*¨¨SyySSissit¨¨*vk9 ma-ke
Kommentit (34)
Meillä kävi perunamössöjen jälkeen ihan samalla tavalla eli kakkaaminen meni vaikeaksi. Pungersi tiukkaa tavaraa ehkä pari kertaa viikossa. Ei näyttänyt kyllä haittavan tyttöä mutta ongelma näyttää poistuvan kun aloitin viime perjantaina iltapuuron antamisen. Sellaista banaani-kaurapuuroa Muksu merkkistä ostin ja tyttö syö sitä joka ilta jonkun verran. Sen jälkeen on ollut vain yksi kakaton päivä ja ihan selvästi vatsa on alkanut toimimaan paremmin.
Nyt takaisin siivouksisen ja pyykinpesujen pariin. Saakutan sääherra kun nyt sateen voimalla piiskaa meikäläisen juuri pestyt ikkunat :)
Parvekelasit enää, ne sitten joskus myöhemmin -ei liikaa tätä herkkua kerralla.
Ai niin piti mainita vielä että tämä neiti näyttää toimivan ihan päinvastoin kuin siskonsa aikanaan. Hertta söi alkuun yöllä tiheästi ja vähensi sitten niin että 5 kk iässä alkoi nukkua yöt heräämättä. Tämä neiti näyttää tekevän päinvastoin, nyt tihentää öisin ja herää 2-3 kertaa yössä tissille. Mistähän saisi tämän lapsen ohjekirjan? :)
T: Typykkä ja Hilja neiti pian 5 kk, päikkäreillä peruna-parsakaali satsin ja tissimaidon jälkeen äidin sängyssä
Tosin onneksi vain minä ja nopeasti tuntui menevän ohi. Maanantai-iltana nousi kuume ja tänään tuntuu olevan jo ihan normaali olo... Ulos en uskaltanut lähteä, mutta huomenna voisi tuon Jumbon käydä katsastamassa=)
Peikkoäet osui kyllä asian ytimeen tuossa miehen ja pojan lelujen erottamisessa...;) Mies osti sellaisen enduropyörän, jolla periaatteessa voisi jo näillä keleillä ajaa (ainakin E-Suomessa, kun kelit on mitä on...), aikoo sitten myös ajella radoilla yms. sekä työmatkoja. Tosin se on tietysti mukavaa, että saan sitten auton päivisin käyttöön. Lupasi kyllä, ettei ole perheen ajasta pois, joten pidetään tuo lupaus mielessä! Olisikohan pitänyt ottaa kirjallisena;)
Niin ja galluppia vain kehiin=) Onko muuten enää ketään, joka menisi vain tissimaidolla? Meillä kyllä pääasiassa mennään, välillä maistattelen eri makuja, mutta ei sitä syömiseksi voi sanoa. Ajattelin sitten ensi viikolla ottaa oikein asiakseni, että nyt aletaan ihan opettelemaan sitä syömistäkin, kun se 6 kk kuitenkin häämöttää jo...
Mutta nyt Emmi heräsi, joten mentävä taas! Mukavaa viikonjatkoa!
Poklo ja Emmi 030107
Me kun ei olla edes sitä perunaa vielä maisteltu, ei voi johtua mahan kovettuminen siitä. (tai tänään vasta aloiteltiin sitä perunaa, bataatin ja porkkanan ohessa) Ollaan nyt annettu eilisestä lähtien luumua, jos se tois helpotusta! Ei vielä ainakaan.. Ja muistelin et Uma antaa pojulle sitä vettä ruokailun yhteydessä, niin kokeillaan sitäkin. Jospa ne viljat sit alotettas ens viikolla (heti perunan kokeilun jälkeen) ja se viimeistään toisi apua.
Eipä muuta kerkiä tällä erää, mies odottelee että pääsisi koulujuttujen pariin koneelle.. Käytiin aamusta Minjan kanssa siellä hius spaassa :) Uudet hiukset siis meillä isommilla tytsyillä, Minja sai kaupan päällisiks violetin raidan ja se on niiin ylpeä siitä.
Palaillaan taas :D Voikeehan hyvin!
käyn vain ilmoittautumassa, että täällä ollaan, mutta jotenkin niin kiirettä ja pää on taas kiree näistä nukuttamisista...
Palaan siis taas, kun ehdin vähän istahtaa rauhassa.
Kiva kuulla typykästä!
voikaahan kaikki hyvin!
apinaemo ja oona 0709
1.ONKO SINULLA JOTAIN MITÄ ODOTTAA?
2.SINUA KUVAAVA ELÄIN?
3.AURINGONNOUSU VAI -LASKU?
4.LEMPIKUUKAUTESI?
5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI?
6.HALAUKSIA VAI PUSUJA?
7.SUKLAA VAI VANILJA?
8.OLETKO KOETTANUT KOSKETTAA NENÄNPÄÄTÄ KIELELLÄSI?
9.LASTENKARUSELLI VAI BENJI-HYPPY?
10.OLETKO ONNELLINEN?
Kymmenen kiperää kysymystä ;)
No niin. Kiperiin kysymyksiin heti...
Ei mitään kovinkaan isoa. Odotan pääsiäistä, kun lähdemme sinne reissuun. No, ehkä pikkusen sinne töihin menoa, mutta vain vähän. Kesää tietysti... :D
2.SINUA KUVAAVA ELÄIN?
Enpä osaa sanoa. Laiskiainen laiskuuden suhteen, mutta sitten taas kissakin kävisi, koska tykkään nukkua...ja siitä hellyydestä...
Nousu
4.LEMPIKUUKAUTESI?
Toukokuu ja syyskuu
5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI?
Lauantai. Mies on kotona...
6.HALAUKSIA VAI PUSUJA?
Molempia, mutta ehkä eniten niitä haleja.
7.SUKLAA VAI VANILJA?
Molemmat yhtä ihania.
Olen, mutta en ole onnistunu. Siskoni poika saa vieläkin kielensä sieraimeensä...ikää 20v. Siis hämpaitakin jo on... :D
Karuselli
10.OLETKO ONNELLINEN?
Kyllä!!
Siinäpäs ne sitten olikin.
Tänään huomasin, että Eetu menee eteenpäin. Ei vielä vedä itteensä, mutta lykkää jaloillaan. Komeasti kävi.
Menenkin nyt kattomaan herraa tonne lattialle...
odotan perjantaita ja operaatiota. Sitten odotan pääsiäislomaa. Menemme kylpylään ja siitä sitten vanhempieni luo. Ehkä pääsee jopa hiihtämään.
2.SINUA KUVAAVA ELÄIN? pantteri on mun alter-ego.
3.AURINGONNOUSU VAI -LASKU? lasku
4.LEMPIKUUKAUTESI? elokuu. Voi niitä elokuun öitä ja tuoksuja. Herättää minussa melankolian aina.
5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI? perjantai
6.HALAUKSIA VAI PUSUJA? pusuja
7.SUKLAA VAI VANILJA? suklaa (en ole syönyt sulkaata sitten joulun, miten voi äiti kestää lapsen sairaalassaolon ilman suklaata???)
8.OLETKO KOETTANUT KOSKETTAA NENÄNPÄÄTÄ KIELELLÄSI? en yllä
9.LASTENKARUSELLI VAI BENJI-HYPPY? karuselli
10.OLETKO ONNELLINEN? olen
Laitan oman galluppini sitten kun olemme taas kotona. Ehdin sitten lukea vastaukset.
On muuten jännä miten monella on kiinteiden alussa tuo vatsantoiminta hankalaa. Kyllä se kertoo siitä miten pieni elimistö tarvitsee paljon aikaa tottuakseen kaikkeen uuteen. Niin ja ei olla tosiaankaa vielä valmiita, vaan kehitystä tapahtuu kokoajan.
Risellan tautikierros ohi. Hyvä niin, ja Sonja on nukkunutkin hyvin. Koskahan meillä?
Typykkä, samaa minäkin olen ihmetellyt, että miksi ihmeessä tämän vauvapaketin mukana ei toimiteta manuaalia. Saisi olla vaikka englanniksi. : ) Onneksi saa tätä teknistä tukea kollegoilta. Koskas te muutattekaan? Kuulostaa vauhdikkaalta teidän elämä.
Uman vointi kuulostaa kyllä houlestuttavalta. Onneksi nyt on nostoväkipaikalla. Tuo neuvolan touhu on juuri tuota. Harvoin sieltä sitten kuitenkaan saa apua ellei vaiva tai huoli ole suoraan terveyteen liittyvä. Imetys esimerkiksi on sellainen johon eivät osaa juurikaan apua antaa.
Meillä ei mitään uutta. Keskimmäinen sai eilen illalla kuumeen. Hän on ollut räkäinen jo jonkin aikaa, eilen tuli yskä ja sitten illaksi nousi lämpö. Tänään on ollut ihan suht virkeä. Huomenna olisi päikkypäivä, mutta en taida viedä. Jos parantelisi kotona päivän niin olisi varmemmin kunnossa perjantaina jolloin tosiaan tarvitaan sitä hoitopäivää. Nyt väsyy poikanen, viimeiset päiväunet vielä.
Pikkukakkonen valvoo isompia.
peikkoäet ja APJ 1.10.
dumle:
Ainahan sitä jotain odottaa, ehkäpä parhaillaan eniten odotan kesää.
2.SINUA KUVAAVA ELÄIN?
pässi :)
Lasku.
4.LEMPIKUUKAUTESI?
Joulukuu. Joulu on mun lemppariaikaa. Tosin tykkään kovasti myös kaikista kesäkuukausista silloin kun on lämmintä.
5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI?
Perjantai, ihana viikonloppu edessä.
6.HALAUKSIA VAI PUSUJA?
Halauksia
7.SUKLAA VAI VANILJA?
Suklaa ehdottomasti.
no nyt oli pakko koittaa. En kyllä yllä millään.
Benji-hyppy. Hurjapää mikä hurjapää.
10.OLETKO ONNELLINEN?
Kyllä olen :)
Mä olen tänään ollut lähinnä muksujen yksinhuoltaja, mies vaan pyörähti kotona ja lähti laittamaan toiseen autoon vetokoukkua. Olis kyllä rankaa jos aina olis lasten kanssa yksin. Päivällä käytiin ihastelemassa Pepin kanssa kaverin pikkuista vaavia, neiti on nyt 1.5vk ja tossa laskeskelin että tais olla jo neljäs kerta kun nähdään, miten niin vauvakuumeinen oon ;)
Kauhee pähkäily on kanssa ton asunnon kanssa on meilläkin. Tilaa on nyt yksinkertaisesti liian vähän mutta kaikki isompi maksaa hunajaa ja ei oikein nappais hoitovapaalla kovin isoa as.lainaa ottaa enkä edes tiedä antaako ne. Mahdollista meillä olis laajentaa tätäkin taloa mutta maksaahan sekin tietty mutta halvemmalla kyllä varmasti pääsisi. Neliöitä miellä nyt 95 ja laajennus olis n. 30 neliötä niin kyllä siinä sitten jo viis ihmistä asuu. Makkareita olis silti vain kolme mutta keittiö olis iso :)
Meillä muuten neiti ihastui totaalisesti siihen liberopaketin palloon ja kahisevaan vauvakirjaan. Niillä se tuossa lattialla leikkii hyvin tyytyväisenä.
mutta nyt iltapalan laittoon
minttupipsa ja peppi 130907
*taatusti- odotan Suomen matkaa kuin kuuta nousevaa!
2.SINUA KUVAAVA ELÄIN?
*mikahan se olis; skorpioni?
* nousu
4.LEMPIKUUKAUTESI?
* oon syksyn tytto ja kylla Suomen ruska koskettaa; mutta taalla tykkaan tasta kevaasta eli maaliskuusta!
5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI?
*Lauantai (joka toinen viikko kun mies vapaalla)
6.HALAUKSIA VAI PUSUJA?
*halauksia
7.SUKLAA VAI VANILJA?
*vanilja
*joskus ennenmuinoin taisin onnistuakin, enaa en viitsi.
*karuselli
10.OLETKO ONNELLINEN?
*tasan tarkkaan!
ja lukematta muita; nyt palailen edellisiin!
Voikaa hyvin -levinia ja Alli 10.9. -
Nyt koko talo hiljainen kun kaikki ovat nukkumassa.Mies raukka kipeä TAAS,on ollut kyllä ihan koko Aadan elämän kipeä,milloin nuhaa,yskää,korvatulehdusta,välilevyt vaivaa ihan 24h välillä aivan tosi kipeästi ja välillä vaan kipeästi,ne tulehtuneet hyttysen pistokset alkaa juuri jollakin tasolla paranemaan mutta lääkäri määräsi 2 lääkkeet ja vaikka mies kertoi että on laktoosiallergia niin molemmissa on laktoosia joten vatsa ollut koko viikon kipeä ja huono-olo,tänään alkoi sitten vatsatauti ja kuumetta nyt 38,5cc tää on aivan uskomatonta!!!Ei mikään ihme että on pinna hieman kireällä kun töihinkin pitäisi joskus päästä.Noi miehen jalat muuten näyttää tältä,onko joku joskus nähnyt moisia jotka tulevat hyttysistä?http://www.aijaa.com/v.php?i=1672862.jpg
Kävin tänään kävelyllä uuden tuttavuuden kanssa kun oli mulla ilmoitus täällä että ulkoiluseuraa kaivataan,kivempi kävellä kun on seuraa:)Mulla ei ole ketään kaveria tässä lähellä ketä olisi kotiäitinä.Nyt siis kiva kun on kävelykaveri myös päivisin=)
Menni on kuvassa samassa asennossa missä meilläkin ollaan juurikin kokoajan nykyään.Varpaat menee suuhun jopa syömisen ohessa.
Kysely:
1.Onko jotakin mitä odottaa?
Ainahan sitä on jotakin.Nyt odotan että Aada alkaisi nukkumaan kokonaiset yöt.Odotan kovasti että mies paranisi ja pääsisi töihin,kesää alan odottamaan jo heti syyskuussa.
2.Sinua kuvaava eläin?
Ehkäpä kissa.Tykkään maata lämpimässä ja rapsutuksista sekä olen aika omapäinen.
3.Auringonnousu vai lasku?
Lasku (kesällä nousu)
5.Lempikuukautesi?
toukokuu/kesäkuu
6.lempiviikonpäiväsi?
perjantai kun on viikonloppu edessä mutta toisaalta on ihana herätä lauantai aamuun.
7.Halauksia vai pusuja?
Halauksia
8.Suklaa vai vanilja?
Suklaa
9.Oletko koskettanut nenänpäätäsi kielelläsi?
Ei enään ylety.
10.Oletko onnellinen?
Olen!
Nyt alan katsomaan g-pistettä.Palataan taas.
4.Karuselli vai benji-hyppy
Karuselli vaikka mulla tulee siitä huono-olo.Benji-hyppyä en hyppäis.Ennen sitä oli tosi huimapäinenesim:hevosten kanssa tehnyt vaikka mitä enkä ole minkäänluonteisia heppoja nuorena pelännyt.Nyt iänmyötä osaa toimia ja ajatella järkevämmin,onneksi:)
Olipas hauska galluppi taas :) Jospa huomenna yrittäisin siihen vastailla.
Rakkausvauva, olipas hurjan näköiset nuo miehesi jalat :( Varmasti arat ja kipeät. Kyllä jo riittäisi sairastelut teidän perheessä 10v. tästä eteenpäin. Ihan uskomatonta miten koetellaan. Jaksuja hurjasti!
Risella, hyvä kun teillä jo helpottaa sairastelut ja yötkin sujuneet.
Tässä lisää näitä jumppakuvia :) Elikäs Olivia 6kk venyttelee taas vaihteeksi (hitsi, kun mulla taaaas jäänyt laittamatta oikea asetus päälle kamerasta, jotta ei tulisi noita punasilmiä).
http://www.aijaa.com/v.php?i=1673185.jpg
Hyvää yötä
Haikarapolska ja Olivia 6kk (jo!)
Sonja nukkui ekan kunnon yönsä pienen elämänsä aikana. Nukahti 20.00 puuron ja maidon jälkeen ja nukkui 04.30 asti. Söi ja nukkui vielä 06.00. Aivan älyttömän mahtavaa...jospa tästä sitten alkais meilläkin yöunien laatu paranemaan.
Tänään ajattelin hiihtolomalaisten kanssa lähteä kaupungille tai " keskustaan" pyörimään. Vaatekaupoille ja sitten pitsalle...
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Risella ja Sonja