Miten saada mummi tajuamaan loukkaamatta häntä?
Kyseessä on siis minun mummini, joka asuu palvelutalossa toisella paikkakunnalla. Hän kinuaa useita kertoja viikossa meitä käymään. Ymmärrän toki että mummi haluaisi nähdä lapsemme ja haluaisin itsekin että tapaisivat. Lapsia on kolme, esikoinen on 3v ja kuopus pian 1v. Esikoisella ja keskimmäisellä on melkoinen uhma. Miten tehdä päivän reissu, josta pelkästään matkoihin menee 6 tuntia? Perillä ei olisi ns. majapaikkaa, missä voisi ottaa päikkärit ja syödä. Ja vaikka olisikin, ehdittäis käydä siellä vain syömässä ja ottamassa ne päikkärit, jotka tuskin edes onnistuisivat vieraassa paikassa. Sitten pitäisikin jo lähteä kotia kohti. Ehkä juuri ja juuri ehtisi käydä sanomassa mummille hei ja hei hei. Mummi on minulle rakas ja tärkeä, mutta välillä tuntuu että suutun hänelle, ja sitä en halua. Hankalaa!! :(
Kommentit (46)
Kiitokset hauskasta päikkäriviihteestä! ap
ps. kunhan tuo 2,5v lapseni herää, lähdemme käymään mummin luona palvelutalolla, matkaa 0,5 km!! ;)
Kun otat yhden lapsen mukaan, vaikka sen vanhimman, ja lähdette junalla, niin siitä tulee mahtava seikkailu!! Lapsi tulee olemaan innosta piukeana kun hän pääsee juna-asemalle, katselee junia, sitten pääsee matkustamaan siinä... Ja te saatte kahdenkeskistä aikaa sen yhden lapsen kanssa koko matkan ajan. Se on teidän oma juttu! Ajattele miten mahtavaa.
Ota mukaan tarpeeksi monenlaisia eväitä, vähän lukemista, ehkä jotain leluja. Junissa on muuten hyviä leikkivaunuja, tosin ei kaikilla reiteillä. Jos vanhimpasi on esim. 3-vuotias (en nyt muista kerroitko ikää) niin sen ikäinen pärjää hyvin ilman mitään mukana raahattavia hankalia rattaita.
Vierailija:
Kiitokset hauskasta päikkäriviihteestä! ap
ps. kunhan tuo 2,5v lapseni herää, lähdemme käymään mummin luona palvelutalolla, matkaa 0,5 km!! ;)
Mä jokaisena työpäivänä näen vanhuksia joilla on sukulaisia, lähelläkin asuvia, mutta jotka ovat unohtaneet sukulaisensa. Kaikken kurjinta se on niiden vanhusten kohdalla joilla muisti ja äly pelaa vielä lähes täydellisesti.
Ei todellakaan millään tasolla hauskaa!
mutta ilokseni pistin merkille, miten vakavasti ihmiset tähän suhtautuivat. Ehkä Suomessa on vielä vanhuksia, joilla on välittäviä sukulaisia...
mutta en silti oikeasti olisi uskonut tätä provoksi. Itse kolmen pienen äitinä tiedän että matkustelu ei todellakaan ole kovin yksinkertaista. Ei kuitenkaan mahdotonta!
Ja junaankaan et mene? okei! sä todella olet niitä ihmisiä jotka tekevät asioista suurempia ja vaikeampia kuin ne oikeesti ovat.
Mä en osaa sua enkä mummoasi tässä tapauksessa auttaa. Mummoasi kyllä käy sääliksi.