Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että vältyin kuitenkin poskiontelon tulehdukselta. Minulla on ykköskeino nenä-ja kurkkuvaivoihin merisuolavedellä huuhtelu. Nenän huuhteluun tarvii sellaisen kannun, suosittelen. Useimmiten saa nenän auki ja helpottaa oloa.

Suonenvetoja mulla ei vielä tällä kierroksella ole ollut, mutta viimeksi auttoi magnesium (olikos se kalsiumin kanssa yhdessä kaikkien tehokkain?). Loppuvaiheessa tuli myös nukuttua tyyny jalkojen välissä ja sekä pää- että jalkapää hieman kohotettuna sängyssä... siis närästyksen ja jalkavaivojen takia.

Kävin myös juuri ostamassa parit mamma-alkkarit lisää. Monet " normaalit" kiristää tuolta alavatsan kohdalta, tykkään että saan vetää alkkarit mahan yli!

Minä epäilen, että juuri tuo limakalvojen kuivuminen ja turvotus tekikin tästä räkätaudista niin vastenmielisen. Jos se Ceridal ei sovi, löytyy varmaan muitakin. Ainakin niitä välilihan öljyämiseen tarkoitettuja öljyjä (esim. Weledalla on) voi varmaan huoletta käyttää. Ja ehkä tyrniöljy sopii myös? Se vaan saattaaa värjätä vaaleita alusvaatteita. Mutta se on erinomainen öljy muutenkin: täällä ihan sairaalassa suosittelivat repeymien ja välilihan leikkausarpien hoitoon synnytyksen jälkeen, huuliherpekseen auttaa myös jne.

Iloista viikon jatkoa!

Vierailija
2/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin tuossa joku aika sitten neuvolasta. Olikin harvinaisen mukava neuvolakäynti - terkkarikin oli niin mukavalla päällä ja jutusteli niitä näitä. Käynnistä jäi todella hyvä mieli :) Kaiken kruunasi tietysti se, että vauvalla on edelleen kaikki hyvin. Kuunneltiin sydänäänet ja se olikin mielenkiintoinen kokemus, aiemmin kun ei meillä ole niitä kuunneltukaan, kun aina on ultrattu. Oli tosi hauska kuunnella sitä jumputusta ja kuultiin parit molskahduksetkin, kun vauva heitti kuperkeikkaa :) Kohdunpohjan korkeus oli 21cm ja painoa tullut viime käynnistä lisää 4,2kg, koko raskausaikana 4,7kg. Mulla on paino noussut nopeesti tässä viimeviikkoina, kun aluksi ei meinannut nousta millään. Vähän hirvittää tuo painonnousu, mutta toisaalta siitä tietää jotain tapahtuvankin, joten hyvähän se vaan on. Hemoglobiini oli taas laskenut, vaikka oonkin ollut rautakuurilla jo monta viikkoa. Nyt lukemat oli 120...toivottavasti nyt ei enempiä rupea laskemaan, muutenkin jo väsyttää ihan kiitettävästi. Mutta näin siis täällä.

Ens viikolla mennään katsomaan yksiä vaunuja, Emmaljungan Duo Edget vuodelta 2005. Saa nähdä mahtuvatko autoon, meidän kaaran peräkontin sisäänheittoaukko kun ei ole siitä isoimmasta päästä. Toivotaan parasta, koska vaunut ovat kuvista päätellen todella hyvässä kunnossa ja kivan näköiset muutenkin...

Mukava on ollut lukea kaikkien kuulumisia. Toivottavasti kukaan ei tule pahemmin kipeäksi (itsekin jännään, että paheneeko tämä tukkoisuus) ja niille jotka jo ovat kipeitä, toivon paranemisia ja jaksuja. Muillekin mukavia ja keväisiä odottelupäiviä :)

makri 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjottelin vähän tuossa alkuraskaudessa tänne, mutta sitten oon viettänyt hiljaiseloa. Tänään rakenneultrassa laskettuaika tarkentui ja siirryn nyt heinäkuisten joukkoon.

Hyvää odotusaikaa teille kesäkuun vauvan odottajille!

Vierailija
4/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarmeladi, minulla on myös ollut koko ajan todella kuivat limakalvot. Piilareita on turha edes kokeilla, nenänpielet ovat kuivat jatkuvasta nenän niistämisestä ja alapää se vasta kamala onkin. Seksielämä tosiaan on kuivunut sekin tässä raskauden aikana juuri limakalvojen takia. Ceridal-öljyä kokeilin minäkin, mutta parempi on ollut Bepanthen (vaaleanpunainen). Tosin lääkäri myös sanoi, että raskauden edetessä voi helpottaa, joten en nyt sitten tiedä, onko tässä kyse kummasta. Mutta kutina on ainakin vähän helpottanut Bepanthenilla.

Kanelisokerilla ei ollut vaivana limakalvojen kuivuminen vaan ilmeisesti valkovuoto? Nekään eivät sulje toisiaan pois näemmä, sillä täällä ainakin kärsitään sekä runsaasta valkovuodosta että kuivuudesta¿ 

Ehdoton hankinta, joka pitäisi kyllä kohta tehdä, on se lämmitettävä kauratyyny. Selkä on meinaan alkanut täälläkin vaivata. 82tintti mietti mistä selkäpuolen ja etupuolenkin kipuilu johtuu. Minulla on ainakin ollut nyt jonkun aikaa jo hankala hengittää ja kylkiluut ja pallea kipeytyvät istuessa niin kuin selkäkin. Luulen, että alkaa vain olla jo vähän ahdasta tuolla masussa.

Kiitos toivotuksista, _äippä_, ja mukavaa odotusta sinullekin! Ja tietysti kaikille muillekin nuppujen odottajille!

Niina 24+4

Vierailija
5/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ti illassa mennään..

Tänään olin taas töissä, eli saikulla vaan sen eilisen. Eilen ollu viimeks pää kipee 13 aikaan eli se onneks helpotti eikä ollu sen jälkeen enää mitään.

Niskoja kyllä jumittaa mutta koitan nyt pitää ne paremmassa kunnossa.

Kauratyyny oli apuna tänään töissä. Niina: kannattaa hankkia joo!! :)

Töitten jälkeen päivä venähti tosi pitkäks. Mentiin töitten jälkeen kaupungille hakemaan uudet verhot meidän keittiöön ja olohuoneeseen :) Sit kävästiin syömässä nopsaan ja sit miehellä oli vielä lääkäriaika. Mä sit vaan oottelin sen aikaa..

Päästiin kotiin vasta 19 aikaan ja siitä lähtien onkin taas oksettanut aivan sairaana :( Näitä aina tulee n.kerta viikkoon :(

Sit kaiken lisäks vetäsin äsken kunnon raivarit. Ihanaa olla hormonien vallassa :o Mä vaan kiukuttelen ja huhhuh sille..

Minskuma kyseli onko ollu suonenvetoja. Ei oo mulla ainakaan, vielä..

Mulla nuo mieliteot tuntuu vaihtelevan. Viime viikon himoitsin ananasta ja appelsiinia hulluna. Nyt on sit tonnikala.. :D

Huomasinpa vaan tuossa kun paahtoleipää laitoin ja tonnikalaa päälle ja alle voita =rasvaa.. siellä pakkauksen pohjassa luki että ei välttämättä suositella raskaana oleville. Ihan vahingossa katoin sinne pohjaan ja sit siel lukee noin! :o Oon samaa levitettä käyttänyt satunnaisesti silloin tällöin raskauden aikana.. Mites nyt? No, ei voi enää mitään kun monen monta kk mennyt näin. Toivottavasti ei mitään haittaa..??

Nyt hyvää yötä ja hyvää vointia kaikille,

a_j + pötkis 24+5

Vierailija
6/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos eliadorille ja niina1983 vastauksista!! varmaan molemmmat ollette oikeassa..laitoin eilen mieheni hioroon selkääni,jos vaik olis auttanut selkä kipuihin!! kyl tuntui jupatissa olevan, mut ei auttanut! kipu tulee iltaisin ku istun paljon! et varmaan alkaa oleen ahdasta pikkuisella! painoa tullut lisää 6kg ja vatsan ympärys on navan kohdalta 93cm useampi ihminen on sanonut et ompa ISO maha jo nyt!! en tiedä..ku ensimmäistä odotan onko iso maha vai ei!?? sanokaa mielipiteitä..nyt rv 24+2

nyt pitää lähteä pötkötteleen..ku selkä alkaa kipeytyyn!!

Vierailija
7/38 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo kolmatta vuorokautta ollut maha kipeä, eilen koko maha, tänään enemmän oikealta sivulta. Eilenkin piti kauratyyny ottaa avuksi ennenkuin pystyi alkamaan nukkumaan. En yhtään tiedä mikä vikana, ei se miltään supistukseltakaan (kai, kun en edelleenkään tiedä miltä supistusten pitäisi tuntua?) tunnu, tasaista vihlovaa/ puristavaa kipua. Aamulla oli vaikea olla töissäkin. Päivällä olo helpotti, ja nyt iltaa kohden taas pahenee. Samalla on ollut maha vähän sekaisin.

Muuten on iskias ollut suht hyvänä. Viikonloppuna oli mullakin lonkat kipeänä mutta sitäkin kesti vain päivän.

Alcatraz 23+5 (kylläpä aika rientää!!!)

Vierailija
8/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pikaisesti " ilmoittautumassa" . Ollaan lähdössä poikien kanssa puistoon ja en siis ehdi nyt suuremmin kirjoitella jakommentoida.

Tänään minulla on iltapäivällä neuvolalääkäri ja tulen sitten huomenna kertomaan kuulumisia. Keskiviikkoiseen tapaan minulla on " vapaailta" eli pääsen ihan yksin jumpalle ja piipahtamaan kaupungilla ; )

Kovasti on päänsärkyä liikkeellä. Ikävä vaiva. Onneksi minulla oli ohimenevää ja lähti viimeksi pienillä niskan paineluilla. Nyt minulla on tullut taas käsien yöpuutuminen takaisin. Olivat jo vähän lievemmät tuossa pariviikkoa, mutta nyt viimeyönä taas tosi ikävän tuntuiset : / Täytyy kysyä lääkäriltä että mitäs teen. Tosin tuskin siihen mitään sanoo, kun kuuluu kuulemma " taudin" kuvaan :D

Joo mutta nyt talvivaatetta niskaan. Näyttää ulkona talviselta. Harmi että aurinko ei paista kuten eilen : /

art 25+0

Vierailija
9/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kommentoin, kun muistan vielä, mihin piti kommentoida...

Suonenvedoista: minulla on normaalielämässäkin tosi huono magnesiumtasapaino ja koska yleensä liikun paljon, saankin noita suonenvetoja, jos en syö koko ajan magnesiumia. Nyt söin raskausajan vitamiineja, joissa on kyllä magnesiumia, mutta se määrä ei riittänyt. Siirryin siis syömään niitä minun vakiopillereitä, oikein apteekista ostettuja. Ei ole vetänyt suonta enää. Magnesiumin puute voi muuten myös aiheuttaa huimausta ja lievää pahoinvointia.

Limakalvojen kuivuudesta: ihan alkuraskaudesta saakka nenästä on tullut niistettyä verta limakalvojen kuivuudesta johtuen. Silmiä kostutan sillä Visine-silmätippajutulla, jota mainostettiin sillä ärsyttävällä Silmäsi-ovat-kuin-nyrkkeilykehässä-mainoksella. Hyvä tuote! Alaosasto on ollut myös kuiva koko ajan ja se onkin ollut hämmentävää, kun yleensä ei ole tällaisia ongelmia ollut. Kuuluu siis asiaan. Terkka neuvoi laittamaan reippaasti vaan Bepanthenia kaikkialle (ei ehkä silmiin kuitenkaan ;) ).

Minullakin on esiintynyt iskiasta, mutta tähän asti vain töissä. Nyt olen sairastanut flunssaa kotona ja ihan pientä iskiasta on ilmestynyt täälläkin, ou nou :( Toivottavasti se ei nyt ala tulla täälläkin, luulin nimittäin, että pääsen siitä eroon, kunhan en ole töissä.

Hengittämisestä: minun on ollut vaikea hengittää jo pitkään, kun tuo maha on ollut alusta saakka sellainen pitkulainen, alkaa rintojen alta ja jatkuu ihan alas asti. Nyt siihen on jo melkein tottunut, mutta kyllä sen mielestäni ihan selkeästi tuntee, että sisäelimet on jotenkin eri järjestyksessä ja välillä puristuksessakin.

Hyviä vointeja kaikille talviseen päivään!

Poltsi rv. 23+3

Vierailija
10/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä viikonpäivät niin sekaisin. Olin ma-ti kotona hoitamassa esikoista niin en pääse tähän viikkoon ollenkaan kiinni kunnolla. Sunnuntaina nousi kova kuume tytölle, pe oli todettu korvatulehdus ja saatu antibioottikuuri. En tiiä mistä toi kuume oikeesti johtu, mutta onneksi nyt ei kuumetta ole enää. Tänään isä on hoitamassa ja huomenna ja pe mummu. Mutta tota mummua kun on kysytty hoitamaan, oon kyllä huomannu että eläkeläiset ne sitten vasta kiireisiä on :) joka ilta jotain kokousta.

Suonenvedosta: Mulla viime raskaudesta taisi olla pari kolme kertaa, tosi tympeitä. Nyt ei vielä ole ollut, toivottavasti ei tulekaan.

Mun maha on ihan hassu. Vertailin neuvolakorttia edelliseen odotukseen ja nyt tuntuu sf-mitta olevan pienempi kun silloin näillä viikoilla. Kuitenkin mahan ympärystä kun olen mitannut niin se on pari senttiä suurempi. Painossa oon suurinpiirtein samoissa luvuissa. Mulla normaali paino on n.67 kg, viimeksi odotuksen loppuvaiheessa meni 80 kg rikki ja silloin oikeesti tuntu pahalta. 70kg rajan rikkoutuminen ei ollut kriisi kun sitä ei oikein olis voinut välttää mutta 80 kg oli paha, vaikka edes th ei kommentoinut asiaa. Onneksi ylitys ei ollut paha.

Mä en voi nukkua mahallani mutta nukun sellasessa kylki/maha-asennossa, niin että maha ei jää liiaksi alle. Oon kyllä heränny aamuisin mitä ihmeellisimmistä asennoista. Onneksi vielä ei tarvi herätä kääntämään kylkeä.

Kävin la ostamassa lisää äitiysvaatteita. H&M:llä kokeilin farkkuja ja totesin että koko numerointi oli hiukan epäonnistunut. Aloitin kokeilun 38, sitten 40, sitten 42 ja 44. Ensin en saanut housuja edes jalkaan, loppuja en olis saanut kiinni. kokoa 46 en jaksanu enää kokeilla vaan ostin ihan toisenlaiset housut. Mammapaidoissa mua ihmetyttää se, että miksi niissä pitää olla niin järkyttävän suuret kaula-aukot. Ymmärrän että se on varmaan muotia mutta en normaalistikaan oikein tykkää niin suurista kaula-aukoista, saati nyt kun rinnat on kasvanut jo 2 kuppikokoa (hiukan epävarma olo hankalan kokoisten rintsikoiden kanssa).

Pientä purkausta... koittakaa kestää.

t. SannaNu ja tiuhti rv 25+2

Vierailija
11/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille. Enpä ole hetkeen kirjoitellutkaan.

Yövuorot taitaa olla mun osalta nyt tehty, aiheuttavat niin paljon ongelmia ja sitten tuli vielä kipuja, joita ei siis juuri muuten ole kuin yövuoroissa. Aamut ja illat sujuvat hyvin, onneksi. Pientä vääntöä vaan, kun työterveyshuolto sanoo että hoida yövuoroasia äitiysneuvolan kanssa kun johtuu raskaudesta, äitiysneuvola sanoo että hoida työterveyshuollon kanssa kun koskee työtä... Elä siinä sitten ;) .

Vankkurit on ostettu, oikein komiat kohdalle osuivatkin. Lapsi-kirppikseltä, yhdellä olleet ja oikein hyvin pidetyt laatukärrit. On niitä nyt sitten vähän lykkäilty ja hyssytelty, kylmäharjoittelua nääs :) .

Koirista yksi lähti kasvattajalle äitiyslomalle, synnyttää viikonloppuna. Koira(kin) on ensikertalainen tässä vauvahommassa, ja se on ollut melkoisen hämillään kasvavasta vatsastaan, liikkuvista pentusista ja kankeasta liikkumisestaan. Tunnen reppanaa kohtaa suurta sympatiaa :D . On mulle ensimmäinen narttu jolle teetetään pennut (mies kasvattanut kaksi pentuetta edellisessä elämässään), ja mä ymmärrän koiraparan hämmennyksen ja olotilan paremmin kuin olisin ikinä ennen raskautta voinut kuvitella ja ymmärtää.

Pennuista tulee meille sitten yksi (seitsemän hengen karvapäälauman jatkoksi), siinäpä sitten on hyvä kesällä ulkoilla, kun pitää vauvanhoidon ohella opettaa pentua tavoille ja treenata synnyttänyt narttu takaisin näyttelykuntoon. Kuvittelen näiden raskauskilojen tippuvan sitten kuin itsekseen... Tippuvathan ne, tippuvathan?

Muuten mulla menee oikein hyvin, lenkillä olen pystynyt liikkumaan pitempiä matkoja kuin kertaakaan koko aikana. Hampaidenpesu rupesi uudestaan tökkimään, oksentamiseen asti. Saas nähdä miten ensi viikolla hammaslääkärissä käy...

Tabbys ja Pirkko-Eemeli 24+4 (miten tää aika menee näin nopeeta??!)

Vierailija
12/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SannaNu: Ei kannata masentua H&M:n farkkujen sovituksesta. Vanhasta tottumuksesta minäkin otin tengosta 38 ja ne eivät mahtuneet edes reisien kohdalta päälle! Sitten ostin Noppies merrkiset farkut, joista sopivat löytyivät koosta XS. Et kuule usko miten mieltä ylentävää oli vetäistä päälle XS:t kun toisessa kaupassa koko 38 oli jäänyt suunnilleen polvien kohtaan jumiin!!!

tabbys: Kuinka sä jaksat noin monen koiran kanssa? Meillä on yksi koira ja välillä tuntuu, että siitäkin tarttis luopua. Jää tämän yhdenkin lapsen kanssa ihan " hunnigolle" , entäs kun tulee toinen. Tuo meidän koiruus on kyllä ihan " liian seurallinen" . Hirveä huomionkipeä yksilö.

Ja mulla tippui esikoisesta paino tosi nopeasti. Varmaan vajaa 2 viikkoa synnytyksestä kun vanhat farkut kiskoin päälleni. Tosin oli pieni vararengas silloin, mutta nopeasti lähti vaikken liikuntaa vaunuilun lisäksi harrastanut. Nyt pelkään, ettei tämän kakkosen kanssa lähdekään kilot pois niin helposti. Muistan esikoisen olleen 9 kk:tta vanha kun kaikki mun vanhat housut oli vyötärön kohdalta liian isoja. Oli kyllä väliaikainen ilmiö.

