Mieheni ex ei järjestä tytöille synttärijuhlia
Olen tyrmistyneenä ihmetellyt, että mieheni ex ei järjestä tytöilleen syntymäpäiväjuhlia.
Minusta on ollut aina tärkeää omille lapsille järjestää juhlat, vaikka useampana viikonloppuna, että serkut ja kummit ja ystävät ja sukulaiset pääsevät juhlistamaan päivänsankaria.
Mikä on sellainen äiti, joka ei viitsi lapsilleen juhlia järjestää, eikä ymmärrä, kuinka tärkeää olisi lapselle saada juhlia tärkeää päivää kummien ja sukulaisten kanssa.
Nyt viimeksikin tapaamisviikonloppuna tyttöjen ollessa meillä he olivat niin surullisia kun juhlimme mieheni ja minun lapsen syntympäiviä kummien ja serkkujen kanssa.
Yritin selittää tytöille, että heidän äiti ehkä luulee meidän järjestävän juhlat, eikä siksi viitsi. Mutta minun mielestä se tehtävä ei kuulu minulle vaan se olisi exän tehtävä.
Muutenkin se nainen on ihan mahdoton ja yhteistyökyvytön. Olisittepa kuulleet, mitä se anopin kans oli sanonut kun olin leikannut tyttöjen tukkaa tapaamisviikonloopuna *huoh*. Sanoin kyllä tytölle, ettei kannata välittää äitinsä sanomisista, mutta silti tilanne on minusta raskas. Ei olisi halunnut leikkauttaa tyttöjen hiuksia, vaikka tytöt halusi lyhyttä tukkaa. Minä sitten tapaamisviikonloppuna hoisin asian, mutta senhän arvasi, ettei siitä kiitosta taaskaan tullut.
Onko muiden miehillä yhtä rasittavia exiä?
Kommentit (19)
vaikken tuota monena viikonloppuna juhlimistasi ymmärräkään, meillä kummit ja sukulaiset tulevat, silloin kun juhlat ovat, koska niistä sovitaan ajoissa. hiustenleikkuu ei kuulu sinulle, joten en ihmettele, että siitä on puhetta tullutkin.
on totta se ei ole sinun tehtävä, mutta etkös sinäkin saa siitä hyvän mielen?
Jos juhlien järjestäminen on sinusta vastemielistä se tietysti eriasia. Minusta on ihana järjestää juhlia.
Vaikutat kyllä ihanasti ajattelevalta ihmiseltä, varmasti tämäkin käynyt mielessäsi
niin leikkaisin sulta kaikki hiukset pois, jos mun tytön hiuksiin koskisit pitkällä tikullakaan.
isoja juhlia lapsille. Ei mitään kummien ja serkkujen tapaamisia (ja varsinkaan monena viikonloppuna).
Olemme tehneet kakun ja juhlistaneet pienimuotoisesti lapsen kanssa. Ihan senkin takia, että tiedän monella sukulaisellani ja lasten kummeilla olevan kiireinen elämäntilanne, joten he haluavat viettää viikonloppuja omien perheidensä kanssa raskaan työviikon päätteeksi.
Olemme sopineet avoimesti nämä asiat niin, että tapaamme toisiamme aina silloin kun sopii sen hetkiseen elämään. Jotkut 2 vuotiaan teennäiset syntymäpäiväjuhlat serkkuineen, kummeineen, sukulaisineen yms. kahvikupin ääressä ei oikein anna mitään. Siinä ei paljon ehdi lapsen kanssa olla vaan aikuiset vain seurustelevat kahvipöydässä ja antavat lapselle lahjan.
Mieluummin tapaamme näiden ihmisten kanssa arjessa useammin ilman stressiä.
Isommilla lapsilla on tietenkin sitten omat kaverisynttärinsä.
Ajatella, että joku keksii tällaisestakin asiasta valittamista, ettei kaikilla ole tapana pitää mitään isoja sukusyntymäpäiviä lapsille? Kovin on kapea maailmankuva jos siihen ei mahdu kuin pelkästään oma tapa elää.
ja mainostaa, kuinka paljon parempi olet isän uutena puolisona.
Ja kuinka hienoja leivonnaisia teitkään ja kuinka vieraat niitä kehui ja mitä vieraat toi lahjaksi. Sillä nyt ei niin väliä, viettikö vieraat aikaa lapsen kanssa.
Eikö muka miehesi voi, vai onko niin vätys ettei osaa tilata synttärikakkua omalta äitiltään tai jostain konditoriasta???
No, meillä ei ole sukulaisia, jotka tulisivat lasten synttäreille ja ei ole lapsilla kummeja. Emme ole siis mitään sen ihmeellisempiä synttäreitä lapsille järjestäneet. Koululaisenkin syntymäpäivä on sellaiseen aikaan, että hänen kaikki kaverinsa ovat matkustaneet. Viime vuonna järjestimme juhlat kolme viikkoa etuajassa, koska hän kuitenkin käy aina kavereiden synttäreillä. Nyt ei sitten varmaan taas synttäreitä järjestetä. Myös nuorimman lapsen syntymäpäivä on sellaiseen aikaan, että eipä silloin kavereita ole maisemissa. Yleensä olemme perheen piirissä tehneet kakun, jonka olemme yhdessä syöneet ja siihen lapset ovat olleet tyytyväisiä.
Kun lapset ovat tottuneet johonkin käytäntöön, niin silloin se on lapsille ns. normaali käytäntö. Jos heidän äitinsä ei synttäreitä järjestä, niin olisi kiva, että sinä et sitten lapsille mainosta, miten tyhmä tämä äiti on. Hän on kuitenkin lasten äiti ja sitä asiaa on kunnioitettava, vaikka sinun tapasi olisi erilaiset.
Tuosta hiusten leikkuusta olisin kohteliaasti kysynyt ensin lasten äidiltä, saako niin tehdä. Hänellä on voinut olla syy, miksi hän ei halunnut hiuksia leikata.
melkein joka viikonlopulle.
Siis mitä hiton järkeä on juhlia isolla porukalla jotain taaperon syntymäpäivää. Vieraat istuu kahvipöydässä ja vilkuilee kelloa, että olisi viikonloppuna ollut omankin perheen kans tekemistä.
Kaikki ei ole kauhean innostuneita juhlimaan jokaisen kummin kaiman serkun sukulaisen taaperon juhlia. Ja kun näitä kutsuja tulee pahimmillaan joka viikonloppu, alkaa tekosyyt kieltäytyä olemaan vähissä.
kuin ex-vaimollekin. Molemmat VANHEMMAT ovat vastuussa lapsista
Kasva aikuiseksi ja ymmärrä, että kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä.
Ja jos miehen nykyinen olisi leikannut tyttöjeni hiukset ilman lupaani niin taatusti olisin minäkin nykkinyt jokaisen hiuksen päästäsi yksitellen.
Arvaapa, mitä lapset puhuvat miehen uudesta vaimosta kotona.......
Meillä on " sinun-minun-meidän" lapsia. Biologisille omille lapsille olen aina pitänyt synttärit. Mutta pidän myös näille mieheni lapsille synttärit. Niin sukulaissynttärit kuin kaverisynttärit. Eikä se ole millään lailla minulta pois, päin vastoin, kuuluu asiaan, kuten biologisten lastenikin! Kaikki lapset kuuluu perheeseen saman arvoisina, asui ne sitten tässä tai toisella vanhemmalla! Kaikki samalla viivalla, kaikille samat asiat!
kun leivot paremmin ja kutsut sukulaisia paremmin ja siivoat paremmin ja olet joka suhteessa parempi.
Muista vakuuttaa miehellesi, kuinka tykkäät olla suurperheellinen.
Alota sopivan ajan kuluttua vihjaaminen ex-vaimon tavoista olla äiti.
Jos miehen äiti ja ex-vaimo ovat väleissä, mustamaalaa pikkuhiljaa anoppia pojalleen ja vihjaile, että ex-vaimo manipuloi ja käyttää hyväksi. Onhan se sinulta pois jo anoppi vauhtii miehen entisiä lapsia, eikä ehdi siksi ottaa hoitoon teidän lapsianne.
Muista lapsille monin sanankääntein vihjata, että sinä kyllä ymmärrät heitä, vaikka äitinne ei ymmärräkään kun on vähän sellainen...
Muista lapsille myös mainita, että teidän tavat on parempia ja se, miksi heidän äitinsä ei tee samoin, johtuu siitä, että ..hmm..äitinne nyt on tunnetusti vähän sellainen.
Jos miehen lapset ei halua tulla teille, muista mainita miehelle, että se johtuu siitä, että anoppi ja ex-vaimo juonivat sinua vastaan. Sinustahan se ei voi johtua.
Ja jos miehen muutkaan sukulaiset ei oikein tule toimeen sinun kans, saa itkuraivareita siitä, kuinka ikäviä ne ovat ja käske miehen panna välit poikki heihin.
Jos miehesi on tarpeeksi tyhmä, saat miehen uskomaan, kuinka ihana olet ja erotettua miehen suvustaan ja miehen vain ihan omaan haltuusi.
Miks te ette pidä synttäreitä johon kutsutte miehen suvun..????
Niin mekin tehtiin!!
Miksi se sinua edes kiinnostaa? Mua ei ainakaan kiinosta, mitä mieheni ex puuhailee lastensa kanssa.
Luotan hänen äitinsä tapaan hoitaa asiat. Emme myöskään leikkaa hiuksia itse vaan parturissa ja ainoastaan silloin, kun asiasta on etukäteen sovittu.
Minun lapseni ja minun ja miehen yhteinen lapsi ovat miehen exän järjestämillä synttäreillä. Vaikka tarjottavat eivät olekkaan runsaat ja kalliit niin tunnelma mitä leppoisin. Synttäreitä on niin monenlaisia. Joillekkin lasten synttärit on materian riemuvoitto ja juhlissa kävijät saavat lahjoja myös yms..
Ystäväni on muslimi ja he eivät vietä syntymäpäiviä ollenkaan. Olen silti antanut lapselle lahjan ja vanhemmat ovat sen hyväksyneet.
Jokainen tyylillään.
synttäreitä, missä tytöt näkisi isänsä sukulaisia?
meni kyllä ihan täydestä tuohon tukan leikkaamisjuttuun asti =)
Olisit jättänyt sen pois niin tätä ei olisi arvannut provoksi.