Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt kelan vammais/hoitotuki päätökseen :(. Mitä mieltä?

Vierailija
23.05.2008 |

Millä perusteella olette saaneet lapselle vammaistukea? (siis tämä ennen nimellä sairaan lapsen hoitotuki) Entä onko joku saanut korotettuna?

Koetan suhteuttaa oman lapsen hoidon vaativuuteen, joten kuulen milellään kokemuksia.

Nyt siis saatiin päätös perustukeen, mutta olin toivonut korotettuna.

Meillä vauvalla vaikea synnynnäinen sydänvika, joka leikattu. sairaalahoidossa kuukauden jonka jälkeen rintakehä vielä luutumatta kokonaan eli erikoisottein hoito vielä seur kk. Lääkitys ollut puolen vuoden aikana 3-7 krt/pvä. Rytmihäiriöitä seurattava kotona (annettu stetoskooppi) Lääkärikontrollit tietty säännöllisesti 300 km päässä Hgissä. Lisäksi fysioterapia 1-3 viikon välein nyt päätös että kerran viikossa. Lisäksi lapsella altistuksella todettu vaikea (siis reagoi vahvasti prick-testein ja jo naudanlihaan imetyksen kautta ym) maitoallergia, vilja-allergiat, nauta, kananmuna, kana ym. itse olen imetysdieetillä. iho on usein kokonaan rikki ja vetistävä, välillä mietitty pitääkö ottaa ossatolle ihon takia :(.

Viime kuussa esim lääkäreitä joka viikko.

Ja siis saatiin alempi hoitotuki.

KIITOS kommenteista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liikuntavamma, johon terapia 2x viikossa. Pieni ruoka-aineallergia ja astma. Lääkärikäyntejä noin kerran kuussa.

saatiin ensin tavallisena, valituksen jälkeen korotettuna.

Muistithan kirjoittaa erittäin kuvailevasti kaikkia hoitotoimenpiteitä, pienimpiäkin? Ja kunnolla eritellä kaikki ylimääräinen rahanmeno: matkat (jos joutuu ottamaan vapaata, niin palkanmenetys myös), rasvat...

Vierailija
2/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla ihan "vaan" pahat allergiat+atooppinen iho ja saan perustuen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis ajattelin, että edes eka 6 kk (leikkausen jälkeen ja lääkityksen vaihdellessa) olisi korotettuna.

Vierailija
4/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvan kanssa tulosi jo muutenkin tulevat Kelalta.

Vierailija
5/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nettisivut joista löydät tietoa vammaistuesta.

http:// www. kela. fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement

Vierailija
6/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin takautuvasti korotettua hoitotukea vähän vastaavanlaisessa tilanteessa.

Kaiken a ja o näissä vammaistukihakemuksissa on hyvin laadittu, omasanainen hakemus, johon on kirjattu jokikinen lapsen sairauteen liittyvä seikka.

Vierailija
7/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta se on kyllä totta, mitä tuossa aiemmin sanottiin.

Pitää selvittää yksityiskohtaisesti, mitä rasitetta sairaudesta kotona aiheutuu. Ei voi tuudittautua vain siihen, että "onhan siinä lääkärintodistus mukana"... Lääkäri selvittää sen, mikä lasta vaivaa ja mikä on hoitoennuste. Vanhempien tulee itse selvittää, miten juuri tämän lapsen hoito eroaa "normaalin" lapsen hoidosta.

Näitä pohtiessa kannattaa muistaa sekin, että se haitari on aika laaja. En ota nyt tähän tapaukseen mitään kantaa, mutta yleisesti. Siis että on lapsia, jotka ovat täysin avustettavia vielä isompanakin ja tästä luonnollisesti koituu vanhemmille erityistä rasitusta.

Pitäisi verrata terveeseen samanikäiseen. Vauva on aina aika lailla avustettava, joten hoidossa verrattuna terveeseen samanikäiseen ei välttämättä ole kovin paljon eroa. Kun taas hoidettaessa täysin avustettavaa 10-vuotiasta ja tervettä 10-vuotiasta, ero on huomattava.

Vierailija
8/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta se on kyllä totta, mitä tuossa aiemmin sanottiin.

Sori tämä ja samoin outo otsikko. Tarkoitus oli ottaa lainaus tuosta viestistä, jossa arveltiin, että johtuis siitä, että tulot on Kelasta.

8

Vierailija
9/9 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esim. hoitaja kotona, minkä takia sanottiin, ettei minun ansionmenetyksiäni enää huomioida.

Saamme hoitajalle yksityisen hoidon tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi