Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan pulassa.. :(

Vierailija
28.02.2008 |

Saiskohan ellos lainan minimikotihoidontuella?

Pino laskuja odottamassa ja rahaa 0¿.

En enää tiedä mitä tekisin. Itken vaan kun tuntuu ettei tästä köyhyys-helvetistä pääse millään enää ylös ;(

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa oudolta. Sossun pitäisi antaa sinulle tt-tukea perittävällä päätöksellä, eli nyt maksettu peritään sitten pois asumistuesta ym. Kelan tuista. Vai onko niin, että olet ollut asiakkaana ja olet ollut epärehellinen? Muuten en oikein ymmärrä, sillä vireillä olevista etuuksista periminen on normaali käytäntö.

Vierailija
22/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole tiennyt että joidenkin on otettava pikavippejä henkensä pitimiksi :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittanut Kelassa vireillä olevista hakemuksista (yh-korotus, kotihoidontuen lisäosa, asumistuki)

Mutta sossu odottelee Kelan päätöksiä.

Syynä kuulemma se, että me emme asu helmikuun aikana virallisesti erillään (mies ja miehen rahat muualla) joten miehen kuuluisi tämä kuukausi maksaa meidän elämistä. Mutta käytännössä penniäkään ei ole mieheltä tullut asumiseen ja elämiseen. Yksin pienillä rahoillani olen yrittänyt selvitä. Tämän kuun alpsilisät tuli ja meni, kuten tuleva kotihoidontukikin tulee menemään. Olen joutunut lainaamaan rahaa jotta sain tämän kuun aikana ruokaa päytään ja vaippoja lasten pöksyihin.

26

Vierailija
24/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt kuulostaa oudolta. Sossun pitäisi antaa sinulle tt-tukea perittävällä päätöksellä, eli nyt maksettu peritään sitten pois asumistuesta ym. Kelan tuista. Vai onko niin, että olet ollut asiakkaana ja olet ollut epärehellinen? Muuten en oikein ymmärrä, sillä vireillä olevista etuuksista periminen on normaali käytäntö.

Olen minäkin aikoinani hakenut tukea täysin ilman tuloja enkä saanut. Sossu laskee tulot ihan omalla tavallaan, eikä se tarkoita sitä, että sinulla oikeasti olisi tuloja. He laskevat jotain vanhoja tuloja ja vyöryttävät niitä eteenpäin. Eli ilmeisesti ko, kirjoittajalla on jotain tuloja ollut tai he laskevat vielä miehen puolikkaan vielä hänenkin tulokseen.

Tsemppiä sinulle, joka et ole saanut tt-tukea. Minäkin olen joskus ollut monta kuukautta nälkäinen. Tt-tukea saa vasta sitten, kun täysin heittäytynyt työttömäksi, antanut laskujen mennä perintään ja ei enää yritäkään nousta siitä suosta ylös.

Vierailija
25/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suututtaa. Oon itsekin joskus hakenut sossusta ja tiedän tasan tarkkaan sen laskukaavan omituisuuden, millä ne tuloja laskee. Kerrankin elettiin miehen kanssa säästöillä pari kuukautta ja kun mentiin sossuun, se olikin meille miinusta. Luulin, että itse yrittäminen olis jotenkin plussaa, mutta eipä ollut. Sossussa ei tiedä itkisikö vai nauraisiko, kun ne laskee sulle menotkin tuloiksi.

Terveisin nykyisin hyvätuloinen akateeminen.

Vierailija
26/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä todellakin hoidat itsesi vain ojasta allikkoon. todelliset vuosikorot ovat jotain aivan kamalaa.

Soittele laskujen saajia läpi ja pyydä lisää maksuaikaa. Ota yhteyttä pankkiisi ja ano pankin omaa luottoa tai luottokorttia (kyllä, siinäkin on pienempi korko kuin pikavipeissä ja hetilainoissa, vaikka allikkoon vie sekin, mutta parempi kuitenkin kuin vielä isommalla korolla). Soita äidille, isälle, siskolle.

Voisiko olla mahdollista, että olisitkin oikeutettu toimeentulotukeen? Varaa aika sossusta esim. palveluohjaajalta, jos tilanteesi näyttää todella huonolta.

Miestäkö ei ole?

Vierailija
27/36 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt heti yhteyttä kuntasi velkaneuvontaan. Sieltä on mahdollisuus saada taloudellinen luotto tai takaus velkakirjalainalle pankista.

