***Jouluisten viikonloppu***
Kommentit (14)
Ajattelin liittyä seuraan! Ensimmäinen neuvola takana, kävimme kuulemassa että np-ultraan lähes mahdotonta päästä sillä aikoja ei enää viikolla 13 ole. Lääkäripula (?), ison kaupungin säästötoimet. Terkka yrittää vielä lähetteellä terveysperustein. Takana mm. kaksi km, eli toivotaan että aika vielä saadaan.
Edessä tänään liikuntatapahtuma, väsymys on kova ja kukaan seurastani ei vielä tiedä raskaudesta. Siis pelkällä hymyllä tämä päivä ja nukutaan sitten huomenna :). Onneksi menoa piristää saamani yllätysuutiset, ystäväni laskettuaika on omastani +3 päivän. Mukavaa viikonloppua!
Rv 9, La 29.12.
Kaksi raskasta päivää takana. Mies on sairastellut ja itse olen nukkunut huonosti ja voinut pahoin. Eilen menin nukkumaan kymmeneltä ja nukuin suht koht hyvin seitsemään. Olisin kyllä saanut nukkua pidempäänkin. Esikoinen nukkui kahdeksaan, joka on todella harvinaista ja mies olisi kyllä noussut ylös hänen kanssaan. En kuitenkaan saanut enää unta, joten nousin ylös, ja nyt on rauhallinen aamu takana. Mies lähti pojan kanssa pyöräilemään ja mun ois tarkoitus leipoa kaks piirakka pojan huomisia 2-vuotis synttäreitä varten. Eilen kävimme kaupassa, mutta tietinkin margariini unohtui, joten sitä pitää vielä hakea kaupasta. Huomenna tulee juhlimaan perheet ja maanantaina mammakavereita ja lapsia. On se kaks vuotta menny nopeasti... Ainakin tää toinen vuosi!
Aikasemmin oli puhetta miehen osallistumisesta kotitöihin. Meillä mies osallistuu kiitettävästi. Imuroi, silittää, pesee pyykkiä ja vie roskat. Mies on aika pedantti, joten ei jättele tavaroitaan ympäriinsä. Tietenkin nyt kotona ollessa olen tehnyt enemmän kotitöitä. Ruoat laitan melkein aina. Meillä käy myös joka toinen viikko siivooja. Se on luksusta! Suosittelen muillekin. Pojan kanssa mies on paljon. Tosin hän tekee suht pitkää päivää töissä ja on melkein joka viikko työmatkalla, joten välillä saan kokea yksinhuoltajuuttakin. Meillä mies on ollut aina, siis nämä kaks kertaa, tosi huomaavainen raskausajat. Antaa mun nukkua viikonloppusin ja muutenkin huilia. En kyllä minäkään tuota omaa kultaa vaihtaisi. Yhteiseloa takana on pian 9 vuotta! Mutta kyllä mullakin välillä tulee sanomista. Oon meinaan aika tempperamenttinen...
Lähden neljäksi grillaamaan ystävän luoksi. Meitä on aika tiivis kaveriporukka ja nyt tavataan tyttöjen kesken. Odotan innolla!!!
Mukavaa viikonloppua kaikille! Nyt paistamaan piirakoita,
Mamma05ja07, rv13
tiikerijäätelöä täällä syön, päällä uusi farkkuäitiysmekko jonka ostin taannoin lindexiltä, aikasemmin tuo masupussi on ollu liian iso, mutta nyt näyttää ja tuntuu tosi hyvältä:-D
Lapset tuossa tappelee, pitänee tämä turina päättää tähän
P-M
P.S Tervetuloa joukkoon Hanipöö, hauska nikki:-D
Tekemistä olis vaikka kuinka kun vaan jaksais kaiken tehdä! Eilen äitini kanssa revittiin irti ja istutettiin uuteen paikkaan varmaan ainaki yks kolmekymmentä vuorikilpeä (vai mikä sen nimi nyt olikaan ;) Tänään vanhemman tytön kanssa istutettiin kaupan kukkia ja sitten vielä raivasin lisää tilaa toisille kukille ja miehet tekee leikkimökkiä ja talon seinää..ei tässä siis kerkee koko ajan koneella olemaan ;)
Vitamiinit on taas unohtunu ja heti pukkaa väsyä ja huonoa oloa. Tänään taas onneks muistin ja heti helpottaa! Eilen oli pakko oikeen päikkärit vetästä kun niin naatti olin!