Hengittäminen on täälläkin muuttunut raskaammaksi. Mulla alkaa maha jo tissien alta, joten välillä ahdistaa. Terkka oli sitä mieltä, että mun ylävatsa on jotenkin-oudosti-turvoksissa.

Pian voisi alkaa hipsimään lounaalle. Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville.

Eliador ja vimpula 24+5

Vierailija
13/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille koirat on elämäntapa ja harrastus. Mulla oli neljä (ja sopimus siitä tulevasta eli viidennestä, eli kasvattaja käyttää neljättä jalostukseen ja mä saan pennun palkaksi koiran lainasta) ja mies toi tullessaan kolme koiraa lisää. Meillä on iso talo ja iso piha, ja liikutaan muutenkin paljon. Koiraharrastuksia myös useampi; näyttelyt, agility ja toko. Pakko olla koiria monta että riittävät kaikkiin harrastuksiin :) .

Mulla on lenkillä mukana yleensä 4-5 koiraa, hyvin menevät kun ovat koulutettuja (tai no, ne mun koirat olivat jo ennestään koulutettuja, miehen koirien kanssa vielä vähän kesken... ). Mies vie välillä isot koirat eli viisi kipaletta vilkkaammalle lenkille, eli juoksevat välillä. Ja mä saan sitten viedä pikkukoirat omalle lenkilleen, mistä ne kovasti nauttivatkin kun ei ole isoja sähläämässä.

Meille koirat on todellakin elämäntapa, jota ilman ei osattaisi edes olla, niin paljon päästään näkemään ja kokemaan koirien kanssa, mm. ulkomaan näyttelymatkoja tehty asuntoautolla. Hienoja reissuja, joihin kesän jälkeen osallistuu sitten myös vauva.

Vierailija
14/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun maha repeää kohta. On niin pinkeä että pahalta tuntuu. Lie ilmaa täynnä kun noita yskänpastilleja olen imeskellyt päivän mittaan. Pelottaa se hetki, kun tuo haju tuolta purkautuu.. =O Tämä töissä istuminen lisää vielä ilmaa mahaan, joskus tuntuu että on semmoinen ilmapallo matkassa kun töistä lähtee, vaikkei raskaana olisikaan.

Pieni potkii niin että päällepäin jo näkyy. Ihanaa! ;)

- PIrkko ja punkero rv 21+6

Vierailija
15/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just neuvolalääkäriltä ja sain " sairaslomaa" - Tai siis kehoituksen rauhoittua!!! juu hei mistä?!?!! Kohdunsuu alkanut pehmetä - jee!!! Supistuksiahan mulla ei liiemmin ole ollut, mutta on kai yleistä näin uudelleen synnyttäjillä.

Kieltämättä mun tän hetkinen elämä on pakostakin VÄHÄN lentoa. Kaksi pientä kotona, joista toinen uhmaikäinen. Sitten hermotkireällä asumista tässä pienessä loukussa ja illat raksalla (jossa en kylläkään rehki).

Joopa joo. Lupasin sitten th:lle että yritän rauhoittaa elämää, mutta mammajumppaan en vaihda ; )

art 25+?

PS. Tänään jätin jumpan väliin mutta nyt lähden kävelemällä hakemaan apteekista uutta rautaa. Nykyinen kun tekee ummetusta

terv.nimim. " +1kg/vko"

Vierailija
16/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Art: Mie voin käyttää sen siun sairasloman =). Mulla on parin viikon päästä neuvolalääkäri ja hieman toivon, että ois paikat pehmenneet tms, jotta saisin saikkua. Vaikka on ollut ihan kivaa töissä, niin tuntuu ettei vaan jaksa. Mielummin käyttäis energian itsensä huolehtimiseen, eli kävis jumpassa ym.

Mie joudun töissä haistelemaan vielä noita anestesiakaasuja, se tekee väsyneeksi + päätä särkee tosi usein. Tajusin tänään kun oon ollut koko viikon heräämössä, että joka päivä on särkenyt päätä. Siitähän se johtuukin, ilmanvaihto kun ei ole parasta laatua...

Ostin tänään suklaapatukan =) Ensiks pitää syödä peruna-porkkanasosekeittoa ja nauttia tuo suklaa sitten kun esikoinen on mennyt nukkumaan. Ah, päivän paras hetki. =)

Tytteli-83 rv 25+2

Vierailija
17/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pääsee tasaseen paha henki ulos alakautta ja lähellä olevat kärsii, raasut.

Suonenvedoista sen verran että eipä oo vielä ollut, mutta tuntunut lähelläpitisuonenvetoja. Tartteis varmaan sitä magnesiumia nappailla mutta kun muistais.

Äsken tilattiin miehen kanssa valokuvia netistä paperimuotoon. Katselin niistä miten on kuvattu semmoista vaaleanpunapaitaista porsasta, jolla kylkiläskit pullottaa löysästä paidasta. Meinaa nääs alkaa itsetunnolle käydä tää. Voi saatanan saatana että on pitänyt ittensä tuommoiseksi syödä. Entäs, jos lopetan syömisen kokonaan, vaikka heti huomenna? Olisko siitä apua?

Art. Paikka.

Lintsasin pojan päiväkodin vanhempainillasta. Ei lähteny eikä irronnu. Tai oliskin ollu tilaa kun olisin siellä alkanut haisemaan :D hähää..

Sitten pistin henkkamaukkaan kesälapsillevaatteitasatsin. Oli niin hienoa spidermania ja salamamcqueenia että piti ihan jonottaa yhteen huppariin. Onneksi saivat niitä lisää myyntiin kun ihan käsistä näköjään loppuivat. Siinä menee yks 150e sileäksi. Pitäis varmaan keksiä, kenen rahoja ne on..

HaisuPirkko ja punkero rv 21+6 edelleen..

p.s. vielä 4kk ja 6pv laskettuun aikaan... sitten on mahanahka löysä

Vierailija
18/38 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Luin äsken kaikkien jutut ja nyt tuntuu että puolet unohtui samantien. Voi tätä dementiaa.. :o

Mä sitten eilen illalla koin elämäni ekan supistuksen. Alcatrazko se mietti että millasta on.

Mä nousin tästä koneelta aika tasan 24h sitten ylös ja olin lähdössä alas suihkuun ja nukkumaan kun yhtäkkiä vatsa meni kivikovaks palloks ja menin ihan toimintakyvyttömäks. Mihinkään ei koskenut mutta mitään en pystynyt tekemäänkään. Kesti se useita minuutteja.

Yön aikana mun oikee ranne on kipeytynyt tosi pahasti. Valvoin yöllä monta tuntia sen kanssa, sattui, kolotti, vihloi..

Aamulla se oli edelleen kans todella kipeenä, turvonnu ja outo.

Pääsin päivällä työterveyslääkäriin. Jännetupintulehdus se ei ole. ALko äkillisesti niin yhtä nopsaan pitäs mennä ohikin, on ärtynyt. Yhteys voi olla kun podin pääkivun la-ma ja niskat niin jumissa. Voi säteillä siis ranteeseen.

Mutta kyllä oli orpo päivä töissä kun piti käyttää hiirtä vasemmalla kädellä.

Töitten jälkeen haettiin pinnasänky! Se oli vihdoin noudettavissa. Ihanaa!!! :)

Sit mentiin salille ja mun tarkotus oli kävellä matolla hyvä lenkki. Ja paskat.. 12min ja sit mahaa alko pistelemään, en ees menny kovaa. Oli pakko lopettaa. Ei voi mitään.

Mulla onkin ens ma se sokerirasitus sit ja kahden viikon päästä sairaalaan tutustuminen ja neuvolalääkäri..

Näin nää viikot vierii..

Pirteempi olen ollut nyt kyllä, kiitos raudan. Jaksaa iltapäivätkin töissä..

Tänään meinannu olla hieman masisoloa kun on niin rampa olo ja ei siitä lenkistäkin sit tullu mitään. Ja selkääkin kolottelee ja niskat jumissa. Voi voi..

Hyvää illan jatkoa..

a_j + pötkäle 24+6

Ps. sori kun tuli omanapaista tekstiä..

Vierailija
19/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muilla on ollut parempi yö kuin meillä. Molemmat lapset sairastavat. Kuopus oli jo eilen kovassa kuumeessa ja sama jatkui koko yön, joten nukkui melko huonosti. Esikoinen alkoi puolenyön jälkeen oksentaa ja sitä jatkuu taukoamatta edelleen. Mies on tietysti reissussa ja mä olen nukkunut ehkä yhden tunnin ;) Niinhän se aina menee, kaikki samanaikaisesti. Noh, kunhan paranisivat perjantaihin mennessä, kun silloin lähdetään reissuun.

Mulla oli eilen jonkun verran suppareita, osa kipeitäkin. Ei ole oikein ollut lepotaukoa, töitäkin on tullut paiskittua vähän liikaa. Nyt sitten olen lasten kanssa kotona, mikä on varmasti kaikille hyvä. En varmaan ois taas ilman lasten saitauksia osannut jäädä kotiin. On kyllä pakko ruveta hidastamaan tahtia ja ajtella tätä masuasukkia enemmän. Liikuntaa mäkin ajattelin harrastavani koko raskausajan, mutta niin vaan aika ja supparit estää. Kalenteriinkin olen kaikille päiville kirjoittanut, että mitä pitäis urheill ;) Sieltä voi nyt sitten kattoa, että mikä tänään jää tekemättä...

Ihanaa kun teille voi käydä valittamassa, ja anteeksi samasta asiasta. Toivottavasti muilla viikko alkaa aurinkoisemmin!!! (Onneksi masussa tuntuumolskintaa, piristää kummasti, sekä eilinen pannarin pala kera omenahillon, nam!!! Näin ne kilot pysyy kurissa...)

Vierailija
20/38 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Art kerkes ekana avaamaan uuden pinon:D

Mä olen kotona tämän päivää..

Mun pääkipu jatkuu vaan mikä alkoi la aamupäivällä. On se ollut välillä pois mut sit aina palaa uudestaan. Syy: todella jumiutuneet niska- ja hartiaseutu :(

Eilenkin illalla mies hieroi vielä kunnolla niskat ja hartiat ja sit mä kans koitin venytellä ja tehdä erilaisia jumppaliikkeitä että sais veren kiertämään.. hetkeks se kai auttoi.

5:ltä sit heräsin kun taas oikeeta ohimoa tykytti.. :(

Mullahan on taipumus migreeniin, ei tosin tässä raskaudessa ole ollut vielä kertaakaan. Ehkä tää on lievää sellaistakin? Ainakin helposti pitkittyy kun ei voi siihen lääkettä ottaa.. ja itsellä on suuri kynnys ottaa edes mitään lääkettä.

Mies toi aamulla mulle ennen töihin menoa sit kauratyynyn niskan alle. Jospa auttais...

Kannattaako mun neuvolaan soittaa? Mitä ne osais sanoa?

No, onneks vauva potkii ahkeraan ja kovasti, se lohduttaa :)

Nyt tässä just aamupalan söin.. kohta palaan takas peiton alle ja kauratyyny niskan alle...

Toivottavasti muilla parempi maanantai..

a_j + pötkis 24+4