17-vuotias tyttäreni leikkii yksin barbeilla ja muilla leluilla.
En näe siinä mitään epänormaalia. Kyllä lapsen pitää saada olla lapsi.
Kommentit (61)
Mä muistan kans leikkineeni "salaa" barbeilla ainakin vielä 15-16 vanhana. Pienemmät siskot sekä jopa äitini kummeksuivat tätä tapaa ja naureskelivat ja siksi pidinkin homman salassa. Sitten pikku hiljaa täysi-ikäisyyttä lähestyssä barbit jäi ja tuli uusia mielenkiinnonkohteita ;D
Ja ihan normaali nuori aikuinen musta on kasvanut (ainakin omasta mielestä). Olen naimisissa, opiskelen yliopistossa ja odotan esikoista näin 24 vuotiaana :)
Aikuiset voivat leikkiä, ei siinä ole mitään väärää. Joten anna tyttäresi leikkiä kunhan hänellä on myös normaaleja ystäviä:)
Mä syön karkkia, mutta sitä nykyaikana ihmettelee vain harvat.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:26"]
En näe siinä mitään epänormaalia. Kyllä lapsen pitää saada olla lapsi.
[/quote]
No ajattele, nykyisellä kansanedustajalla on ollut tuossa iässä jo 3 vuotias lapsi ja sinun lapsi leikkii barbeilla. Kumpikohan tässä on normaali ja kumpi ei.
Minäkin leikin vielä 15-16 vuotiaana salaa, ihan normaali olin ja olen.
Niin, no on leikkiä ja leikkiä. Muistan että vielä yläasteen jälkeenkin tylsinä hetkinä tykkäsin pukea barbit ja laittaa niiden hiuksia vaikka varsinaisesti en ollut leikkinyt niillä vuosiin.
No jos leikkii kuten viisi vuotiaat niin on jälkeenjäänyt, mutta jos tykkää keräillä ja laittaa niitä, niin ihan fine. Monet aikuiset keräävät leluja.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:42"]MInä olen yli kolmekymppinen nainen ja leikkisin barbeilla jos kehtaisin. Olen siis vaan tyytynyt ostelemaan keräilybarbeja tyttärelleni (8-vuotias) ja puen ja kampaan niitä hänelle. Leikkisin ellen tietäisi ettei sitä pidetä aikuiselle sopivana käytöksenä.Muuten, minäkin rakastan huvipuistoja. Ja hattaraa. ;)
[/quote]
Mikä estää ostamasta joskus jonkun keräilybarbin itsellesikin? :) Tiedän monia muitakin "yli-ikäisiä" nukkeilijoita. Eikä kaikille tarvitse onneksi harrastuksistaan kertoa.
T: 25 v, jonka nukkeharrastus on kestänyt jo jotain 10 vuotta monista elämänmyllerryksistä huolimatta. (Wau, miten aika menee...)
Juurihan lehdessä oli eläkeläismiehestä, joka oli viisi vuotta rakentanut pienoismallia talosta. Hän on tehnyt kaikki huonekaluista lähtien itse. Jos nainen tekee samaa, puhutaan "nukkekotiharrastuksesta", mutta mies "rakentaa pienoismalleja". Samapa tuo, sillä joka tapauksessa näiden tyyppien elämä on hauskaa ja mielekästä.
Tätini kuulemma leikki nukeilla vielä 17-vuotiaana äitini mukaan. Ja kai ihan terve nainen on. Ikää nyt 61, naimissa, kaksi aikuista lasta, yliopistokoulutus jne.
Esim. japanissa on normaalia aikuistenkin omistaa leluja ja kaikkea söpöä yms. Länsimaissa pitää olla niiiiin korrektia aikuista että.
Itse olen sellainen mieluusti leikkivä äiti. Lapset usein kehuvatkin, että "äiti sä olet sitten hyvä leikkimään". Menen pyydettäessä aina leikkimään lasten kanssa esim. legoilla, nukkekodilla, barbeilla. Hetken kuluttua huomaan olevani innoissani leikkimässä yksin lastenhuoneessa. Leikki on niin hauskaa! T:Äiti 41v.
Mä olen 32-vuotias ja leikin aina prinsessaa. Mieheni joskus ärsyyntyy leikkiini eikä halua palvella ja palvoa minua jatkuvasti, mutta kun muistutan häntä avioehdon puuttumisesta ja mahdollisen avioeron merkityksestä hänen omaisuuteensa, niin jo vain prinssille leikit maistuu <3
Minä leikin My Little Ponyilla ja olen 32 v. :)
Kampailen niiden harjoja ja häntiä ja teen asetelmia, joskus otan valokuvia joita laitan nettiin muiden ihailtavaksi :D
Jos jonkun mielestä olen tämän vuoksi jälkeenjäänyt, niin ei liikuta minua.
Huolestuttavampaa on nämä 8-vuotiaat, jotka eivät tule luokkatovereiden syntymäpäiville, kun "lastenkutsut on niin sairaan lapsellisia", pitävät omaa blogia, eivät leiki enää mitään, koska "se on niiiiiiiin lapsellista". Tosi surullista kuinka pienet lapset yrittävät leikkiä aikuista.
Kukaan ei sanonu ettei saa leikkiä. Se on eri asia millä tavalla leikkii ja suhteutettuna siihen ikäluokkaa että onko normaalia jos 90 ei leiki ja 10 leikkii eli normi tuossa on että ei. Kukaan ei kiellä edelleenkään
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:27"]Mun mies leikkii edelleen ja ikää 40 vuotta
Maalaa pienoismalleja ja harrastaa junaratoja.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 13:26"]En näe siinä mitään epänormaalia. Kyllä lapsen pitää saada olla lapsi.
[/quote]
Minäkin leikin nukeilla.
Tosin ne ovat pumpattavaa laatua.
T. Oikea panomies
[/quote]
Se on oikein se.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 15:26"]
Itse olen sellainen mieluusti leikkivä äiti. Lapset usein kehuvatkin, että "äiti sä olet sitten hyvä leikkimään". Menen pyydettäessä aina leikkimään lasten kanssa esim. legoilla, nukkekodilla, barbeilla. Hetken kuluttua huomaan olevani innoissani leikkimässä yksin lastenhuoneessa. Leikki on niin hauskaa! T:Äiti 41v.
[/quote]
Hienoa! Oli kiva lukea tämä. Uskon, että sinulla on leikin kautta lapsiisi hyvä kontakti. Hyvää leikinjatkoa!