Miten päästä yli? ov
Selvisi, että mieheni on käyttänyt hyväksen tytärtämme. On ihan hirveen hajonnu olo..
Kommentit (66)
Asia ei ole helppo ymmärtää uhrinkaan saati äidin joka asiasta saa vihiä. yhteistyöllä pääsette vielä joskus asiasta yli ja nauttimaan normaalista arjesta.
11
Mies teki juttunsa aina kun olin pois.
Pahalta tuntuu, että olin työni vuoksi pois 3 kertaa viikon ja muutenkin tein ylitöitä.. :(
T:ap
En minäkään mieti voinko jättää lapsemme mieheni kanssa jos käyn kampaajalla. Ei se ole sinun vikasi. Miehelläsi on vikaa päässään ja hänkin on varmasti oikein varmistanut, ettei jäisi kiinni. Tuo tilanne olisi voinut sattua vaikka mökillänne vaikka olisit ollut mukana. Pedofiilit keksivät keinonsa.
Onneksi suurin osa meistä ihmisistä on normaaleja ja luotettavia. Jos sinulla on läheinen ja luotettava ystävä keskutele hänelle. Hän voi auttaa ihan konkreettisetikkin jos olet henkisesti ihan romuna. Keskustelu oikeasti auttaa.
11
Vierailija:
Mies teki juttunsa aina kun olin pois.
Pahalta tuntuu, että olin työni vuoksi pois 3 kertaa viikon ja muutenkin tein ylitöitä.. :(
Ei ole mitään sellaista syytä, jonka vuoksi voisit tuntea huonoa omaatuntoa. Kun et kerran tiennyt....et tiennyt ja sillä sipuli. Normaali oletus on, että miehensä hoivaan voi lapsensa jättää, siis et tehnyt mitään tuomittavaa. Varmasti nuo " miksi en huomannut aiemmin" , " miksi tyttö ei kertonut" , " jos olisin tehnyt jotain toisin" -vaiheet kuuluvat asiaan, olisipa mukavaa jos löytäisit kohtalotoverin tuolta kelaa/sinisen sivuilta, jonka kanssa jutella syvemmälti.
Vierailija:
En ole vielä nukkumassa, mutta jospa yrittäisin. :)
Olen yrittänyt pyytää apua myös itselleni, mutta en ole saanut.
Kaikki tuntuu jotenkin halveksivan minua. Vai onko se vaan päässäni?
Tämä kaikki on tapahtunut muutaman viikon sisällä ja mikään ei tunnu todelliselta.
Mä yritän olla vahva tytön edessä ja tukea häntä, mutta pieni kultani ei vielä ymmärrä, mitä hänelle on tapahtunut, mutta varmasti myöhemmin kyllä.. :(
Ihmiset ovat typeriä. Joku voi sinua ehkä halveksiakin tämän asian perusteella, ajatella että olet huono äiti tai jotakin vastaavaa höpönhöpöä. Aina on joukossa sellaisia pönttöjä, jotka eivät ymmärrä kurkata asioita toisen vinkkelistä ja miettiä värien kirjoa mustan ja valkoisen välillä.
Silti uskon, että suurin osa tuntee sinua kohtaan myötätuntoa eikä halveksuntaa. Outo ilme tai hassu ele, hiljaisuus tai kömpelöt sanat voivat olla vain viesti siitä, että asia on heille järkyttävä, he ehkä miettivät mielessään tilannetta omalle kohdalleen, eivätkä löydä sopivia sanoja mitä sinulle sanoa.
Mistä olet apua pyytänyt? Miksi et ole apua saanut? Kummallista! No....suomessa ollaan. Kaikkein risaisin ja väsynein ihminen joutuu muka itse vaatimaan hoitoa, kun sitä ei ehkä olisi voimia tehdä. Koeta kuitenkin jaksaa sinnikkäästi hakea apua. Sinäkin olet uhri! Miehesi teko on tietysti sinullekin kauhea järkytys.
Sinuna menisin vaikkapa mielenterveystoimistoon kyselemään avun perään. Onko sinulla työterveyslääkäriä? Vertaistuki on hyvä apu, mutta sinulla olisi nyt hyvä olla myös joku ammattilainen, jonka kanssa jutella asioita läpi vaikka vain muutamankin kerran.
Aiemmin kun kirjoitin, että ole vahva tyttösi vuoksi...en tainnut kirjoittaa sitä, että voit toki näyttää tytölle suruakin (vaikea varmasti aivan huitsin iloista tunnelmaa kuitenkaan pitää yllä), vuodattaa kyyneleen tytön nähden kunhan et päivät pääksytysten vollota. Voit kyynelten lomastakin viestittää tytöllesi vahvuuttasi sanoillasi. Vaikkapa näin: " äiti on nyt surullinen, mutta sellaista on elämä; joskus on itkuinen olo, joskus taas naurattaa niin että maha rytkyy. Aikuisilla ja lapsilla on molemmilla kaikenlaisia päiviä, jotkut vähän huonompia kuin toiset, eikö?" Tai jotain tuollaista, tiedätkö mitä tarkoitan?
Katsopa myös Suomen Delfins ry: n sivut
Ja Porvoon huutelijoille: aivan se ja sama tällaisten asioiden kanssa onko ap aito vai feikki. Kuten jo aiemmin kirjoitin, hyväksikäytettyjä lapsia on suomessa aivan liikaa. Vaikka keskustelun aloitus olisi tekaistu (en kyllä epäile niin tämän ketjun suhteen), näin tärkeästä aiheesta kannattaa kirjoittaa. Jos joku saa edes jonkinlaista apua tai ajattelemisen aihetta, ketju on täyttänyt tehtävänsä!
t.24
kiitos kun jaksoitte olla mun kanssa, hyvää ytöä!