Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuun vauvat - mikä nimi ryhmälle?

25.02.2008 |

Vielä ei taida olla ryhmää äideille, joiden laskettu aika on marraskuussa 2008. Täällä tällainen hätähousu- LA ovulaation mukaan laskettuna 2.11. Eiköhän muitakin marraskuun vauvaa odottavia ala kohta ilmestymään! Mikäs nimi ryhmälle keksitään? Marrasmurut? Kokeilin haku-toiminnolla mitä nimiä on viimeksi ollut käytössä ja ilmeisesti vuoden 2007 marraskuun ryhmä oli nimeltään marras-masut.

Varovaisen toiveikkaasti vauvaa odottaen, Bea76 rv 4+1

(takana km 07/05 ja poika 04/06)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta!

Symppaan marraskuisia, sillä edellisen raskeuteni LA oli marraskuun alussa. Silloin tein plussatestin just näihin aikoihin... Oli se vaan jännää!

T. Arkamamma

Vierailija
2/36 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla LA vauvalaskurin mukaan 4.11. ja toinen olisi tämä meillekin. Tyttö 1/06 ennestään. Toivotaan että pino rupeaa kohisten kasvamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin juuri plussanneena vasta kurkistelen tälle puolen varovasti. :)

Tuosta ryhmän nimestä en tiedä sanoa ja siitä, että onko ollut tapana jatkaa tällä puolen samalla nimellä kun kuumeilijoissa?

Vauvakuumeen puolellahan marraskuussa vauvaa syntyväksi toivovat ovat nimellä: marraskuun maitonassut. :)

Jos joku tietäisi niin saapi valaista asian tiimoilla. ;)

Kumpa pino alkaisi pian kasvamaan ja meistä tulisi oikein runsaslukuinen masulauma. ;)))

Hope4 rv4+1

Vierailija
4/36 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tähän joukkoon mukaan. Plussasin toissapäivänä ja la olis laskurin mukaan 5.11.08 ja esikoista odotellaan.

Oltiin miehen kanssa matkassa sillain että tulee jos on tullakseen. Ja tärppi kävi toisella kierrolla :)

Niin se nimi... Tosiaan kuumeilu puolella nimenä on marraskuun maitonassut et voiko sitä samaa nimeä hyödyntää täällä??

Onnea kaikille plussanneille ja toivotan kaikille turvallista matkaa kohti marraskuuta!!

Niiskuneitinen 3+6

Vierailija
5/36 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussanneena liittyisin joukkoon.:) Esikoista odotellaan. Ja LA laskurin mukaan myös 2.11.:) Marrasmurut kuulostaa hauskalta!:)

Vierailija
6/36 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä plussasin maanantaina ja tänään vielä tein varmistustestin. Edelleen näytti positiivista. En vain edelleenkään uskalla uskoa todeksi. Varasin ensi viikolle ajan lääkärille, jotta varmistetaan asia.

Olen siis ensimmäistä yrittämässä ja ikää on jo 38v. Jännittää tosi paljon kuinka tässä käy. Jos todellakin raskaana olen, niin yllättävän nopeasti se kävi, pillerit jätin pois joulukuussa.

Nimiasiasta: Marrasmurut kuulostaa hyvältä. Mutta myös se Marraskuun maitomasut, vai mikä se olikaan, on hyvä.

Onnea teille muille plussannelle!

Vierailija
7/36 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tänään uudelleen r-testin ja edelleen plussaa näytti. Kai se vaan on uskottava että raskaana ollaan, ihanaa :) Marrasmurut kuulostaa munkin mielestä kivalta.

Onkos muilla jo oireita? Mulla ei sen kummempaa, ruokahalu tuntuu olevan aivan mieletön ja sitten välillä ruoat yököttää ja välillä tulee repäisykipuja.

Ja alkoi tuo hiivakin vaivaamaan (hormonit). Mitenköhän uskaltaakohan käydä ostamassa apteekista käsikauppa valmisteen hiivaan vai olisikohan viisasta käydä lääkärissä näytillä, mitä muut ootte mieltä?

Vierailija
8/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eilen testasin plussaa, LA olisi 3.11. Kolmatta meille odotellaan, aiemmat on poika 06/02 ja tyttö 01/05. Ikää tulee itsellä mittariin tänä vuonna jo " maagiset" 40, joten aika oli jo kypsä... Olimme ihan onnellisia kahdesta lapsesta, mutta jotenkin ajatus kolmannesta alkoi kyteä viime kesänä, ja lokakuussa jätin pillerit pois. Itselläni tuo 40 ikävuoden raja on sen takia maaginen, että ajattelin että jollei siihen mennessä tärppää, niin sitten saa olla.

MARRASMURUT olisi mielestäni hyvä nimi, jos jätetään se Marraskuun maitonassut vai mikä se oli kuumeilijoille vielä..?

t. komentoora rv 4+3

Vierailija
9/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Komentoora ja tervetuloa mukaan!

Oireista: mulla on huonoa oloa pitkin päivää. Ja väsyttää todella paljon. Alavatsassa tuntuu kipua (ihan kuin olisi menkat alkamassa) ja rinnatkin ovat vähän kipeät. Mutta tuo huono olo tuntuu kyllä selvimmältä oireelta. Mites muilla?

t. halla69, rv5

Vierailija
10/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans koko ajan huono olo, ei mitään aamupahoinvointia vaan tasaisen tappava ällötys... ei okseta tms. mut ei paljon tarttis jotain pilaantunutta ruuan tuoksua vaikka niin laatta lennähtäisi. Muutenkin kaikki tuoksut tuntuu normaalia voimakkaammalta. Samoin menkkaolo on, vatsa tuntuu turvonneelta. Iltaisin väsyttää, nukkumaan pitää käydä hetikohta ysin jälkeen aiemman 23 sijasta.

Olo on prikulleen samanlainen kuin neitiä odottaessa, siitäpä päättelenkin, että Lahja on tulossa ;) Poikaa odottaessa ei ollut muuta oiretta kuin ajoittaista huonoa oloa iltaisin plus kamala väsymys koko ajan.

t. Komentoora (kauheen aggressiiviselta kuulostaa tuo mun nikki, mutta oikeesti olen mitä hurmaavin ihminen ;)

Vierailija
11/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin varovasti ilmottaudun joukkoon. itsellä tilanne semmonen että eilen tein apteekin testin ja sain siihen hyvin vaalean viivan. Pelottaa kamalasti että kuinka käy. huomenna aamulla ajattelin testata uudelleen. Onko kenelläkään kokemusta että apteekin testi olisi eka näyttänyt " haamua" ja ei silti ollut raskaana?

Jos kaikki menee niin kuin toivon, laskettu aika olisi 2.11.

...pelottaa...

Vierailija
12/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussasin...Ensimmäisen testin tein kotona 20.2. ja silloin ei kyllä näkynyt haamun haamua...Kaiken varalta tein eilen uuden testin ja sehän näyttikin erittäin tummaa viivaa. Kiva yllätys ja yllätys todellakin. Ajattelin, että tämä toinen lapsi ei tulekaan yhtä helpolla kuin ensimmäinen, mutta aika helpolta tämä vielä tässä vaiheessa vaikuttaa :) Ei passaa kuitenkaan vielä liikaa hihkua, alku on aina riskialtista.

Kierto on ollut mitä sattuu ensimmäisen raskauden jälkeen, oviksen tunnistin kyllä ihan selvästi 11.2. ja sen mukaan LA pitäisi olla tuossa 4.-5.11. Asia varmistunee tässä tulevien viikkojen aikana.

Onnea kaikille kanssasisarille ja ollaan kuulolla :)

Kismet79, neiti 04/07 ja tulokas ???

Vierailija
13/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselläni ensimmäisen kohdalla tuli haamu, eikä se siitä häipynyt uusintatestien myötä, että mielestäni se haamu on aina haamu joka melko varmasti alkaa tummumaan päivien kuluessa. :) Eri asia on, jos tosiaan kuvittelit sen haamun siihen, mutta jos siinä selvästi vaaleanhaalea viiva näkyy, ei se siihen turhan päiten ilmesty :)

Vierailija
14/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testasin apteekin omalla kp 26/28-29 ja näytti haamun mikä kylläkin vahvistui aika mukavasti 5 minuutissa. Ja sitten testasin kolmenpäivän päästä ensmmäisestä testauksesta ja jälleen apteekin omalla ja viiva tummui mukavasti verrattuna ekaan testaukseen. Mikäli noudattaa ohjeita niin kyllä tulos on todella varma. Ja niinkuin ohjeessakin lukee niin vaikka olisi miten haalee mutta jos kaksi viimaa näkyy niin kyllä se on silloin PLUSSA! Eli onnea plussasta!

Tervetuloa mukaan myös muut odottajat!

Niiskuneitinen rv 4+1

Vierailija
15/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei juurikaan ole vielä oireita, mitä nyt nännit vähäsen arat ja just tollasta menkkamaista alavatsan mylläystä. Mutta mikään ei öklötä eikä väsytä, joten vielä voi välillä unohtaa olevansa raskaana. Mieskin vielä kysyi ottaessaan aterialle lasin punaviiniä, että on hyvää, miksen mä ota. " Ai nii-iin" . Oon vähän pettymykseksenikin ollut pää kylmänä raskauden jatkumisen suhteen. En oo oikein uskaltanut iloita alun onnen kyyneleiden jälkeen, kun pelkään keskenmenoa. Viimeksi kun niin kävi, ensin km ja siitä suoraan uusi raskaus, josta meidän esikoispoikamme sitten syntyi. Mutta toivottavasti parin viikon päästä on pieni vielä kyydissä ja voin käydä alkuraskauden ultrassa tarkastamassa, onko iloiseen odotukseen aihetta! Toivottavasti muut osaavat olla optimistisempia!

