Oliko mielestäsi fiksu veto lääkäriltä?
Käytin lasta päivystyksessä, sillä antibioottikuurista (korvat) huolimatta lapselle nousi uudestaan kuume ja yöt mahdottomat. Lääkärissä huomattiin sitten myös ihottumaa ja diagnoosi oli antibioottiallergia. Tähän määrättiin antihistamiinia. Lääkäri kertoi, että se on kolmiolääke, eli väsyttävä. Sanoi sitten vielä, että on omalle lapselle antanut sitä iltaisin korvatulehduksen aikana myös siksi, että lapsi nukkuisi paremmin... Siihen perään lisäsi jotain " tämä sitten epävirallisena" tms.
Minusta tuo oli vähän epäammattimaista lääkäriltä. Ok, lääke väsyttää ja mä olin just valittanut rikkonaisia öitä, mutta onko silti aihetta vähän niin kuin ohimennen suositella ko. lääkkeen väärinkäyttöä? Itse sain siis sen kuvan, että lääkäri kehoitti käyttämään sitä muutenkin korvatulehdusten yhteydessä öitä parantamaan, eikä vain nyt tähän allergiseen reaktioon.
Kommentit (6)
Niin ja ihan mielenkiinnosta, mistä tiedät onko lapseni korvatulehdus viruksen vai bakteerin aiheuttama?
ap
Vierailija:
Eihän se ole väärinkäyttöä. Väärinkäyttöä olisi antaa väsyttävä lääke päiväsaikaan. Kaikesta säkin revit pelihousus.Onko nyt hyvä mieli, lapsi allerginen antibiootille, joka saatu vaivaan, mikä ei edes parane antibiooteilla?
Ittelläni on poskiontelotulehdus, en syö antibiootteja vaan antihistamiinia tähän ongelmaan.
Vai tiedätkö itse niiden eron. Sitä paitsi noin 80 % korvatulehduksista on bakteerin aiheuttamia. Ihme vouhkaamista täällä aina tuosta bakteeri vs virusperäinen korvatulehdus.
" Most ear infections clear on their own in just a few days ¿ and antibiotics won' t help an infection caused by a virus. In fact, about 80 percent of children with acute otitis media recover without antibiotics, according to the AAP and AAFP."
AAP = American Academy of Pediatrics, AAFP = American Academy of Family Physicians
Kuka nyt amerikkalaisiin tutkimuksiin uskoo?
Eihän se ole väärinkäyttöä. Väärinkäyttöä olisi antaa väsyttävä lääke päiväsaikaan. Kaikesta säkin revit pelihousus.
Onko nyt hyvä mieli, lapsi allerginen antibiootille, joka saatu vaivaan, mikä ei edes parane antibiooteilla?