Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sattuuko kierrukan laitto paikalleen?kauanko itse toimitukseen menee aikaa?

Vierailija
25.02.2008 |

itellä huomen aamulla aika kierrukan laittoon ja on eka kierrukka minulle ni jännittää

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kirpaisi, ei varsinaisesti sattunut kierukan laitto.

Vierailija
2/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmeisesti syynä oli anatominen poikkeavuus kohdunkaulassa ja kokematon laittaja (kandi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheat kivut, makasin vuorokauden kovissa kivuissa sängyssä.

kannattaa ottaa kunnollinen särkylääke ennen laittoa, pehmentää mahdollista kipua.

Vierailija
4/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut ollenkaan, ihan kuin sisätutkimus vain olisi tehty. Ei sattunut jälkeenpäinkään, vaan ihan normaalisti olin.

Tiputteluvuotoa kuukauden verran, pikkuhousunsuojalla pärjäsi. Sen jälkeen ei nyt kohta kahteen vuoteen ole ollut menkkoja ollenkaan. Hurraa Mirena!

Vierailija
5/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta laitoin yksityisellä kokeneella kirurgilla. Ei ollut edes menkat samaan aikaan ja meni näpsäkästi sisään. En ikinä anna terkkarien laittaa enää yhtään mitään.

Vierailija
6/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain muutaman sekunnin ajan tuntui kipeältä. Illalla tuli laimeita supistuksia muistuttavia kipuja, mutta niin laimeita, ettei käynyt edes mielessä ottaa särkylääkettä.

Tiputteli 2 päivää. Ja se on tosiaan normaalia, että tiputtelee jonkin aikaa, vaikka sen kuukaudenkin laittamisen jälkeen.

Vierailija
7/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kierukka luiskahti pois taitamattoman laittajan takia kolmasti, eli operaatio tehtiin kolmesti, ennenkuin kierukka pysyi sisällä...

Vierailija
8/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tosin jotenki mutkalla se paikka johon se piti saada. Tk:ssa yritettiin kahdesti laittaa ja lopulta päädyin yksityiselle ja heti onnistui. Niillä on oikeat laitteet. Ois säästäny aikaa ja rahaa kun ois heti sinne menny..

Vierailija
9/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" lähinnä se levitin."

Voin kertoa että siinä käytetään sellaisia neulan teräviä pihtejä millä otetaan napakasti portiosta kiinni, ja sehän se on mikä yhtenä osana sattuu. Lisäksi kipua tuottaa kieRukan työntäminen ahtaasta kaulakanavasta.

Vierailija
10/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ole edes synnyttänyt, eikä ollut kuukautisia kuten pitäisi.

Otin särkylääkkeen aamulla ja th neuvoi että kannattaa varata lääkettä myös loppupäiväksi. EN sitten tarvinnut enempää lääkettä.

Oli ihan terveyskeskuslääkäri, joka laittoi, että voi onnistua näin kunnallisellakin puolella.

Vierailija
11/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on pihdit sitten mutta se nipistää hieman, mutta vertailun vuoksi papakoe sattui enempi

Vierailija
12/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun kohdunkaulaa jouduttiin laajentamaan kierukan sisäänvientiä varten. Kipu oli kuitenkin erittäin lyhyt, vaikka voimakas olikin.

Vierailija
13/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ehkä kipulääkityksen ansiosta kohdun supistelu ei tuntunut niin kamalalta.

Vierailija
14/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hetki kun kierukka laitettiin sisälle oli aivan järkyttävän tuntuinen. Samoin kun kävin otattamassa kierukan pois, ja olin valmistautunut siihen ettei se satu, hikoilin ja puuskutin. Tosin silloin langat olivat kateissa, kohdunsuuta jouduttiin taas levittämään ja kierukkaa piti etsiskellä aika pitkään.

Vierailija
15/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhdynnän yhteydessä saattoi olla hieman (= 2-3 tippaa) veristä tiputtelua ja enemmän supistelua.

Vierailija
16/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se laittaminen yleensä siis vain muutaman minuutin?

Olisi tärkeä tietää... Mies hoitaa lapsia aamulla sen aikaa ja sillä on kiire töihin :)

Vierailija
17/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisi tärkeä tietää... Mies hoitaa lapsia aamulla sen aikaa ja sillä on kiire töihin :)

Vierailija
18/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka itse kierukan laittaminen sisälle ei kestäkään pitkään. Sulla pitää olla aikaa riisuutumiseen ja gynen pitää laittaa tarvikkeet esille. Mä kävin yksityisellä gynellä, ja mukana oli sekä gyne että sairaanhoitaja. Lisäksi kierukan laiton jälkeen piti lepäillä muutama minuutti.

Kaikkien ei ehkä tarvitse, mutta mua ainakin huimasi jonkun verran. Myös gyne suositteli tunnustelemaan vähän aikaa, miltä kohdussa tuntuu. Mä olin kuulemma ainakin ihan kalpea muutaman minuutin ajan.

Vierailija
19/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriaika on jo varattu, ja se on 20 min. Mietin vain meneekö edes koko tuo aika. Mutta oletus siis, että itse operaatioa ei kestä kuin hetken?

Vierailija
20/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ajallaan sisälle, välineet oli valmiina, otin housut pois ja asetuin makaamaan, housut takaisin jalkaan ja kiitos hei. Terveyskeskuksessa tämä.

Vierailija:

lääkäriaika on jo varattu, ja se on 20 min. Mietin vain meneekö edes koko tuo aika. Mutta oletus siis, että itse operaatioa ei kestä kuin hetken?