Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut lihoo raskausaikana 20-30kg, onko muka normaalia?

Vierailija
23.02.2008 |

Ei kait tuommoinen painonnousu voi pelkästään raskaudesta johtua?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nousi paino kaikkiaan 21 kg. Suurinosa painosta johtui järettömästä mässäilystä raskausaikana + turvotuksista. Synnytyksen jälkeisenä päivänä paino oli tippunut jo 10 kg.

Vierailija
2/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä painoa tuli lisää n. 6kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mässäilleensä kun yleensä paljon lihoneet sanoo aina syyksi ihan jotain muuta

Vierailija
4/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli +22 ja kaikki oli lopputarkastukseen mennessä lähteneet ja vähän enemmänkin. En siis katso varsinaisesti lihoneeni raskausaikana, vaikka paino nousikin hurjasti.

Vierailija
5/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17kg tuli josta vielä 6kg jäljellä, synnytyksestä 3kk. Järkeistin ruokavalioni ja nyt tippuu vauhdilla - imetys auttaa.

Vierailija
6/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa, että jollain tulee 25kg:a ja sekin lähtee ilman nälkäkuuria. Kroppa voi kerätä paljon nestettä, hoikalla ihmisellä rasvankertyminen on ihan hyväkin asia imetysaikaa ajatellen...

Vierailija
7/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minua peloteltiin keskenmenolla. Himoliikkujasta tuli kerralla korkeintaan hyötyliikkuja. En katsonut syömisiäni. Toisaalta viimeisellä kolmanneksella tein pitkiä kävelylenkkejä, mutta painonnousu vain kiihtyi, koska turposin niin voimakkaasti (kuuma kesä ym.).

Nyt painan onneksi vähemmän kuin raskaaksi tullessani, eli BMI on jälleen normaali.

Vierailija
8/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummankin raskauden aikana lihonut n. 20 kg. Ensimmäisen raskauden aikana kävin 4 krt/vko salilla, mutta söin kuitenkin herkkuja ihan kohtuudella. Aika paljon oli nestettä loppuraskaudesta. Kilot lähtivät alle 3 kuukaudessa. Toisen raskauden aikana tuli kyllä mätettyä aika rankalla kädellä herkkuja eikä liikuttua juurikaan. Ne kilot olikin sitten vähän tiukemmassa. Lähtöpaino raskauksiin 46-48 kg.

Vierailija
9/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen laidutin nuo pois + 10kg ylimääräistä pois eli yhteesä -25kg.

Toinen raskaus sitten kosti tämän laihdutuksen ja lihoin 20kg (ja ennen raskautta oli painoa hiipinyt lisää n. 4kg). Paino siis vain nousi ja todella nopeaa (ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä oli tullut jo 7kg) vaikka oksensin koko ajan. Myönnän kyllä, etten hirveästi sitten loppuraskaudessa katsonut mitä söin (joulu, yms.). Sairaalaan jäi 10kg, loput jäivät vyötärölleni. :/

Vierailija
10/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikissa kolmessa raskaudessani syönyt samalla tavalla ja silti keskimmäinen keräsi 21 kg kun muut 5-8 kg. Ja tuo koko raskaus oli niin hormonisävytteinen että....

Vierailija
11/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan se johtuu raskaudesta koska en normaalisti lihoa niin paljoa.

Mulla kertyy nestettä paljon ja kyllä mulle jonkin verran maistuuu herkutkin. Raskausaikana hormonien tkia sitä lihoaa helpommin. Itse ainakin.

Puolen vuoden sisällä olen taas entisissä mitoissa.

Tässä viidennessä raskaudessa yritän olla tarkkaa siitä että saan menemään sen 2 litraa päivässä vettä. Se ainakin vähentää turvotusta.

Muissa en todellakaan aina juonut puoliakaan. Kesällä se ei ole ongelma.

Vierailija
12/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kait tuommoinen painonnousu voi pelkästään raskaudesta johtua?

Molemmissa raskauksissani painoa tuli 20 kiloa. Ennen raskautta painoindeksi oli 19, ja vuoden päästä olin taas samassa lukemassa ilman dieettejä tai muita.

Heti synnytyksen jälkeen paino putosi kymmenisen kiloa.

Raskauden aikana olin nälkäisempi kuin ikinä normaalisti. Söin paljon enemmän. Makumieltymykseni myös muuttuivat niin, että söin erilaisia ruokia kuin normaalisti. En kuitenkaan erityisesti mässäillyt tms.

veikkaan, että kyseessä oli luonnon tapa kerryttää vararavintoa imetyksen ajalle, sillä lähtötilanteessa sitä ei juurikaan minulla ole.

Vierailija
13/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti olen hoikka, mutta raskausaikoina paino nousi aina yli 20 kg. Maitoa tulvikin sitten yli äyräiden ja paino putosi pikkuhiljaa itsekseen imetysaikana.

Vierailija
14/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoin molemmissa raskauksissa noin 20 kg, synnärille jäi vain viisi kiloa, eli lähes puhdasta läskiä tuli 15 kiloa.

Noh, lähes lähtöpainossa olen taas kahden lapsen jälkeen.

t. nyt 47 kiloinen

Vierailija
15/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi 23 kiloa. Lapsen syntymän jälkeen putosi viikossa 15 kiloa. Olin oikeasti tosi turvoksissa. Mutta kuten tuosta voi laskea, niin 8 kiloa oli silkkaa läskiä mukana. Ja ne läskit tuli siitä, että söin liikaa. Oli vaan tolkuton nälkä ja rv.20 lähtien olin kotona päivät eli jääkaappi houkutti liikaa.

Vierailija
16/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus oli jotain järkyttävää ja synnärille jäikin heti uskomattomat 20 kg. Loput on varmaankin mässäilystä ja liikunnan puutteesta. Kuulun myös niihin ihmisiin, joilla imetys pitää kiinni jokaisesta kilosta. Eli imetys ei laihduttanut yhtään, mutta kun 1 v 3kk jälkeen lopetin, lähtivät loput kilot pikavauhtia.

Vierailija
17/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!

Vierailija
18/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin joka raskaudessa lepäämään viimeiset 10 viikkoa supistusten vuoksi.

Vierailija
19/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20kg, mutta se lähti myös pois itsestään kuukauden-kahden sisällä. Eikä ollut mitään läskiä, ennemmin kerääntynyttä nestettä. Maha hävisi heti (tai joitakin päiviä oli tietenkin löysä iho). Ensimmäisellä kerralla ainakin oli ihan selkeästi kerääntynyt nestettä jalkoihin ja muuallekin. Turvotus/neste hävisi muutamassa päivässä synnytyksen jälkeen ja normaali mitoissa ensimmäisen synnytyksen jälkeen olin jo kuukaudessa.

Vierailija
20/43 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli useita tekijöitä, joiden takia painoa tuli 24kg. Lopetin tietysti tupakanpolton, jonka ansiosta teki mieli syödä koko ajan. Liikuntaa en pystynyt harrastamaan juurikaan kipeiden supistusten ja selkävaivojen takia. Lisäksi loppuraskaudessa tuli raskausmyrkytys, joka toi turvotusta lähes 10kg. Pahimmillaan turvotusta tuli yli kilo parissa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi