miten teistä eroaa utelias ja kiinnostunut ihminen?
mua monesti sanottu uteliaaksi kun olen kysellyt ihmisten asioista. itse pidän kyllä itseäni vain aidosti kiinnostuneena. kaipa se sitten jokainen määrittele kohdallaan noiden eron.
missä teidän mielestä se raja menee?
Kommentit (3)
Asun ulkomailla, ja olen kai sitten tosi kiinnostava ihminen, kun koko ajan pitäisi vastata uteliaiden kysymyksiin. Tympäisee tavata uusia ihmisiä, kun heti tulee, mistä olet kotoisin, onko ikävä kotiin, asuuko sukusi vielä Suomessa, miksi tulit tänne, onko miehesi täältä vai Suomesta, kuka hoitaa lapsia kun olet töissä jne jne. Siis en saa suunvuoroa siltä kysymysten ryöpyltä. Melkeinpä jokaiselta. Aaargh. Itse juttelen mieluummin jostain neutraalista kuten vaikka uutisista kuin että utelen kaikki henk. kohtaiset asiat.
kiinnostunut toisen olosta, voinnista tai tilanteesta niin, että toinen saa itse mahdollisuuden kertoa miten paljon haluaaja
Utelias on kiinnostunut henkilölökohtaisuuksista ja yksityiskohdista, mitkä ei hänelle edes kuulu ja kysymyksillään tekee toisen vielä vaivautuneeksi jos joutuu kieltäytymään vastaamasta.
sellainen, joka tunkee nenäänsä toisten asioihin. Kiinnostunut tarkkailee, muttei mene sotkemaan itseään mukaan. Kiinnostuneisuus on hienovaraisempaa, uteliaisuus avoimen tutkailevaa.