Varusmiehet vaihdetaan vihdoinkin varushenkilöihin
Kommentit (21)
Parempi onkin näin kun nämä nyky "henkilöt" pinkoo siviiliin kun uhka vähän nousee, nolaa kunniakasta varusmies nimikettä.
Onhan se ihan hölmöläisten hommaa olla varusmiesnainen. Kuinka monta kymmentä vuotta tämän tollon idean korjaamiseen nyt on kestänyt? Melkein kolmekymmentä vuotta.
Voitaisko seuraavaksi tehdä varushenkilöpalveksesta pakollinen kaikille sukupuolitasa-arvon nimissä kerran se nimikin on vaihdettu?
Varusmies voi pysyä ennallaan. Olkoot naiset sitten varusnaisia. Kaikki henkilötermit ovat turhia.
Vierailija kirjoitti:
Suomen sateenkaariarmeija.
Homot siellä on aina olleet ja naisetkin jo 30 vuotta. Onko se sinulle ongelma?
no noi ziisös ... kyllä on herkkänahkasta .... ihme hommaa muutenki tämä luontoa ja biologiaa vastaan taisteleva porukka
Eikö henkilö sanaa saa upotettua suohon? Mies sana päihittää sen mennen tullen sukupuolittuneenakin.
Minä käytän edelleen sanoja: esimies, varusmies, lakimies jne. Toiset koittavat korjata puhettani. Minulle esimies on esimies. Pelkkä sana.
Itse olen henkisesti sukupuoleton mutta en tee siitä mitään numeroa eikä tämä näy mitenkään ulkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Varusmies voi pysyä ennallaan. Olkoot naiset sitten varusnaisia. Kaikki henkilötermit ovat turhia.
Tai luovutaan kokonaan varusmies sanasta. Meillä on ihan toimiva nimi 'sotilas'. Kaikkien ymmärtämä ja sukupuolineutraali.
varusmies -> sotilas
varusmiespalvelus -> sotilaspalvelus
Vierailija kirjoitti:
Suomen sateenkaariarmeija.
Voisi muuttaa joo ettei kukaan pahoita mieltään. Pukuun sateenkaaritunnus.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän edelleen sanoja: esimies, varusmies, lakimies jne. Toiset koittavat korjata puhettani. Minulle esimies on esimies. Pelkkä sana.
Itse olen henkisesti sukupuoleton mutta en tee siitä mitään numeroa eikä tämä näy mitenkään ulkoisesti.
Sama juttu, esihenkilö kuulostaa vain typerältä eikä istu suuhun.
Vakituistakin väkeä nimitetään kantahenkilökunnaksi, niin olihan tämä nyt arvattavissa. Mut on aika homoa!
Eihän tuo mitään uutta ole.