Mies haukkuu mua loiseksi, koska olen työtön
Mulla ei ole kuulemma oikeanlaista asennetta ja siksi olen työtön
Kommentit (34)
mulla on kaksi akateemista tutkintoa ja asemani työmarkkinoilla on aika surkea. Ei tää kuule aina oo omasta yrittämisestä kiinni. Yhdenkin työpaikan sain, tein siellä töitä hyvin ja ahkerasti, herätin tietämättäni kateutta vanhassa paskassa ja niin kävi, etten saanut sitä vakipaikkaa. Ja täällä meillä päin on vähän työpaikkoja ja vähän vaikea muuttaa suuren perheen kanssa toiselle puolelle maata siitä toivossa, että mahdollinen puolen vuoden pesti ehkä mahdollisesti voisi jatkua toisella puolella vuodella.
ja jos et voi saada opintolainaa niin sosiaalitoimisto elättää sinut opiskelujesi ajan. Siitä vaan paikkakuntasi ja lähikuntien koulutustarjontaa selaamaan!
mä harvemmin ajattelen, että ihminen on omaa tyhmyyttään työtön, mutta nyt ajattelen... sori. Sinä tosiaan taidat olla loinen...
Perintörahoillasi et sitten aikanaan viitsinyt maksaa niitä opintolainojasi? Ei sitten tullut aiemmin mieleen, että koulutuksesi vanhentuu?
Miten paljon enemmän sinä kuluttaisit, jos menisit aikuiskoulutukseen iltalinjalle? Miten ihmeessä se nostaisi kulutustasi? Kirjat saa kirjastosta tai parilla eurolla käytettyinä ja miehesi varmaan voisi hoitaa lasta sen aikaa, kun olet tunneilla iltaisin.
Ap, älä viitsi olla avuton, aikuinen nainen... häpeä. Nyt itseäsi niskasta kiinni. Ennenkaikkea tuo halveksiva asenne pois!
Ps. Kyllä sinun asenteesi tosiaan paistaa läpi noista viesteistäsi... en minäkään sinua palkkaisi. Kannattaisi katsoa peiliin...
Kerro mikä on sellainen koulutus, että se vanhenee 7 vuodessa.
Pallomaha-homo oli päivän paras :D
Ettei tässä nyt olisi kyse siitä että kun homoliitot saatetaan laillistaa, niin ap:n heteroliitto on murenemassa?
Taas tätä keskustelua, että työnatjat (jotka ovat ihmisiä töihin valitsemassa) haukkuvat työttömiä loiseksi, mutta sitten eivät kuitenkaan ole ottamassa niitä loisia töihin. Ei ne loiset poistu jos niitä ei ota töihin. Harva tahaalaan tuilla loisii. Töihin menisi suurin osa työttömistä jos ne vaan oettaisiin ja maksettaisiin palkkaa.,
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 22:28"]
Taas tätä keskustelua, että työnatjat (jotka ovat ihmisiä töihin valitsemassa) haukkuvat työttömiä loiseksi, mutta sitten eivät kuitenkaan ole ottamassa niitä loisia töihin. Ei ne loiset poistu jos niitä ei ota töihin. Harva tahaalaan tuilla loisii. Töihin menisi suurin osa työttömistä jos ne vaan oettaisiin ja maksettaisiin palkkaa.,
Juuri näin!
Tässä maassa ei ole kaikille ihmisille töitä JOSTA MAKSETTAISIIN PALKKAA JOLLA ELÄÄ. ilmaista työtä toki saa tehdä niin paljon kuin selkä kestää ja sielu sietää.
[/quote]
Mun mies haukkuu mua loiseksi samasta syystä. Isäkin haukkui äitiä loiseksi, kun olin pieni. Se näköjään periytyy. Eikä periytymistä voi estää: sekä isä että äiti olivat sitä mieltä, että hanki sitten kunnon koulutus. Kannattaa käydä kouluja niin pitkälle kuin vaan jaksaa. Nå jåå. Nyt mä olen tohtori, mutta silti musta tuli loinen, elätti, parasiitti. Se täytyy mun nyt kestää, en estää voi!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2008 klo 12:22"]
[/quote]
Haista sinä vittu. Mä olen käynyt kouluja peruskoulun jälkeen nyt yhteensä 21 vuotta ja työttömänä ollaan. Työn saannissa on kuule kyse ihan muista asioista kuin pätevyydestä ja lahjakkuudesta!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2008 klo 12:22"]
[/quote]
Haista sinä vittu. Mä olen käynyt kouluja peruskoulun jälkeen nyt yhteensä 21 vuotta ja työttömänä ollaan. Työn saannissa on kuule kyse ihan muista asioista kuin pätevyydestä ja lahjakkuudesta!
[/quote]
Tuo oli siis vastaus tähän:
"Tätä asennetta en ole koskaan ymmärtänyt enkä hyväksynyt, enkä aiokaan. Itse olen kouluttautunut vielä sen pakollisen peruskoulunkin jälkeen 11 vuotta, ja kyllä kuule näkyy tilipussissa. Jos olisin mennyt ysiluokalta suoraan työkkäriin, niin varmaan olisin nyt samassa asemassa kuin sinä."
miehesi puheet ovat henkistä väkivaltaa- voit mennä turvakotiin tuon lauseen perustella ja hakea ero, jos rahat riittää
ps naisasialiiton unioinilla on ilmainen lakimiespäivystyspuhelin
voimia!
Pitää kouluttautua oikealle alalle.
Katsot työkkärin sivuilta, mitä töitä on kotipaikkakuntasi läheisyydessä tarjolla. Sitten opiskelet sellaista alaa, jolta töitä löytyy.
Jollei kyse ole sairaudesta, niin kyllä minäkin vähän sinne asennevamman(laiskuuden puoleen kääntyisin. Mutta se, että toinen haukuu loiseksi, ei kerro terveestä ihmissuhteesta. Otan osaa.
päässyt edes haastatteluun. Koulutus on vanhentunut ajat sitten eikä ole taloudellisesti mahdollista kouluttautua uuteen ammattiin. Haukuin kyllä miestäni pallomaha-homoksi ja pelkuriksi kun ei uskalla sanoa äidilleen vastaan. Töitä, joilla eläisi, ei kertakaikkiaan ole ainakaan tässä kaupungissa.
on oikeasti joillain aloilla tosi vaikeeta. Eikä aina siivoojaksi ym. pääse, siihenkin aletaan vaatia koulutusta, entistä useammin!
ja joku muutaman tunnin siivoustyö ei kyllä elätä ketään, johan se siitä saatava palkka menee pahimmassa tapauksessa matkakorvauksiin, joten sitten jää enää palkaksi työnilo!
tsemppiä ap:lle! kyllä se aurinko vielä sinnekin paistaa ja saat töitä!!
älä luovuta!!
Ja lopeta se ukkosi rahoilla keekoilu. Maailma on töitä täysi.
oletko se sama, joka oli vetänyt turpaan miestäsi ja uhkasit jo muitakin?
Asenteellasi ei kyllä varmasti töitä saa, eikä taida kiinnostaa.