Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, täytyy tarkistaa niiden tarjonta.

Ongelma mulla on se, että ympärysmitta pitää olla 65, maksimissaan 70. Jo tuon ympärysmitan löytäminen on vaikeaa, saatika, että siihen pitäisi saada e-f kokoa. Normaalisti tuo kuppikoko alkaa vasta n. koosta 75-80.

Rinnakkaiskokoja olen yrittänyt myös käyttää, mutta ne ei tue niin hyvin, että ei tulisi rinnat kipeäksi.

Joku malli googlettamalla " imetysliivit" löytyikin. Tuossa koossa ei kyllä mitään nättiä enää ole, mutta kunhan se nyt sitten on tukeva..

Jotkut myy imetysliivejä näillä S,M,L-kokoina, mutta näissä ympärysmitta on aika laaja (esim. S koossa 70-80) niin tulee sellanen ns. perstuntuma, että ne ei voi olla kovin istuvat ja tukevat.

Normaaliliivit täytyy olla jo tosi tukevia ja nyt raskauden myötä tää rintavarustus on entistä arempi, että tukee täytyy löytyä..

Valitin äsken sitä vatsan kivistystä; oisko tuo lie eilisestä sählystä johtuvaa. Täytyy varmaan sekin jättää väliin. Oli muutenkin niin kovaa menoa taas että varmaan turvallisempi jättää ensi talveen:(

Vierailija
62/79 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huitshapeli: Mulla ennestään pojat -04 ja -05. Ja mulla on myös ollut koko vatsan kivistystä...pelännyt myös että jos on supistuksia ja jo tässä vaiheessa!?!?!?!?! Viime yönä kävin hakeen kakkosen sänkyyn ja löin jalkani miehen jalkaan tullessani ja sen jälkeen oli vatsa kovana pitkän aikaa =/ ...toisaalta aamulla mulla mahtuu housut jalkaan mut iltapäivän puolella on vatsa aina niin kipeä ja turvonnut etten tiiä miten päin olisin! En tiiä onko sit vatsa herkistynyt jollekin ruoka-aineelle. Vihloo myös alhaalta, ilmeisesti liitoskipuja...ja mun puolesta nekin olis voinu pysyy poissa kauemmin! Huomaan et jos rakko on täys niin heti alkaa vihlomaan, mitä lie tarkoittaa?

Olo on ihan ok, lukuunottamatta noita vatsakipuja...neuvola on 18.3. ja odotan sitä tosi kovasti...apua(!) ehdin vielä ennen sitä täyttään 25v...tunnen itseni vanhaksi...enkä tarkoita että ne ketkä on sen ikäisiä ja vanhempiakin, olis mun mielestä vanhoja, vaan että itsellä se on ollu jonkinlainen rajapyykki...johonkin...

Oikein hyviä/parempia vointeja kaikille!

Äiti1983 ja Verneri 6+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mä oon mahdollisesti liittymässä tähän jonon jatkeeksi. Mutta kun varmuutta en ole vielä saanut. Menkat on n. viikon myöhässä ja testi näyttää negaa/haamu plussa. Millon uusiks? Minkälaisia raskausoireita teillä on? Kuinka paljon menkkanne olivat myöhässä ennen kun teitte testin? Kiva olisi saada vastauksia. Niistä kiitos jo etukäteen :)

Vierailija
64/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täälläkin on alkanut sitten se etova olo. tosin ei vielä pahaa sellaista.. parina päivänä aamusta on ollu nyt sellanen olo et ihan kun tarvis mennä oksentamaan että himppasen heikottaa.. nyt sitte väkisin ihan vapisevin käsin nousin sängystä ja menin tekemään aamupalaa. Puoliväkisin leipiä tossa mutustelin ja sitte ku otin vielä tollasen jacky jugupalan ni ai että miten se se oli hyvää! :) se tais pelastaa tän aamun, nyt alkaa nimittäin jo helpottaa.. onneksi.

Mtj08: Minä tein testin heti samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa acon 10testillä ja haaleaa plussaa näytti. Toisen testin tein parin päivän päästä ensimmäisestä ja taas oli haalea viiva, mutta kuitenkin niin että sen näki ilman tihrustamista :) ja varmuuden vuoksi tein vielä siitä parin päivän päästä kolmannen testin ja siinä sitten näkyi jo kunnon kaksi viivaa! :) että kyllä se haaleakin viiva on viiva kun viiva=)

Ainiin, varasin neuvolan, 11.3. on aika :) ei olis enää montaa päivää.

