Onko vaikeat sääolot ja auraamattomat tiet pätevä poissaoloperuste töistä?
Tällä hetkellä näyttää sitlä, että kadut menevät kinoutuvan lumen vuoksi aivan ajokelvottomiksi tunnin, parin sisällä. Jos niitä ei saada kuntoon aamuksi, voinko jäädä kotiin vai pitääkö töihin lähteä suksilla/lumikengillä säässä kuin säässä? Matkaa töihin on yli 10 km!
Kommentit (53)
pk-seudullakin harvoin ollut näin HUONOSTI auratut tiet kuin tänään- ihan kuin perä-hikiällä ...
Toivottavasti bussit kulkee. Ja toivottavasti edes joku duuniporukasta pääsee ajoissa, että iltavuoro pääsee yrittämään kotiinsa. Eipä tulis mieleenkään jättää menemättä sään takia. Ollaan kyllä tossa illan mittaan soiteltu sekä yö- että iltavuoron kanssa ja yötyöläiset tekee parhaansa keritäkseen ja iltavuoro on valmis joustamaan. Pitäkää peukkuja etten hautaudu lumeen:)
Ja kukahan täällä tyhmä on, kun asuu noin???
Onneksi jokainen saa asua miten ja missä haluaa, eipä ainakaan ole noin tyhmiä ihmisiä ympärillä!
Vaikka meillä on auraussopimus, niin joskus iltapäivällä tullaan auraamaan tie, ja isolle tielle on matkaa kilometri. Mä voin joutua olemaan huomnenna pois töistä jos en todellakaan pääse sinne.
Kuka nykyaikana suostuu tuollaisiin sopimuksiin, että tullaan kun keritään. Minulla oli nuorempana koulumatkaa ensin kilometri pikkutietä, sitten 7 km vähän isompaa ja sitten vielä 3 km valtatietä enkä kertaakaan ollut koulusta pois sään takia.
Ja ei ole muitakaan palveluntarjoajia, joten se siitä asiasta!
ollut niin että lumi on iloinen asia ja lumenluonti on mainiota hyötyliikuntaa?
ja ollaan uusavuttomia ja hivenen tyhmiäkin kun ei osata olla posiviitisia lumisateesta?
kun ei päässyt lumen takia töihin. Meillä ei lähteny traktori käyntiin kun oli niin paljon pakkasta ja pihatie on 500 metriä pitkä. Joten kyllä se musta on ihan hyvä peruste jos ei tosiaan pääse sieltä pihasta pois. Mutta jos asuu kaupungissa hyvien liikenne yhteyksien päässä ja joutuu kävelemään tyliin 1km pysäkille niin ei, sitten se ei ole mikään perustelu jäädä pois.
Varsin yksin kertaista. Vaikka olisi mikä kirurgi tai leikkaussalin hoitaja niin jos tiet ovat auraamatta ja auto juuttuu lumeen, niin eihän sinne töihin silloin mennä kun ei päästä.
Sitten mennään kun päästään. Itse en ainakaan jättäisi autoani mihinkään lumipenkkaan vaan soittaisin hinausautonpaikalle ja hoitaisin autoni sieltä pois ennen kuin lähtisin hiihtelemään mihinkään.
Varsin yksin kertaista. Vaikka olisi mikä kirurgi tai leikkaussalin hoitaja niin jos tiet ovat auraamatta ja auto juuttuu lumeen, niin eihän sinne töihin silloin mennä kun ei päästä.
Sitten mennään kun päästään. Itse en ainakaan jättäisi autoani mihinkään lumipenkkaan vaan soittaisin hinausautonpaikalle ja hoitaisin autoni sieltä pois ennen kuin lähtisin hiihtelemään mihinkään.
Vai luuletko tosiaan, että HUS maksaisi mulle uuden auton jos jätän sen tienpenkkaan ja aura-auto ajaa sen päälle esim.?
Omistan 4x4WD korkean Toyota Hiluxin. Sillä pääsee säässä kuin säässä.
Omistan 4x4WD korkean Toyota Hiluxin. Sillä pääsee säässä kuin säässä.
Tuollako pääsee tiellä poikittain olevien rekkojen ja bussienkin yli? Tietä sinänsä ei voi kiertää kun tien vieressä on taloja. Vai pääseekö sillä kerrostalojenkin yli?
Jokunen vuosi sitten asiaa ei tarvinnut hirveästi miettiä. Töihin ei yhtenä aamuna päässyt kukaan. Eikä myöskään pois töistä. Olin siis töissä terveyskeskuksessa eikä sinne tullut uusia potilaita kun kukaan ei päässyt liikkumaan. Eivät edes ambulanssit.
En ole koskaan noin pahaa tilannetta kokenut. En asu kaupungissa, ja yleesä siellä on pääväylät kunnossa. Hiluxillani pääsee suurten kinoksien läpi ja pysyy tiellä.
ovat usein vielä hankalammat kuin maalla. Kun esim. Tampereella oli syysmyrsky muutama vuosi sitten, ei siinä auta vaikka olisi millainen traktori, jos työmatka sattui olemaan pitkin ns. isoa tietä, joka oli totaalisen poikki pitkiä aikoja. Siitä ei ihan oikeasti mennä ohitse liftaamalla/taksilla/bussilla/lapiolla/sisulla, kun rekkoja on mäessä jumissa. Silloin ei kukaan pääse yhtään mihinkään. Tai kun ns. rantatie oli täynnä metrin korkuisia dyynejä.
Tokihan niitäkin pitkin pääsi töihin, mutta meni siihen tuntikausia, vaikka ei olisi itse jumittanut mihinkään tai käynyt ojan pohjalla. Itsellänikin meni tuona päivänä kolmisen tuntia töihin, vaikka työreittini oli ns. hyvässä kunnossa. Ja kun pääsin töihin, niin porukka oli tekemässä lumitöitä, kun autot eivät päässeet liikkeelle...aura-automme kun ei ollut päässyt vielä perille auraamaan edes hallin edustaa.