Mut turista en kerkee nytkään kun hommat jatkuu edelleen..nyt vaan pitää ennen saunaa saaha se vanhemman neidin kerhomekko viimeisteltyä kun huomenna on kevätjuhlat =)
masu..ööö..13+5
Koko päivän sateen päätteeksi ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja on lämmintä. Meillä kanssa pihahommissa menee päivät, tänään aamupäivällä kun satoi vettä, niin alotettiin purkaa keittiönkaappeja ja huomenna sitten loput... Kyllä hirvittää kun pitis lapsia omia sekä hoito hoitaa ja ruokaa laittaa keskellä keittiökaaosta, mutta jo makusteltiin kuinka sitten on kivaa, kun on valmista... Takka on myös tilattu, meillä on kyllä kiva avotakka, mutta tarvitaan varaava takka lämpöä talveksi tuomaan. Jouluksi olis takaraja keskikerroksen remontille, saadaan kyllä varmasti tehtyä aiemminkin, saa sitten rauhassa tehdä pesää pientä varten ;-)
Ultraan enää neljä yötä...iiiik.
ponnari ja itu 10+5
Tohinaa täynnä ollut tämäkin lauantai. Huomenna helpottaa kun on sunnuntai :)
Mamma05ja07: Meillä myös pojan 2-vuotis synttärit huomenna! :) Kummit tulossa käymään.
Kiva kuulla että muillakin äitiysvaatteita jo käytössä, itsellä kyllä odottaa kaapissa. otan maamantaina ultran jälkeen käyttöön jos on tarvis. Miten sitä on niin tyhmä ettei osaa uskoa että tuolla mahassa on joku! maha on kyllä tälläkin hetkellä aika valtava..turvotusta..
Sain uudet lenkkarit ostettua. ens viikolla alkaa sitten lenkkeily ;).
puolkymppi lapset 03, 05 ja rv 12+3
Hei,
Olen joskus käynyt lukemassa jutteluja mutta nyt ajattelin ilmoittautua minäkin joukkoon. Laskettu aika olisi 2.12. ja noista ultrajutuista kun on ollut puhetta niin täytyy kehua meidän kuntaa. Nimittäin melkein jokaisella tavallisella neuvolakäynnilläkin ultrataan ihan rutiininomaisesti ja jos jostain syystä ei satu ultra olemaan huoneessa niin täti kyselee että sopiiko varmasti jos vain kuunnellaan sydänääniä vai pitäisikö hänen hakea kuitenkin ultra toisesta huoneesta. Esikoisellekkin kuunneltiin kerran äänet ja kaikilla muilla kerroilla sai katsella ihan kuvastakin masuasukin touhuja.
Meillä odotellaan perheeseen kolmatta lasta. Edelliset ovat 3,5 ja 2v. Tai nuorempi täyttää huomenna 2 vuotta. Taisi olla muillakin huomenna 2v synttäreitä.
Kiva kun on teitä aktiivisia kirjoittelijoita on ollut tosi mukava lukea että muillakin on ollut väsymystä ym. Minulla muuten helpotti yhtäkkiä etominen ja pahin väsymys kun 12 viikkoa tuli täyteen. Jospa nyt jaksaisi kirjoitellakkin paremmin.
t. MiTeSa
Heippa pitkästä aikaa!
Täällä ollaan edelleen järkyttävän väsymyksen ja sitä myötä myös huonovointisuuden kourissa. Oksu ei lennä, mutta muuten on tosi kurja olo edelleen. Ei oikein mitään jaksa tehdä, koneella käyn lukemassa viestit, mutten ole jaksanut itse kirjoittaa.
Me käytiin np -ultrassa perjantaina ja siellä oli kaikki hyvin. :) Laskettu aika aikaistui ja uusi on nyt 6.12. eli Itsenäisyyspäivänä. Oikein hyvän tuurin sattuessa ei tarvitse viettää Joulua sairaalassa. Se olisi toiveissa. Vaikka mitäpä sen loppupeleissä väliä, kunhan saa ihanan vauvan :). Esikko mulla käynnistettiin lasketun ajan tietämissä, kun olen niin pieni kooltani (epäiltiin ettei mahtuisi tulemaan alakautta), uskon että tästä tehdään samoin ellei luonto tee tehtäväänsä ;).
Tervetuloa joukkoon kaikille uusille! Ainakin hanipöön nikki jäi mieleen, kun miehen kanssa ollaan salkkareissa naurettu hanipöölle ;). Hauska nikki. :)
Eipä tänne muuten ihmeitä. Maha on turvoksissa ja isompi kuin pitäisikään, Piitu-Miinan kuvailemat äitiysvaatteet sopisi tännekin paremmin kuin hyvin. Tosin meinaan vielä pitää töissä salaisuutena joitain viikkoja (jos onnistuu), joten vuoraudun vaan isoihin t-paitoihin ;)
-Terppari ja pikkumuru 12+3
Viikot vierii kovaa kyytiä, ihanaa kun kesä on tulossa. Harmi kun on vaan satanu melkein joka päivä, no onpa tullu lasten kanssa kerrankin askarreltua kunnolla :)
Torstaina kävin ekaa kertaa neuvolassa, tunnin täti sai aikaa kulumaan... Samat vanhat jutut kertauksena taas ;)
Halus sit väkisin kuunnella sydänääniä vaikka sanoin et ei oo kummasta edellisestäkään kuulunut tässä vaiheessa ja kohtukin oli alkuraskauden ultrassa taaksepäin kallistunut ja eihän ne tietty kuulunutkaan :( Vaikka kuinka tiesinkin asian, jäi vähän huono mieli ja epäilykset taas valtas mielen, ikävä kyllä....
Varasin sit np-ultran (muuta en saakkaan) kolmen viikon päähän, pitkältä tuntuu odotus sinne asti....
Tällästä täältä tällä kertaa, meen leikkaan nurmikkoa, kun ei kerran sadakkaan... Rupee aikamoinen viidakko olemaankin :)
Terkuin niad ja tonttu 10+0
Ihana ilma ulkona, tulisiko kesä vihdoin?!?
Tervetuloa kaikille uusille joulukuisille, ainakin pari uutta oli palstapimentoni aikana tullut mukaan.
Olisi niin ihanaa saada hankittua uusia vaatteita, jotka mahtuisivat päälle... Viikolla olen ollut niin kiireinen, ettei kauppaan ole ehtinyt. Tänään ajattelin mennä, mutta eihän kaupat helluntaina ole auki!
Eka neuvola takana. Papereiden täyttämistä, huooh. Paljonpa ne kyselee alkoholin ja huumeiden käytöstä, oikein lista eri merkkisistä huumeista.. Multa ei kuunneltu sydänääniä, olisi voitu kuunnella, mutta en halunnut ottaa itselleni stressiä, jos ne eivät olisikaan kuuluneet. La pistettiin papereihin 23.12., vaikka uskon sen kyllä olevan lähempänä sitä 26. päivää. Mutta väliäkö tuolla. En ole ehtinyt edes kunnolla tutustua materiaaliin, mitä neuvolasta sain. Hauska se kirja odottavalle äidille ja isälle :) Nyt odotellaan aikaa np-ultraan, toivottavasti saan lähetteen sinne ennen juhannusta! Alkuviikosta pitää varata neuvolalääkärille aika.
Tänä aamuna kävin tervehtimässä wc-pönttöä oikein lattiatasosta, mutta kurkkuun jäi oksu. Ihan kamala fiilis. Uskon, että pahoinvointi tuli ihan valvomisesta tällä kertaa. Pakko mennä ottamaan päiväunet. zzzzzzzzzzzz
Ei voi pitää edes terassin ovea auki, kun ulkona leijailee jotain valkoisia höytyviä, ihan ku lunta sataisi! Raivostuttavia palleroita, tunkee sisälle ihan väkisin ja tarttuu terassituolien pehmusteisiin. Onkohan ne tuomesta lähtöisin?
Aurinkoista viikonloppua joulukuisille!
t. Gaijis ja pilkku 10+1 (neuvolan mukaan, oikeesti varmaan 4pv vähemmän..)
niin ei tee mieli ees koneelle tulla. töiden jälkeen vaan nukun ja ravaa vessaa yökkimässä ja oksentamassa, siis aivan kaameeta, ei esikoiselta ollu tämmöstä. väsy on ihan hirvittävä ja ihmettelen vaan kuinka teillä muilla tuntuu tuota energiaa riittävän. mies parka on meillä aika kovilla, tekee muutenkin 50%työaikaa ja hoitaa esikkoa, mutta nyt jää hänen kontolleen kaikki muutkin kotityöt, musta ei vaan oo mitään tekemään. ihmettelee kyllä että kuinka mun vointi voi olla tommonen, kassos me ei asuttu samalla paikkakunnalla ku esikoista aloin odottamaan ja tämä alku on nyt miehelle sitten aivan yllätyksiä täynnä.
ens viikolla saadaan uuden asunnon(tai siis vanha se on mut meille uus) avaimet ja sit alkas remppa ja muuttotouhut, tuntuu vallan hirvittävälle ajatuksellekkin tämän olon kanssa.
nyt oon töissä ja pohdin tässä että menenkö vessaan oksentamaan vai kykenenkö vielä pidättämään...
tamatu ja ihme 9+1
En ole pitkään aikaan ehtinyt oikein paneutua joulukuisten tapahtumiin, käyn pari kertaa viikossa lueskelemassa mitä tänne kuuluu...mutta ilmeisen hyvää, monet ovat käyneet jo ultrassakin!
Minäkin kävin ultrassa viime viikolla ja menkkojen mukaan sillon oli viikkoja 11+5, mutta ultrassa näkyi pikkuinen joka vastasi viikkoja 10+5, eli viikolla siirtyi tuo laskettu aika eteen päin,(13.12) ja jos se nyt sitten pysyy samana jatkossakin, luulenpa että mä olen jouluaattona synnärillä =DDD (esikoinen meni 11pvää yli) Mutta siis pikkuinen sydän sykki vimmatusti siinä kuvassa, ja olihan se hieno tunne, jotenkin tuli varmempi olo että kyllä tämä pysyy matkassa sinne joulukuuhun saakka!
Sydänäänten kuulumisesta, mulla on yli painoa ja siis vatsamakkaroita jonkin verran, miten on kannattaako pyytää kuuntelemaan terkkaria sydänääniä tiistaina (vkot joko 11+5 tai 12+5) voisiko ne kuulua vaikka löllykkää on? Niin ja mitäs tuossa ekassa nlalääkärissä tehdäänkään?
Eipä se olo parantunutkaan. Kauhea väsymys ja äsken oli huono olo joka saatoi johtua synttäriherkkujen mässäämisestäkin..
Huomenna neuvola ja rv 12+5. Jännittää! siellä ultrataan!
HUi vieraita tuli! jatkan myöhemmin..
puolkymppi rv 12+4
Täällä olis töitä vähän tehtävä, kaupassa käyntiä ja ulkoilua. Jos jaksas vähän pyykätä ja tehdä jotain hyvää ruokaa:-)
Huomenna tulee 11 viikkoa täyteen:-) Eilen oli kylä huippukurja päivä töissä, olin kauhean väsyny ja hiki kaatui päältä. Toivottavasti jaksaa jotenki vielä reilun kuukauden, sitten se helpottaa
P-M 10+6