Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkuu mua loiseksi, koska olen työtön

Vierailija
25.02.2008 |

Mulla ei ole kuulemma oikeanlaista asennetta ja siksi olen työtön

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi lapsen elatukseen

Vierailija
22/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asennetta en ole koskaan ymmärtänyt enkä hyväksynyt, enkä aiokaan. Itse olen kouluttautunut vielä sen pakollisen peruskoulunkin jälkeen 11 vuotta, ja kyllä kuule näkyy tilipussissa. Jos olisin mennyt ysiluokalta suoraan työkkäriin, niin varmaan olisin nyt samassa asemassa kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei selvästikään ole oikeanlaista asennetta. Työnantajana voisin jo noiden parin viestisi perusteella päättää, etten ota sinua töihin.

Vierailija
24/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskustele työttömyydestäsi hänen kanssaan. Kohota itsetuntoasi ja ajattele, mitä hyviä puolia sinussa on. Ajattele itse, mihin kaikkiin työpaikkoihin olet hakenut ja mitä olet yrittänyt tehdä, jotta et olisi enää työtön. Ajattele kaikkia niitä kursseja, mihin olet hakenut. Seuraavan kerran, kun miehesi haukkuu sinua luuseriksi, hymyile itsetietoisesti, äläkä vastaa miehellesi mitään. Sinä itse tiedät, että olet tehnyt työtä sen eteen, että olet hakenut töitä. Sinä itse tiedät, että et ole tahallasi työtön. Jos miehesi ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa. Sinun ei tarvitse asiaa puolustella miehesi edessä.

Vierailija
25/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen ensimmäisen kesätyöni saanut 15 vuotiaana. Sekin Joensuussa eli ei missään työllisyyden kultakaupungissa. Sen jälkeen tein joka kesä töitä. Kaksi ammattia luin ja samalla tein paljon töitä. 80-luvulla jopa soitettiin töihin: " Olen kuullut, että sinä olet se ja haluamme sinut töihin." Se oli hienoa. Kaksi vuotta ennen kuin valmistuin toisesta koulutuksesta, sain jo ammattia vastaavaa työtä. Urallani oli 10 vuotta ja vaihdoin työpaikkaa aina kun halusin enemmän palkkaa.

Sitten jouduin työttömäksi, kun viimeisessä firmassa ei enää tarvittu työntekijöitä. Tein satoja hakemuksia ja etsin töitä. Ei niitä saanut hyvällä työkokemuksella ja hyvällä koulutuksella. Kävin kolme eri työvoimapoliittista kurssia. Viimein sain töitä tuttavan kautta. Hän oli sellainen tuttava, että en ollut tavannut kymmeneen vuoteen. Hän sattumalta sai tietää, että olen työtön ja järjesti minulle koulutustani ja kurssejani vastaavaa työtä. Ilman häntä en varmasti olisi nyt töissä.

Vierailija
26/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on, että alatte etsimään töitä muualta. Kotonaistumiseen ei saa tyytyä.

Ainahan voi mennä vaikka torille myymän jotain.

Vierailija
27/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opintotuella ei pysty elättämään edes itseään, saati sitten lasta. Mies ei suostu elättämään muita kuin lapsensa. Ja mitäpä kannattaa töitä hakea, kun työantajakin näkee jo parista lauseesta, että en kelpaa töihin. Perintörahoilla pärjäilen kun en hirveästi tuhlaa.

Vierailija
28/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudu ensin vaikka sijaiseksi tarvittaessa.

Vierailija
29/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
30/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän sitä sitten yrittää saada töitä, kun asenne on tämä

Vierailija
31/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset opintolainat maksamatta ja vanhentunut koulutus?

Mahtava on teidänkin parisuhde kun haukutaan toinen toista.

Vierailija
32/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on jo oma asunto lapsen kanssa ja ukon kanssa roikutaan yhdessä tavan vuoksi. Saan sosiaalitukiakin ihan hyvin, töitä kyllä haluaisin ennemmin tehdä, mutta ei löydy mitään

Vierailija
33/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela´takaajana maksoi pankille, koska minulla ei ollut rahaa. Maksan takaajalle sitten kun työllistyn, jos työllistyn

Vierailija
34/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole varaa opiskella. Halloooooooo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi