Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos laakarin toteamus rv35 on,etta kohdunkaulakanavaa 2cm,sormelle auki, niin kuinka pitkaan tassa tilanteessa olette karvistelleet...

15.02.2008 |

..toki on yksilöllistä, mutta kun jotain kokemuksia.....Minulla näyttäisi olevan iso neiti mahassani ja en olisi ollenkaan pahoillani, jos jatkuva ei-synnytys-supistelu kuitenkin tekisi JOTAIN ....

onko muilla ollut näillä viikoilla samankaltainen tilanne kohdunkaulan ja -suun suhteen????????? miten jatkot edenneet???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 37 olin sormelle auki ja kanavaa tais olla 1cm. Lapsi syntyi täsmällisesti rv 40+0.

Tytteli-83

Vierailija
2/8 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 4 päivää meni yli LAn

Viimiset neljä viikkoo kun ajattelin et tulis jo nii raksalla levytin lattiaa (eli kyykin) aamusta iltaan ja silti ei mitään vaikutusta! Kärvistelin sit vaan illat ja yöt niitten ei-synnytys suppareiden kans.

Mut tähän lohdutukseksi, toi on NIIIIIN yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sormelle auki ja kanava kadonnut ja pehmentynyt paikat... saikulla 4kk, mut eipä oo syntyny... maanantaina käynnistetään... supistellut todella paljon jo viikolta 24.

Vierailija
4/8 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime viikolla lääkärineuvolassa rvlla 34+5 kohdunkaulaa ei juurikaan enää, auki 1cm ja paikat muutenkin ihan pehmeät. Lääkäri soittikin sitten äitiyspolille, että ottavatko enää mua sinne. Niin eivät enää rv 34 jälkeen ota sinne. Lapsi syntyy jos on syntyäkseen. Että itsekkin tässä vähän jännitetään, että millon tulee lähtö. Mutta saattaa kuulemma mennä ylikin... Ja mitään esteitä ei antanut eli saunaa, seksiä ja siivousta saa edelleen harrastaa...

Aurelia 35+2

Vierailija
5/8 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 32 1cm kaulaa jäljellä ja 2 sormelle auki..ja varoiteltiin että voi tulla piankin ja varottava eritoten ponnistusta ja painavien kantamista..mites sitä voi välttää kun kotona oli 1 vuotias poika? no jatkoin elämää entisellään ja paikat avautu entisestään ja kakkonen syntyi rv 40+6 käynnistyksellä, että se siitä piakkoin varoituksesta!!!!! Nyt kolmatta odotellaan rv 31 ja jotain ja ensi viikolla alapään tarkistus- mitäs varotoimia nyt saa?

Vierailija
6/8 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi 40+3 :)

Toisaalta olin melko hissukseen nuo loppuviikot, miehen työmatkojen takia toivoin kovasti että vauva pysyisi yksiössään la:han asti.

Vierailija
7/8 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni siis rv34 kohdunkaulankanava lyhentynyt senttiin, pehmeä, kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Synnytys täytyi kuitenkin käynnistää rv39+6 toksemian vuoksi ja synnytyssalissa paikat auki 4cm, mutta ilman kalvojenpuhkaisua tuskin olisi mitään tapahtunut.

Toisen kohdalla paikat samalla tavalla pehmentyneet rv35 ja käynnistykseen mennessä reilut 5cm paikat auki, mutta supistuksia ei ollut ennen kuin oksitosiinitippa oli tippunut reilut 4tuntia ja kalvot lopulta puhkaistu. Toisen kohdalla synnytys piti käynnistää rv 40+2 hepatogestoosin vuoksi.

Vierailija
8/8 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sittenkin jouduttiin käynnistämään ennekuiin neiti suosuti tulemaan ulos!

Lääkärit sanoivat tuolta viikolta 35, että et sinä enää täne äitipolille tule, mutta sain uuden ajan aina seuraavalle viikolle ja näin jatkui niin kauan kunnes vihdoin viimein käynnistettiin.

Nyt mulla on rv 36+6 ja supistuksia on ollut paljon, kivuliaita siis, mutten todellakaan odottele, että vauva syntyisi ennen aikojaan vaikka kohdunsuu on sormelle auki ja täysin pehmeä.

Tämä on nnyt mun viides raskaus.