Tämän edellytyksenä on, että haet itse itsellesi luottotietomerkinnän, jolloin et saa enään pikavippejä. Jos tilanne on noin huono, niin muuta vaihtoehtoa ei käytännössä ole, pikavipeillä saa itsensä vain syvemmälle ja syvemmälle suohon.

Samaisesa toimistossa varmasti myös auttavat talouden kartoittamisessa ja suunnitelman teossa, miten saat parhaiten rahat riittämään.

Jos mies ei pysty elämään yhteistä taloutta, eroa. Ei siitä mitään tule, että mies tekee rahoillaan mitä vain, jos teillä on vielä lapsikin. Hänellä on vastuu perheen elättämisestä ihan yhtä paljon kuin sinullakin, hja periaatteessa mielestäni vielä enemmänkin, hoidathan sinä lasta kotona, niin miksei hän sitten hankkisi taloudellisia resursseja siihen?

Vierailija
28/36 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ompelukoneita ainakin meidän alueella saa käyttää ilmaiseksi asukastalolla, lapset saa leikkiä leikkihuoneessa ja tosiaan niitä voi tehdä esim. vanhoista lakanoista ja vaatteistakin ja saa ostaa käytettynäkin. Myös kestovaippayhdistys lainaa niitä, tosin lyhyeksi aikaa.

Vierailija
29/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pienten mainoslehtisten mukana.

Siellä on taulukot joista näkee lainan määrän, minilyhennyksen ja takaisinmaksuajan.

Jos otat lainaa 2500¿ maksat takaisin kaikkiaan 5000¿ Aivan kohtuuttoman kallista rahaa.

Vierailija
30/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdottomasti anot pankista matalampi korkoista lainaa ja maksat sillä ne pikavipit pois (yski vastaaja olikohan tokalla sivulla antoi sulle tarkat ja hyvät ohjeet miten saat homman raiteille, toimi!)

Pikavipit, kulutusluotot, ne on ihan vihonviimeisiä!

Vierailija
31/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne voisi auttaa? Mene vaikka niiden luo " hoitoon" lasten kanssa kunnes saat asiasi kuntoon.

Vierailija
32/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sen kannalla, että jos on töitä ja niistä töistä jää sitten äitiyslomalle/kotihoidontuelle, niin kannattaisi tuollaisia tilanteita varten hommata esim. Visa.

Minulla on Visa 1000 euron luottorajalla ja tarpeeseen on kotihoidontuella tullut. Kallis on korko, mutta todella paljon halvempi kuin pikavipeissä. Olen ostanut lapsille sillä vaatetta ja ruokaakin välillä. Maksanut takaisin sitten 50 euroa kuussa. Nyt olen kyllä palaamassa takaisin töihin ja tämä koyhyys hieman helpottaa, eikä tarvitse Visalla välttämättä ostella, mutta yllättäviä tilanteita vasrten se on todellakin parempi vaihtoehto kuin pikavipit, joissa korko saattaa olla kymmeniä ja taas kymmeniä prosentteja.

Toki Visassa pitää olla tuloja että sen saa, mutta itsellänikään ei kummoiset tulot olleet että tuon kortin sain.

Tämä nyt ei auta ap:ta lainkaan ja edellyttää sitä, että osaa laskea omat tulonsa ja menonsa ja että pystyy siten maksamaan lainansa takaisin.

Vierailija
33/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelee kaltaisiasi paremmin?

Vierailija
34/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ommella tai ostaa käytettyjä kestovaippoja. Nuo pampersithan on jumalattoman kalliita, sekin raha olisi paremmin käytetty ruokapöydässä.

Vierailija
35/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliita kankaita muutama metri, tietty vielä imuhamput ja nepparit ja nauhat..

Kuinkahan monta Pamperspakettia mahtais saada sillä rahalla mitä noi edellämainitut maksaa?

Vierailija:

itse ommella tai ostaa käytettyjä kestovaippoja. Nuo pampersithan on jumalattoman kalliita, sekin raha olisi paremmin käytetty ruokapöydässä.

Vierailija
36/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kalliita kankaita muutama metri, tietty vielä imuhamput ja nepparit ja nauhat..

Kuinkahan monta Pamperspakettia mahtais saada sillä rahalla mitä noi edellämainitut maksaa?

Vierailija: