Mulla tuli tappelu tänään synnytysvalmennuksessa sen vetäjän kanssa,
kun väitti kiven kovaan, että sektio on synnytys.:(
Kommentit (35)
Eli mina en siis kai ole synnyttanyt omia lapsiani kun 26 tunnin avautumisen odottelun jalkeen oli pakko menna sektioon kun vauva ei enaa jaksanut. Tana paivana han on autistinen(liian vahan happea synnytyksessa???) Joten painu sina ap suoraan sanottuna juuri sinne
Kaikki äidit ovat ne lapset omassa kehossaan kantaneet sen 9kk, joten kaikki kunnioitus heille(ja mulle). Lapsi kun kokee sen ensi hetken tässä maailmassa on se SYNTYNYT, vaikka sitten alateitse tai sektiolla, sillä ei ole mitään väliä! Lapsi on se tärkein. PRKELE!!!
" lapseni syntyi kesällä" . Pitää kai tästä lähtien sanoa, että " lapseni sektioitui kesällä" .
Annetaan aloittajan tehdä valitus ja munata itsensä. Itse mietin miksi joku ajattelee että jos lapsi syntyy sektiolla niin synnytysprosessi yht äkkiä ei enää olekaan synnytysprosessi vaan jotain muuta. Olisiko ap miettinyt sektiota vaihtoehtona?
sektiolla tulleet sektiopäivää.
Joten ap, meneppä pikaisesti jonkun tieteellisen lehden pakeille ja pistä artikkeli kasaan.
Ryhdyn väsää tytölle kutsuja:
tervetuloa juhlimaan sektion vuosipäivää :)
enemmän kuin pikkiriikkisen.
Ja joo mä synnyttäisin vaikka 10 kertaa vielä, jos ei tarvis kestää sitä avautumisvaihetta, ponnistaminen on aika leikkiä mullakin siihen muuhun verrattuna. Ja joo, en oo menettänyt pissanpidättelykykyäni enkä seksielämääni. Vai kohtako näinkin ehkä ihminen lasketaan synnyttämättömäksi.
Ja lopuksi vielä mietin, että mitä helv mäkin näin huonoon vanhaan ja lapselliseen provoon lähden edes mukaan
sektiolla (Anteeksi väärän sanan käyttö), niin voiko saada synnyttäneen paperit, jos jollain muulla tavalla näin jälkikäteen aiheuttaa kovaa tuskaa itselleen? Jos vaikka sattuu umpisuoli puhkeamaan, niin voiko sitten käyttää itsestään " synnyttänyt" arvonimeä. Vai joutuuko vielä sohimaan saksilla alapäänsä paskaksi? Voi elämän kevät, että olette tyhmiä.
Mitä sana merkitsee? Synnyttää on verbi sille tapahtumalle kun lapsi tulee pois äitinsä kohdusta emättimen kautta?
Sektiossa vauva saadaan vatsanpeitteet leikkaamalla ulos äitinsä kohdusta?
Onko se näin?
Puhekielessä on täysin normaalia puhua että " on synnyttänyt kaksi lasta" sen kummemmin spesifioimatta itse lääketieteellistä tapahtumaa.
Itse asiassa synnyttää-verbiähän käytetään lukuisissa muissa kuvainnollisissa yhteyksissä, esim:
Lama synnytti köyhyyden.
Se synnytti kauhua ihmisissä.
En sano että tuo on korrektia kieltä, mutta kuvaa vain sitä että asiayhteydestä riippuen sana saa mitä erilaisempia merkityksiä. Ja arvolatautumia... Se että ap ja synnytysvalmentaja ovat tapelleet asiasta, onko ap ollut pelkän kielenkäytön asialla (?) vai onko arvolatautumat siinä keskenään tullut verratuksi -alapääsynnytys: sankariutta, jotain oikeaa - sektio: pelkuruus, väärä tapa. Onpas mielenkiintoista pohdiskelua :)
Kuten tässä on moneen kertaan sanottu, pääasia että lapsi ja äiti ovat elossa ja ehjiä kaiken päätteeksi. Eikähän synnyttäminen sinänsä mitään hienoa ole - kuka hyvänsä idiootti ja kusipää voi synnyttää jos vain kroppa siihen pystyy.
Henkkoht en kuitenkaan kutsuisi " synnyttäneeksi naiseksi" sellaista suunnitellut sektion kokenutta naista joka on leikattu ennen kuin synnytys käynnistyy. Lapsi olisi toki syntynyt ja sillä olisi syntymäpäivä, mutta syntymistapa oli leikkaus eikä äidillä olisi kokemusta synnyttämisestä vaan sektiosta. Mitään arvolatausta en kuitenkaan tähän liitä.
Vierailija:
Se avautumisvaihe ei ole mitään verrattuna ponnistusvaiheeseen/ponnistami seen!
Jos ei ole sitä lasta pusertanut vaginansa läpi, niin ei kyllä tasan tarkkaan tieda mitä on SYNNYTTÄMINEN!!!
Minulle ponnistusvaihe on aina ollut suuri helpotus. Onhan se rankka homma mutta olo on paljon helpompi ja ennen kaikkea kivuttomampi kuin avaavien supistusten aikana.
Mun mielestä uuden elämän synnyttäminen on paljon enemmän kuin vauvan punkeminen ulos vaginasta.
Ihan sitä masuvauvaakin ajatellen.
Luuletko, että siellä sairaalassa aletaan saivartelemaan termistössä ja sektioäideille sanottaisiin, etteivät he nyt ole lapsiaan synnyttäneet. Synnyttäminen on myös uuden luomista. Myös taideteokset syntyvät ja niillä on synnyttäjänsä.
sektiossa äiti ei ole synnyttäjä.
ja sitten sektioon päätyneenä x 2 koen kyllä itseni synnyttäneeksi
Hän on luonut uutta elämää omassa kropassaan.
t: 2 lasta ihan perinteisellä synnyttänyt äiti
Jos ei ole sitä lasta pusertanut vaginansa läpi, niin ei kyllä tasan tarkkaan tieda mitä on SYNNYTTÄMINEN!!!
Mä oon sektioinut kolme lasta? :P
Tutkimuksen mukaan eniten oman naiseutensa kanssa ongelmaisilla naisilla on tehostunut tarve korostaa synnytystapaa.
Eiväthän synnytys ja synytminen ole sama asia, eli sektiolla syntynyt lapsi ei ole sektiolla synnytetty. Enkä tarkoita että alateitse syntynyt lapsi jonka äitinsä on synnyttänyt on avokkaampi kuin sektiolla syntynyt. Ei tunnu luontevalta suomen kieleltä puhua sektiolla synnyttämisestä.