miten hoidatte alaselkäkipuanne?
eli ikää 34, ja päivittäin särkylääkkeet, lihasrentouttajat, ja hierontaa sillointällöin...
ja olen ihan romu.
liikkuminen tuskaa. yhtäkkiä saattaa tuntua, kuin joku puukottaisi alaselkään:(
sinnittelen töissä, mutta sairaslaoma kyllä houkuttaisi...
minulla on joku notko siellä alaselässä kaikkein pahin kipukohta, ja kulumaa alimmalla nikamalla..
miten te tulette toimeen??
Kommentit (6)
siihen olen saanut ohjeet " nytkyttää" se takaisin...
hieromalla selkää itse jos mies ei ehdi. Minulla notko yläselässä, mutta kipu tuntuu alaselässä.
Sun tilanteeseen on vaikea ottaa kantaa, mutta yleensähän sanotaan, että liikkumattomuus on pahinta.
Kun liikun, eli huolehdin vatsalihasten kunnosta ja olen fyysisesti hyvässä vedossa, selkä ei edes ala vaivata.
Kipulääke, liikunta kivun sallimissa rajoissa, rentoutus selällään jalat 90 asteen kulmassa ja erittäin varovainen venyttely. Mulla on yliliikkuvat nivelet, jotka mulla altistavat selkäkivuille, joten venyttelyn tulee olla tosi varovaista. Tärkeämpää on saada jalan lihakset venyteltyä, kuin venyttää selän lihaksia.
Jos et, niin mene heti huomenna ja pyydä sairaslomaa. Tai ainakin jotain diagnoosia selästä. Minulla oli pari vuotta sitten selässä välilevynpullistuma. Pitkä sairasloma ja akupunktio auttoivat.