Aivan törkeitä korvauksia maksetaan sijareille
Moni lastensuojelulapsi pystyisi asumaan omien vanhempiensa kanssa jos biovanhemmat saisivat vastaavan korvauksen 1400€/kk itselleen ja sitä kautta mt-ongelmat yms vähenisivät kun rahahuolet loppuvat
Kommentit (85)
Meillä kun on niin kamalat rahavaikeudet, ettei tule kohta mitään. Tavallaan ilmaista rahaa, kun se sijoituslapsi voi kuitenkin olla päiväkodissa ja itte voin olla töissä.
Meneekö tuosta verot vai onko tulo verotonta? Jos on niin taidan hankkia pari sijaislasta ja lopettaa nykyisen työni.
Sossu velvottaa mua olemaan pois töistä. Olen sijainen ja jos rupean monta kertaa viikossa istuksimaan kotona viihdyttämässä perhetyöntekijää niin kohta ei ole mulla töitä. Maksaiskohan mulle sossu sitten joka kuukausi mun palkan kun en voi tehdä töitä heidän toimenpiteidensä takia?
Ota kuule selvää ensin! Lama-ajastakin, 90-luvulla, tuli paljon mt-ongelmaisia perheitä, kun meni työt ja kodit. Ja lapset kärsii aina, kun ollaan köyhiä!
niin kohta voit ukkosi kanssa rakentaa uuden omakotitalon.
Kyllä suurinosa masentuneisuudesta johtuu rahahuolista. Jos saisin 1400€ kk en kävisi enää töissä vaan keskittyisin omaan lapseeni 150% ja lapsi olisi aina puettu viimoisen päälle merkkikamaan ja harrastaisi kaikkea kehittävää.
kun sijaisperheistä on pulaa Oulussa. Kyllä se on silkkaa bisnestä sijareille
tippuvat ainakin nämä tämän ketjun kirjoittajat listalta jo kättelyssä.
ja hoidattivat sijaislapset välillä omilla aikuisilla lapsillaan kun eivät itse jaksaneet. Tosi kiva niille sijoitetuille lapsille kun "vanhemmat" ovat raihnaisia vanhuksia. Ei saa pojat varmaan leikkiä normaalisti kun vanhemmat kaipaavat lepoa ja rauhaa.
Rahan takia eläkeläisetkin alkavat kasvattaa muiden lapsia
He kertoivat, että omat lapset hoitavat kerran kuukaudessa lapsia. Lain mukaan sijaisvanhemmille kuuluu vapaapäivä kerran kuukaudessa ja tuo perhe hoiti asian noin. Ei siinä pitäisi mitään ihmeellistä olla. Tosiasiassa kun monetkaan kunnat eivät sitä hoitoa laista huolimatta järjestä.
Luitko tekstin kunnolla. Tuo 1400 on suurin mahdollinen summa eräässä kunnassa. Tuon summan voi saada jos hoidettava on hyvin vaativa. Joko vaikeasti kehitysvammainen tai muuten haastava tai jollakin tavalla erityisen hoidollinen. Ei "tavallisesta" lapsesta saa lähellekkään tuota. Itsekin luin jutun ja arvasin, että joku innostuu. Ihmettelen miksei juttuun laitettu niitä summia mitä tavallisesti saadaan. Tuota korkeinta kun ei saa kuin ne aniharvat, joilla tosiaan on hyvin hoidollinen lapsi. Tuolloin yleensä toinen vanhemmista jää häntä kotiin hoitamaan.
Kun lestaeläkeläisetkin siihen kykenevät?
Että pitää olla iso talo ja rahaa kuin roskaa? Ettei tartte mitään korvauksia?
Tekee hyväntekeväisyydestä?
Mä olen ihan hyvä kasvattaja, vaikka olenkin rahavaikeuksissa. Olen kasvatusalalla ja meilla on 4 lasta. Varmaan osaisin antaa itsestäni niin hyvän kuvan että antaisivat meille lapsia ;) Mutta oikeasti teksti oli läppää, koska epäilen että sijoituslapsesta (tai oikeastaan hänen mukanaan tuomistaan asioista) olisi loppujen lopuksi niin paljon "vaivaa", että ei kannata kun on elämässä niin paljon muutakin huolta...
kolmonen
HYVIN vaativasta nuoresta. Oli siis 13v,pissaili ympäri taloa jne,että oikeasti oli vaikea. Saattoi saada yhtäkkiä myös kauhean kiljuntakohtauksen,siis huusi vaan kuin kurkkua olisi leikattu n 5-10min ennenkuin hiljeni...
siis jos se huostaanotettaisiin? Vai etkö halua antaa kenellekään? Onko kasvoton laitos parempi paikka?
ja saavat saman kohtelun. Sijaislapset jäävät aina biolasten jalkoihin ja sijaislapset saavat ne jämät mitä biolapsilta jää.
Laitoslapsi saa kaiken uutena ja taatusti omaksi
Tiedätkö millaisia paikkoja lastenkodit ovat? Siellä lapset eivät voi kiinnittyä kehenkään ja heillä on erittäin huono ennuste elämässä.
Meidän perheessä omatkin lapset saavat kaikki käytettynä (myös esikoinen) joten ei se sijoituslapsi olisi ainakaan huonommassa asemassa. Luultavasti saisi peräti enemmän uutta kamaa, jos hänestä saisi niitä kulukorvauksia palkan lisäksi. Ja tuskin omat lapseni kadehtisivat koska heitä ei ole opetettu arvostamaan mammonaa, vaan henkisiä asioita.
se 3, joka on käynyt niitä entisiä lastenkotilapsia katsomassa suljetulla osastolla...
johtuvat.