Suurperhe? Mikä on mielestänne suurperhe?
Mitä ajattelette, kun kuulette, että perheessä on vaikka 4 lasta ja mahdollisesti lisääkin suunnitellaan?
Kommentit (33)
On harmi, miten ihmiset reagoivat ihmisten lapsilukuun, kun se kuitenkin on jokaisen perheen henk koht asia ja mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.
Itse olen aina halunnut ison perheen ja katsonut ihaillen heitä joilla on liuta lapsia :)
Itsellä neljä lasta ja yksinhuoltaja. Töitä vaativassa työssä aina tehnyt, joten en varmasti ole työnvieroksuja!
töissä ja ehdinkin, pidän vaan lasteni kanssa olemisesta enemmän kuin mistään muusta.
Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, emme ole uskovaisia, emmekä työtä vieroksuvia. Tämä on yksi vaihe elämässä ja siinä tärkempänä on lapset.
t 2
... jotenkin köyhempänä tai huomonpana?
Mitä jos menestyvä työssäkäyvä pariskunta haluaa tehdä monta lasta, pidetäänkö heitä jotenkin säälittävinä yhteiskunnan hylkiöinä?
Tulee vaan tämä mieleen joidenkin kommenteista.
Emme tarvitse autoa, koska asumme kaupungissa, saamme sen minkä haluamme ja se riittää.
Kuten Jukka Poika laulaa...tarpeeks rahaa kun on rahaa ruokaan, tarpeeks rahaa kun voi mkasaa vuokran...
siihen, että pitää olla tehokas ja käydä töissä.
Tasa-arvon aikaansaannosta kai.
Samalla tavalla kuka vaan tavallinen perhe voi elää monenkin lapsen kans.
Miettisin perheen kokoonpanoa ja vanhempien aatteellista taustaa. En kuitenkaan tekisi sen kummempia päätelmiä, se on niin hurjan yksilöllistä, mitä kukin perhekookseen unelmoi. Ja hyvillä ystävillä kävi ns. vahinko eli tuli kahden sijasta neljä mukeloa - joten ei se perhekoko ole edes aina niin hurjan MIETITTY juttu... ja yhtä hyvin alapäin: moni suurperheesrtä unelmoiva päätyy lapsettomaksi.
Joten miksi perheen lapsimäärästä pitäisi kamalasti tehdä jotain johtopäätöksiä?
-
Mutta ymmärtääkö ihmiset, että vahinkoja tapahtuu?
Itse odotan vahinkolasta....
ja kyllä mä pidän meitä suurperheenä. Ja niin kyllä pitää moni muukin. :)
Yllätyin todella siitä että he haluavatkin suurperheen. Jotenkin tuntuu, että kahden lapsen kanssa voi vielä olla sellainen läheinen ja lämmin perheside, mutta jos lapsia on enemmäin niin jotenkin tuntuu ettei tuo ole mahdollista (?).
Viidennen lapsen hankkijat ovat joko uskovaisia, hemmetin rikkaita tai työtä vieroksuvia eli tehdään taas lapsi, ettei tarvitse mennä töihin.