Meinaakos kukaan käyttää karkauspäivää hyväkseen ja kosia tänään? ;)

emMiina84 rv6+1

Vierailija
65/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottapuhuen oon hiukan ajatellu et voisin " järkyttää" tuota ukkoa (TOISTAISEKSI avo-sellaista) kosimalla... Mä oon itse ennen tätä suhdetta ollu aika skeptinen avioliiton ja naimisiinmenon suhteen, kiitos aiempien suhteiden. Mut nyt tuntuu siltä et tämä ois se ihminen jonka kanssa haluan vanheta. Ukko onkin sanonut et hän on tehnyt mun kanssa 30-vuotissopimuksen ja varannut optiot seuraaviksikin 30 vuodeksi muhun ja poikaani,heh! :D Joskus kun tuo mies kysyi et oonko miettinyt naimisiinmenoa koskaan, totesin et en oo ajatellu sellaista tekeväni, niin ukko siihen totesi et hän on kyllä hiukan pettynyt... Et eipä tuo varmaan ainakaan shokkia saisi. ;) Ainakaan negatiivista sellaista. Nyt kun ootellaan ekaa yhteistä naperoakin tässä. :)

T:Määitte & Mini08

Vierailija
66/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan aika tuore aviopari kun vasta elokuussa astuttiin avioliiton satamaan. Täytyy kyllä sanoa että sellaisen hassun ihanan seesteisen olotilan se kyllä antaa. Kannustan kosimaan:-)

Olotila hyvä kun vaan muistaa syödä vähän ja usein. Tässä miltei unohtaa koko raskauden, heh.

Viiru 6+5

Vierailija
67/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt menen iltaisin 8 nukkumaan mielettömän väsymyksen takia, mutta muuten meinaa jopa välillä unohtaa, että raskaana ollaan. Eipä oikein mitään uutta tällä rintamalla :)

G rv 10

Vierailija
68/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran tänne tulin kirjoittelemaan. Esittelyjä kurkkiessa ajattelin ensin, että olen ihan seniori tässä porukassa, mutta onhan täällä jokunen samanikäinenkin:) Ikää siis mulla 35, kuukauden kuluttua jo 36. Kolmatta odotellaan, vanhemmat lapset on 6 ja 7 vuotiaat.

Järkyttävä paha olo on ollut tämän viikon. Hiihtolomaa ollaan vietetty tämä viikko onneksi, en tiedä miten ens viikolla kykenen töihin... Eilen ja toissapäivänä oli erityisen huono olo, kävin oksella parin tunnin välein. Tänään jo vähän parempi. Saattaa tosin tämä erityisen huono olo selittyä jollain mahataudilla kun mieskin oksensi alkuviikosta pari kertaa yhtenä yönä. Toisaalta oon miettiny, että entäpäs jos tulokkaita onkin useampi?? Kaksosraskauksissahan kuulemma pahoinvointioireet on usein pahemmat ja miehen puolen suvussa on runsaasti kaksosia... Mitenkähän tuo monisikiöraskauksien periytyvyys mahtaa olla?

Muuten on mennyt ihan ok, rinnat on kasvaneet jo uskomattoman paljon. Mieshän on tästä tietenkin vain tyytyväinen :) Mahakin on jotenkin turvonneen oloinen.

ellu333 6+5

Vierailija
69/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ollenkaan seniori, kyllä meitä näillä sivuilla pyörii kaiken ikäisiä odottajia. ite oon 32, kuukauden kuluttua 33. Itselläni on 8v poika ja nykyisen kumppanin kanssa odotellaan ekaa yhteistä (ukkokullan ekaa ihkaomaa) naperoa.

Mulla on niin " hyvä" tuuri et " sukurasitetta" kaksosiin on reilusti sekä oman äitini että isäni puolelta... Ja varsinkin isäni puolella sukua kaksosisa on paljon,esim nyt pikkuveljeni ja siskoni (minulla heihin nähden eri äiti). :) Että kyllä menis meidän arki aika monta kertaa 360 astetta ympäri jos kaksoset tulisi. Mutta ihan yhtä tervetulleita olisivat kuin yksikin. Eiköhän sitä aina jotenkin selviä, ja pojasta on kuitenkin jo noinkin isona apua sitten.

T: Määitte & Mini08

Vierailija
70/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itte oon 36 /syksyllä 37). Tänään kävin ultrassa ja näkyihän siellä se sydämen syke!! Ihanaa, semmoinen katkaravun näköinen 6millinen toukkahan siellä kölli. Ja " yksönen" eli meikäläisen paha olo ei ainakaan selity kaksosraskaudella.

Paha olo on ollut koko päivän-taas - ja kaksi kertaa oon joutunut tähään ihan kunnolla oksentamaankin. Blääh. Minäkin lomalla tän viikon ja sit ens viikolla pitäis mennä töihin-miten pystyn ...kauhistuttaa...

Vierailija
71/79 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa huomata että te muutkin jänskätätte pikkusen mukana pysymistä, itsellä välillä tosi luottavainen mieli, mut mistä lienee välillä saapuu pelkopeikko kummittelemaan keskenmenosta, mä pelkään vähäisten oireiden loppumista ja kopeloin vähn väliä rintoja varmistaakseni et onhan ne vielä kipeet... hölmöä! rv 6+1 todettiin ultrassa elävä sikiö ja oikeassa paikassa, joten lähtökohdat hyvät, mutta kaikkeahan vielä voi kait käydä!!?? Hyi, nyt täytyisi vaan osata nauttia ja olla haihattelematta.

Mulla on ollut melko mainio olo koko ajan, ainoastaan kun nälkä meinaa alkaa kurnimaan, saapuu pieni kuvotus seuraksi, rinnat kipeet ja lähes tuplanneet kokonsa, ajoittain vihlaisuja ja menkkamaistakin jomottelua vatsalla ja karmea turvotus seuralaisena, jopa säärissäkin.

Erika07: Jännä juttu toi turkinpippuri-neuvo terkkarilta, mulla nimittäin tehnyt hirveesti mieli turkkareita (ison pussin jo ostinki) vaikka en yleensä välitä salmiakista liiemmin. Turkkareita vaan ei kannata syödä tolkuttomasti, etenkään loppuraskaudesta, kun nostavat pirulaiset verenpainetta, niinku salmiakki yleensä.

Hauska seurata teidän kuulumisia ja välillä tilittää itsekin, hieno homma tällaiset palstat!!!

Rauhallista perjantai-iltaa kaikille! Tämä tyttö meinas lähteä piipahtamaan huomenna baarissa kavereiden kanssa, vielä kun kehtaa, tiettykin selvinpäin :O)!!

Vierailija
72/79 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt eka neuvola takana. Mies oli kyllä ihana tuki siellä... Tuli paljon todentuntuisempi olo raskaudesta. Neuvolatäti oli onneksi aivan ihana ja luotettavan tuntuinen.

Mulla on painoindeksi 27, joten sain samointein sokerittoman dieetin ohjeet ! Eli ei ollenkaan sokereita ( lähinnä nyt karkkeja ja muuta makeaa) Ilmeisesti sen raskaus-ajan diabeteksen vuoksi. Tai sen " vaaran " lähinnä. Muttakun ne karkit on ainoot mitkä maistuu ! :/

Pahoinvointi on alkanut helpottaa , tai sitten se on hieman viikkokohtaista. Hapankorppu ja piimä helpottavat oloa huomattavasti aamuisin. Täytyy melkein kellosta katsoa ettei masu ois tyhjänä kauaa..silloinhan se yökkiminen alkaa. Musta tuntuu että kaikki ruat mistä ennen pidin, yököttää nyt kaikista eniten ! Leipäjuuston ajatteleminenkin saa vedet silmiin !

Oltiin eilen mun perheen kanssa syömässä ja teki niiin mieli kertoa ku oltiin kaikki hyvällä mielellä :) Mut ollaan sovittu miehen kanssa et ekan ultran jälkeen vasta ! Eli rv 11 :)

Mipsmaps 7 + 4

Vierailija
73/79 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi ja ei vieläkään raskausoireita ole ilmaantunut. Kaverini kertoi loppuviikosta, että hänelle on tulossa toinen lapsi ja että laskettuaika on kanssa lokakuussa. Onnittelin häntä ja samalla mietin, että perässä tullaan- hänellä on pari viikkoa aikaisemmin laskettu aika...=)

Me paljastamme vasta ultran jälkeen uudesta tulokkaasta, vaikka kyllä kovasti tekisi mieli jo nyt kertoa kaikille. Ensi viikolla on eka neuvola ja sit kovasti odotettu ultra.

Mutta eipä tässä sen kummempia, hyvää viikonloppua kaikille masuille!=)

Heinä23 & " Muru" Rv 7+0

Vierailija
74/79 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän paremmalla mielellä kirjoittelen kun viimeksi. Ens torstaina mulla on se ultra aika ja saas nähdä näkyykö vieläkään mitään, kaipa sille on sitten joku syy jos sieltä tuulimuna löytyy. Maanantaina on neuvola eikä oikeen huvittais mennä ennen sitä ultraa sinne, mut en sitten viitsinyt peruuttaakkaan. Muutenkin tuo neuvola on liian aikasin, kun silloin sitä varatessa luulin että mulla olis rv 7 mut gynen mukaan oliki rv6 tai tod.näk vähemmän. Kyllä sitä niin paljon toivoisi että näkyisi pieni syke, mutta eipä se toivomalla mikskään muutu.

