Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mummi tajuamaan loukkaamatta häntä?

Vierailija
20.02.2008 |

Kyseessä on siis minun mummini, joka asuu palvelutalossa toisella paikkakunnalla. Hän kinuaa useita kertoja viikossa meitä käymään. Ymmärrän toki että mummi haluaisi nähdä lapsemme ja haluaisin itsekin että tapaisivat. Lapsia on kolme, esikoinen on 3v ja kuopus pian 1v. Esikoisella ja keskimmäisellä on melkoinen uhma. Miten tehdä päivän reissu, josta pelkästään matkoihin menee 6 tuntia? Perillä ei olisi ns. majapaikkaa, missä voisi ottaa päikkärit ja syödä. Ja vaikka olisikin, ehdittäis käydä siellä vain syömässä ja ottamassa ne päikkärit, jotka tuskin edes onnistuisivat vieraassa paikassa. Sitten pitäisikin jo lähteä kotia kohti. Ehkä juuri ja juuri ehtisi käydä sanomassa mummille hei ja hei hei. Mummi on minulle rakas ja tärkeä, mutta välillä tuntuu että suutun hänelle, ja sitä en halua. Hankalaa!! :(

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asioista turhan hankalia.

Vierailija
22/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummille monta kertaa, se ei vain mene hänelle jakeluun. Se että emme nyt pääse häntä tapaamaan, EI tarkoita että hän ei olisi tärkeä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että lapsen ja toisen aikuisen ruoka tilattiin heti, (se ruuaton auttoi lapsia) ja kun ne oli syöty, jo syönyt aikuinen lähti lapsen tai lasten kanssa leikkimään tms. ja toinen aikuinen sai syödä oman ruokansa. Ruokapaikka tietysti valitaan niin että siellä on kunnon leikkinurkka, ehkä videoitakin.

Mutta jos ei viitsi niin ei viitsi.

Vierailija
24/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mummille monta kertaa, se ei vain mene hänelle jakeluun. Se että emme nyt pääse häntä tapaamaan, EI tarkoita että hän ei olisi tärkeä. ap

Vierailija
25/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei mene rikki jos rytmi rikkoutuu yhtenä päivänä, yhtenä viikonloppuna. Jos päiväunet lykkääntyvät muutamalla tunnilla, niin lapsi nukkuu autossa ihan varmasti. Jos se ei millään nuku autossa niin automatka on sitten epämiellyttävä, mutta siitäkin selviää. Ravintolassakin pystyy hyvin lasten kanssa syömään, ota mukaan ruokalappuja ja tarvittaessa nokkamukeja tms. mitä käytätte. Lisäksi eväitä mukaan siltä varalta että ravintolasapuska ei uppoa. Mielestäni olet itsekäs ja suren mummosi puolesta.

Vierailija
26/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ihmettele ettei mummille mene jakeluun.

Vierailija:

Vierailija
27/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että jonkun verran hänellekin on kertynyt elämänkokemusta.

Vierailija
28/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan elämä on juuri niin vaikea kuin mitä siitä tekee. Itse olen koettanut elää elämääni ja suhdettani isovanhempiini niin, etten ole sitten hautajaisissa joutunut katumustani itkemään.

Vierailija
29/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä toimit väärin.

Minun mummoni asuu 300 km päässä meiltä, ja kyllä käymme kylässä, monta kertaa vuodessa, ja lapsia meillä on neljä. Vauvaakin on aina käyty näyttämässä viimeistään parikuisena.

Lasten kanssa voi reissata ihan hyvin, jos vain yrittää. Ja matkustajakodit ovat siistejä ja halpoja. Lapsillekin se on seikkailu.

Tottakai mummosi tietää, ettet halua tulla, joten et voi estää häntä pahoittamasta mieltään. Siihen hänellä ainakin on oikeus.

Vierailija
30/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä en tapaisi mummoani??! Ja se on totta että kuopuksen syntymän jälkeen emme ole matkustelleet. Entä sitten, ehdimme kyllä vielä. ap

Vierailija
31/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi veitsen kääntäminen haavassa, mutta kai ymmärrät, että mummosi suhteen sinulla tai perheelläsi ei ole rajattomasti aikaa?

Vierailija
32/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ainoa joka meni papan hautajaisiin. ap

Vierailija
33/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olit ainut lapsenlapsi mummosi hautajaisissa... Mitä sinä ap tällä aloituksella hait? Ymmärrystä sille, että kahden lapsen kanssa on niin kovin vaikea matkustaa ja että mummosi on liian vaativa? Olisiko aika katsoa peiliin ja miettiä muiden tänne kirjoittamia seikkoja? Kaikkea hyvää sinulle, mummollesi ja perheellesi.

Vierailija
34/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin kyse siitä että koko perheenä me emme lähde millekään pitemmälle reissulle, se on mahdotonta, ei onnistu. Tiedän, tiedän, teillä kyllä onnistuu, mutta MEILLÄ ei.

Joku kehtasi haukkua miestäni, millä perusteella väität että minulla ja hänellä ei menisi hyvin? ap

Vierailija
35/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä nyt vaan, että te ette HALUA matkustaa. Se on eri asia, kuin että ei PYSTY.

Vierailija:

Nyt onkin kyse siitä että koko perheenä me emme lähde millekään pitemmälle reissulle, se on mahdotonta, ei onnistu. Tiedän, tiedän, teillä kyllä onnistuu, mutta MEILLÄ ei.

Joku kehtasi haukkua miestäni, millä perusteella väität että minulla ja hänellä ei menisi hyvin? ap

Vierailija
36/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alat takertua ihme juttuihin, koska et ilmeisesti halua katsoa totuutta silmiin. Täällä on sanonut vaikka kuinka moni, että menkää hotelliin, mene yksin tai yhden lapsesi kanssa (jolloin isä hoitaisi lasta/lapsia), mutta älä ihmeessä syyllistä tästä mummoasi ja hänen loukkaantumistaan.

Vierailija
37/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia olisi kaksi. En hae ymmärrystä millekään, en pidä mummiani vaativana. Ymmärrän täysin hänen halunsa tavata lapsemme ja minulla on todella paha mieli kun emme voi täyttää hänen toivettaan JUURI NYT. ap

Vierailija
38/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, mummi on muuttamassa jossain vaiheessa paikkakunnallemme. ap

Vierailija
39/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa, varsinkaan kun en omista ajokorttia ja junaan en lasten kanssa mene. ap

Vierailija
40/46 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

menossa, varsinkaan kun en omista ajokorttia ja junaan en lasten kanssa mene. ap