Taaperoiset Enskaiset Vko 9
Viime viikko ja vähän tätäkin päivää: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12473864&p=1&mpage=5&tmod…
Kommentit (28)
Mulla on mennyt viime päivät pienessä järkytyksessä kun toi storan tehdasammuskelu juttu sattui miehen työpaikalla, mies oli paikalla tapahtumahetkellä ja vieläpä huonoissa väleissä tän ampujan kanssa..no onneks kellekään ei käynyt mitään pahempaa. Tommosista vaan aina tajuaa mitä kaikkea voikaan sattua ihan rakkaimmillekin:/
Pajuskan pojalle oli kyllä käynyt kurjasti, paranemisia sinne!
Hennan pojalle onnittelut:) ..ja Amylle jaksamista työhön.
quun lausleskelut on varmaan ihania, meillä Liia laulaa muumitunnarista sitä hei muumi kohtaa ja paapapapaapaa..
Mukavaa ja rentouttavaa vkloppua sinne, multa jäi taas suurin osa töistä vklopulle kun tyttö on siirtynyt max. tunnin päikkyihin enkä millään ehtinyt siinä ajassa saada viikolla läheskään kaikkia töitä tehtyä, kun tyttö iltaisinkin nukahtaa vasta kymmeneltä niin enhän mä jaksa sit enää töihin ruveta..tytön ollessa hereillä ei töistä taas tule mitään..pakko siis tehdä työt vkloppuna kun mies on tytön kanssa, ei vaan kauheasti nappaa:S
Burdelle ja Heidille mukavaa äippälomaa:)
Tytön napaan ei mitään uutta, skeptisesti odotan koska tässä sairastutaan kun nyt on tehty talven enkat terveenä olossa, liki kuukausi ilman mitään tautia:) Mutta ei merkkiäkään ainakaan vielä *koputtaa puuta*
Mulla taas on lantio/lonkka toiselta puolelta niin järkyttävän kipeä että en meinaa päästä kävelemään, johtuu ilmeisesti lantion löystymisestä ja vanhasta lonkkavaivasta, vaivasi kyllä viimeksikin raskaana mutta ei tähän malliin. Terkka neuvoi lepäämään,joopa joo,onnistuu:D
Queen, hetken vielä nukkuva Liia ja " veikka" rv 21+1
Ihanaa, että on perjantai! Mä oon tän viikon ollut ihan kypsä, meillä oli töissä tiistai-iltana vanhempainilta, mikä meni loistavasti, ja kaikki muukin on nyt hyvin, mä en vaan tajua mikä mua vaivaa. Tunnen itteni niin huonoksi äidiksi, kun oon vieny Eetun hoitoon. Jossa ihan ok, ja varmasti Eetu saa hyvää hoitoa, mutta mun mielestä hoitajat vaan puuttuu liikaa ¿pikkuasioihin¿ juuri tällaisiin, Eetu on väsynyt, varmaan tulossa kipeäksi, en mä usko kohta ollenkaan mitä ne sanoo! Ja sitten Eetun on vaikee tulla hoitoon, kun on pitempään pois, luuleeko että mä vien sen hoitoon jos oon ite lomalla/miehellä on lomaa... Ja jos veisin, niin siitäkin tulis sanomista... Ja sitten mä oon alkanut pohtimaan sellastakin, että mitäs jos meille ei ikinä enää tuukaan toista lasta, niin menin liian aikaisin töihin, ja ettei Eetusta tuu ¿kunnollista¿ kun on kodin ulkopuolella hoidossa, ääh tää on vaan niin vaikeeta...
Mutta joo, nyt vähän iloisempiin asioihin...
Onnittelut kaikille uusille taaperoille, ja tervetuloa tälle puolen!
Vai oli MM perheineen piipahtanut laivalla, varmasti piristi mieltä, ja onnea huomiselle, ja tuleville työpäiville!!!
Burdellakin alkoi sitten mammaloma ja Heidillä isosiskousloma! Ihanaa!!! Ja voimia tuleville viikoille! Ihanalta kyllä kuulosti tuo Heidin kasvunkansio, voi vitsit! Meillä tuskin Eetusta tehään mitään... Ollaan nyt saatu Eetun hoitoaikana jopa yksi askartelu kotiin, joka oli miehen isänpäivälahja!!!
AA, meilläkin on noita Titinallen cd:tä ja dvd:tä, itseasiassa on vissiin 14dvd:tä, kun ollaan keräilty niitä kavereilta ja kopioitu ittelle, hyi, täällä on tehty laittomuuksia siis... Täällä kanssa mennään edelleen koirien perässä, ja rutistetaan lujaa!
Pesukarhukin pääsee reissuun, ihanaa! Vähänkö mä oon kade, kun kaikki käy jossain ja me vaan aina kykitään kotona...
Kylläpäs Amyakin ahdistaa, kivalta kyllä kuulostaa tuo teitin reksi, että ottaa HETI asian puheeksi, eikä tyyliin kahen viikon päästä... Ja ihanaa viikonloppua teille, kun saitte puolison/isin kotiin! Mahtaa olla Emmi ymmyrkäisenä onnesta!
Pajuskan Eemelille lähettelen pikaisia paranemisia! Meillähän Eetu tuli syöttötuolista (TrippTrapp) alas päälteen oisko ollu alta vuoden ikäisenä, ja kyllä säikähdettiin miehen kanssa, oltiin tyhmänä eteisessä juttelemassa, ja Eetu istu keittiössä, noin kahen metrin päässä meistä! eikä kumpikaan tajunnu mitä teki... Yhtäkkiä vaan poika huutaa kuin hinaaja lattialla... Mutta onneksi selvittiin pienillä kuhmuilla...
Työnohjauksesta, meillä alkoi tänään työnohjaus, olipa ihana nainen meillä, ja nyt tänä keväänä nähään viel kolme kertaa + ehkä saadaan jatkaa syksyllä. Kyllä on ihana saada jutella rauhassa työasioita työajalla! niin ettei oo KUKAAN lapsista pyytämässä sitä taikka tätä!
Kylläpä kuulosti hirveältä Queenin miehen työpaikalla tapahtunut episodi, hui! Mä en ees ollu kuullu tosta. Menee ihan kylmät väreet! Mutta onneksi miehellesi ei tapahtunut mitään, eikä kellekään muullekaan!
Q ja Queen, miten teillä voi olla jo noin paljon viikkoja kasassa? Ei ymmärrä! Mutta onpa ihana kuulla noita quun juttuja, ¿ihana¿ että muillekin sattuu tollatteita epänormaaleja juttuja...
Muuten yks juttu mun on teille kerrottava, eilen illalla kun oltiin kotona Eetun kanssa kaksistaan (mies oli pelaamassa sulkista) niin yhtäkkiä se hävis tai siis hiljeni ja kun menin kattomaan, niin oli aukaissu miehen vaatekaapin, ja vissiin viidensiä kalsareita kaulaansa... Huoh! Mikähän homppeli siitä tulee...
napero ja Eetu 2v2vko
Jos nyt ehtis kunnolla kirjoittamaan, kun Eve nukahti jo kauppareissulla ennen lounasta. :)
Hyvä että Amy jo paremmalla mielellä. :)
Meillä tulee keväällä 4 vuotta täyteen ja siitä ollaan olosuhteiden pakosta asuttu yli vuosi kaukana toisistamme! Mut onneks oli viikonloput. :)
Eemelin onnettomuus kuulosti hurjalta! Mitäs lääkäri sanoi?
Q, Eve onnistui saamaan jalkansa jumiin Emmin keinutuoliin. Kipusi siihen ja jäi istumaan väärinpäin ja laittoi jalat suoriksi. Siinä se sit huusi reidet jumissa, saatiin toisen äidin avustuksella onneksi nopeasti irti. :)
Me oltiin tää viikko taas mummojen ja ukin luona (toinen ukki oli täällä etelässä töissä) ja kyllä Eve taas tykkäs! Oli taas tilaa juosta, ja " uusia" paikkoja tutkittavana. Keskiviikkona käytiin Varkaudessa uimassa ja voi että Eve ihastui matalan altaan liukumäkeen! Hirveällä vauhdilla käveli rappusiin ja kiipesi ne ylös ja sit isi otti vastaan alhaalla. :) Mut suikussa kun yritettiin et Eve on mun äidin sylissä kun puen uikkarin ja peseudyn, siitä ei tullu mitään! Sama kävi kun käytiin toisen äidin ja pojan kanssa uimassa.. Oli hieman hankalaa..
Käytiin myös mun enon luona ja siellä olikin kiva käydä kun sen vaimo on pph eli siellä oli leluja! :)
Sit käytiin hiihtoloman kunniaksi syömässä ulkona ja Eve söi innoissaan perunamuusin lihapullilla. :) Ja vielä jätskiä jälkkäriksi niin hyvä tuli.
Mulla oli eilen työhaastattelu. :) Volvon ja Renaultin varaosamyyjäksi. Siihen oli tullu 16 hakemusta joista 8 pääsi haastatteluun ja vielä niistä ensi viikolla 2-3 toimitusjohtajan lopulliseen haastatteluun. Mulla oli liian täydellinen hakemus kun niille ei jääny paljoa kyseltävää. :) Ja sit mulla on sellainen kansio missä tärkeimmät koulupaperit ja työtodistukset + kaikki seurakunnan kurssitodistukset ym, niin siitä ne tykkäs. :) Nyt sit jännitetään maanantaihin. :D
Jos mä saan sen työn niin sit ruetaan remppaa tää kämppä kuntoon ja aletaan ettii isompaa. :)
Mut nyt siivoamaan!
Bejpi ja nukkuva Eveliina 1v 2kk 2pv :)
[color=darkpink] Ihan pikana tulin pinoa nostamaan... =)
Bejpille peukkuja työpaikan suhteen! Toivottavasti tärppää!!! :)
Naperolle jaksuja... Kyllä varmasti jokaiselle tulee epäilyksiä omien päätösten suhteen mitkä koskee lapsia ja tulee olo, että on huono äiti jne.. Mut pitää muistaa, että sillä hetkellä on tehny päätöksen/-set sen hetkisen tilanteen ja tietämyksen mukaan. Mut jos jälkeen päin mieli muuttuu, ni ei kukaan estä muuttamasta tilannetta uuteen suuntaan siitä eteenpäin. =) Mutta älä huoli.. kyllä Eetusta tulee varmasti " kunnollinen mies" ! :)
IHANA HEIDI... Se tuli tuolta käytävältä ja kutsu 3 kertaa " äiti!" .. sit kurkkas nurkan takaa omat pikkuhousut naamalla niin, että otsa ja silmät oli peitossa, mutta suu ja leuka " vapaana" . :D Sit se käveli sokkona tänne mun luo esittelee lakkiaan.. :D Vähän hauska tirppa. <3 Sit se käänsi ne pikkarit vielä niin, että naama oli puristuksissa yhessä lahkeensuussa.. :D Piti käydä isukkikin herättämässä ja näyttämässä kun neiti oli niin hervottoman näkönen.. =)
No joo.. Pitää mennä vaihtaa Heidille vaippa, kun on aikamoiset satsit saanu aikaseks sinne (hyi! nyt se koittaa nuolla mun paljaita varpaita...).
burde, heidi 1v5kk ja viltsu 35+0
PS. Mä kävin eilen kampaajalla ja nyt on lyhyet blondit hiukset... ja tänään pääsen kaverin kaa leffaan!! :D Kivaa...
Vielä ehtii siis tänne kirjoittamaan. Täällä olikin paljon tapahtunut, koetan muistaa mitä halusin kommentoida.
Pajuskalle ensin tsemppiä pojan palovammoihin, kyllä ne paranevat nimim. saunan kiukaalle pienenä kaatunut. Mutta uskon, että säikähditte!
Queenin mies oli ollut kamalassa paikassa, mutta hyvä että hän selvisi säikähdyksellä.
Toivottavasti bejpi saa sen työpaikan, kuulostaa ihan sun hommalta! :)
napero oli pohdiskellut että onko huono äiti - no, sähän tiedät sanomattakin, että olet loistava äiti! Hoidat joka päivä toisten lapsia, ja tiedät, että ne on ihan normaaleja vaikkeivät olekaan äidin hoidossa. Ja jos alkaa hirveesti harmittaan, niin töistä pääsee hoitovapaalle ja Eetun saa pois hoidosta, joten se on nopeesti korjattu. :)
amyllä oli ollut huono päivä(/viikko?) ilman miestä, mä voin hyvin kuvitella tuon tilanteen, kun itsekin oon töissä aikoinaan itkeskellyt huonolla hetkellä. Toivottavasti olo on helpottanut jo!
burde on ehtinyt jäädä äitiyslomallekin ja häydi kans kotiin. Hurjaa...
Hannan Joelille synttärionnittelut!
Toivottavasti D:n yöt paranee pikkuhiljaa niin jennikin saa nukkua!
ope kyseli kävelystä ja nousemisesta, typyhän oppi syyskuussa kävelemään ja lokakuussa muistan, et vielä oli vähän vaikeeta toppahaalarissa nousta, mutta on se jo pitkään sujunut. Mä olin ainakin julma äiti ja annoin toisen yrittää aikansa ennen ku menin auttamaan, et sai treenata hommaa.