Riikka@82 voimia sinullekkin, tämä odottaminen on kyllä pahinta. Mulle sanottiin että kannattaa odottaa se pari viikkoa et jos siellä ei kuitenkaan näykkään viikon kuluttua vielä tarpeeksi, meinasin kyllä viime viikolla jo käydä mut jaksoin kuitenkin odottaa ja nyt sit vielä muutama päivä. Mä itse laskin silloin että olis ollu rv7 ultrapäivänä mut olikin paljon vähemmän.

Minullakin on ummetusta ja tämä pahoinvointi on ihan hirveetä! Joka päivä ja koko ajan kuvottaa ja tulee sellasia yökötys aaltoja vähänväliä. Viime yönä en saanut edes nukutuksi, kun oksetti niin paljon. Flunssasta pääsin eroon, mut nyt sitten on polvi sökönä, sattuu hirveesti kun kävelee. Muutenkin raihnanen olo.

Olen nyt vähän huolissani tuosta minun painosta. Ei ole siis ylipainosta hätää, mut kuitenkin huolestuttaa että se nyt tässä alkuvaiheessa jo nousee, kun syön tosi usein enkä aina mitään kauheen terveellistä. Hedelmiä ja salaattia ja varsinkin pikku tomaatteja syön paljon mut tulee kyllä ruokaakin syötyä paljon enemmän kuin ennen, samoin leipää ja myös herkkuja, varsinkin jäätelöä mut nyt sekin kuvottaa. Onneksi en kuitenkaan iltasin syö kun hedelmää, ja nyt kun tämän polven ja pahoinvoinnin takia en ole edes kuintoilemaan kyennyt niin tuntuu että tässä lörähtää kokonaan. Olen koittanu itselleni selittää tätä ylisyömistä sillä, että kun mulla oli aika alhanen tuo paino, niin nyt elimistö sitten kaipaa sitä ravintoa enemmän tai jotain, ehkä vähän hölmöä. mut nyt pitää mennä katsoo huumaa. Hauskaa viikonloppua ja voikaa hyvin:)

äitykkäinen

Vierailija
75/79 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä luin että kovasti jännitetään pikkuisen mukana pysymisessä. Mulla ihan eka raskaus menossa ja puolen vuoden yrittämisen jälkeen aika vaikea uskoa että tässä sitä ollaan. Vielä muutama päivä sitten aina kun tuli menkkamaisii kipuja, oli rynnättävä vessaan ja ajattelin " positiivisesti" että noni nyt ne menkat sitte alko. Huojentunut olo oli kun huomas että ei ja hyvä niin. Sen verran tätä on toivottu. Sitä saa mitä tilaa. Vielä kun malttais oottaa muutaman viikon kun kriittinen aika menee ohi, niin uskaltaa jo vähän lähipiirille vihjata. Sen verran oon tohkeissani :)

mtj08 6+0

Vierailija
76/79 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa ja laskurin mukaan pitäisi olla 6+0. Mulla oli muutamana päivänä n. 10 päivää oviksen jälkeen runsahkoa punaista vuotoa mutta sen jälkeen plussasin kahdesti viikon välein. Nyt siis ultrassa tänään ja siellä todettiin kohdunsisäinen raskaus mutta 6-8 millisen alkion sijaan siellä oli 1,8 millinen alkio eikä sykettä. Ei osaa sanoa, onko eloa vai ei, onko tuulimuna vai mitä. Ainoa mitä siitä pystyi sanomaan on, ettei kyseessä ole kohdunulkopuolinen raskaus. Mitähän tästäkin seuraa? Mulla on ollut aika lieviä oireita, aavistuksen verran kuvotusta iltaisin ja joskus nippaillut munasarjasta. Aiemmasta raskaudesta oli rinnat kipeet ja jatkuva huonovointisuus. Voikohan tällaisesta yhtälöstä olla vauvaa tulossa lainkaan?

Vierailija
77/79 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Piparitytto putoaa tuonne kuumeilijoiden puolelle. Alkio on kuollut kohtuun ja tänään tehtiin keskeytys kemiallisesti. Kehitys vastasi 6+0 viikkoja eli on ollut jo hetken kehittymättä.

Eli minä menen tuonne kuumeilu puolelle. Oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille muille!

Vierailija
78/79 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikävä kuulla Piparitytön kokemuksesta. Mistä sen tietää jos alkio kuolee kohtuun? Onko siinä mitään oireita?

Tuollainen pistää mietityttämään ja peruspositiivinen odotus tuntuukin äkkiä pitkältä. Mulla on eka neuvola vasta rv 10. Tuntuu että moni teistä on käynyt paljon aiemmin. Nyt tuli sellainen pelko että mahtaakohan masussa mitään ollakaan...

Raskausoireet mulla on ollut aika lieviä. Vähän etovaa oloa, hieman turvonnut vatsa, vilutusta. Eipä muuta.

Viiru rv 7+2

Vierailija
79/79 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuun säteille on uusi viikkopino. Tulkaa sinne! :)