan tuon miehen! On niin nirso ettei syö kalaa, äyriäisiä tai muuta sellaista ja kasviksiakin menee tosi valikoiden. Minä ja Nemo syödään mitä vaan, ja pojan lempiruoka onkin kaalikeitto. Eilen tein lettuja jauheliha-riisitäytteellä ja hyvää oli! Mulla ja miehellä ei oo ruoka-ajat kauhean säännölliset ja usein syödäänkin vasta kun Nemo on nukkumassa niin voidaan tehdä jotakin vähän tulisempaa. Nemolle mulla on aina pakkasessa pieniä annoksia. Nyt haluisin kuitenkin pitää perheen yhteisen ruoka-ajan, mutta miehellä on niin hankalat työajat että ei taida onnistua. No, ainakin voin silloin tehdä jotakin kalaruokaa pojalle ja mulle.
Nemo on kanssa liukastellut kylppärissä ja ollut välillä takaraivo kuhmuilla. Nyt käytetään kylvyssä sukkia kun poika tykkää juoksennella ympäri kylppäriä leikissä. On muuten tosi kiva huomata kuinka sellaista mielikuvituksellisempaa leikkiä on alkanut syntyä, että osaa ihan oikeasti leikkiä leluilla eikä vaan kantele niitä ympäriinsä. Kumiankat on nyt niitä lempileluja, ja ne täytyy saada myös unikavereiksi!
Voi ei, nyt taisin myöhästyä bussista. No, onneks ei joudu kauaa odottamaan seuraavaa. Juoksen kuitenkin!
Tinnis& Nemo
Eilen se sitten sattu Johannalle,mitä oon jo muutaman kuukauden pelänny.Tippu keittiön jakkaralta lattialle niin,että otsa osui pöydänjalkaan.Aika mahtava patti siihen tuli ja pari veriviirua, ja itkua.. Hajin sitten villasukan ja sain painettua sitä pattia, niin laskeutus kivasti:) mutta mustelmahan siihen kuitenki jäi...
Ruoista oli puhetta. Meillä on jo ennen lapsia syöty säännöllisesti yksi lämmin ruoka päivässä, 15.30 aikaan. Tosin silloin kun mä olin töissä syötiin vasta 17 hujakoilla. Meillä ei juuri syödä kalaa,kun se ei tunnu lapsille maistuvan. Ja nyt on tosi harvoin tullu tehtyä ruskeaa kastiketta ja keitettyjä perunoita,kun ne taas eivät isommille tytöille jostain syystä kelpaa. Usein teen muusia,makkaran,kanan tai lihan kanssa. Jauhelihasta teen lihapullia tai pihvejä ja sitä kastiketta ja keitettyjä perunoita. Makaronilaatikko on kaikkien lempiruokaa,ja Johanna on siitä outo että syö sitä ketsupin kanssa ja tänään piti saada sinappia jauhelihapihvien päälle,kun mäkin laitan! kaikkea samaa tyttö tahtoo syödä kuin äitikin. Keittoja kanssa meillä syödään,noin kerran viikossa. ja teen sitä niin reilun annoksen,että lapsille riittää sitä vielä seuraavaksi päiväksi. Tosi harvoin meillä roskaruokaa syödään, ja ne on yleensä ranskalaisia jos jotain sellaista on ruokana. Hernekeittoaki lämmitän purkista jos on kiire saada ruokaa,mutta se ei maistu lapsille... Mutta meillä ei syödä salaatteja, ja hedelmiä sentäs ostan aina kaupasta,banaania ja omenaa. Muut ei maistu. Mitä nyt kesällä tuorekurkkua ja tomaattia...
Johannalla meni maha taas ripulille.Eilen joi kun silmä vältti siskon lasista ehkä puoli desiä tavallista maitoa:( varmaan siitä tuli...