Tänne ei mitään uutta, tyttö tekee alhaalle poskihampaita taas ihan kiukulla, nehän ei tulleetkaan läpi viime itkujen aikana yhtä aikaa ylähampaiden kanssa - tietenkään. Kovin on äkäinen neiti täällä välillä, ulkonakaan ei halua tehdä muuta kuin istua rattaissa tai pulkassa. Tyttö on myös ruvennut palelemaan entistä enemmän, joten ulos pitää pakata hirveesti vaatetta, jonka seurauksena haalari on pinkee ku viulunkieli... mietin, et pitääkö tässä oikeesti ottaa jo kokoa isompi käyttöön, mutta jos nyt kelit vähän lämpenis, ni ei tarttis kolmea kerrosta vaatteita olla alla... En vaan tiedä, mitä ihmettä mä tolle laittaisin päälle, jos pakkasta yhtäkkiä oliskin 20 astetta??
Muuten typy kehittyy kamalaa kyytiä, sanoja on yhtäkkiä tullut ihan hirveästi lisää ja jutut on ihan mahtavia. :) Toi tyttö on kyllä mulle niin rakas ja painonsa arvosta kultaa, että...
No, ensi viikkoon
-Osse ja typykkä 1v3kk+
Voi amy raukkaa, joskus tuntuu että kaikki on pielessä ja vinossa, mutta kaikki kyllä yleensä suttaantuu, voimia ! Kuten sanottu aina ei tarviikkaan jaksaa.
Hennalle ja Joelille myöhästyneet onnittelut !!!!!
Pajuska, elä itseäsi soimaa, noita vahinkoja sattuu ihan kaikille. Mä löin yks päivä pukiessa ulkovaatteita Ainon pään ovenkarmiin ja kuhmuhan siitä tuli vaikka ei kopsahtanut edes kovaa.
Toivottavasti Eemeli paranee nopsasti.
Noi lapset on niin nopeita noista liikkeistään että aina saa olla kattomassa mitä tapahtuu, tarttis varmaan hankkia sellaiset peruutuspeilit.
Me oltiin Torstaina Ainon kanssa sealifessä, A nautti tosi paljon osoitteli sormilla ja huuteli kalakalakalakala.
Kamu on saanut meillä uuden nimen kakka, taitaa olla helpompi sanoa kuin kamu.
noh jos lähtis valmistautumaan, mies lupasi viedä meidät ravintolaan syömään, ensin meinattiin coloradoa hesassa, mutta ehkä joku hieman edukkaampi paikka pitää valita.
mukavaa sunnuntaita kaikille, ensi viikkoon.
aa piinailee taas kp:t 24/26-27 ja päikkäri ae
kun lueskelin noita viestejä ja typyllä oli normaali iltapalashow käynnissä. Hänellehän ei kelpaa nykyään illalla oikein mikään ruoka, puuroa on ihan turha tarjota kahta kertaa päivässä ja yleensäkään illalla ei maistu kuin riisipuuro, jos on hyvä ilta. Paistoin tuossa kuitenkin aamupuuron jämät ja lisäsin omenaa ja jogurttia, et jos vaikka kelpais (siis todellakin paistoin, koska meillä räjähti se mikro eilen ja uus saadaan vasta huomenna, joten luovuus kutsuu :)). Ei kelvannut, huuto oli hirveä ja kaukaloa ei saanut laittaa ja puuro lensi lusikasta jne. Sit alkoi osoittelu ja selitys, mitä hänen korkeutensa haluaa tänään syödä (eli banaania, jota ei joka ilta saa, koska syö usein myös välipalaksi). Mies tarjosi kokeeksi kuivunutta ruislimppua ja sehän kelpas. Ja lasista vettä. :D:D:D Todellakin vettä ja leipää, ihan ku rangaistusvankilassa, ja toinen on onnellinen...
Että tämmöistä showta meillä tänään... Onneksi tää on tällaista vain iltaisin, muuten ruoka maistuu kohtuu hyvin...
-Osse ja typy, jotka taitaa olla molemmat valmiita unille
unohdin kertoa, että quun jalka juuttui tänään muskarissa urkujen polkimien väliin. Siellä se oli nilkkaa myöden tosi tiukassa ja poika itki vähän, ei kuitenkaan kuin syötävä, eikä onneksi rimpuillut, ja saattiin lopulta jalka ujutettua irti. Taas kyllä hyvä esimerkki siitä, mitä kaikkea en olis osannut kuvitella voivan tapahtua näiden lasten kanssa...
Burdelle hyvää äippälomaa!
-Q-