Kokemuksia Phil & Teds -rattaista
Onko malleissa mitä eroja? Kiinnostaisi miten classic-malli eroaa sport-mallista? Saako tuossa halvemmassa classic-mallissa säädettyä työntökorkeutta?
Kommentit (184)
Moi
Kuinka pieneen tilaan menevät vibet kasattuna ilman, että täytyy ottaa rattaita pois lähinnä korkeus kiinnostaisi ja lisäistuimen kera.
Tosi matalaksi menee sillon kun ottaa sisaristuimen pois ja sisaristuimen kanssa oliskohan korkeutta joku 80cm. Palailen illemmalla:).
Kuinka tarpeelliseksi olette kokeneet kantokopan Phil&Tedseihin?
Esikoisen vauva-aikoihin en olisi tullut toimeen ilman sitä.
Meillä on nyt Vibet tilauksessa Pramworldista, mutta en kuitenkaan ottanut kantokoppaa sen takia kun sen pituus on vain 60cm nettisivujen mukaan, eikä siis varmasti mene kuin pari kuukautta vauvalle?Löysin kuitenkin toisesta nettikaupasta Phil&Tedsien XL-cocoonin, joka on 10cm pitempi kuin se perus koppa. Onko kellään kokemusta tästä kopasta? Olisi kiva kuulla myös, että kuinka sitä pärjää ilman koppaa ja onko ollut vaikea tulla toimeen ilman?
Ja vielä mietityttää että onkohan vauvalla hyvä olla siellä alhaalla makuuasennossa ilman minkäännäköistä koppaa, kun minua se vähän epäilyttää...Kiitos kovasti vastauksista jo etukäteen!
Moikka,
meillä oli kantokoppa käytössä ehkä 2-3 kuukautta, oli kyllä sinänsä han hintansa arvoinen, kun siinä on kuitenkin ne kantohihnat, että saa helposti kannettua rattaiden luo, ja "nostettua" paikoilleen vaikka sisaristuin olisi ollut siinä päällä.
Varmasti pärjää ilmankin, tai sen cocoonin kanssa, mutta mun mielestä parempi näin. Ja varmaan myös muuten vaikuttaa se mihin aikaan vuodesta vauva syntyy - meille piti tulla helmikuinen, mutta tulikin maaliskuinen, ja talvi ´08 nyt sit oli mitä oli ;-)
Meilla sportit, sisaristuinta saa vahan kallistettua taaksepain, mutta todella vahan, eika missan nimessa makuuasentoon. Nain taitaapi olla kaikissa malleissa.
sport täälälkin, ja sisaristuin kallistuu hieman kun siinä avataan vetskarit.
Meillä poika siirtyi kyllä niihin istumaan heti 4,5 kuisena - tuetaan viltillä, ja suhteellisen kireellä ne valjaat, jolloin nököttää siellä ihan tukevasti, ja myös tyytyväisenä :-)
pari kertaa olen jopa uhmannut ohjeita, eli isosisko on istunut lyhyen hetken sisaristumessa vaikka se on alla (tyttö painaa 13 kg), ja veikka sitten lepoasennossa siinä varsinaisessa istuimessa (painaa n 7,5 kg). En huomannut että olis ollut hirveen kiikkerät, mutta pidin kyll äihan molemmilla käsillä kiinni, ja hidasta kauppakeskuskävelyvauhta edettiin....
Lisätään nyt vielä, että ainut miinus rattaille on ehkä työntäjän lyhyt askellus varsinkin kun sisaristuin alla. Myös tavarakori hankala käyttää silloin kun varsinaisen istuimen selkänoja ihan alhaalla. Kuitenkin hyvät puolet (keveys, kapeus, näppäryys jne) painaa vaakakupissa huimasti enemmän. En voisi kuvitella ottavani normaaleja tuplia kuin kaksosille (toisaalta jos luoja vaikka viel kaksoset soisi, niin kaipa toinen menis ekat kuukaudet vaikka kantoliinassa...)
Aika korkella on sitten sisaristuimenkera, muistaakseni mulla olis tilaa 50cm kontis toki enemmänkin mut nostoaukko on hivenen pienempi. No entä sitten ku sisaristuimen ottaapi pois pääseekö sitten alle 50cm. Vai täytyykö jopa eturatat ottaa pois. Kiitokset vaivannäöstä kokeilen ens yönnä tilata niitä rattaita englannista voipi olla etteivät enää lähetä.
Kyllä sen kantokopan kovasti haluaisin, ja luulen että se olisi meidän perheessä tarpeellinen mutta kova hinta kuitenkin vielä epäilyttää suhteutettuna sen käyttöaikaan. (xl-cocoon maksaa 100 euroa pingpong-onlinesta.)
Lämpöpussi ja makuupussi meiltä löytyy, mutta haluaisin kopan myös siksi että vauvan saa nostettua helpommin esim. nukkuessa ilman että herää.
Onkohan millään muulla valmistajalla kuin P&T:llä halvempaa kantokoppaa, joka sopisi Vibe- vaunuihin ja jonka saisi ostettua erikseen?
Olisi kovin arvokas tieto!! :)
Mites on viben omistajat toimiiko jarru vielä, meneekö päälle ja lähtee helposti pois ja ei myös mene itestään päälle.
AInakin joilla on ollut ongelmia jarrun kanssa.
http://uk.youtube.com/watch?v=aQWvAO6A2Q8
Vibet saapuivat tänään Pramworldista. Tietääkö kukaan mikä tarkoitus on aurinkosuojassa olevalla vetoketjulla tai siis sen "puolikkaalla"? Mihin sen on tarkoitus tulla kiinni?
Kiitos etukäteen!
Laitoin just spostia sinne ja oli tullut jo vastaus ja sama kuin mitä jo ainakin osalla muistakin firmoista, eli eivät toimita, koska Phil&Teds kieltävät sen. Laittovat, että ainut miten voin heidän kautta ostaa on, että mulla ois joku siellä joka ne mulle postittas.. taitaa tulla kohta sama vastaus Baby Days Directiltäkin. Voi, että harmittaa, en taida raaskia niitä Suomesta ostaa.
tai siis pehmeän kantokopan vai miksi sitä sanotaan. Siinä on tukiraudat - ne poistamalla siitä saa sitten lämpöpussin. Nyt olen kokenut sen tosi hyväksi, helppo nostaa vauva kopassa rattaisiin nukkumaan. Ja hinta tuolla oli 50€. Ja väri musta:)
Moi - sullahan on kuomu rattaissa, ja jos se on oikein päin, siinä kuomussa on vetoketju sinne menosuuntaan päin - jolloin saat kiinnitettyä sekä aurinkosuojan että sadesuojan näppärästi.
Kerro jos sait toimimaan.. synnytyshormonia on veressä vielä sen verran, että selitykset voi olla jotenkin perin outoja...
nanna -
sullahan on kuomu rattaissa, ja kun kuomun reunassa on vetskari menosuuntaan päin - se on silloin oikein päiin, ja silloin saat siihen liitettyä aurinkosuojan vetskarin samoin kuin sadesuojan vetskarin näppärästi.
Jos teksti on sekavaa, syy voi olla synnytyshormoneista jotka takuulla vielä vaikuttaa... eli laitappa viestia, jos onnistuit vetskarin kanssa..
-sinuvi-
tämä toisto meni nyt kyllä vauvan sivujen piikkiin kun viestini ei heti näkynyt siellä- niin teimpä uuden..
totta totta....
Käyn heti huomenna katsomassa sitä Emman kantokoppaa, hinta ei tosiaan ole paha ja mustan jos löydän niin hienoa!:)
Meidän tuplasadesuojassa ei ole vetoketjua, pelkästään tarranauhaa senkin edestä reunoilla eikä sitä tosiaan saa mitenkään vetoketjulla kiinni. Sadesuoja on kyllä ihan P&T:n oma, ja Vibejen mukana tuli! Kummallista... Aurinkosuojaa meillä ei olekaan. Millainen sadesuoja teillä on, Sinuvi?
Siis vaunuissa on kuomu mutta ei aurinkosuojaa toisin kuin edellisellä sivulla kirjoitin.
Siis siinä kuomussa sinulla on se puolikas vetoketju..
Hyttys/aurinkosuojassa on siihen se vastapuolikas vetskarista.
Ja siihen kiinnitetään se hyttys/aurinko/uv-suoja, ja se on tosi hyvä, ainakin kun mulla on ihan pienen pieni vauvanalku siellä kärryissä, ei tule itikät eikä aurinko niin porota sinne. Väri on siinä musta, ja muistaakseni siinä oli joku 80% uv -suoja. Luulen ettei taapero kauheesti ihastu, jos siinä istuu ja minä laitan sen uv-/hyttyssuojan - en kyllä ole kokeillut..mutta en hankkinutkaan sitä tuplana.
Mulla on yksössadesuoja, jossa on siis myös se vetskarin puolikas, eli koen että taas on näppärä raotella sitä sadesuojaa ja nostaa vauva kopassaan pois ja takaisin, kun ei koko suojaa tarvii ottaa pois, riittää siis kun osan vetskarista avaa.
Mutta ostin myös sen tuplasadesuojan, se mulla on ollut täysin avaamatta, mutta äsken kävin avaamassa..olipas iso, ja vähän kyllä kömpelön oloinen.
Mutta tosiaan, eipä siinä nyt ollut sitä vetskaria, vaan tosiaan tarraa. Siinähän tulee se iso kankainen musta tarralla kiinnitettävä siihen eturenkaan kohdalle, ja siitä puetaan se sadesuoja sitten kärryjen ylle. Työntöaisa sitten tulee sieltä välistä ja tarranauhalla suljetaan sivusta..
kuinkahan tuo toimii tuplien kanssa??
Mullakun on taapero ja vauva, sisaristuin vielä tilauksessa.. eli en ole päässyt sitä testaamaan. Oletko sinä testannut Nanna sitä?
Sitä ei taida voida käyttää jos taapero istuu edessa vauvan yllä?
Ja vielä ei ainakaan meidän vauvaa voi istuma-asentoon laittaa:) eli takana ei voi olla sisaristuin...
Kommentoikaa, jos vaan jollain on kokemusta tuosta tuplasadesuojasta??
Saksassa hinnat ovat hiukan kalliimmat kuin Englannissa, mutta laskeskelin, että sportit, sisaristuin, sivulaukut, sadesuoja ja cocoon olisivat yhteensä noin 740€ posteineen. Silti hinta olisi yli 100€ halvempi kuin Suomesta. Saksasta olen kuullut hyviä kokemuksiakin.
Joltain sivulta luin, että joku oli hankkinut USAsta vaunut, mutta ystävä oli toimittanut ne sieltä perille. En siis tiedä toimittavatko Suomeen ja mitkä on rahtikulut. Sama yllämainittu paketti maksaisi sieltä vain 472€ plus postarit. Onko jollain kokemusta.
Vielä Englantilaisista sivustoista. Löysin Sport yms. rattaita ainakin babyequipmentcomplete.com ja babydaysdirect.co.uk. Onkohan jollain kokemusta näistä firmoista lähiajoilta?
Olen käynyt läpi aika monta brittisaittia ja http://www.twoleftfeet.co.uk/ toimittaa vielä Suomeen. Tilasin Phil and Tedsit sieltä, mutta verkkopalvelun kanssa oli ongelmia.Maksu vaunuista kylläkin lähti tililtä., mutta itse tilauksesta ei ole mitään tietoa. Käyn aktiivista sähköpostikeskustelua heidän myyntinsä kanssa, mutta tällä hetkellä tilanne on yhtä suurta kysymysmerkkiä. Toivotaan, että asia selviää.
Ainakin nämä saiti ovat vahvistaneet, etteivät myy enää Suomeen:
- http://www.pramworld.co.uk/
- http://www.babydaysdirect.co.uk/
Meilla sportit, sisaristuinta saa vahan kallistettua taaksepain, mutta todella vahan, eika missan nimessa makuuasentoon. Nain taitaapi olla kaikissa malleissa.