IfIn kuvista, nettitilaus :/
Jokseenkin pettynyt olen, meinasin että kun on tuollainen tunnetumpi firma niin voisi onnistua luotettavasti digikuvien tilaaminen netistä heiltä, mutta
Ensinnäkin kuvat olivat vääränkokoisia, ei käy albumiin kun reunasta jää pari senttiä puuttumaan!
Ja, negatiivit puuttuvat kokonaan lähetyksestä!!
Saimme siis pelkät kuvat ja nekin oudon kokoisina, ennen aina kun ollaan teetetty kuvia missä tahansa, on tullut normaalin kokoisia ja negatiivit erikseen pyytämättä mukaan! vAi voiko vika olla meidän kamerassa, ekat kuvat jouluna ostetusta digikamerasta teetettiin ja petyttiin kyllä pahasti :(
Kommentit (9)
Ja ootkohan ite ruksinut oikeen kuvakoon...? Mulla Ifi toiminut hyvin, olen tyytyväinen.
Olet valinnut itse sen pienen kuvakoon! Siellä pitää laittaa ruksi sen kuvakoon kohdalle jonka haluaa;) Aivan varmasti tulee ne kuvat jotka tilaat. Ja negatiiveista en viitsi edes mainita..:D
Lähetä nyt Ifiin tiukkasävyinen korvausvaatimus kadonneista negoista....
olettaisin että oletusarvona on aina se normaalikoko, mietin jos palauttaisin nuo ja saisin normaalit tilalle. Sen tilauksen tekeminen oli vaikeaa, toista tuntia kesti miettiä miten se menee, lopulta naapurin avustuksella saatiin tilaus menemään, hänellä on kyllä tulostin kotona jolla tekee omat valokuvat mutta osaa käyttää noita ohjelmia jonkun verran ja neuvoi. Ja lopputulos oli tämä, melkein tekis mieli jopa syytellä naapuria kun noin neuvo. Oliko negatiiveille joku oma ruutu mikä ruksataan jos ne haluaa? Ennen tosiaan aina tullut tilauksen mukana kuoressa pyytämättä.
ap
Mistä ne negatiivit oikein tulee? Ei niitä siellä Ifillä tehdä...
Kun pidät ne tiedot tallessa niin voit myöhemmin teettää samoja kuvia lisää.
Digikuvien kuvakoko on 10x13, ei 10x15 kuten tavallisissa valokuvissa. Jos ne haluaa tuohon peruskokoon niin ne pitää itse siihen kokoon " leikata" . Ifin sivuilta saa ladattua ohjelman, jolla niin voi tehdä. Kuvista siis jää reunoja pois ja se kannattaa tehdä itse. Sen voi toki jättää myös ifin tehtäväksi, mutta he leikkaavat reunat automaattisesti eivätkä he huomioi sitä mitä kuvasta jää puuttumaan.
muistikortilla. Eli tavallaan ne kuvat jotka on muistikortilla tai tietokoneella (jos olet ne sinne siirtänyt) ovat niitä negatiiveja joista voit uudestaan tilata lisäkuvia -jos haluat.
Vierailija:
olettaisin että oletusarvona on aina se normaalikoko, mietin jos palauttaisin nuo ja saisin normaalit tilalle. Sen tilauksen tekeminen oli vaikeaa, toista tuntia kesti miettiä miten se menee, lopulta naapurin avustuksella saatiin tilaus menemään, hänellä on kyllä tulostin kotona jolla tekee omat valokuvat mutta osaa käyttää noita ohjelmia jonkun verran ja neuvoi. Ja lopputulos oli tämä, melkein tekis mieli jopa syytellä naapuria kun noin neuvo. Oliko negatiiveille joku oma ruutu mikä ruksataan jos ne haluaa? Ennen tosiaan aina tullut tilauksen mukana kuoressa pyytämättä.ap
Haluaako ottaa vain oikeaa tai vasenta reunaa vai kumpaakin.
Joskus Ifiltä tms. voi tulla myös niitä 10X13 koon kuvia niin, että niihin on vain lisätty valkoiset reunat eli se kuvakoon valinta ei aina tuota oikeaa tulosta.
Kerro ensin ootko ihan tosissas, ni mietin sitten jaksanko selittää :)