Kun maksan kortilla kaupassa niin miks tilitapahtumiin se maksu tulee vasta päivän viiveellä??
Siis maksoin tänään kortilla eli 28.2.2008 ja se näkyy nettipankissa (tilitapahtumissa) vasta huomenna eli että olisin maksanut kortilla vasta 29.2.2008
Mitä järkeä tossa on, vai onko tällanen vaan osuuspankissa? Olen kyllä muutenkin jo ajatellut vaihtaa pankkia, jotenki tuntuu että on muutenkin ihan äässistä koko pankki.
Kommentit (7)
Ihanko oikesti aikuiset ihmiset ihmettelee tällaista?! Ei ehkä kannattaisi käyttää kortteja, jos ei tiedä miten ne toimii...
Pankkikortilla se veloitus tapahtuu silloin, kun sen maksun saaja veloittaa ne pankilta. Se voi olla vasta viikkojen päästä itse ostosta. Visa electron puolestaan tarkistaa aina katteen tililtä, eli soittaa pankkiin ja tekee varauksen. Siksi sillä ei voi ylittää tiliä, toisin kuin pankkikortilla.
Ihan normaalia tuo, että maksu menee vasta seuraavana päivänä. Mulla kerran meni MacDonaldsin pankkikorttimaksu vasta kuukauden päästä - en tiedä, joku häikkä niillä taisi olla, mutta samoihin aikoihin miehen kortilla ostettu lasku (sama paikka) meni myös kuukauden päästä. Muuten on menneet parin päivän sisällä.
Mutta siis, kuten sanottu, ihan normaali käytäntö, ei ole mitään tekemistä itse pankin kanssa.
niin nopeita ja varmoja, että tarkistavat katteen saman tien.
Itselläni on ollut omituisia temppuja Nordean kortilla, mulla tili näyttänyt jopa 10 euroa eri summaa viikon eri päivillä, vaikka tillitapahtumat ovat olleet samat (printtasin ja tutkin tarkkaan tiliotetta)!!! Eihän tuo kymppi paljon rahaa ole, mutta olisi kiva tietää mistä se sinne keskiviikkona ilmaantui kun ei ollut tiistaina. Siis kymppi ylimääräsitä oli tullut, ei panoja, ei korkoja tullut.
Kauppa itse suorittaa maksutapahtumien lähtettämisen (jos kassapäätteet ei lähtetä automaattisesti) tietyn ajan kuluttua maksutapahtumasta, olikohan aika muutama viikko tai niillämain.
jonka näät pankin sivulla, näet että on siinä ostopäivä ihan oikein... se raha vain lähtee sun tililtä tänään
Meinasin jo saada aimo annoksen harmaita hiuksia kun katsoin tilitapahtumia ja ihmettelin että miks joinain päivinä on höyllätty korttia vaikka en ollut edes niinä päivinä käynyt kaupassa.