Bea76, rv 4+4

Vierailija
16/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että näin monta on jo liittynyt joukkoon!

Aika samanlaisia oireita tuntuu teillä monilla olevan, muakin kuvottaa pitkin päivää, varsinkin tupakan haju, on kova ruokahalu mutta sitten ei pystykään syömään kovasti, janottaa ja pissattaa. Alavatsalla jomottelee. Väsymys katosi kun tein plussatestin, mutta olisikohan tuo henkistä :-)

Joku kyseli haamusta. Olen lukenut sellaisiakin tarinoita että haamua kummempaa ei ikinä tikkuun tullut ja vauva on syntynyt 9 kk:n kuluttua. Nyt päivä kerrallaan ja jotain muuta puuhaa ettei ajatukset pyöri vaan huolissa!

Ihanaa olla raskaana! Viime raskaus meni murehtiessa yhtä ja toista, ja nyt toivon että osaan ottaa rennommin. Murehdin sitten jos sen aika tulee, toivottavasti ei tule. Esikoisen kohdalla ei ole vielä ollut kuin turhia murheita joiden sijaan olisin ihan hyvin voinut nauttia elämästä.

Vedentytär 4+5

Vierailija
17/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä km-pelkoihin, ihan ymmärrettävää että pelkää kun on sellaisen/sia kokenut. Mullakin oli aika raskas yritystausta esikoisesta ja luulen että se vaikutti pelkoihin. Tämä toinen raskaus sai alkunsa ihan yllättäen ja helposti joten tuntuu kuin olisin saanut vapautuksen ikuisesta lapsettomuuspelosta. Toivon että tämä rauhallinen olo jatkuu.

(Niin ja vaihdoin siis nikkiä kun se kuukkeli oli hätäistyksissä keksitty ja tuntui aika tyhmältä.)

Vedentytär 4+3

Vierailija
18/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en uskalla vielä raskaudestani iloita. Pelottaa, että menee kesken tai on kohdunulkopuolinen raskaus tms. Varasin jo ensi viikolle ajan lääkärillekin varmistaakseni asian, mutta taitaa olla viisainta siirtää aikaa ainakin viikolla. Ei siellä varmaan vielä ensi viikolla hirveästi mitään näy. Haluaisin vain heti varmuuden asiaan! Ensimmäistä kun vasta yritän, niin on hirveän epävarma olo :-)

halla69, 4+5

Vierailija
19/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puolen vuoden yrityksen jälkeen ystävänpäivänä tärppäs näköjään :)

Tytär olisi vauvan syntymän aikoihin 3v 3kk vanha, ja on jo kysellyt monta kuukautta, että voisiko äitin mahasta tulla vauva, kun lähipiiriin niitä on siunaantunut viime aikoina. tänään se kysyi, että voisko mun mahasta syntyä semmonen ponivauva, mutta siihen en taida pystyä parhaalla tahdollanikaan. ;)

tänään olen tosiaan plussannut ja käytiin sitä jo kiinalaisessa juhlimassakin.(tytölle ei olla siis vielä kerrottu.. kerrotaan varmaan äitienpäivänä, niinkun muillekkin jos maha ei nyt alkaa näkymään aiemmin )

ilman testiäkin olisin kyllä huomannut, kun muuten aina niin energisenä ihmisenä menin nukkumaan eilen tytön kans puoli kymmenen ja nukuin tänään sohvalla pikkukakkosen ajan.. kyllä se väsymys tästä kaikkoaa kesän tullessa!:)

onnea kaikille plussanneille!

odotusaika on kyllä niin ihanaa.

anne ja pikku valentin ;)

Vierailija
20/36 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnneN84: tuo sinun tekstisi laittoi hymyn naamalle, olit jotenkin kirjoittanut niin kauniisti ja tekstistä tuli ilmi sinun onni :) Kiva kun tyttönne saa pikkusiskon tai veljen jota näköjään jo odottaa.

Milloin teidän kotikunnissa on järjestetty ensimmäinen neuvolakäynti. Meillä olisi ensimmäinen neuvola raskausviikolla 9-11 ja lääkärintarkastus viikolla 12-13. Ei jaksaisi millään odottaa että pääsisi käymään neuvolassa ja tietysti ultrassa.