Mutta, mentävä on....
tintti
Voi Johannaa :( Onneksi ei käyny pahemmin ja jospa nyt sitten muistais että pitää olla varovaisempi :)
Lassikin on alkanu ihan oikeesti leikkimään leluilla ja pojulla on ihan omat puuhat noiden kanssa :) Kovasti keittää soppaa kulhossa (hämmentää äidin antamalla kapustalla :) ), rakentaa legotorneja, hoitaa vauvanukkea, lukee kirjoja tai pistää vauvasammakoita äitisammakon kyytiin (kylpylelu :) ). Iskän läppärirepustakin saattaa löytyä vähän vaikka mitä ja nyt uusin villitys on ampua sormesta äidin pompuloita mahdollisimman pitkälle :) Melkein joka päivä löytyy joku uus jännä juttu.
Eipä se Mirpallakaan oo h-hetki kaukana! :o Mulla on myös nuo paineet ollu ihan naurettavat ku välillä keikku jossain 90/60 paikkeilla ja eipä ne oo paljon noussu edes loppuajalla... Sehän tässä onki että ei oo kovin hepponen olo ku paineet roikkuu ihan liian alhaalla ja vielä hemoglobiiniki tippunu =/ Nättejä tähtiä saa katella ihan ympäri vuorokauden ;)
Teillähän on lapset saanu hyvät geenit ku löytyy niin pituutta, vahvuutta ku rautaaki =D
Meillä saattais hyvällä tuurilla tulla lähtö jo tänään ku tuossa reilu tunti sitten hoksasin että limatulppa on lähteny irtoomaan :o Lassia oottaessa supistukset alko tunnin tai pari siitä ku limatulppa alko irtoomaan ja synnärillä oltiin noin 6 tunnin päästä... Nyt ei kyllä vielä supistele, että menee kauemmin, mutta ehkä kuitenkin tänään :)
Kovasti jomottaa niin ku ois menkat alkamassa, että sekin on aika hyvä merkki :)
Miehelle pistin viestiä töihin että ei supistele mutta varotan nyt kumminki että kattoo välillä puhelinta niin tämähän soitti heti että taitaa lähtä tänään aikasemmin... On ollu jo monta viikkoa niin täpinöissään että ois jo nyt juoksemassa synnärille =D
No mutta jos musta ei enää kuulu viikonlopun aikana niin ollaan vauvaa hakemassa :)
Tuun sit ilmottelemaan...
Pimmi, Lassi ja pieni ehkä viimeistä päivää mahassa 40+2
Hienoa, teitä on kohta jo neljä...
Mä just varasin ajan ehkäisyneuvolaan ettei ihan nyt raskautuisi kun tuota opinnäytettä pitäis ensin saada vähän kasaan. Ens talvella olis hyvä aika miettiä uutta pientä.
Johanna oli kaatunut, mutta onneks ei mitään pahempaa sattunut! Tuo villasukka on hyvä ensiapu, sitä meilläkin käytetään. Nemo kun on niin kova menijä että on otsa ruvella harva se päivä.
Me vietiin tänään aamulla Nemon päivähoitohakemus, elokuun puolivälissä pitäis paikka saada. Toivottavasti päästään tuohon minne ollaan haettukin, se vaan taitaa olla aika suosittu että en tiedä mahtuuko sinne. Peukut pystyssä kuitenkin odotellaan.
Mun pitäis kohta lähteä taas luennolle, kestää tänään kuuteen. Kaveri just soitti ettei ehdikään tulla ja muakin alkoi hirveästi laiskottamaan... Harmi vaan kun tänään olis tosi mielenkiintoinen aihe. Mutta nää perjantain iltaluennot ei ihan kauheasti jaksa motivoida... Saatan skipata ja jäädä kotiin nukkumaan.
Ei, kyllä mä lähden. Hauskaa viikonloppua!
Tinnis & Nemo
Mulle iski siivoushulluus,ja matot pääsi ulos,mä oon tosi huono noita ulos viemään tuulettumaan. Yleensä vaan imuroin ja luutuan mistä voi,kun matot on lattioilla... Pyyhin myös pölyt ja ikkunoista noita pikkuisia sormenjälkiä;) Ja sain vihdoin olohuoneeseen laitettua uudet Hobbyhallista tilatut matot:) jo tuli uutta ilmettä. Tytöt oli ainaki matoista tosi innoissaan,ja vanhimmat sanoki että eteiseen kanssa uudet matot:) Äiti ostaa kunhan vastaan tulee sopivat;) aina kun niissä tuntuu joku vika olevan,yleensä se hinta ja väri tulee
toisena, mä tykkään tummista matoista,ei näy lika niin helposti.. Keittiössähän meillä ei oo mattoa ollenkaan..
Onneks, Johannan maha asettui illalla. Ei oo sen jälkeen tarvinnu pyllyä pestä. Ja oma iloinen tyttö taas on täällä. Tavallista maitoa ei Johanna kestä, jo sen mun pitäs tajuta, vaikka aina on toiveissa että se joskus kävis... Jännä kun sitten ruokaan laitettuna käy tavallinenkin maito,mutta hyvä niin.
Pimmille vielä tsemppiä synnytykseen,jos se lähtö tänään tulis... :)
tintti ja päikkäreitä nukkuva Jossu
Taidetaanpa lähtä tän aamun aikana ajeleen kohti OYSia :)
Sen verran napakasti supistelee, että jospa se nyt ois menoa...
Pimmi pikaisena
moi! pikalukuna pino haltuun. ja terveisiä teneriffalta! palstahiljaisuus selittynee osittain ainakin sillä, oltiin kaks viikkoa aurinkolomalla just. Sitä ennen oli oksennustautia ja kaikenlaista.
sanoja ei joulutähdellä vielä ole, jotenkin sanoo tutti ja äiti, muuta omaa juttua tulee kyllä senkin eestä. Poskihammas tuli just toisellekin puolelle ja uutena juttuna meillä syödään jo itse! Oma lusikka ja kun on sopivan tarttuvaa ruokaa (esim. joku perunasoseruoka) niin syö jo itse! Kova halu muutenkin tehdä jo samoja juttuja kun 3v isoveli, eilen yritti hypätä sohvalle rahilta.... ;)
Mehua ei kans ennen tykännyt mutta mahatauti ja matka sai pojasta mehunjuojan. Maito ei pysynyt sisällä ja oli pakko antaa jotain, eka osmosalia ja vettä ja matkalla sit ananasmehua.
nyt pakko mennä, Onnea pimmille, pian on vauva sylissä! Jännää!!!
terkkuja kaikille, voikaa hyvin!
äitikuu
Tänneppä ei kuulu mitään erikoista, tosin eilen käytin Johannan mitattavana terkkarilla,kun esikoisella oli puheterapia. 9820g ja 75cm, on tällä neidillä kokoa. Kehu että hyvin on painoa ja pituutta tullu 1v. neuvolan jälkeen. Painoa olikin tullu lähes 800g ja pituutta 1,5senttiä.
Meillä on sattunu vaikka mitä haavereita Johannalle,mutta ei mitään isompaa.Tänään taas tippu sohvalta, vähä itki ja siinä se.... En osaa tuollaisista säikähtää,oon tällänen lepposa äiti. Tosin ainahan sitä säikähtää kun lapselle jotain sattuu, tippuu tai satuttaa jotenki itsensä. Johanna saa kyllä kylppärissä kävellä lattialla,meillä on laatat siellä,mutta kylvyn jälkeen nostan vaan pyyhkeeseen ja kannan pois... Ei saa märällä lattialla kävellä... Potta on pitäny nostaa pois tytön ulottuvilta,kun muuten seisoo siellä pottaosassa ja kaatuu sen kanssa... satuttaa ittensä joka ainut kerta. Nyt otetaan se alas, silloin kun mennään potalla käymään.
tintti ja Johanna