Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lääkäriä paikalla? Tarttisin selityksen kilpirauhasarvoihin

Vierailija
29.02.2008 |

Kävin labrassa ja lääkärissä. T 4 arvo 7.6 (viitearvo 10.2.-21). Oireeni ja tuo veriarvo viittaavat kilpirauhasen vajaatoimintaan, mutta silloinhan tsh:n pitäisi olla koholla. Minulla tsh oli vain 1.45 MU/I (viite 0.4-4.5), joten se oli viitearvon sisällä. En tajunnut vielä tätä lääkärissä ollessani, jolloin olisi ollut tilaisuus kysyä. Lääkityken aloittaminen on kuitenkin lääkärin mukaan todennäköistä, mutta määräsi minut jatkotutkimuksiin. Myös kolesteroli oli hivenen koholla

Siis onko mahdollista, että mulla olisi vajaatoiminta, jos tsh ei ole noussut yli viitearvon?

Mitä muuta voi olla taustalla - voiko olla kilpirauhaen syöpä?

t. huolestunut

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivolisäkeperäinen vajaatoiminta

www. kilpirauhas. info

Vierailija
2/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti.

T:Lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei olisi syöpää, kun kolme lastakin on. En haluaisi kuolla. Tosin yhdeltä yävältäni on leikattu kilpirauhasen syöpä ja hän on parantunut, mutta silti se on pelottavaa!

Kiitos vastauksista kumminkin!

t. AP

Vierailija
4/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivotaan parasta ja eiköhän lääkärisi ota sinuun yhteyttä pikimmiten!

Vierailija
5/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottelee ap:tä?

Kun itse juuri luin ko. syövästä ja sanottiin että sillä on todella hyvä ennuste, ja myöskin sen luin että harvemmin sitä syöpää voi noista arvoista päätellä. Usein ensimmäinen oire on kyhmy kaulassa.

Vierailija
6/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut terveenä jo vuosia.

Vierailija
7/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoihin vaikuttava sairaus?

Joskus sellaiset voi tehdä aivoista johtuvaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Vierailija
8/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kolauksia tms. Palpoidessaan lääkäri ei tuntenut kyhmyjä, mutta sanoi kilpirauhasen todennäköisesti olevan hivenen suurentunut. Sain lähetteen keuhkoröntgeniin, kaulan ultraan ja uusiin verikokeisiin. Itsekin kävin jo hakemassa tietoa kilpirauhasen syövistä ja suurimmassa osassa on hyvä ennuste, tosin yhdessä ennuste oli erittäin huono.

Mulla on kyllä ollut kolme vuotta sitten autoimmuuninen kyhmyruusu jaloissa. Liittyyköhän se jotenkin näihin arvoihin? En hoksannut siitäkään mainita lääkärille, koska, en ajattele sillä tiedolla olevan merkitystä.

t. AP

Vierailija
9/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä arvot olleet ihan päin honkia. Sinunkin tapauksessasi voi olla kyse siis ihan pelkästä autoimmuunisairaudesta. Mutta odottele tuloksia äläkä nyt mitään syöpää pelkää. Vajiksen hoito on helppoa, pilleri tai useampi suuhun joka aamu. Muuten et sairautta edes tiedä olemassakaan!

Vierailija
10/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lääkäri sitten tiedä mitä tehdä.

Vierailija
11/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut terveenä nyt 2, 5v ilman lääkitystä. Kilpirauhasta mitataan muillakin labrakokeilla, osa valmistuu seuraavaksi päiväksi ja osaan menee viikonpäivät. Nuo kaksi yksistään ei niin luotettava

Vierailija
12/14 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lääkäri määräsikin verikokeet uusiksi s- T4-V, S-T3-V ja S-PRL prolaktiini.

Olen hakenut nyt lisää tietoa ja kyhmyruusun taustalla voi olla sarkoidoosi, joka voi olla myös hypotyreoosin taustalla ilmeisesti. Sarkoidoosia mulla ei tutkittu, sillä olin sairastaessani raskaana, enkä siksi käynyt keuhkokuvissa.

Kaikki tieto on trvetullutta nyt, sillä käsittelen tätä asiaa parhaiten tiedon avulla. En pysty nyt asiaa unohtamaan ja siksi minulle on tärkeää sekä kirjoittaa täällä ja kuulla paikalla olijoiden käsityksiä, tietoja ja kokemuksia että etsiä itse lisää tietoa netistä yms. Olenhan toki huolestunut, sillä kyse on kuitenkin terveydestäni.

Hassua sinänsä, että itse pyysin päästä kokeisiin, sillä olin etsinyt tietoa oireistani ja niiden perusteella päädyin vajaatoiminnasta kertovalle sivulle ja totesin itseltäi löytyvän melkein kaikki mainituista oireista silmien turvotuksesta ja hiusten lähtemisestä lähtien.

t. AP

Vierailija
13/14 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on hiukka kummallisia kommentteja. Joku haluaa pelotella sinua.

Minulla on vajaatoimintaa. Näppäilepä googleen: kilpirauhasfoorumi.

Kyllä sinulla on mitä luultavimmin vajaatoimintaa. Useimmilla vajislaisilla olo on parhain kun tsh on viitearvojen alarajoilla ja t4v viitearvojen ylärajoilla. Vaadi koelääkitys jos oireesi täsmäävät vajaatoimintaan!

Vierailija
14/14 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoääkityksellä vai radiojodihoidolla. Kiinnostaa vain, koska itse syön Tyrazolia tämän vuoden loppuun ja sitten lopetetaan lääkitys ja katsotaan, josko kilpirauhasen liikatoiminta uusiutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme