Surkein koskaan näkemäsi elokuva?
Mikä elokuva on ollut niin hirvittävän huono, että muistat sen ikuisesti silkan surkeutensa vuoksi?
Kommentit (279)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:11"]Pulp Fiction. En voi käsittää miks se on kaikista niin hyvä. Sairasta paskaa. Ja nyt niitä miinuksia tulemaan sitte ihan vitusti :D
[/quote]
Mahdoton ottaa millään elämän osa-alueella vakavasti tällaista ihmistä.
[/quote]
Pulp Fiction on järkyttävän huono ja brutaali elokuva. Sanon tämän elokuvantekijänä. Väkivaltaisille luonteille erinomainen teos.
[/quote]
Elokuvataiteen ystävänä minä taas sanon, että sinä et ole ilmeisesti kovin lahjakas elokuvantekijä. Tosin kukapa Suomessa olisi?
[/quote]
Kuinka voit sanoa noin? Vain siksikö että joku "uskaltaa" sanoa arvostelioiden ihamoimaa leffaa omasta mielestään huonoksi? Itsekkään en tuosta leffasta perustu
[/quote]
Voin sanoa niin, koska kuka tahansa "elokuvantekijä", jonka mielestä väkivaltaa ei saa näyttää elokuvissa, on erittäin kapeakatseinen tyyppi, jota ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa oikeaksi taiteiljaksi. Asioita on uskallettava katsoa ja käsitellä, vaikka ne tuntuisivat pahalta. Jos ei tähän pysty, ei ole mitään asiaa taidekentälle.
[/quote]
Usein just kun tulee taide-elokuvissa väkivaltaa tai seksiä, tietää että "käsittelytaidot" on loppuneet ja tuota houkutinta laitettu tilalle. Ei ihan oikeasti tule mieleen monia leffoja, joissa noiden näyttäminen on mitenkään perusteltua.
[/quote]
-Fight Club
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:26"]Orgie of the death.
[/quote]
Piti laittaa tämä tai joku muu sexploitaatiopläjäys. Vaikka koitin kuinka tahansa genre-elokuvana katsoa niin vaikeaa oli.
Sitten ihmettelen missä on Transformers. Katsoin pikakelauksella ja silti oli aivan liian pitkä. Ja minä sentään lapsensa kovasti rakastin niitä formersseja.
Land of the death ... En muista kyseistä pätkää juurikaan, mutta imdb:ssä olen antanut sille huonoimman arvosanan (2/10) ;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:11"]Pulp Fiction. En voi käsittää miks se on kaikista niin hyvä. Sairasta paskaa. Ja nyt niitä miinuksia tulemaan sitte ihan vitusti :D
[/quote]
Mahdoton ottaa millään elämän osa-alueella vakavasti tällaista ihmistä.
[/quote]
Pulp Fiction on järkyttävän huono ja brutaali elokuva. Sanon tämän elokuvantekijänä. Väkivaltaisille luonteille erinomainen teos.
[/quote]
Elokuvataiteen ystävänä minä taas sanon, että sinä et ole ilmeisesti kovin lahjakas elokuvantekijä. Tosin kukapa Suomessa olisi?
[/quote]
Kuinka voit sanoa noin? Vain siksikö että joku "uskaltaa" sanoa arvostelioiden ihamoimaa leffaa omasta mielestään huonoksi? Itsekkään en tuosta leffasta perustu
[/quote]
Voin sanoa niin, koska kuka tahansa "elokuvantekijä", jonka mielestä väkivaltaa ei saa näyttää elokuvissa, on erittäin kapeakatseinen tyyppi, jota ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa oikeaksi taiteiljaksi. Asioita on uskallettava katsoa ja käsitellä, vaikka ne tuntuisivat pahalta. Jos ei tähän pysty, ei ole mitään asiaa taidekentälle.
[/quote]
Usein just kun tulee taide-elokuvissa väkivaltaa tai seksiä, tietää että "käsittelytaidot" on loppuneet ja tuota houkutinta laitettu tilalle. Ei ihan oikeasti tule mieleen monia leffoja, joissa noiden näyttäminen on mitenkään perusteltua.
[/quote]
Vaikka orgasmi Valkoisessa on kyllä aika kerronnallinen. Tai väkivalta esim Neidonlähteessä.
Kellopeliappelsiini on ehdottomasti jäänyt ainakin parhaiten mieleen. Just negatiivisessa mielessä. KOLME kertaa mä olen sitä koittanut katsoa (kulttileffa nääs) ja parhaimmillaan kestin puoli tuntia. Ei vaan pysty. Kaurismäen Tulitikkutehtaan tyttö kirii hyväksi kakkoseksi samasta syystä. Tosin sitä mä en ees yrittänyt kun sen kerran ja kesken jäi. Tyyyylsääää....
Pulp fictionin kanssa meinas olla vähän sama homma mutta sen mä sain sit kuitenkin katottua loppuun asti ja kun sen on jostain helkutin syystä onnistunut kattomaan vielä sen jälkeen pari kertaa uudestaan (tullut niin sata kertaa telkusta), ni ei se sit enää niin paska ollut, mitä ensin aattelin :D
Transformers oli kyllä ihan kuraa!
Titanic 2. Ei kaipaa selityksiä.
Kaksipäisen kotkan varjossa. Jeesus kristus mitä luokatonta paskaa!
Kotimainen Teemalta viime talvena tullut elokuva Ursula.
Tää ei oo maailman huonoin, mutta eka mikä nousee mieleen näistä uusimmista..
Järkkypaska tekele on se uusi 300-leffa, siis jos muistatte Sparta-leffan, jossa heilui Gerald Butler? Niin sen jatko-osa, nimee en muista. Menin vielä maksaan siitä. Se oli niin umpiräkää että olis voinu olla parodia. Eva Green on yleensä ihan mukiinmenevä mutta kun se heilui siinä jonain muinaisena 'tosi rankkana' killer-dominana niin meinasin tukehtua myötähäpeän määrään. Se vielä puhui kurisevalla mukasexyllä äänellä joka raapi hermoja kuin kynnet liitutaululla. Leffassa ei ollut mitään muuta sisältöä kuin veriroiskeet ja tappelu. Meni täysin ohi miksi ne tappoivat toisiaan ja oikeastaan odotti että ne kaikki kuolis. Ainoo syy etten kävelly ulos oli se, että mulla oli iso loota popkorneja joita halusin maiskutella rauhassa. Kaikki näyttelytyö oli koomista kauniit&rohkeat-tyylistä patsastelua ylidramaattisine ilmeineen ja sitten taas tappamaan joku. Jotain ihme sadomasokismiseksiäkin yritettiin runtata epätoivoisen katsojan tappisoluista sisään, itseäni nauratti kohtaus ihan helkutisti.. tirskahtelin siellä ihan väärissä kohdissa ja teinipojat tsiigaili mua vihaisena.
Hymypoika ja My blueberry nights.
Åke Lindmanin Tali - Ihantala 1944. En ole koskaan ennen kävellyt ulos elokuvateatterista.
Viimeinen partiopoika
Kurkunleikkaajien saari
Suomalaisista kaikki Uunot, Pekko aikamiespojat ja vääpeli Körmyt on hirveetä paskaa...
Erehdyin kerran katsomaan elokuvan klo 14:30 - lähtö yumaan.
Ei mitään tietoa mikä on Yuma, miksi sinne piti mennä. Ainoa mitä muistan oli se kohta kun juna meni tunnnelista. Täyttä höttöä ilman mitään sisältöä.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset ihmiset ihmiset eivät osaa arvostaa esimerkiksi kellopeliappelsiinia? Kulttielokuva, josta aika on kylläkin ajanut ohi (joskaan ei täysin!). Elokuva on järkyttävä, ja se kertoo ihmisesen psykologiasta paljon. Tulee mieleen että näiden ihmisten mielestä erilaisuus on outoa, miks toi naapurin Päivikin meni tuollaisen tukan leikkaamaan...! Ei pystytä hahmottamaan koko kuvaa. Ehkäpä tietynlaista "lukemattomuutta"? Toki kohta tulee joku akateeminen selittämään miten kellopeliappelsiini on täyspaska, ei mitään sisältöä jne.
No, mutta ehkä se ei sitten jokaiselle katsojalle voi tarjota samanlaista kokemusta - ehkä elokuvan teemat ovat katsojalle liian etäisiä, tuntemattomia tai hän ei niitä halua ymmärtää.
Pulp Fiction on toinen. Siis se elokuvahan on täysin järjetön! Vai onko sittenkään? Tarinoita väkivallasta..
Itse en pidä länkkäreistä enkä kauhuelokuvista. Esimerkiksi Saw aiheutti minussa ahdistusta, vastenmielisyyttä enkä voinut katsoa elokuvaa yhdeltä istumalta. En todellakaan pitänyt siitä, mutta silti en voi kiistää sitä etteikö se olisi ollut pirun hyvä elokuva. Hyvä käsikirjoitus, loistavat efektit, originaali.
Joskus on hyvä taito osata katsoa sen oman boxin ulkopuolelle.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 05:45"]Erehdyin kerran katsomaan elokuvan klo 14:30 - lähtö yumaan.
Ei mitään tietoa mikä on Yuma, miksi sinne piti mennä. Ainoa mitä muistan oli se kohta kun juna meni tunnnelista. Täyttä höttöä ilman mitään sisältöä.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset ihmiset ihmiset eivät osaa arvostaa esimerkiksi kellopeliappelsiinia? Kulttielokuva, josta aika on kylläkin ajanut ohi (joskaan ei täysin!). Elokuva on järkyttävä, ja se kertoo ihmisesen psykologiasta paljon. Tulee mieleen että näiden ihmisten mielestä erilaisuus on outoa, miks toi naapurin Päivikin meni tuollaisen tukan leikkaamaan...! Ei pystytä hahmottamaan koko kuvaa. Ehkäpä tietynlaista "lukemattomuutta"? Toki kohta tulee joku akateeminen selittämään miten kellopeliappelsiini on täyspaska, ei mitään sisältöä jne.
No, mutta ehkä se ei sitten jokaiselle katsojalle voi tarjota samanlaista kokemusta - ehkä elokuvan teemat ovat katsojalle liian etäisiä, tuntemattomia tai hän ei niitä halua ymmärtää.
Pulp Fiction on toinen. Siis se elokuvahan on täysin järjetön! Vai onko sittenkään? Tarinoita väkivallasta..
Itse en pidä länkkäreistä enkä kauhuelokuvista. Esimerkiksi Saw aiheutti minussa ahdistusta, vastenmielisyyttä enkä voinut katsoa elokuvaa yhdeltä istumalta. En todellakaan pitänyt siitä, mutta silti en voi kiistää sitä etteikö se olisi ollut pirun hyvä elokuva. Hyvä käsikirjoitus, loistavat efektit, originaali.
Joskus on hyvä taito osata katsoa sen oman boxin ulkopuolelle.
[/quote]
Muistaakseni Lähtö Yumaan -leffassa juna ei mene mihinkään tunneliin, itse juna näkyy vasta elokuvan viimeisten minuuttien aikana. Mahdatko sekoittaa johonkin toiseen elokuvaan? Yumassa vievät Russell Crowea vankilaan menevään junaan Villissä lännessä.
Taiteilijat pilaa elokuvan. Taide sitä taide tätä. Hyvän elokuvan tunnistaa ihan tavan ihminen, siihen ei tarvita taiteilijoita sanomaan mistä pitää tykätä ja mikä on hyvää. Kaikki tuollainen taidesäätely on turhaa, antakaa ihmisten nauttia elokuvasta!