Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aloittelen normaalia viikkoa. Viikonloppu olikin " lepoa" kun kiertelimme sukulaisten nurkkia täysihoidolla ; ) Äipälläkin oli aikaa lueskella tammi-helmikuun naistenlehdet :DDDD

Tuskailin viimeviikolla että vatsa on jo kamalan iso ja edessä. Näin viikonloppuna siskoani, joka ihan viimeisillään raskaana ja nyt olo itsellä kun keijukaisella!!!! Se vatsa oli valtava!!!! Toisaalta hän on minua melkein 10cm lyhempi ja vartaloltaa erilainen, joten sekin vaikuttaa, mutta on mulla helppoa ; )

Täällä alkaa olo taas kirkastua. Taitaa kahdenviikon rautakuuri tuottaa todellakin tulosta. Moni tuntuu painivan saman ongelman kimpussa kuin minä silloin viikoilla 22-23 eli kamalaa väsymystä!!!! Nyt tosiaankin helpottaa, kun olen syönyt 2vkoa säännöllisesti (oikesti muistanut jokapäivä) rautaa+multitabsia+b-vitamiinia).

Aamupäiväksi lähdemme taas poikien kanssa liikuntakoululle. menen Pumpiin ja pojat sitten siihen lapsiparkkiin. Ihanaa päästä taas treenaamaan, kun perjantaikin jäi vatsanväänteiden takia väliin, joka onneksi parantui sitten heti.

Minulla on keskiviikkona jo neuvolalääkäri. Sen piti olla ensiviikolla, mutta lomientakia siirettiin tälleviikolle. Saa nähdä minkälainen tyyppi täällä meidän uudella kotipaikalla on (ekan lääkärikäynnin kävin np-ultran yhteydessä yksityisellägynellä). Kadesta ekasta mulla on ollut sellainen maailmankovakouraisin nainen!!! Välttelin sitä aina kaikinvoimin. " Juonittiin" mun th:n kanssa mulle aika monesti sen loma-ajaksi :DDDDD

Joo mutta kohta loppuu Muumit ja esikoinen ryntää aamupalalle. Pienempi nukkuu vielä kun tultiin myöhään reissunpäältä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille masuille!

art 24+6 (?)

Vierailija
22/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Toivottavasti meni nikkisi oikein. Tässä vähän hätiköiden kirjoitan. Enkä ole kovastikaan teidän nuppujen juttuja lukenut. Koska itsekin kärsin paljon päänsäryistä ja en voi olla silloin koneella ja jäisin jälkeen jutuistanne. Asiaan. Tuttuja oireita siis sulla. Mutta ei kannata hieroa niskaa, jos on just silloin pää kipeä. Mulla on migreeni ollut 15 vuotta ja siihen lääkitys. Jota en tietty nyt käytä. Kävin akupunktiossa ja lopuksi oli lyhyt hieronta, kun niska oli jumissa, mutta silloin ei pää ollut kipeä. 2 h päästä mulla alkoi kauhee särky ja se kesti 2 yötä, kaksi päivää ja menin päivystykseen kättärille. En enää kestä noita. Joka viikko mulla on muutenkin kauhee päänsärky! Ja sain lihaspiikkiä sairaalassa ja nyt siitä mulla on pistospaikka kipee, katso yllä mun kysymys. Mulla auttoi lämpötyyny niskaan sairaalassa ja pää kipu on ollut poissa. Mutta mistään hieronnasta en nyt halua kuulla mitään.:(

TSEMPPIÄ! Itse olen rv 23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ehti tulla jo vieroitusoireet teistä ja tiedän kuulumisistanne, kun koneen kiukuttelun vuoksi en ole päässyt nettiin hetkeen.

Uusi viikko on taas alkanut, ja kaikki on hyvin :)

Vauva möyrii yksiössään ahkerasti, tänäkin aamuna tunsi selvästi kuinka oli asettanut joko takapuolensa tai päänsä kohdun yläosaan :) ihanaa!

Supisteluja on ollut mullakin - mutta ei kivuliaita onneksi. Töissä tulee paljon kyykittyä ja kuroteltua, ja ne liikkeet eivät aina tunnu kovin hyvältä. Varsinkin kykkiminen ahistaa, vatsa on jo niin kovasti tiellä.

Vatsanympäryksestä muuten; mulla oli ennen raskautta ympärys navan kohdilta noin 70 cm, nyt se on muhkeat 85 cm :)

Ja ruokaa pitäisi saada koko ajan!! Mikään määrä ei tunnu riittävältä, ja vaikka söisi itsensä täyteen, hetken päästä on taas sapuska mielessä. Raivostuttavaa, varsinkin kun herkuistakin on niin vaikeaa pitää näppejään irti! Siis makeasta--- rasvaista ja suolaista ei edelleenkään tee mieli. Viime neuvolassa painoa oli tullut se +985kg/vko, ja pelkään että kun maaliskuun alussa taas menen, on sitä tullut vähintäänkin saman verran.

Eilen täytin viimein Kelan paperin, vielä pitäisi saada palkanlaskijalta liitteeksi todistukset palkoista - josko sitten lähettelisi eteenpäin.

Nyt suihkuun ja ihmistäytymään ,iltavuoro odottaa. Hyviä vointeja kaikille!!

Sakariini 25+2

Vierailija
24/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin iski eilen ihan tajuton päänsärky (minulla ei taipumusta migreeniin). Mies paineli pienen ajan niskaa (selkärangan vierustaa) ja hartioita minun makaessani lattialla selällään ja se vei kivun. Mutta tämä siis onnistui minun kohdallani, muille ei ehkä käy.

Vierailija
25/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpa tätä oikeaa pinoa ylemmäs, on tullut kirjotuksia näköjään vielä vanhaan pinoon..;)

Mulla pääkipu hieman hellittää. Mut niin se oli myös la ja su aikanakin. Ei se koko aikaa kipee ollu. Tää kauratyyny taitaa oikeesti auttaa! Hyvä jos menis kokonaan ohi...

Voi että Emma-Neea, hurjia kokemuksia piikeistä mitä olet saanut!! Tsemppiä sulle!!!

Vierailija
26/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a_j: Ikävältä kuulostaa sinun pääkipusi =( Toivotaan että pian jo menisi ohi.

Täällä on kans ollut pääkipeä eilisestä asti, yönki jyskytti aivan hirveästi. Pahin kipu tulee tuolta kallonpohjasta eli luulen että minun pääkipuni on niska peräistä. Panadolia olen ottanut vaan eipä se mulla auta mihinkään, eli aivan sama vaikken sitä edes ottaisi.

Muuten voinnissa ei ole mitään valittamista, vauveli potkii kovasti masussa ja masu pyöristyy.

Tsemppiä kaikille pääkivun kanssa. Taidan lähteä lepäileen tän oman pääkivun kanssa kun kuopuskin rauhoittui katsomaan muumeja.

Kauris ja pulla rv22+3

Vierailija
27/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tuo aurinko paistelee vihdoin täälläkin... jospa alkaisi kevään puoleen kääntyä tämä talvi.

Ehdin juuri keskiviikkona mammajoogassa kehua, että olen ollut niiiin terve raskausaikana. Jo samana iltana alkoi ihan kaamea räkätauti. Pää meinaa haljeta ja kurkkuakin kivistää. Viime yön nukuin onneksi jo suht hyvin. Toissayönä jouduin vielä ottamaan särkylääkettä, jotta saisin levättyä siitä kauheasta paineentunteesta huolimatta. Nyt tosiaan toivon, että ei ole kuitenkaan poskiontelot tulehtuneet. Ja tuntuukin, että ehkä tästä selvitään, sittenkin. Oltiin viikonloppuna sukuloimassa, oli vähän ankeaa yrittää sairaana olla seurallinen.

Meilläpäin kuuluu muuten neuvolan käytänteihin tuo vyörärönympäryksen mittaaminen :) Eli joka kerta mitataan, sf-mitan lisäksi. Kaksi ja puoli viikkoa sitten kirjattiin korttiin 89 cm.

Nyt on jotenkin seesteinen olo ollut raskauden suhteen: ei stressiä painosta, tosin oon yrittänyt herkutella esim. riisikakuilla ;) Ja synnytyskään ei ole mietityttänyt (lue: stressannut). Eilen kyllä äitini kertoi, että 2. ja 3. lapsi syntyivät hänellä LA:n jälkeen, eikä etuajassa kuten eka. Jotkuthan väittää, että tämä " periytyy" äidin linjaa myöten. No mene tiedä... otetaan vastaan mitä annetaan.

Taika, 22+2

Vierailija
28/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tässäpä tämä nyt sitten:

MansikkaPirkko - 18.02. 09:35 (29/30)

voi v*ttu että on paksu olo..

Viikonloppu oltiin vanhempien mökillä Lieksassa ja löysin isän suklaakätkön kaapista, 3 isoa levyä Fasun sinistä.. Pojan kanssa päivystettiin mökillä kun ukot olivat metsässä.

Aamun lastenohjelmien välillä tuli Mars Delight mainos, jossa kuvailtiin patukkaa, että päällä on " pehmeä maitosuklaakerros" . Poika tuli bambinsilmiensä kanssa mun eteen ja sanoi: " Äiti, minä haluan pehmeää maitosuklaata, onko meillä pehmeää maitosuklaata? Saanko minä äiti pehmeää maitosuklaata?" .. Siitä se sitten repes.

Syötin minä ukoille yhden levyn, mutta kahden päivän aikana pojan kanssa (köh, juu.. puoliksihan se meni) tuhottiin kaksi levyä.

Juu, innostuivat isännät ottamaan yskänlääkettä. Siinä meni pullo Jekkua, Brandyä ja joku pieni viskipullo. Siinä vaiheessa kun rakas mieheni tipahti keittiön penkiltä lattialle, totesin valomerkin tulleen. :D heh. Ajattelin jo että jotain repes vatsassa kun nauroin niin kovaa. Pitkästä aikaa. Onneksi on nuo miehet. Muuten olisi ollut ihan tylsä viikonloppu.

Olivat ressukoita seuraavana aamuna. En voinut olla kiusaamatta että missäs se rehvakkuus nyt on?.. Olikin sitten minun vuoro ajaa kotiin.

- Pirkko ja punkero rv 21+4

Vierailija
29/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla osallistun paino- ja herkuttelukeskusteluun. Eli kyllä miutakin nuo vaa' an lukemat aina välillä hirvittää, kun nyt ollaan uuden kymmenluvun puolella, kun on jo se reilu viisi kiloa tullut lisää. Onneksi mies on ollut ihana ja sanonut vain, että pitäähän sitä painoa tulla, kun vauva kasvaa :). Ja niinhän se tosiaan on!

Viimeksi oli sitä painoa tullut hurjasti, veikkaan että ensi kerralla taas lisää, mutta jossain vaiheessahan taas ilmeisesti saattaa rauhoittuakin. Ja jos imetys vain onnistuu, eiköhän se tuosta tipahdakin, ja häviäähän synnytyksessä jo paljon.

Kesällä on siitä ihana sitten imettää, että on kaikkea kevyttä herkkua (kyllä, myös ei niin kevyitä, kuten jätskiä) tarjolla paljon. Kivaa syödä sitten tuoreita kasviksia ja marjoja ja grillailla!

Herkut maistuvat täälläkin. Voisin syödä vaikka karkkia ja jätskiä koko päivän! Onneksi en kuitenkaan ihan vain niitä vedä... Tänään sitten ruoaksikin teki mieli rasvaista, ja söin ranskalaisia ja nakkeja. Onneksi hedelmätkin maistuvat, appelsiinit etenkin!

Monella oli ollut kovaa päänsärkyä, toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa. Minullekin tuntuu välillä iskevän tuolta niskasta, ja sitten saattaa kestää muutaman päivän. Ärsyttäviä tuollaiset, ja niin kuin a_j:kin laittoi, ei ihan helpolla huvita ottaa särkylääkettä, vaikka Panadol onkin turvallinen.

Miten teidän nukkuminen sujuu? Minulla on alkanut olla iltaisin (ja usein istuessa muutenkin) nukkumaan käudessä hurjaa hengenahdistusta, ja kylkiluiden välit ovat kipeät. Lisäksi toinen polvi tuppaa yöllä kipeytymään (jo valmiiksi vähän ongelmainen tapaus). Viime yönä sitten otin kaksi lisätyynyä avuksi, toisen päätä kohottamaan ja toisen jalkojen väliin. Helpotti nukkumista huomattavasti, suosittelen lämpimästi!

Nyt telkkarin eteen löhöämään ja syömään, jospa sieltä töllöstä jo tulisi jotain.

Sohvaperuna Niina 24+3

Vierailija
30/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A_J: Jos ei pääkipu helpota, niin kantsii jossain mittauttaa verenpaineet. Jos ne on koholla, niin voipi olla alkava raskausmyrkytys. Mut jos tiedät, että niskat on jumissa, niin syy lienee siinä.

Mulla on kans ollut nyt paljon päänsärkyjä. Oon käynyt fysioterapeutilla ennen raskautta ja sain neljä venytysohjetta niskoille. Niitä kun muistaa tehdä säännöllisesti, niin päänsärkykin pysyy poissa. Lisäks kun oon tottunut juomaan light-kokista, niin kofeiinin puutos näkyy jossain vaiheessa. Jännä juttu, että vaikka juon sitä noin 0,5 litraa päivässä, enkä edes joka päivä, niin silti pää reagoi jos ei saa kofeiinia. Siis tuo 0,5 litraa vastaa puolikasta kahvikuppia. Tänään kun heräsin aamulla, niin särki jo valmiiksi päätä. Join sitten töissä yhden kupin vahvaa teetä ja tein nuo niskan venytykset, niin alkoi pian helpottaa. Mulla niskat jumiutuu heti, jos oon pari päivää venyttelemättä. Se kerran viikossa uiminen saa ne tietty vielä enemmän jumiin, joten pitäis aina muistaa saunassa venytellä.

Selasin just noita kestovaippajuttuja. Päätin tilata noita Fuzzy Bunzeja pari kappaletta. Kokeilenpahan miten ne istuu vauvalle. Esikoinen oli ainakin sellainen pullukkareisi, joten ehkä noin fuzzit ois hyviä. Kestovaipoista kun ei tiedä ennen kuin kokeilee. Eihän sitä tietty tiedä kertiksistäkään. Mietin, että pitäiskö tilata yksi myös esikoiselle, mutta voihan se olla, ettei neiti suostuisi laittamaan edes sellaisia jalkaan. On niin tottunut liberon housuvaippoihin. Ja ajatus on hyvän aikaa vauvan syntymän jälkeen aloittaa tehokas kuivaksi opettelu (hieman helpompaa sitten kun jään kotiin). Ärsyttää vaan kantaa koko ajan kotiin vaippoja, niihin uppoaa aivan sikana rahaa. En mie kokokestoilijaks ala, mutta jos ainakin kotosalla pitäis aina pestäviä vaippoja. Kun ostaa riisipaperia vaipan sisään, niin ei kakkakaan haise niin paljoa.

Huh, kylläpäs aika menee nopsaan tässä surffaillessa. Oon ollut jo tunnin koneella... Neiti meni jo tossa 19.15 nukkumaan, joten on ollut paljon omaa aikaa. Mies on taas töissä. Perjantai on ainoa miehen vapaailta ja silloin pitääkin käydä kaupassa.

Kävin tänään taas vähän Marimekossa shoppailemassa. Löysin esikoiselle punaraidallisen pitkähihaisen paidan, 10e!! Siis ihan normi raitapaita. Tykkäsin vielä tosi paljon väristä. Lisäks vauvalle raitabody, 12e. Kyllä lähti halvalla. Yleensä ne on tarjouksessakin vähintään 17e. Ihanaa oli vähän aikaa shoppailla yksin kun mulla oli tänään työajan lyhennys. Pääsin jo yhden jälkeen töistä. Nyt onkin kolme viikkoa täyttä päivää ennen seuraavaa lyhennystä. Blaah!

Jaahas, pitänee lähteä hampaan pesulle ja sänkyyn. Mulla on vielä ainakin puolet lukematta uudesta kaksplussasta. Nukahdan aina parin sivun jälkeen, joten yksi lehti riittää pitkäksi aikaa iltalukemisiksi. =)

Tytteli-83 rv 25+0 (huh, enää / vielä 15 viikkoa jäljellä)

Vierailija
31/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla on ollut koko päivän se kauratyyny käytössä ja ei enää säre päätä! 13 aikaan vielä särki mutta ei enää sen jälkeen. Mahtavaa!!!

Tytteli: Meillä on kotona oma verenpainemittari ja paineet on normaalit, oli tänä aamunakin 134/68. Mullakin kun kerkes käydä mielessä se raskausmyrkytys.

Mutta niskat ne on jotka sen aiheuttaa. Oon nyt kovasti venytelly niitä ja aion tehdä niin joka päivä ettei enää tulis tällästä. Omaa laiskuuttahan se kun ei oo tullu venyteltyä. Ja tuli kans mieleen että ehkä se uiminen sen laukas.. vaikka käytän uimalaseja että saa pään veteen eikä tartte jännittää niskoja vielä enemmän pää pinnalla.

Kävin sit kans kävelylenkillä iltapäivällä, jotain 40min käpöttelin. Sekin teki hyvää, raitis ilma ym.

Että kyllä nyt onneks helpottaa. Ei se kestänytkään kun 3 päivää!!

Ja selvisin ilman lääkkeen lääkettä sit loppujen lopuks ;)

Hyvää illan jatkoa :)

a_j taas..

Vierailija
32/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaan jaksan kirjoitella ku toi väsymys alkaa helpottaa!! viikoon verran olen syönyt rautatubuja ja viel muutama viikko pitäis muistaa syödä!!

olis töissäkin pitänyt tehdä 8 päivän työrupeama, mut mie kävin valittamassa..et en kyl millään jaksa!! niin onneks sain huomisen päivän vapaata!! jäi kyl sellainen olo et mun olis pitänyt jaksaa!! et turhaa valitin!! tekis itse väsyneenä,(selkäkipeenä aina työpäivän lopussa) seisomatyötä 7-8h ja 8päivää!! kyl mie ennen jaksoin, mut nyt kyl en enään!!

joku kirjoittikin nukkumisesta!! mä nukuin toissa yöna 2 tuntia! viime yö menikin sitten suht hyvin nukkuessa mitä nyt aina herää kääntyessä ja vessassa saa ravata! missään asennossa ei ole hyvä nukkua!! ku mahalteen ei voi enään nukkua, mut olen mie muutamana yönä herännyt siihen et olen mahaltana!! mitäs haittaa siit voi olla??

ja sit vielä sellainen kysymys..mua on nyt kolmena päivänä (yleensä iltaisin) sattunu lapaluiden alle ja vähän siit ales päin..en oikein osaa kuvailla! välillä tuntuu et kipua on edessäkin! mut sellaista jomotusta/särkyä/polttoa tai jotain..mistä vois johtua??

voimia kaikkille!! rv24+1

Vierailija
33/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

82tintti: Voisko toi särky olla ihan siitä johtuvaa, että selkä on jumissa. Mulla menee usein juuri tuo " keskiselkä" jumiin ja se on jumissa sellaisesta paikasta, että n vaikea venytellä.

Herkut maistuu täälläkin. Olen kyllä syönyt normaalia enemmän, mutta ihan joka päivä en ole nameja kiskonut. Vai olenko...no ehkä jokunen päivä on jäänyt syömättä :)

Meillä on kauheaa vääntöä 4-v. esikoisen kanssa. En ymmärrä mikä jälkiuhma on iskenyt päälle. Joka asiasta sanotaan vastaan, tapellaan ja käyttäydytään todella raivostuttavalla tavalla. Toivottavasti on ohi menevä juttu.

Jos siis päivän positiivisia ajatuksia hakee ovat ne ihana auringonpaiste ja talitintin laulu. Sekä aamuinen hoitoon lähtö ilman lapsen tai minun huutoa.

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Eliador ja vimpula 24+4

Vierailija
34/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuin norsulla posliinikaupassa. Tosin ihana mieheni sanoi minulle eilen, että nyt mun maha on semmoinen ihanan pyöreä, millainen sen pitäisikin olla. Heh, siinä se sitten hypisteli ja taputteli mun massua ja sussas niin että sukat pyöri jalassa.

Mutta sitten tuli mieleen että tuohan kasvaa vielä semmoiset 3-4kk. Tuumasi mies siihen, että no siitä tulee sitten melko iso. :D

Että semmoista..

- Pirkko ja punkero rv 21+5

Vierailija
35/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää, pitäisi mennä kait nukkumaan, muttei malta, kun kerrankin saa olla. Nuorimmainen nimittäin päätti herätä tänään klo 4, enkä olisi millään halunnut nousta vielä silloin, sillä olin mennyt vasta klo 1 nukkumaan. Oma moka...

En tiedä mikä dementia minuun iski, mutta menin eilen neuvolaan, mukamas tuon nuorimmaisen 15kk tarkastukseen...odottelin siellä tovin ja tarkastin sitten ihan muuten vain neuvolakortista ajan uudelleen...se aika onkin vasta maaliskuun 18!...no, ei se mitään ja onneksi kukaan ei nähnyt :P

Selkäkivusta täällä on ollut. Itselläni on vikaa selässä, oikeastaan aika pahakin vika ja selkäni vuoksi olen kyllä kärsinyt enemmän kuin tarpeeksi :( Esim. perunoiden kuoriminen tiskialtaan äärellä on jo niin rankkaa, ettei siitä tule mitään kun alaselässä alkaa juilimaan. Joudun varmaan jäämään sairaseläkkeelle jo aikaisessa vaiheessa kun lonkassakin on todettu vikaa, mutta eipä tuo tulevaisuus juuri huoleta. Pääasia on, että pääsen kävelemään vioista ja säryistä huolimatta. Niihinkin tottuu kun niistä on koko elämänsä kärsinyt.

Tuo nilkka se vaan vielä kipuilee. Turposikin toissapäivänä oikein kunnon kokoiseksi ja sitä niveltä särkee...oli kyllä kaatuminen, täytyy myöntää. Viikko siitäkin jo, eikä valoa näy tunnelin päässä.

Makea maistuu täälläkin :( Joka päivä pitää vetäistä jotakin ja sen jo kyllä huomaa kun reidet pullistuvat kuin pullataikina. Pitäisi laittaa hommalle stoppi, muttei se ole todellakaan helppo juttu. Onneksi olen sitä sorttia, että kilot karisevat aina itsestään pois.

Jaahas, nyt pitää mennä siivoamaan tätä lukaalia, jottei tarvitse kompastella enempiä.

Kanelisokeri 24+4

Vierailija
36/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tuntee vauvan liikkeet niin hyvin, kova touhu on nytkin hänellä masussa päällä :) ja joka päivä kovempia potkuja satelee!

Onko muilla suonenvetoja? Itselläni aika pahojakin ja välillä vasenta jalkaa jää särkemään pitkäksi aikaa.

Lisäksi pidemmässä pystyasennossa alkaa kovat säryt lantiossa, mitkä sitten makuuasennossa melko nopeasti helpottavat. Sinänsä onni että teen istumatyötä vaikkei tämäkään mukavalta tunnu..ja joka aamu tuskailen saman asian kanssa; mitä laitan töihin päälleni? Ei raaski ostaa paljoa äitiysvaatteitakaan. Siinä mielesssä jo toivoo että alkaisi mammaloma ja saisi oleskella ihanissa löysissä kotivaatteissaan :)

Eilen huomasin että vasemmassa nivusessa on pullahtanut suoni ihan kunnolla esiin. Aika inhottavan näköinen, en tiedä pitäisikö siitä neuvolasta kysyä, aikaisemmissa 2 raskaudessa ei tämmöisiä ole ilmaantunut.. Onko jollain kokemusta ??

Minsku+Pallero 23+2

Vierailija
37/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole piiiitkään aikaan kirjoittanut mitään, enkä juuri lukenutkaan pinoja. Kai se on tämä energinen keskiraskaus sellaista aikaa että kun ei ole niin kauheasti valittamisen aihetta niin vertaistuen tarve ei ole niin suuri ;-)

Alkuraskauden väsymys tosiaan helpotti mulla vasta joululta, ja kuluva vuosi on ollut niin kovin kiireinen että olon parannuttua olen keskittynyt vain kaahaaman paikasta toiseen ja tekemään syksyltä rästiin jääneitä asioita. Meillä on myös asunnonetsintä päällä sekä auton vaihto, ja kun nuo lapset 3v & 6v vielä tuossa huollettavana niin ihan täyteläistä on elämä. Mutta tosiaan ihanaa kun nyt taas jaksaa, loppuvuosi oli jotain niin kamalaa etten välitä muistella.

Pienenpientä kremppaa täälläkin toki, kyllähän kasvava vatsa jo ilmoittelee itsestään ja vaikuttaa oloon. Ihan mahdottoman iso se pallo ei vielä ole, esim. tuntemattomat eivät vielä kaikki uskalla onnitella ;-) Taidankin olla myöhäisempään pullahtavaa sorttia, kohtu on jotenkin sillä lailla asennossa. Painoa kaikkineen on tullut viitisen kiloa, tosin osa siitä on mun normaalia kaamoslihomista... Selkä joskus ilmoittelee vähän itsestään, vauva alkaa jo vääntää rankaa uuteen asentoon. Olen kärsinyt 2 aik. raskaudessa loppuvaiheessa vähän aikaa ilkeistäkin selkäkivuista, iskias-vedoista, ja raskauden jälkeen kun asento taas palautuu, on ollut vähän aikaa tuskisen kipeä. Sitä odotellessa... Etenkin ne iskiasvedot ovat innnnnhottavia.

Uusi ilkeä pikkuvaiva tässä raskaudessa on limakalvojen kuvuminen, sellaista ei ole ennen ollut mutta ei näköjään tule ikä yksin. Viime päivinä käynyt oikein inhottavan tuntuiseksi, etenkin kun menin eilen illalla kokeilemaan Ceridal intim -öljyä ja siitä seurasi sellaiset kutinat että... Eli parempi ehkä ilman? Vai pitäisikö kokeilla toista merkkiä? Kokemuksia? Enitenhän tämä vaiiva hankaloittaa seksielämää mutta ei nämä kutinatkaan kivoja ole jos tämmöiseksi pahenevat, ja vessapaperiksikin pitää ostaa jotain megapehmeää extralambia... Kuivuus koskee kaikkia limakalvoja (silmät, nenä, nielu) mutta tuo alapää kyllä inhottavin. Piilareita en ole pystynyt kertaakaan pitämään mutta onhan nämä perinteiset prillit olemassa.

Jollakin oli poskiontelontulehduksen tynkää, ja tässä tulisi siihen keinoja ettei tarvittaisi antibioottikuuria: Nasolinia, sen pitäisi helpottaa turvotusta ja avata niitä tukkeutuneita väyliä, jolloin painekin helpottaa. Lisäksi luomukonsteja: kaikin tavoin pitää yrittää saada nesteet liikkeelle, eli: itke paljon, katso nyyhkyleffoja, syö mausteista ruokaa, haudo poskiontelojen päältä lämpimin käärein. Nimimerkillä luomukonstit eivät auttaneet vaan tälläkin hetkellä antibioottikuurilla. JOka muuten varmaankin vielä pahentaa tota limakalvojuttua...

Pakko vielä mainita että vessassa tarvitsee juosta ahkeraan jottei tule epämiellyttäviä yllätyksiä vaikka aivastaessa tai yskiessä... tiedättehän. Inhaa. Supistusherkempi olen nyt kuin aiemmissa raskauksissa, mutta se lienee luonnollista koska elämä on nyt täydempää kuin koskaan. Mutta esim. liian reipas kävely laukaisee jopa kivuliaita supistuksia pomminvarmasti, joten pitää välttää kiirettä. Pikkujutuista huolimatta siis ihan mukavasti ja energisesti menee. Vauveli potkii ahkerasti ja minusta tuntuu että hän on kääntynyt pää alaspäin olemaan, tosin helppoahan sen on vielä kääntyä ja hillua siellä, mutta potkujen suunta on ihan muuttunut koska ennen ne tuntuivat siltä kuin tyyppi yrittäisi työntää jalan kohdunsuusta pihalle - hieman epämiellyttävää oli se.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille

Maarmeladi 24+2 (tai sinne päin)

Vierailija
38/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut tulla myös niitä kuuukautiskipumaisia suppareita, eli ei pelkästään enää niitä vatsankiristyksiä.

Niitä jomottelevia tulee aina kävellessä tai siivotessa, eli pitänee nyt ottaa rauhallisesti loppuraskauden kanssa.

Onneksi pääsen pian lääkärintarkastukseen ja nähdään, onko kaikki varmasti ok.

Limakalvoista: Ei ole ongelmia limakalvojen kanssa, pikemminkin päinvastoin, koko ajan tuntuu, että saa olla vaihtamassa housuja. Ostin monet äitiyspikkaritkin ihan siksi, ettei tule sellaista tilannetta, että pitää vetäistä pieniksi käyneet päälle. Inhoan sitä, että pikkarit valahtavat vatsan alle rullalle, eivätkä pysy millään vatsan päällä.

Jahas, aika lähteä hakea lapsia koulusta kotiin. Onneksi minulla on aina näin tiistaisin auto käytössäni. Muuten saisivat tulla kaksistaan kotiin bussilla, mutta säälin kun molemmilla oli luistimista lähtien kannettavaa mukanaan...

Kanelisokeri, edelleen 24+3