Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOKEMUKSIA: perinteinen klipsisterilisaatio VAIKO Essure -menetelmä???

Vierailija
25.02.2008 |

Ensi viikolla menossa lääkärin juttusille sterilisaation vuoksi. Tuossa tilaisuudessa pitäisi valita kummalla haluaa sterilisaation tehtävän: perinteiset klipsit vaiko Essure -menetelmä.

Googlettamalla olen löytänyt Essure -menetelmällä tehtävällä strerilisaatiolla juttuja laidasta laitaan.

Itse olen - ainakin tällä hetkellä - perinteisten klipsien kannalla.

Kertokaahan kokemuksianne! Kiitoksia jo etukäteen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.... mutta kun on mies joka pelkää miehuutensa häviävän, jos menee sterilisoitavaksi. Asiasta on puhutta kolmisen vuotta ja olen päätökseni tehnyt. Aasi mikä Aasi!

Vierailija
2/5 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumman tekniikan leikkaava lääkäri hallitsee paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsin sen. Muutenhan nuo lopputulokset ovat jotakuinkin samat, paitsi, että Essurea ei voi perua (onneksi tässä tapauksessa ei sitä riskiä!).

Nukutushan on aina riski, vaikka pieni sellainen, niin silti. Onneksi on olemassa nykyään Essure-menetelmä, joten sterilisaation voi saada myös nainen ilman nukutusta (eli miehen operaatio myös ilman nukutusta).

Minulla neljä lasta (nuorin 3 ja vanhin 10) ja ikää 33 vuotta, ja eniten ennen synnytyksiä pelkäsin joutuvani sektioon ja nukutukseen, onneksi kaikki tulivat alakautta (no, tämä ohi asian tavallaan, mutta pelkään nukutusta!). Minulle sterilisaatio tehty ennen joulua, joten pian seksiä ilman ehkäisyä, jes. Essuressa siis tuo kolmen kuukauden odotus sterilisaation jälkeen (kuten myös miehen sterilisaatiossa).

Suosittelen, koska tämä operaatio kivuton ja nopea. Mutta sinä itse valitset tietysti.

Vierailija
4/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

munanjohtimet kolmen kuukauden kuluessa. Sen jälkeen ehkäisy on 100%, ainakaan tiedossa olevia raskauksia ei ole. Se miksi pitää käyttää kolmen kuukauden ajan muuta ehkäisyä on se, että niiden munajohtimien tukkeutuminen kestää sen 3kk. Sen jälkeen on lopputarkastus, jossa tehdään ultra ja lantion rtg, missä varmistetaan, että implantit ovat paikallaan.

Toimenpide kestää n. puolisen tuntia kaiken kaikkiaan. Minulla ei erityistä kipua tuntunut, ainoastaan muusta syystä otettavan koepalan otto oli aikas kivulias.

Kotiin lähdin toimenpiteen jälkeen n. tunnin sisällä. Jälkivuoto kesti n. 1 viikon.

Vierailija
5/5 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin perinteinen tapaus synnytyksen jälkeen puudutuksessa. Ei siis aina tarvita nukutusta! Ei tarvinnut odotella 3 kk...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan