mitä ajattelet ihmisestä joka on sairaalassa laitoshuoltajana?
tai kyseisestä ammatista?
Kommentit (34)
että kouluttaudun tuolle alalle, siinä ei ole niin kova stressiä... MUTTA se onkin kuulema hyvin yksinäistä työtä joten ei sovi minulle siis.
Kuten en muidenkaan ihmisten ammateista- hyvä juttu jos on töissä ja vielä viihtyykin.
niitä jotka istuvat mieluiten kahvilla ja teettävät työnsä muilla. Samanlaisia ihmisiä ja työntekijöitä kuin kaikki muutkin. Ammatti muiden joukossa, minä ainakin sairaanhoitajana arvostan ja tiedän ettei mikään toimisi ilman heidän panostaan!
Ihmiset eivät tajua miten siisteys/puhtaus ja esteettisyys vaikuttaa ihmisen terveyteen ja parantumiseen. He eivät myöskää käsitä että tämän ylläpitämiseen tarvitaan lahjakkuutta jota ei kaikilla ole.
Kuuntelijan tehtävässä nämä ihmset ovat korvaamattomia. Tätä ihmistä on aina helppo lähestyä ja onkin osattava jättää ihmisten murheet työpaikalle kotiin lähtiessä.
Joka on oivaltanut työnsä tärkeyden arvostaen sitä, ei piittaa siitä mitä muut ajattelevat.
Itselläni on muisto jota kannan elämäni loppuun asti. Lapseni kuoli teholla. En ole eläissäni kohdannut niin aitoa välittämistä tuon tuntemattoman laitoshuoltajan lohduttaessa. Hän oli aidosti ihmisenä ihmisen rinnalla. Oli vain kaksi ihmistä. Toinen seisoi tyhjyydessä ja toinen ojensi kätensä.
Kiitos että olette olemassa.
mutta pääasia että ihminen tekee töitä, ja puhtaus on tärkeää!
No joo, mummuni pitkän laitosjakson aikana opin huomaamaan, että ehkä ne laikkarit ei ihan ruudin keksijöitä ole, mutta siltikin arvostan kaikkia jotka tekevät töitä elääkseen!!!
tunnen monta laitoshuoltajaa, siihenkin porukkaan mahtuu monenlaista tossunkuluttajaa. Laitoshuoltajan työ on hyvin arvokasta. Kun kaikki toimii hienosti ei varmaan saa paljoakaan palautetta työstään. Mutta jos kukaan ei tee työtäsi , alkaa mahdoton napina.
Laitoshuoltaja jonka minä tunnen, työskentelee leikkaussalissa niiden instrumenttien parissa. Ei kyllä tapaa potilaita ollenkaan. Joten ei täsmää osaston sydän-kuvaukset.
On sellainen muistikuva että esim. hotelleissa, olisi hyvä osata englantia ja tietokone tulisi hallita hyvin.
Niin ja todellakin kaikki eivät osaa siivota;)
tarkoittamani ihminen ei olekaan laitoshuoltaja, vaan välinehuoltaja. Meni vähän käsitteet sekaisin.
siinä mun mielipide. Olen itse tehnyt samaa työtä useita vuosia opiskeluaikoinani. Tykkäsin.
Varsinkin nuo hoitajien kirjoittamat kommentit lämmittävät sydäntä, hoitohenkilökunta ei aina ole tuota mieltä.
Itse pidän työstäni ja sen vaihtelevuudesta, olen seurallinen ja empaattinen ihminen ja työ sopii minulle. Ainoa miinuspuoli on tietenkin palkka.
Itse työskentelen isohkossa sairaalassa ja työnkuvaan kuuluu paljon muutakin kuin siivoaminen.
T:sairaalahuoltaja
sairaaloissa, on osastosihteerit. Ainakin meidän osastolla osastosihteerillä on todella rautainen ammattitaito. On vähän sellainen jokapaikan tuntija ja osaaja. Monesti ensimmäisenä minäkin uutena työntekijänä kysyn osastosihteeriltä, jos on jotain epäselvää. Esim. miten nämä näytteet pitää merkitä ja mihin nämä viedään, tai minkähän verran minulle onkaan kertynyt lomapäiviä tai mihinkähän nämä lomakkeet pitää lähettää jne.
Laitoshuoltajien työkin on varmaan aika monipuolista " jokapaikan höylänä oloa" . Luulen, että jatkossa heistä tulee olemaan pula, kun kaikki haluavat olla jossain " hienoissa" ammateissa. Sitten maistereista ja tohtoreista on ylitarjontaa ja samaanaikaan monista " perustason" työntekijöistä on kova pula.
Ei haittaa muutamat MRSA:t kun tiedetään miten saadaan ne siivottua potilaan poistuttua.
Potilaiden takia ainakin minä tätä työtä teen.
Esim. näkee työn arvon siinä, että siitä tulee päivään rytmi, sosiaalisia kontakteja, pysyy työelämässä, kunto pysyy hyvänä jne. Ajattelen myös, että voisi olla mahdollisuuksia muuhunkin työhön, mutta elämäntilanne ei anna myöten. Esim. joku on voinut vaihtaa ammatista, jossa on pelännyt uupuvansa. Vaikka voi laitoshuoltajan työssäkin uupua.
Vierailija: