Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨¨SyySSissit¨¨*vk9 ma-ke

25.02.2008 |

Huomenet sisseille ja eikun uuteen viikkoon...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin nyt aamuviiteen jolloin eka syöttö ja sitten seuraava 8.10 jolloin sitten olikin puuronaika=)Luxusta!!Itse vain heräsin jo neljältä enkä saanut enään nukuttua tää on niin pers::::tä tää mun uniongelma=¤

Meillä tyttäret kuulemma kuumeessa molemmat joten eivät ole menneet isältään kouluun vaan tulevat kohta kotiin,mistähän moinen kuume kun muuta oireita ei ole?!

Täytyy mennä laittaa tyttäreille pedit valmiiksi,palailen myöhemmin taas.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Vierailija
2/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia! Umalla mies kotona, varmasti kiva. Hyva etta rakkausvauvalla meni matka hienosti ja outsille osaanottoni. Piiun poika on kylla oikein miehen oloinen jo!

Me tultiin eilen illalla Pekingista, oli kylla aivan ihana! Matka oli raskaksta kahden pienen kanssa (tietenkin ihan kun Murphyn laki molemmat rakataudissa...), mutta oli vaartti. Nytte oikein ymmartaa minkalaisessa sikalassa me asutaan. Olen ihan varma etta tanne ei muutta yhtakaan ulkomaalaista meidan lisaksi. Itse olen tullut myos tyhmaksi, paastin oikein ison huudon kun nakyi ensimmainen valkoinen ihminen (havettaa... mies saikahti kunnolla)! Pekingi oli niiiiiiin ihana, puhdas (jopa ilmanlaatu parempi kun taalla) ja hiljainen! Ihmiset eivat tuijotta/koskettelee, ymmartaa englantia yms. Liikenne on upea, kaupat lammitetty, ruuat hyvia.Oli mahtava puhua suomea ja tuntea itsea ihmisena! Ensimmaista kertaa elamassa ei ollut ikava kotia. Olisn jaanyt mielellani sinne. Nytte pukkaa masennusta paalle... Puhuttiin jopa miehen kanssa etta muuttaan Suomeen poikien kanssa kohta-pian, han ymmartaa hyvin. Huhhhhh, anteeksi valitus....

kewa ja ukko 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko hellii nyt meitä täällä Uudellamaalla, Ihanaa!

Br@sil, kyselit tuosta istuttamisesta syöttötuolissa. En oikeastaan ole keneltäkään kysynyt sen kummemmin saako istuttaa vaiko ei. Toki tiedän nuo suositukset, mutta tässä kuten niin monessa muussakin asiassa luotan pitkälle omaan vaistooni ja havaintoihin oman lapsen kehityksestä ja tarpeista. Tyttö on jo pitkän aikaa punkenut sylissä istumaan ja pyrkii istuma-asentoon koko ajan joka paikassa, joten luotan siihen, että hänen selkälihaksistonsa siltä osin jo kehittyneet, että voi tuetusti ja lyhyitä aikoja syöttötuolissa istua. Tripp trappihan on siinäkin mielessä ihan huippu syöttis, kun pehmusteiden kanssa istuintila on aika " jämpti" , selkänoja tukee aika korkealle yläselkään. Alkuun laitoin vielä tukipehmustetta varmuuden vuoksi tytön kropan ympärille, enää ei niitä ole käytössä. En nyt kuitenkaan kehota ketään istuttamaan syöttötuolissa ennen aikojaan, vaan jos on epävarma kannattaa seurata niitä suosituksia.

Kewalla oli ollut hieno matka Pekingissä. Ymmärrän, että nyt masentaa paluu taas arkeen ja olosuhteisiin, jotka ei ole ollut kovin suotuisat, mutta hei, pää pystyyn taas ja yritä löytää niitä postiivisia puolia paikasta niin kauan kun lasten kanssa siellä viivyt. Jos oikein ymmärsin kohtahan olet jo palaamassa Suomeen. Hienoa, että miehesi on ilmaissut tukesi sulle ja ymmärtää ahdistustasi, se on hyvä merkki parisuhteenne jatkonkin kannalta. Vieläkö harkitset eroa? Muuten, koiralla koti ohjelma teidän perheen kohdalta ei ole vieläkään tainut tulla ulos...? vai olenko missanut sen?

Uman viesti oli niin rakastuneen naisen kirjoittamaa tektiä :) Ihanaa, kun miehen kotiinpaluu ja läsnäolo saa aikaan tuollaista. Aivan ihanaa perhekeskeistä arkea toivottelen teille, nauttikaa, nauttikaa ja nauttikaa. Jännä miten Veslikin reagoi iskän kotiinpaluun, on jo ne niin isoja nuo meidän Sissit, että huomaavat heti kun jotakin erikoista tapahtuu :).

Rakkausvauvalle paranemisia vatsataudista ja tytöille kuumeesta. Ikäviä nuo etelänloman jälkeiset jälkitaudit, ne on oikeesti aika yleisiä.

Kiva kuulla Poklostakin taas.

Colis, exeltaulukko kiletämättä huvitti minuakin. Usko pois, kyllä ne realiteetit vielä saavuttavat miehesikin ja tuo hupatus jää unholaan :). Kukaan vauva ei syö yli oman tarpeen, näin se vaan on. Kannattaa tosissaan hierotuttaa lihaksia välillä, jos Lukan nostelu saa paikat sullakin kipeäksi. Mun kaveri tulee antamaan mulle shiatsua tällä viikolla. Toivotaan, että auttaa.

Voi pientä kullanmuru Asmoa (tämä pääsi ensimmäisenä suustani, kun kuvat aukaisin), niin suloinen poika ja niskassa iso " kasvain" . Onneksi se on kohta pois! Aivan ihania tähtisilmiä on siellä peikkoäetillä! Kovasti olen hengessä mukana tulevassa operaatiossa. Jänskä paikka varmasti kaikille.

Menenpä välillä juomaan kaffet ja palailen taas...

Vierailija
4/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt paremmin lukemaan mitään läpi, mutta nyt pikaseen...olemme menossa anoppilaan syömään... :D

Eetu juuri nosti pyllyänsä niin, että kopsahtikin nenä lattiaan. Huvittavan näköistä...kauheeta nauraa toiselle, kun on halu opetella... ;D

Laitoinkin kysymyksen tuonne, mutta kysyn teiltäkin. Onko teillä kokemusta Piltin kaurapuurojauheesta? Kun sinne reissuun lähdetään, niin olisi se iltapuuro niin kätevä laittaa siitä, mutta en viitti ostaa jos ei ole mitenkään erikoista... Helpolla ajattelin päästä, kun kukaan muu ei kuitenkaa illalla sitä puuroa syö... Nyt eilen tein tupperin sillä sipulisilppurilla kaurahiutaleet jauheeksi. Kyllä tuli komeaa tavaraa...

Mutta nyt pitäisi mennä sinne mummulaan... Palailen asiaan myöhemmin...

Vierailija
5/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Täällä yksi salamatkustaja ilmoittautuu, eli olen varmaan kerran onnistunut kirjoittamaan tänne, mutta sissejä olen seurannut vuoden lähes joka päivä. Olen Olavin (20.9.2007) äiti. Olavilla ei sisaruksia ole.

Rakkausvauvalle olisi kysymys, että kuinka saitte vaunut mukaan lentokoneeseen, oliko koppa mukana koneessa vai oliko sekin ruumassa? Oliko teillä koneessa vauvapaikka? Ollaan lähdössä reissuun huhtikuun eka viikko ja lento jännittää kovasti.

Tuffiitti

Vierailija
6/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Nyt olen hiukan viisaampi perjantaita ajatellen. Nukutus on ehkä noin puolen tunnin tömäys. Operaatio ja heräämökeikka kestää noin kaksi tuntia. Sitten jäämme osastolle päiväksi pariksi ja kuumereaktiota odotellaan. Minä saan jäädä mukana, koska imetän. Voi olla että joudun nukkumaan jonnekin suihkuhuoneeseen(??...) jos on ahdasta. No, pääasia on se ettei minua lähetetä kotiin ilman poikaa. Täytyy keksiä paljon ohjelmaa tälle viikolle että ei ole liikaa aikaa ajatella tulevaa.

Sitten kommentteja.

Rakkausvauva, näytti niiin ihanalta lomakuvanne. Kiva, että teille Egypti oli kiva kokemus. Me käytiin juuri NY terrori-iskujen jälkeen ja olipas ahdistavaa. Ainut mikä oli kivaa oli snorklaus koralleilla. Se oli mahtavaa! Mahtava oli myös vatsatauti joka tuli sitten Suomessa. Toivottavasti olette jo paranemassa siitä ja muista vaivoista.

Kewakin oli lomaillut. Tuota olen ulkomailla asumisessa miettinyt kovasti; miten mahtaakaan olla ikävä tätä omaa kieltä. Mukava että matkanne meni mukavasti.

Levinia; olen pari kertaa nähnyt näyteikkunassa akvarellitaulun johon on selkäpuolelta kuvattu viisi pientä tyttöä. Istuvat siinä pituusjärjestyksessä. Ajattelen, että sinä istua nököttää sinun neidosto. Tietysti jos miehesi saa sinut puhuttua ympäri kuudenteen niin taulun asetelma menee piloille. ;) Alli on muuten ihan hirmuisen söpö nappisilmä.

Colis, ei suuttuminen olekaan pahasta. Mutta idiootti riehuminen ja räkyttäminen on. Käyttäydyin yhtä huonosti kuin uhmaikäinen pahimmillaan. Ei lasta saisi nöyryyttää omassa vihassaan ja isomman ja vahvemman oikeudella.

Haikarapolska, sanoivat että Asmolla on epämuodostuma. Haistakoot!!! Ei ole epämuodostunut minun mielestäni. Ja ei yksi kolo muuten komiassa haittaa mitään.

Nivelvaivoista ja rasitusvammoista. Luulen että nyt elämme rasittavinta aikaa vauvojen kanssa. Vauvat eivät vielä itse liiku, ovat painavia kuin mitkä ja kropan nivelet ovat vielä löysät synnytyksen hormonitoimintojen vuoksi. Ei siis ihme jos kolottaa.

Uuden opettelusta; on kyllä hauskaa katsoa kun pikkuruinen yrittää ja yritää, mutta ei onnistu. Martti Servolla on höhlä laulu: " mikä on kun taidot ei riitä mikä on kun ei onnistu..." Sitä aina rallattelen poikaselle.

Kiva oli kuulla Poklostakin. Koskakohan miehesi aikoo moottoripyörällään ajella. Ette taida koko perhe oikein mahtua kyytiin. Miehen ja pojanhan erottaa vain lelujen hinta.

Nyt sämpylät on kohonneet ja joutavat uuniin.

Joko kaipaatte uutta galluppia? Minulla olisi pari kysymystä mielessä.

terv peikkoäet ja APJ 1.10

Vierailija
7/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Outsan perheelle osanottoni. Minun isäni kuoli myös syöpään, moneen. Meillä tosin kesti diagnoosista 2kk. Se oli raskasta aikaa. Voimia!!

Nyt vähän paremmin. Eetu nukkuu vaunuissa tuossa eteisessä. On aina hymy huulilla, kun hänet siihen laitan nukkumaan. Pihalle en oikein raaskinut laittaa, kun on niin mahdoton tuuli...taas. Kyllä se koko pylly nousi jo ihan kokonaan taas moneen kertaan sen ekan nokka kolauksen jälkeen... :D

Kewalla oli mukava Penkingin reissu. Hienoa, että kivaa oli räkätaudeista huolimatta...

Uma on saanut miehensä kotiin! Mahtavaa!! Nauttikaahan...on varmaan turha käskeä ;D

Syöttötuoliin istuttamisesta oli puhetta. Soitin tänään neuvolatädille joka on sellainen kutakuinkin järki ihminen...ei siis katso aina niin kirjoista. Meinasi, että sitten vasta kun Eetu istuu itse. Ei tarvi ite nousta vielä istumaan, mutta että istuisi ilman tukea lattialla. Olisi sitten vatsa-ja selkälihakset kunnossa. Ihan järkevä juttuhan tuo on. Ei menisi selkäkään mitenkään kieroon...no, näin mun päälläni ajateltuna. Eli, en vielä istuttanut vaan syötin sylissä. Selkä kaarella, kun ei sitterissä oikein onnistu.

Joku kyseli gallupista. Antaa mennä vain.

Ajattelin huomenna mennä hakemaan porista sen liberon 6kk paketin. Oli merkattu Isokarhun Lindexi. Tietääköhän kukaan onko siellä niitä? Jossainhan on ollut niin, että paketit oli loppu ja niitä jouduttiin hakemaan uudelleen. Meilläkin kuitenkin sen verran matkaa... En kuitenkaan soittanut sinne, kun mies tarvitsisi uuden pelipaidan ja prismassa oli joku treenipaita tarjouksessa. Menen sitten sitä samalla kattomaan, että onko sellainen, kuin meinaa... Niin ja onhan siellä kakkukahvitkin huomenna... ;P

Neiti meni naapuriin katsomaan tulisiko poika leikkimään pihalle. Sanoin, että ei saa jäädä sisälle, kun meillä kerran ollaan kipeitä ettei tarttuisi, mutta eipä niitä pihalla näy... Enpä oikein nyt tykännyt... No, pitää kysyä kun haen kotiin, että miksipä näin... Neiti on ihastunut kyseiseen poikaan ja mun mielestä taas ei ole ehkä parasta mahdollista seuraa, kun aina kaikki pahat ollaan tekemässä...

Mulla sitten alkoi ne kauan pelätyt kuukautiset!!! Luulin, että kävisi samalla tavalla kuin neidistä, että vuoden oli pois. No, aloin kyllä antamaan Eetulle paljon aikasemmin kiinteitä, kuin tyllerölle...

Mutta nyt minä lopetan tämän romaanin ja menen hakemaan kahvia ja niistämään nokkani...

Päivän jatkoja kaikille..

vm78 ja Eetu 0809 kohta 6kk!!! Vihjasin jo isännälle, että täytyy varmaan hommata vielä yksi... ;D

Vierailija
8/34 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä raskaita aikoja elellään, mutta onneksi on nuo tytöt olemassa! Päivä kerrallaan siis mennään.

Peikkoäetille kovasti jaksuja kun odottelet Asmon leikkausta!

Ja kaikille muillekin jaksamisia :)

outs@ ja Hilla

Vierailija
9/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapa on ihanaa ja viisasta tekstia taas, peikkoaet ja haikarapolska! Asmolle pidetaan peukkoja.

Matkarattaat saatin me Finnairin koneeseen kun tanne Kiinaan tultiin. Paikallisen koneseen ei otettu, mutta portilta he itse veivat ruumaan. Ei niita konessa kuitenkaan tarvi ja yleensa kentilla on jonkut karryt mihin saa matkalaukut ja myos lapsen. Meilla oli vauvalle oma paikka, kantokoppa koneessa ihan hyva, babybasketista ei hyotyoa, ukko ei suostunut siella olemaan ja uskon etta nytte se olis jo pieni, rullais itsensa sielat ulos yks-kaks. Askein kun Pekingista tultiin, niin kollotteli ihan lattialla meidan jalkojen edessa peitolla (kysypa lentoemannalta), oli oikein tyytyvainen. Kantokoppa ei mukana, autoissa kuitenkaan kuka ei kaytta, oli sylissa...Ergo oli saapunut Suomesta, aivan ihana, myos esikoinen oli siina iskan selassa ja nauri aika lailla. Todella hyva keksinto, kantoliinan kanssa meni jo hermot...

Onko muuten ne Liberon paketit jo saatavilla (siis tullut postia etta sais hakea), pitaisko joku laitta hakemaan?

kewa ja ukko 20.09

Vierailija
10/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkoset on päikkäreillä ja mulla on hetki omaa aikaa. Kymmeneltä pitäs mennä lääkäriin selän ja käden takia.

Eilen oli sellanen päivä, ettei maistunu Veslille kiinteet eikä tissi. No illalla sit meni hyvin puuro ja maito. Vm tais kysellä siitä puurojauheesta? meillä on ne käytössä ja Veslin suurta herkkua on se kaurapuuro jossa on banaania ja päärynää. Se onkin parasta mitä poitsu tietää. Koko annos menee aina heittämällä. Mun mielestä ne on niin näppäriä valmistaa. Ja kun on niin hyvän sileitä. Jospa sitten muutaman kuukauden päästä annan sit tavallista kaurapuuroa.

Oon nyt miettiny tätä syömättömyyttä, et voisko johtua hampaista? Meinaan et oisko tulossa ylös kolmas? poika kuolaa tosi paljon jne.

Tänään ois 5 kk neuvolakin. Otin sen vähän jälkeenpäin, et mieskin pääsee. Haluaa kuitenkin mukaan. Onhan se joka kerta mukana ollukkin, paitsi nyt 4 kk kun oli siellä reissussa. Jännä nähä kuinka paljon poitsu on kasvanu.

Eilen muuten saatiin poika (mies sai) taas nukkuun ekan 4 h unipätkän omassa sängyssä. Siellä nukkuin mahallaan pylly pystyssä. :) Koitetaan nyt alkaa opettaan, niin et nukkuis koko yön siellä. On melekin pakko, kun alkanu niin kauheesti liikkumaan unissaan. Sieltä ei pääsis ainakaan tippumaan.

Täytyy kysästä sieltä neuvolasta siitä imetyksen lopettamisestakin. Et kannattaako ja mietn onnistuu, kun ei huoli pulloa. Mä tiedän et oon mukaavuudenhalunen kun tahon lopettaa, mut ois niin kiva kun vois enemmän pojan kanssa kyläillä ym. Ei oikein taho jaksaa aina olla kotona, mut en oikein kehtaa kylässä kysästä et saisko lainata teidän sänkyä, et voin imettää..

Käytiin eilen ostamassa Veslille uus turvaistuin. Ostettiin Gracon DuoFlex istuin. Maksoin 229,- ja siinä voi pitää alkaen 5 kk ja sinne 25 kg saakka. Toivotaan et on hyvä.

Kewalla oli ollu mukava reissu takana. Itekkin toivoisin pääseväni jonnekin reissuun, mut nuiden syöttöjen takia ei voi lähteä kauemmaks, kun ei oikein imetys onnistu istualleen. Ois kiva lähteä joko pohjoseen tai sit Vantaalla serkulla käymään, mut niin kauan kun imetän ei taida onnístua.

Rakkausvauvalla oli ollu ikävä tauti. Toivottavasti on helpottanu!

Mutta nyt on mentävä laittaan kaikki valmiiks, jotta pääsen sinne lekuriin.

Mukavaa päivänjatkoa!

Vierailija
11/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri tulee nyt klo 10 antamaan sitä shiatsuhoitoa.

Libero-pakkauksesta vm-lle, Kewalla ja muillekin. Hain sen paikallisesta Lindexiltä viime viikon lopulla. Kotiin tulee lappu Liberokerhosta ja sillä sitten lunastetaan paketti Lindexiltä. Ihan hauska sisältö; housuvaippa-pakkaus, pieni pallo, Disneyn kirja, kertakäyttöruokalappuja, puhdistuspyyhkeitä, rapistettava vauvakirja...ainakin nuo. Olivia oli ihan innoisaan pallosta ja rapisevasta kirjasta.

Palailen myöhemmin.

Vierailija
12/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennenkuin lähden kävelylle.

Tuffiitti kyseli lentomatkasta,Me varattiin menomatkalla vauvapaikka jossa matka sujui hyvin,jotenkin ajateltiin että olisivat huomioineet meidät myös tulomatkalla(Aada oli ainut vauva)mutta saatiin perästä käsin tokavika rivi jossa ahdasta mutta onneksi kone ei tullut täytyyn joten saatiin edes Aadalle omapaikka meidän keskeltä!Air Finland kuljettaa ruumassa vaunujen lisäksi myös sitterin ruumassa ilmaiseksi.Me siis laitettiin vaunut ja sitteri ruumaan ja koska meillä on irrotettava kantokoppa otettiin se mukaan koneeseen ja siinä myös Aada nukkui kentällä+koneessa ja lisäksi tyttö viihtyi rintaperussa.Kyllä teilläkin varmasti matkat menevät hyvin!Me laitettiin aadalle nousun ja laskun ajaksi nasolin-tippoja nenään en tiedä oliko niistä apua vaiko sitten tytön hyvistä korvista mutta ei tullut tosiaan mitään vaivoja

http://www.aijaa.com/v.php?i=1663706.jpg

Poklokos se kyseli sitä että oltiinko coral bayn hotellialueella niin ei oltu mutta matkaesitteestä niitäkin hotelleita katsottiin.

kewalla oli onnistut pekingin reissu,Tosi kiva!!

Asmo on suloinen:))On ihan sisarensa näköinen:)Toivon jaksamista tulevaan operaation odotteluun ja tyynnyttäviä rauhansaäteitä sydämmeesi kaikki menee hyvin varmasti ja pian koko juttu ohi!

Oli tässä muutakin mutta meille paukkasi juuri sisälle yllätys vieras,Sisko-kultani sanoi Pöh selkäni takana=))

palataan....

Vierailija
13/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pikainen viesti :)

- elossa ollaan, huushollia pakkailen ja siivoilen

- esikoiselle pukkaa synttäreitä, niitäkin kai pitäis..

- koulutyön lopullinen esittely siirretty syksyyn, joka asiaan ei vaan ihminen repeä

- hiuksia lähtee vieläkin ja aika tavalla väsyttäisi, ehkä tämä tästä nyt kun aurinkoakin alkaa taas nähdä

- Hilja on alkanut syödä öisin tiheämmin ja päivälläkin menee sosetta jo purkki kerralla

- muutamana iltana olen antanut puuroa hiukan ja se ainakin auttoi vatsan toiminnassa- kakkasi nyt jo toisena päivänä peräkkäin

- tyttö ei käänny vieläkään, melkein laiskamato

- käsillä viuhdotaan ja tartutaan ihan joka paikkaan- äitiä on tosi kiva hiplata kun ollaan tissillä :) Ohi ovat ne ajat kun uskalsi kahvia juoda tyttö sylissä

- ensi viikolla on 5 kk neuvola ja uudet mitat

- tyttö käyttää nyt 74 yöpukuja ja bodyja, housuista joistain menee vielä 68-70 senttiset

Mitähän muuta, ei kait mitään ihmeellistä. Ihailen täällä auringon paisteessa kätteni jälkiä, verhot ovat pyykissä ja ikkunat pesty joten aika valoisaa on.

Mukavaa kevättä kaikille!

t: typykkä kera tyttösten ja hirveän kiireen.... 03/04 ja 290907

Vierailija
14/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sais nyt jotain viestintynkaa lahetettyakin!

Oon jo sunnuntaista ollu kirjoittamassa ja aina jotain tulee etten saa lopetettua...

Outsille jaksuja suruun ja voimia hautajaisten jarjestelyyn; siinakin on omat hommansa.

Muuten ei uutta meillapain; virallisesti alotettiin kevat sitten jo taalla, onhan nuo paivalammotkin sellasta +20° ollu jo viikon paivat, hiukan oisin viela viilenee..

Sisarustaulusta sen verran etta ma oon kans ottanu valokuvia ' ika/koko' jarjestyksessa, mutta kun nailla on sen verran ikaeroa valissa niin ei oo tullu sillai ' hienoja' . Ja kakkonen on kirppu, kolmonen on jo melkein ottanu sen kiinni painossa, vaikka pituudessa hiukan eroa onkin. Esikkohan meni jo mun ohi!

Siivoojaani vois menna autteleen viela ihan loppuhurinoissa, taas on kamppa puhdas. Ei kylla ikkunoita pesty, mutta lattiat kiiltelee mattojen alla, heh!

Joten voikaahan hyvin

ps lentomatkoilla pienen kanssa parjaa tosi hyvin, sita ei kannata jannittaa. Enemman ' hommaa' on sellasen leikki-ikaisen kanssa kun pitaa tekemista keksia koko ajan, varsinkin jollei enaa nuku paikkareita! Kerran tulin taalta Suomeen lufthansan kanssa- jolloin meita ei huomioitu koneessa ollenkaan (pistin tulikiven katkuista noottia peraan!) olin mina yksin kera vauva (6kk) ja 3.5v ja 7 vuotiaan kanssa! Ei lammitetty ruokia ei mitaan ohjelmaa muutenkaan ( yleensahan ne jakelee kynia ja piirustusjuttuja ainakin Finnairilla). Onneks silloin ite imetin kolmosta ettei nalassa tarvinnu olla. Mutta huonot muistot jai, onneks toisilla lentoyhtioilla paremmin...

Etta tammosta

-levinia ja Alli the sleeping beaty-

Vierailija
15/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

I´m back again ;)

Oltiin hiihtolaman vietossa Pohjanmaalla päin, eli anoppilassa.

Mukavaa on ollut - Ainakin on saanut istua valmiissa pöydässä - saunottiin vanhassa 40-luvun pihasaunassa miehen kanssa kaksin ja eipä ole tarvinnut paljon lapsia kaitsea koko aikana. Mummu ja pappa ihan mielissään kun saavat hoitaa ja paapoa :)

Piipahdettiin miehen kanssa myöskin Keskisen kyläkaupassa Tuurissa - innostuin ostamaan pimuille jo kevääksi Reimatecin rukkaset ym. kevät vaatetta. Kuitenkin on ostettavan kaikki kevät kamppeet ja tuolta kun saa hyvät Reimat hieman pienemmin hinnoin, niin olihan ne ostettava.

Menni on ollut varmasti maailman helpoin kyläilijä ;) Eli kaikki mennyt automatkoineen, nukkumisineen, syömisineen jne. tosi hyvin. Ensimmäinen hammaskin tehtiin mummulassa, eikä tuumannut mitään :D Lauantaina huomasin että kylläpäs hohtaa valkoisenaan ikenet ja eilen sitten puhkes tuo eka hammas, toinen varmaan tulee kohta perään.

Selailin hieman tuota edellistä pinoa.. Paljon ei jäänyt mieleen mutta, ainakin Uman mies oli saapunut vihdoin rakkaidensa luokse :D Huomasin myös että monella on tosiaan jo syöttötuoli käytössä. Mä oon ollut hieman varovainen tuon istumisen suhteen - vaikka Mennikin on jo pitkään punnertanut sylissä istumaan ja sitterissä, silti näyttää siltä että selkä on ihan vääränä kun istuu, eli odotellaan vielä vähän aikaa syöttötuoliin istuttamista.

Kiinteitä ollaan maisteltu edelleen hissukseen; bataatti, mustikka, vadelma, päärynä, mango ja ruusunmarja vasta käyty läpi. Tänään olis peruna-porkkana edessä. Viljoja sitten vasta kun tuo 5kk tulee täyteen, eli ehkä ensi viikolla. Maha on ollut Mennillä tosi kovalla. On kakannut n. 1krt/vko :/ Silloinkin saa vain pieniä papanoita aikaiseksi. Oon säännöstellyt kiinteiden määrän ihan minimiin, että alkais tuo maha toimia.

Taidan kyllä purkaa noita meidän kasseja, vielä kun Menni nukkuu.. Sit lösähdän sohvalle jalat ojossa!

Dumle ja Menni 29.9, pian siis 5kk.

Vierailija
16/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas se tehokasta hoitoa ja painallusta, huh. Muutama hoitokerta vielä lisää...

Kommentoin vielä tuohon syöttötuolissa istuttamiseen sen verran, että Olivia todellakin oli jo reilusti yli 5 kuukauden, kun ekaa kertaa syöttötuolissa istui, silloinkin siis tuettuna ja vain hetken aikaa. Nyt lähes kuuden kuukauden ikäisenä istuu syöttötuolissa vain ruokailujen ajan, jotka meille suht lyhytkestoisia. Istuttaminen syöttötuolissa on kuitenkin enemmän kiinni lapsen valmiudesta istua kuin iästä eli en istuttaisi 7kk/8kk ikäistä vauvaa tuolissa, jos edelleen selkeästi ei valmiutta istumiseen olisi. Jos lapsi selkeästi alkaa kallistumaan selkä kierona puolelta toiselle tai muuten on lysähtäneenä tuolissa ei todella ole aika vielä edes harjoitella. Tässä vaan tarkennusta asiaan. Neiti ei siis meilläkään istu tuolissa alvariinsa ja pitkiä aikoja.

Kuka se epäili olevansa raskaana :)? Fiia? Joko saa onnitella?

Risellan poppoo jo parantunut? Voimia sinne!

Olivia liikkuu kovasti jo, työntää itseään taaksepäin tai liikkuu selällään nostaen lantiotaan. Välillä myös konttausasennossa jo ollut, mutta eteenpäin ei vielä ymmärrä mennä :) .

Mies tuli otiin, taidan lopettaa...

Pärjäilkää

Vierailija
17/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko porukan se flunssa-kuume kävi läpi. Kuumetta 39 astetta melkein 4 päivää ja sen jälkeen armoton räkäshow. Vielä pärskitään mutta hengissä sentäs ollaan ja alkaa jo valoa näkyä tunnelin päässä.

Sonjan kans oltiin tänään 5kk neuvolassa. Neiti on nyt 63,5 cm ja 6990g.

Meillä on muksut hiihtolomalla, mutta ihan kotinurkissa pyöritään kun mies on töissä.

En ole ajantasalla mitä ootte viimeksi tarinoineet...uman mies on kotona...sen verran huomasin selatessani pinon nopeasti...

Risella ja Sonja 5kk

Vierailija
18/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli oikein ihana ilma tänään!!! Aurinko paistoi ja linnut lauloi. Tuli kyllä niin kevät rinnuksiin. :D

Kävin siis tänään hakemassa sen liberon paketin. Oli kyllä tosi kiva boksi. Haikarapolska olikin jo laittanut jotain mitä paketissa oli. Voisin jotain vielä lisätä... Vaippoja oli myös äidille ja sitten sielä oli pieni pullo natusan kylpysaippuaa. Ihanat jarrusukat olivat myös mukana. Kyllä siis kannattaa hakea jos vain on mahdollisuus...

Mun äiti oli mukana myös ja hänelläkin oli ihan mukavaa vaikka istuikin autossa ja katseli ihmisiä. Kävin samalla H&M:lla mutta ei jäänyt käteen mitään, no ei olisi kyllä ollut oikein rahaakaan. Oli siis oikein piristävä päivä tänään, vaikka nyt sitten väsyttääkin.

Neiti leikki hetki sitten saunassa kahvilaa...sielä oli sitten mukana leikeissä joulupukin tuomat posliiniset pikku kupit, kermakko ja sokerikko... No, voitte vain kuvitella miten kävi, kun on laattalattia...sokerikko sitten meni ja tipahti...no, rikkihän se meni. Mulla kyllä pikkusen pinna kärähti. Edellisissä leikeissä se läträsi vetellä ja hukkasi kolmesta saippuapullosta tavarat leikkeihinsä... Kivaa oli ollut. Äitillä ei ehkä niinkään... :D Mun äiti vain sitten meinasi, että muistappa omaa vasikkana oloos... Joo, joo :D

Mutta nyt mies menee käymään neidin kanssa mummulassa ja minä sitten jään herran kanssa kotiin. Eetu onkin nukkumassa ja saisi pikku hiljaa herätä syömään. Tänään onkin mennyt kaikki aikataulut oikein urakalla lyttyyn, kun sielä porissa käytiin...

Mutta nyt eka juomaan kuppi kahvia ennen kuin menen kurkkiin josko se poitsu olisi herännyt...

vm78 ja Eetu 0809

Vierailija
19/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.Nyt on käyty 5 kk neuvolassa. Paino oli 8,310 kg ja pituus 69,7 cm. Pipo 44cm. Pituus menee huimasti eteenpäin ja on plussalla käyrällä ja paino menee miinuksella kun kasvaa pituutta kovasti. Hyvällä mielin kuulemma saa syöttää sosetta ja tuputtaa vähän joka käänteessä. Maito määrään ei oikein kommentoinu ja imetyksen lopettamiseen vaan sano et vanhempana oppii sitten juomaan nokkamukista niin onnistuu lopetus. No auttopa asiaan...

Eilen saatiin poika nukkuun ekat unet omaan sänkyyn ja nytkin nukahti helposti sinne. Jospa yöllä jaksais kokeilla syötönkin jälkeen. Eilen kun ei onnistunu, kun olin nukahtanu... Laitoin het yöks suponkin, kun viimeks rokosta nousi se kuume. Ei tartte yöllä sitten alkaa laittamaan.

Itsekin kävin tänään siellä lääkärissä. Sain kortisoonipiikin alaselkään ja nyt onkin sit tosi huono olo... Kolmen viikon päästä uus, jos kipu ei ole helpottanu. Polveenkin ois antanu piikkejä,mut en antanu. Mä nimittäin inhoan neuloja ja polveen ne sattuu aikalailla!!! Oikeessa ranteessa oli jännetuppitulehus, ja se tartteis nyt lepoa ja särkylääkettä. Muutama 1000 mg panadol päivässä ja lastaa pitäs pitää varsinkin öisin ja päivisin mahollisuuksien mukaan. en vain tiedä miten onnistuu kun sen kanssa en voi ollenkaan nostaa poikaa... Joten ainakin tähän asti lasta on ollu sit laukussa. Selkää ei kuulemma kannata kuvata ennenkuin poika on 1 v. kuulemma siihen saakka luut, sun muut hakee paikkansa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Joten ei auta kuin odottaa. Muutenkin lääkäri sano et tää vaihe on tällaen et ei auta kuin vain kestää. Kun ei imetyksen takia voi oikein lääkkeitäkään syödä. Niin ja sain mä 10 x fysioterapiakäyntejä. Tai siis lähetteen. kelahan korvaa niistä sitten osan. No sen tiedän et jos saan ajat mun omalle fysioterapeutille niin apua on tulossa. Ainakin seuraavaks 10 viikoks.

Mies on ollu kyllä ihmeissän ja onnellinen siitä kuinka paljon Vesli on kasvanu ja kehittyny. Juuri sen takia,e t nyt pystyy jo vähän touhata ym, kun poika seurailee ja on muutenkin mukana. Mieshän odottaa oikein innolla aikaa jolloin poika kävelee ja syö ihan normaalia ruokaa. Silloin kuulemma miehet lähtee ihan kahestaan retkeileen ym. Kuulemma äitille ei kerrota mitään. Jätetään vaan lappu, et ovat lähteneet. Mies kun hoitaa eskariin saakka poikaa kotona, aina kun ite on. Eli Vesli ei ole hoidossa kuin puolet vuodesta. Ja ekan vuodenhan mun äiti jää töistä pois, hoitamaan Vesliä. Ei tartte laittaa tarhaan tai perhepäivähoitoon kun vasta 2 vanhana.

Mutta nyt mentävä. Mies tuli reeneistä ja meillä alko kahenkeskinen aika.!!! ;)

Vierailija
20/34 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä vähän palstataukoa kun tuo mun kummipoitsu on kyläilemässä joten vaan pikaisesti ilmoittelen että hengissä ollaan ja hauskaa on! =) Palailen taas paremmin loppuviikosta tai viikonloppuna..

Colis ja Luka

Ps. Pitäiskös meidän muuten niitä treffejä alkaa järkkäämään?