Kokemuksia Phil & Teds -rattaista
Onko malleissa mitä eroja? Kiinnostaisi miten classic-malli eroaa sport-mallista? Saako tuossa halvemmassa classic-mallissa säädettyä työntökorkeutta?
Kommentit (184)
Olen myöskin päätymässä P&T sport rattaiden hankintaan ja pähkäilenkin nyt lähinnä värivalintojen kanssa. Tummat värithän ovat huomattavasti sallivampia lian suhteen, mutta ovatko ne kesällä liian kuumat? Kokemuksia, kommentteja?
Olisi kiva kuulla minkä värisiä rattaita olette tilailleet.
Itsekin pähkäilin tuon värin kanssa ja päädyin klassiseen punaiseen, koska en halunnut tummia (sininen vielä jotenkin tylsä sävy) ja kun rattaissa on tarkoitus työntää poikaa ja tyttöä. Omenanvirheä näytti kaupassa livenä aika räikeltä, periaatteessa ihan ok, mutta ajattelin, että siihen voi kyllästyä nopeammin. Jos lapset olisivat samanmerkkiset, niin olisin saattanut harkita niitä kuviollisia camo-värejä, sininen tai pinkki.
Ilmeiseseti itse hinnat on aika samoissa Twoleftfeetissä ja tuolla pramworldissä, molemmat sisältävät ALV:n. Itse hinta Pramworldissä pari puntaa kalliimpi, mutta jos rahtikulut on tosiaan sen £20, niin taitaa olla halvin tähän mennessä löydetty. Ilmeisesti se oli jo vahvistettu hinta (sivuilla sanotaan: Orders to Western Europe can be placed on-line - we will then contact you back to confirm shipping costs)? Hintaero voi johtua eri kuriirista (DHL).
Itse ostin mustat. Muistan lukeneeni kerran talta Vauva-lehden palstalta naista varijutuista. Yksi aiti kertoi, etta olivat testanneet samoja vaunuja, toiset mustat, toiset ei, onko mustissa kuumempi sisalla, ja tulos oli, etta ei ole....
Onko jollain kokemusta Maxi-Cosin Cabriofixin käytöstä yhdessä P&T kanssa? Onko kätevä ja nopea käyttöinen? Asennetaanko adapteri siihen joka käytöllä vai pysyvästi (niin kauan kun kakalo on yleensä käytössä?). Ja jos adapterin on tarkoitus olla pidempään, onko se tiellä rattaiden käytössä muuten?
Onko teillä monet rattaat P&T lisäksi? Meillä vähän säilytystilaa ja hankkiutuisin mielellään eroon Brion yhdistelmistä ja matkarattaista.
Onko P&T helppo koota ja heittää autonperään? Jos sitä käyttäis matkarattaiden sijasta.
muistan oikein, pitaa adapteri laittaa joka kerta erikseen. Myyja on nayttanyt sen mulle kerran ja se oli kovin iso adapteri, verrattuna esim. Bugaboon adaptereihin. Kerran naytettyna se naytti vahan hankalakayttoiselta, mutta, ei valttamatta ole sita, enhan ole itse kayttanyt.
Ja, meilla on viela useammat rattaat. Sitten kun pikkukakkonenkin osaa istua kunnolla, ajattelin myyda kaikki muut pois ja parjata nailla. Rattaat on helppo kooota, meinasin itsekin sitten hankkiutua eroon matkarattaista.
Laitoin eilen tilauksen menemään pramworldiin. Nyt sitten odotellaan.
Onko kukaan muuten ottanut selvää hoituvatko takuuasiat tarvittaessa suomen päässä maahantuojan kanssa jos rattaat on tilattu tai ostettu ulkomailta? Vai pitääkö vain toivoa ettei mikään mene rikki ettei joutuisi lähettämään rattaita britteihin korjattavaksi.
Itse ajattelin myös hankkiutua eroon matkarattaista näiden myötä.
En tiennytkään että maxi cosin cabrio fixin saa liitettyä phil&tedseihin, loistavaa! Tuleeko adapteri vaunujen tai kaukalon mukana vai pitääkö se tilata jostain erikseen, ja jos pitää minkä hintainen se on? Saahan kaukalon siis kiinnitettyä vibeihin?
.Ainakin taalla pitaa ostaa erikseen. En tieda vibe-sopivuudesta, kun taalla ei myyda Vibea.
Me myytiin kaikki muut rattaat pois kun hankittiin nämä vibet. Meillä oli siis x-adventuren tuplat ja teutonian rattaat.
Just tuon säilytysongelman takia haluttiin tällaiset rattaat! Ei tarvi olla tuplia erikseen.Jos meille tulee vielä vauva niin hankitaan kyllä tuollainen maxicosin istuin ja se adapteri. En kyllä tiedä käykö se tähän vibe malliin, mutta....
Tässä vielä vastauksia vanhempiin kysymyksiin:
Meillä käytetty Emmaljungan Duolift kantopussia ilman kovikkeita vauvalla ja myöhemmin taaperolla lämpöpussina. Molemmilla matkustajilla ollut talvella lämpöpussit / turvaistuinpussit istuimissa. Kovikkeelliset kantopussit eivät välttämättä mahdukaan vauvaosaan, joten kannattaa poistaa kovikkeet, sitten luulisi minkä tahansa pussin mahtuvan. Emmaljungan pussi on ainakin aika pitkä. Sen saa jopa soljilla kiinni vaunuun ja sattumalta nepparitkin sopivat yhteen.
Kesällä meillä on käytetty tarvittaessa erillistä aurinkovarjoa aurinkosuojana. Mustat rattaat eivät ole olleet kuumat, eipä täällä Suomessa koskaan kovin kuumaa olekaan.
Emman pieni hoitolaukku (Happy) toimii kätevästi työntöaisaan ripustettuna. Usein pidän tavaroita myös kuomun päällä. Nämä rattaat ovat mahtuneet kaikkiin hisseihin ja liikkuminen niiden kanssa on kätevää.
Mistä näkisi kuvan tuosta Maxi Cosi Cabrion kiinnityssysteemistä? Mistä sellaisen voi ostaa tai tilata?
Ainakin tuolla on kuva adapterista, vaikka ei niin hyvä olekaan
http://www.pingpong-online.de/osc/product_info.php?cPath=1_2&products_i…
Mitä lisävarusteita olette tilanneet tai suunnitelleet tilaavanne. Siitä tulee nopeasti 100 eur lisää. Mulla on ollut mielessä seuraavia:
- sisaristuin
- sadesuoja tupliin sopiva
- sivulaukut, kun on kaksi istuvaa lasta tavarakori on mitätön, kuulemma. Ja esim. tuo sadesuoja vie kuulemma tosi paljon tilaa
-adapteri turvaistuimeen
- aurinkosuoja. Tässä mietin kovasti kannattaako tilata sitä kahdelle lapselle sopivaa. Meillä ei 2,5 v enää nuku päiväunia eikä ainakaan rattaissa. Tuo suoja on kuulemma aika tiheää, joten taapero ei välttämättä suostu istumaan sen alla. Toisaalta vauva tarvitsisi sen. Toimiikohan se yhdelle tarkoitettu niin että sen voi laittaa vauvalle? Edessä istuvalle voisi sitten ostaa vaikka SunBlockin "läpän" Se P&T läppä on kuulemma tosi pieni eikä toimi kovin hyvin auringon varjona.
http://www.freestone.fi/shop/?path=kultapieni/uinti/muut%20tuotteet&id=…
lämpöpussit talveksi olisi hyvä, koppa me saadaan lainaan kaverilta jonka vauva ei enää mahdu siihen.
Vielä mietityttää, että sitten kun kaukalo on kiinnitettynä vaunuihin, niin mahtuuko taapero sen lisäksi kyytiin? Luulisin itse että mahtuu kun on se sisaristuin mutta pakko silti varmistaa ettei tule turhaan ostettua...
yksi mistä voisit asiaa tarkistaa, on suomen maahantuoja. Muistaakseni ADIMAX - tai jotain sinne päin on maahantuoja. Koetapa googlettaa. Vauva- ja kaksplus -lehtien loppuosiossa on yleensä ollut mainoksia rattaista, ja niissä on maahantuoja mainittu puhelinnumeroineen.
Mulla on kokemusta eri rattaista, mutta about samanlaisesta aurinkosuojasta.
Jos tarkoitit, etta saako sen suojan jotenkin siihen alla olevaan sisaristuimeen, niin luulen etta ei.
Suoja kiinnitetaan kuomuun ja tarranauhojen avulla sitten runkoon muuten kiinni. "Alakerrassa" ei ole kuomua, mihin sen voisi kiinnittaa. Suoja, mita mina kaytin, on myos muotoonommeltu kuomun kohdalta.
Tama asia on askarruttanut muakin, koska asumme paivantasaajan tietamilla.... En ole viela keksinyt ratkaisua.
Toi suoja toimi kylla vauva-aikana, mutta en ole yli 1vuotiaalla enaa kayttanyt.
Lauttasaaren Vaunuaitalla ja P&T maahantuojafirmalla on "yhteys", Ademax tai vastaava oli sen nimi.
Hyvaa palvelua, tilasi meille tosi nopeasti Stokken minisleepi sangyn, kun mistaan ei tahtonyt loytya, saimme sen muutamassa paivassa. Hgin stokkakin sanoi, etta menee pari kuukautta.
P&T näyttää olevan myös uudenlainen aurinkosuoja
http://www.oxfordpramcentre.co.uk/product_Protect-a-Bub-for-Phil-&-Teds…
täältä voi käydä katsomassa esittelyä rattaista. Siellä on myös enemmän videoita kuin tämä yksi
Aikanaan, kun olimme rattaita hankkimassa, päähkäilin samojen asioiden kanssa, kuin moni tässä ketjussa... Muutama juttu, jotka itse olen kokenut hyväksi:
- Tuplasadesuoja oli aivan hirveä ja vei paljon tilaa. Itse ostin Emman ihan perus sadesuojan. Toimii, mikäli ei ihan hirveillä keleillä paljoa liiku. Suojan saa vedettyä suojaksi molemmille kaikissa asennoissa. Miinuksena, että alempana oleva on hieman "pimennossa", mikäli on hereillä, mutta etenkin vauva-taapero- yhdistelmä toimii hyvin. Sadesuojaa olen myös käyttänyt esim. tuulisilla ja kylmillä keleillä. Etenkin jos kuopus yksin nukkuu päikkäreitä ja on kurja keli, niin vedän sadesuojan suojaksi.
- Suojaksi aurinkoa ja hyttysiä vastaan ostin myös Emman hyttysverkon. Ei yllä "tuplien" yli, mutta jos esim. käytössä vain yhdellä, niin päikkäreillä suojaa hyvin. Meillä ainakin paljon käytetty "suoja" nykyisin, kun vanhempi alkaa kasvaa ulos rattaista ja nuorempi (1,5v.) nukkuu päikkäreitä rattaissa. Samalla myös vastaus monien rattaiden tarpeellisuuteen. Nuoremmen ollessa ihan vauva, meillä oli käytössä myös Emmaljungan yhdistelmät, mutta jäivät tarpeettomiksi jokin aika sitten ja P&T:llä pärjää ainakin vähän isompien kanssa hyvin "ainoina rattaina".
- Koska tunnetusti meidän lapset ovat olleet aina isoja, en uskaltanut tilata kesää vasten kantokoppaa, jolle olisi tarvetta vasta syksyllä. Tilasinkin P&T:n makuupussin ja se on osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi ja on edelleen käytössä. Tilaa on ja sopii niin nukkuvan suojaksi kuin isommalle jalkapeitoksi. Makuupussissa on nepparit niin, että sen saa hyvin jalkapeitoksi siten, että sen saa etukaareen kiinni. Miinuksena on todella liukas pinta niin, että se on aina oltava valjaissa kiinni, ettei luiskahda pois ;)
Sitten vielä muutama vastaus kysymyksiin, joita on ketjussa esitetty (ja mitä muistan niistä!). Kaikkiin hisseihin ollaan rattaidemme kanssa mahduttu. Kolmipyöräisinä rattaat saa niin hyvin vinottain, että tila riittää aina. Liukuportaissa pärjää, jos pakko. Alapäin meno on helppoa, mutta ylöspäin hankalampaa, muttei mahdotonta. Rattaat eivät ole kiikkerät käytössä, mutta ainakin meillä on ollut pari vaaratilannetta, kun vauva on ollut istumassa takana ja isompi tullut pois edestä ja "pitänyt hyvänä" vauvaa - rattaat voivat keikata taaksepäin, mutta olisiko tämä ennemminkin kolmipyöräisten "tyyppivika"?? Ja jos joku sattuu vahan mallin tilaamaan, niin ehdottomasti lokasuojat mukaan tilaukseen (sporteissa kuuluvatkin), muuten on pienet sormet rattaiden välissä!!
Yksi selkeästi huono juttu rattaissa on mielestäni ollut. Valjaiden soljet on sellaiset, että aika nuorena oppi meidän poika ne avaamaan itse ja tulemaan pois rattaista, kun ei huvittanut!! Mutta muuten ovat olleet todella hyvät ja näppärät rattaat - olemme olleet tosi tyytyväisiä. Itse tilasimme rattaat aikanaan jenkeistä ja sieltä saa rattaat ihan murto-osalla siitä, mitä euroopasta eli jos on suhteita sinne päin, niin ilman muuta sieltä kannattaa ne hankkia.
iso halaus tuosta vinkista alakerran aurinkosuojasta!!!
mulla on muunlainen protect-a-pub suoja, jota ole kayttanyt ihan muissa rattaissa, se on MEGAkateva ja menee pieneen tilaan. Jos tama loytamasi on yhtaan samaatyylia niin ei varmasti ole hukkaostos!!
Ja löysin siis kaks paikkaa, mistä saa ja toimituskulut vain 20 puntaa. Minusta tuo practical pushchairin 65 puntaa on silkkaa rahastusta.
Ja Visalla on turvallista tilata siksi, että jos ei rattaita kuulu ja liike ei vastaa spostiin ja palauta rahoja, ne voi luottokunnan kanssa kinuta takasin. Mutta normali pankkisiirrolla tilaamisessa on riskinsä. Siksi minä tilasin täältä: http://www.pramworld.co.uk/
Tilasin eilen ja tänään on rattaat lähteneet ja sain koodin jolla seurata toimitusta (DHL)
myös siis täällä 20 puntaa postikulut, mutta ei voi maksaa visalla: www.oxfordpramcentre.co.uk
Amazon.co.uk on myös hyvinkin turvallinen, jos sieltä haluamansa löytää.