Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Phil & Teds -rattaista

23.02.2008 |

Onko malleissa mitä eroja? Kiinnostaisi miten classic-malli eroaa sport-mallista? Saako tuossa halvemmassa classic-mallissa säädettyä työntökorkeutta?

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sinuvi, vastauksesi selvensi paljon!

Meillä siis kuomun vetskari on turha kun on vain se tuplasadesuoja, mutta hyvä tietää ainakin että mitä siihen saa kiinni jos joskus tulisi tarpeeseen:)

Se tuplasadesuoja tulee vanuihin niin että kuomu on siinä kokonaan avattuna alla, näin siis ainakin kuvien mukaan. Eikä sen siis pitäisi haitata taaperoa vaikka istuu ylhäällä vauvan päällä. Tosin itse en ole päässyt testaamaan, kun vauvan on määrä syntyä meille vasta ensi kuussa ja nyt vaunut ovat vielä vain taaperomme käytössä.

Olisikin kiva kuulla kokemuksia, että miten se sadesuoja toimii kun on kaksi lasta kyydissä!

Vierailija
42/184 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitako etta kun on kaksi lasta kyydissa = vauva ja taapero, vai kaksi taaperoa?

Kaksi taaperoa, niin sadesuoja on ihan kuin normaali sadesuoja. Vauva + taapero en ole minakaan viela kokeillut, LA ensi viikolla.

Se tuplasadesuoja toimii yhdellakin lapsella, se on vahan iso, mutta toimii. En raaskinut ostaa kahta sadesuojaa. Ja, meilla sataa periaatteessa jokaikinen paiva, joten ei se loppujen lopuksi niin kompelo ole. Se ehka tuntuu silta, koska ei ole sellaista materiaalia kuten Brio/Emma sadesuojat Suomessa, vaan lapinakyvaa muovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edellistä viestiäni. Enpä taida suositella tätä saittia kenellekään. Vaunutilausta tehdessä systeemi kaatui, enkä saanut tilauksesta mitään tietoja talteen. Kyselin tilauksen perään, enkä ole vieläkään täysin selvillä siitä, onko tilaus heidän järjestelmässään vai ei. Maksu kuitenkin lähti tililtä, mutta saitin myyntiväki väittää ettei mitään maksua ole tapahtunut! Verkkopankki kyllä todistaa toisin ja tämän dokumentin turvin pyrin saamaan rahani takaisin. Eli ongelmia ongelmien perään :(

Kovasti toivon, että saan rahani takaisin ja teen, niinkuin alun perin meinasinkin: tilaan vaunut http://www.pingpong-online.com/ -saitilta. Siellä ne saa kuitenkin paljon halvemmalla kuin esim. Helsingin Vaunu-Aitasta.

Vierailija
44/184 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunun pehmeässä työntöaisassa oli viilto ja laitoin siitä s-postia. Lupasivat toimittaa uuden mahdollisimman pikaisesti; vastaus s-postiin tuli n. tunnissa.

---niin jouduitko maksamaan mitään itse? Menikö kaikki takuuseen, postituskulut myös?

Huomasin että minun Viben singlesadesuoja on hitusen repeytynyt vetoketjun vierestä (n.5cm) ? Täytyy ottaa yhteyttä s-postilla asiasta practicalpushchairiin.

Joku kyseli (marduk?) viben jarrusta - joskus olen vahingossa mahallani sen pukannut päälle. Mutta no problem, onhan se vähän yllättävää, mutta siihen oppii, ettei siitä tule niin vahingossa laitettua, eikä lapset ole mitenkään kommentoineet asiaa. Sekava selostus, mutta oliko apua?

Tykkään kärryistä ihan mahottomasti.

Ja minusta on kiva että kun vauva makaa alla, taapero istuu päällä, siihen voi laittaa singlen sadesuojan/hyttyssuojan ihan hyvin. . Ja minun taaperoni tykkäs siitä hyttyssuojasta hyvin, (vaikka se oli niin tumma) koska aurinko ei häikässy sen alla niin kovasti.

Vierailija
45/184 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Pramworldiin vain s-postia, johon liitin kuvan tuosta rikkinäisestä työntöaisasta. Vastaus tuli tunnissa parissa ja sanoivat tilanneensa uuden maahantuojalta (niitä ei ollut varastossa) ja lähettävänsä sen sitten 3-4 vko:n kuluessa. Paketti tuli kotiovelle sovitussa ajassa ja uusi työntöaisa oli ehjä. En joutunut maksamaan mitään eikä rikkinäistä työntöaisaa tarvitse palauttaa. Lopputulos siis, että meillä on nyt kaksi työntöaisaa, koska oikeestihan tuo työntöaisan pikkuinen repeämä ei haittaa käyttöä mitenkään =)

Erittäin hyvää palvelua siis; harmi vain, kun eivät enää toimita Suomeen =(

Vierailija
46/184 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille syntyy kesällä toinen lapsi, ja autottomana, paljon julkisia liikennevälineitä käyttävänä ihmisenä haluaisin näppärät ja pienet sisarusrattaat. Olen katsellut sillä silmällä Phil&Teds-rattaita, joissa lapset peräkkäin (tai oikeastaan allekkain), ja vauvankin saa nukkuma-asentoon " onkaloon" istuinosan takana.

Olisin kiinnostunut kuulemaan rattaiden hyvistä ja huonoista puolista. Olisiko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi? Voitteko suositella vai ovatko olleet pettymys?

Kyselee Evisa

Vierailija
47/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisarusrattaat olleet käytössä puolisen vuotta. Kriteerit oli meillä hyvin samanlaiset kuin sinulla, eli halusimme rattaat joilla mahtuu kulkemaan ovista, kassoilta yms. Ja koska saa muutettua yhden lapsen kulkupeliksi myös, eivät jää sitten käyttämättä kun esikoinen ei enää rattaita tarvitse. Ne ovat myös kevyet ja helppo kasata, menevät pieneen tilaan säilytettäessä.

Huonoja puolia kun ihan miettimällä mietin, niin ehkä se, että työntöaisaa ei saa pituussuunnassa säädettyä, joten pitkän (195) miehen työntöasento ei ole paras mahdollinen. Lisäksi tavarakoria on hankala käyttää jos kyydissä vauva, eli selkänoja ala-asennossa.

Mutta tyytyväisiä ollaan oltu hankintaan, meidän tarpeisiin ovat olleet loistavat!

Vierailija
48/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on arveluttanut lähinnä se, että miten vaunuissa voi kuljettaa vauvaa, joka ei halua enää koko aikaa maata mutta jota ei voi vielä laittaa ihan istuvaankaan asentoon. Osaatko sanoa, miten vaunut toimivat istumisen suhteen " väli-iässä" olevan vauvan kanssa?

Ja toinen juttu on se, että kun vaunu on kahden istuvan lapsen käytössä, kumpikaan istuinta ei saa kallistettua nukkumisasentoon. Olenko ymmärtänyt oikein ja onko teillä kokemusta näistä mieltäni askarruttavista jutuista?

Vierailija
49/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös nuo kärryt ja tyytyväisiä ollaan oltu! Nyt kun lapset 2,5 ja melkein 1 ovat ihan huiput! Kieltämättä silloin kun kuopus oli siinä " väli-iässä" oli viihtyminen vähän heikkoa... Mutta ei se aika kovin kauan kestänyt ja silloin lisäksi liinailtiin kun oli kesä :) Meillä esikoisen jäljiltä on lisäksi hyvät yhdistelmävaunut ja niissä kuopus nukkuu aina unet ulkona ja niitä käytetään mm. matkalla lähipuistoon ym. sellaisiin paikkoihin mihin esikoinen kävelee. Mutta kyllä näissäkin P&T:eissä voi pikku-unet ihan hyvin ottaa vaikka selkänoja ei menekään makuuasentoon. Meillä esikoinen nukkuu päikkärit sisällä ja kuopus siis niissä toisissa vaunuissa, mutta jos reissussa alkaa nukuttaa niin kyllä noissa tuplissakin nukkuu, ainakin meidän muksut. Ja menevät kyllä niin pieneen tilaan, että me myimme matkarattaat pois. Se kantokassi ei ihan valtava ole, mutta kyllä sekin muutaman kuukauden tosi hyvin vauvalla toimi! Ja jotkut tuntuvat epäilevän, miten takimmainen viihtyy siellä takana, niin meillä ainakin oikein hyvin. Suosittelen!

Vierailija
50/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni se " väliaika" aika nopeasti ohi, kun vauvan sitten saikin jo laittaa istumaan. Joku värikäs lelu hänellä oli katseltavanaan siellä ja oli ihan tyytyväinen, toki tämä riippuu ihan vauvasta!

Meidän rattaat ovat " sport" mallia, joten lisäistuimen selkää saa vetoketjujen avulla hieman laskettua, mutta makuuasentoon niitä ei tosiaan saa, jos molemmat istuu. Meillä kyllä molemmat nukkuvat sujuvasti siinäkin asennossa...

Vierailija
51/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kuulen toki mielelläni, joten laittakaahan vain tulemaan.

Olen nyt kyllä todellakin kallistumassa Phil&Teds-rattaisiin. Vielä yksi kysymys hinnasta: Onko kukaan tilannut ko. rattaita ulkomailta (esim. Saksasta)? Olen kuullut, että ne saattaisi saada huomattavasti halvemmalla esim. juuri Saksasta tilattuina. Pihinä ihmisenä olen tietenkin kiinnostunut jokaisesta sentistä, jonka voi säästää... ;-)

Vierailija
52/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka,

meidä p&t tulivat saksasta pingpong onlinen kautta toissaviikolla. vasta testattu yhden käytössä, kun ei tää vauva viitsi syntyä... (tänään 40+5). Hintaa taisi olla sporteille + pehmeälle kantokassille n 640 eur (?). Tilasin nimittäin samalla myäs sisarlaudan ilmakumipyörillä teutonioihin, ja koko paketti oli 711 eur. Toimitusajan piti olla n viikko, mutta venähti hieman kun ei p&t toimittanut pingpongille kantokassia. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen tilaukseen ja toimitukseen (ilmainen kotiovelle saakka!).

Itse olen " lyhyt" , eli 163 cm, työntöasento vaikuttaa ihan hyvältä (paitsi mun valtava maha joka muutenkin on tiellä koko ajanI. Mies on 186 pitkä, ja kävelee normaalisti reippailla ja pitkillä askelilla, ja silloin tahtoo jalat osua siihen ala-akseliin(?), mutta luulisin että pitkälti myös " tottumuskysymys" . Toisaalta minähän niitä lapsia pääsääntöisesti tulen kuljettamaan, joten kunhan on mulle hyvät ;-) Ruokakaupassa me kädään autolla, joten tavarakorin koko ja käytettävyys ei ole meille kovin oleellinen tekijä. Meidän vanhempi ei myöskään enään rattaissa nuku (ellei vartavasten nukuteta omalle pihalle), joten sekään ei muodostune meillä ongelmaksi. Olen itse äärettömän tyytyväinen että löytyi rattaat jotka on näpsäkät ja normaalien yksöisrattaiden levyiset!

Vierailija
53/184 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynkin tuossa osoitteessa vilkaisemassa hetimiten.

terv. Evisa

Vierailija
54/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rattaat ovat minuakin kiinnostaneet - meille syntyy myös kesällä

vauva, ja toinen on silloin 2 1/2 v. Nyt askarruttaa sellainen,

- kuinka huonoilla säillä lapset tarkenee niissä,

- oliko niihin mahdollista saada ns. tuulisuojaa, ja suojaako se molempia lapsia.

- Onko kokemuksia myös kylmistä pakkassäistä?

- Onko hyvä mennä huonoissakin maastoissa?

- Ovatko vakaat kun on molemmat lapset kyydissä?

Olen kerran hiplannut näitä menopelejä, enkä muista mitä ' herkkuja' niihin oli saatavilla.. Mies kyllä ihastui kertaheitolla. Onhan ne tosi sporttiset..

Toivottavasti jaksatte vastata vielä näihin kysymyksiin!

Vierailija
55/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös hankkimassa kyseiset rattaat kesällä ja mieltäni askarruttaa myös se, että eikö niissä tosiaan saa kumpaakaan selkänojaa ollenkaan alas jos ovat kahden istuvan lapsen käytössä? Alemman istuimen järkeni mukaan ainakin pitäisi saada? Eikö myöskään sitä selkänojaa saa puoli-istuvaan asentoon? Yhdistelmiä käyttäessä puoli-istuva asento on ollut meillä ihan ehdoton.

Olen ajatellut hankkia rattaiden lisäksi sadesuojan ja kantokopan vauvalle Phil & Tedseihin ja tarkoitus olisi tilata ulkomailta. Ensin ajattelin tilata Saksasta mutta sitten löysin englantilaisen sivun jossa ne saa sisarusistuimen ja sadesuojan kera n. 450 euroon. (hinta oli punnissa mutta suurinpiirtein sen verran tulisivat maksamaan.) En tiedä paljonko postituskulut ovat mutta tulevat silti selvästi halvemmaksi!

Vierailija
56/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä UK:n sivustolta olet tuohon hintaan nähnyt. Olen itsekin kyseisiä rattaita harkinnut ja etsiskellyt halvinta nettikauppaa. Onko kellään tiedossa pituusmittaa rattaista aukinaisena? Mietin vain mahtuvatko hissiin. Täytyy käydä kyllä paikallisessa vaunumyymälässä mittailemassa ja tutustumassa, ennen kuin tilaa netistä=)

Vierailija
57/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.practicalpushchairs.co.uk

Se halvin hinta on ilman sitä lisäistuinta ja lisäistuimen kanssa hinta on n. 495,- ja postikulut olivat tosi kovat, muistaakseni 55 puntaa eli n. 74 euroa.

nyt jos tilaisin niin ostain kyllä saksasta (www.pingpong-online.com) kun siellä rattaat lisäistuimella maksavat 576,- ja siitä tulee vielä 5% lisäale eli hinnaksi jää 547,-

Vierailija
58/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Nanna82-:

Minä olen myös hankkimassa kyseiset rattaat kesällä ja mieltäni askarruttaa myös se, että eikö niissä tosiaan saa kumpaakaan selkänojaa ollenkaan alas jos ovat kahden istuvan lapsen käytössä? Alemman istuimen järkeni mukaan ainakin pitäisi saada? Eikö myöskään sitä selkänojaa saa puoli-istuvaan asentoon? Yhdistelmiä käyttäessä puoli-istuva asento on ollut meillä ihan ehdoton.

Juu, toki sen toisen istuimen saa makuuasentoon, eli silloin kun toinen matkustajista on vauva. Muutenhan koppaakaan ei voisi käyttää, mutta kahden taaperon kanssa istuimet ovat " pystyssä" . Ja se uusi malli on se sport-malli (meillä se vanhempi) ja siinä sen lisäistuimen saa vetoketjulla hieman laskettua, olisiko sitten se puoli-istuva -asento.

Mutta kuten edellä jo sanoin, se pystyasento ei ole niin pysty, että pää jotenkin retkottaisi nukahtaessa. Eli hyvin pystyy tirsat ottamaan.

Vierailija
59/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta tajolu! Kyllä vaikuttaa sen verran hyviltä että aion ne hankkia.

Englannista saa tilaamalla tosi halvalla ne sportit, muistaakseni se sivu oli sellainen kuin twoleftfeet.co.uk. Voin tarkistaa myöhemmin. Forexin laskurin mukaan hinta olisi sisaristuimella ja sadesuojalla aika tarkkaan 440¿, ja vaikka postimaksut olisivat kalliit niin taitaa tulla silti kaikkein halvimmaksi tilata ne sieltä. Tai kertokaa jos on vieläkin joku halvempi paikka. =)

Vierailija
60/184 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitan vielä tuohon nuo kysymykset, mitkä minua jäi askarruttamaan, Tavallisissa yhdistelmissähän kuitenkin on enemmän suojaa (näin kuvittelisin - kokemusta ei ole)

- kuinka huonoilla säillä lapset tarkenee niissä, Vai oletteko liikkeellä tuiskussa ja tuulessa näillä menopeleillä?

- Onko kokemuksia myös kylmistä pakkassäistä?

- Onko hyvä mennä huonoissakin maastoissa?

- Ovatko vakaat kun on molemmat lapset kyydissä?

Kiitos etukäteen!