Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne ihan ok istuttaa lasta aamupalapöydässä yli tunnin, kun lapsi ei suostunut juomaan maitoaan loppuun?

Vierailija
15.02.2008 |


Lapsi on kolme ja hieman uhmaikäinen. Onko tämä ihan normaalikäytäntö päiväkodeissa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ei pidä maidon mausta? Minun poikani inhoaa maitoa, mutta juo mielummin piimää tai kaakaoo.

Vierailija
2/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Luulen, että tämä istuttaminen ei tehnyt hänestä yhtään enempää maidon ystävää.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniruokahaluinen lapsi, ja neuvolan ohje on aina ollut, että ei saa pakottaa syömään. Jos ei yhdellä kertaa jaksa syödä niin toisella kertaa sitten.

Vierailija
4/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva on muutamasta asiasta asiallisesti puhunut ja siis ihan asiasta ja heidän lapsi onkin oikea sylkykuppi. Hänelle puhutaan tosi rumasti, puetaan viimeiseksi, ruokaa saa viimeisenä ym. En haluaisi samaa kohtaloa omalleni.



ap

Vierailija
5/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi yleinen sylkykuppi ja kukaan ei puutu? Voi jumalauta, missä on tämä pk? Minä kyllä puutun jos et sinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
6/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Onko tämä maitoasia nyt sellainen, että kannattaisi mainita? Millä oikeilla argumenteilla perustelen, ettei ole oikein istuttaa lasta tuntia aamupalapöydässä maidon takia?



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:eräs, joka on lapsena pakotettu juomaan maitoa, eikä nykyään pysty edes maitotölkkiä avaamaan

Vierailija
8/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaataa tosi vähän maitoa sinne mukiin/lasiin, eikä täyttää koko astiaa kerralla. Helpompi siten saada juomaan mukin tyhjäksi ja lisäähän voi pyytää, jos tekee mieli enemmän. Ei mene sitten maitoa hukkaankaan ja kukapa enää tunnin jälkeen juo jotain mukissa lämmennyttä maitoa, joka ajelehtii siellä mukin pohjalla... yäk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä, ettei olisi alun perinkään halunnut maitoa vaan joisi mieluummin vettä, on väärin. Mutta jos on yhtäkkiä kiskaissut jonkin raivokohtauksen, että minähän en tätä juo (vaikka yleensä juo ihan tyytyväisenä), joutaa minusta istua vaikka koko päivän.

Vierailija
10/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Onko tällaiselle istuttamiselle jotain kasvatuksellisia perusteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa ei ole pakko juoda jos ei maistu. Itse inhoan maidon makua, inhosin jo lapsena.

Vierailija
12/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanonut, että lapsi juo ruokajuomanaan vettä? En ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi juoda maitoa, jos se on vastenmielistä, varsinkin kun sen terveellisyydestäkään ei olla yksimielisiä. Kalkkitabletit kehiin ja maidonjuonti seis!



Yleensä olen sen kannalla, että kaikkea otetaan lautaselle ja kaikki syödään, mutta maitoa en ole koskaan pakottanut ketään juomaan (paitsi omaa poikaani, joka kieltäytyi Tuttelista kolmen kuun vanhana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei lasta voi vaatia kaikkea syömään/juomaan.

Vierailija
14/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole istuttaminen, vaan syömään/juomaan pakottaminen. aikuinen päättää mitä syödään/juodaan. lapsi päättää kuinka paljon. mutta tapauksessa vesi vs. maito en näe kyllä yhtäkään syytä olla lopettamatta maidon tarjoamista, jos se ei kerran maistu, ja antaa vettä! ihan älytöntä toimintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi oli reagoinut tuohon tunnin istumiseen?



oma lapsi on juuri aloittanut pk:ssa ja nyt tuntuu ihan kauhealta, jos häntä tällä hetkellä istutettaisiin ruokapöydässä maitomuki naaman edessä.



kun itse oli ala-asteella(olen vasta 23 eli aika vähän aikaa sitten) niin muistan että oksennus on tullut suuhun asti kun olen yksin istunut tyhjässä ruokalassa kylmennyt siskonmakkarakeitto naaman edessä.

Vierailija
16/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsen simputtamista. Aikuisen vallankäyttöä, jolle ei ole perusteita.



Lapsesi päiväkoti kuullostaa kamalalta. Normaalissa päiväkodissa ei kosteta lapsille.

Vierailija
17/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja heitti tämän kysymyksen minulle takaisin, kun kehtasin asiasta mainita. Ei kuunnellut, mitä halusin sanoa, pyysi palaamaan asiaan hiihtoloman jälkeen. Hoh hoijaa!



ap

Vierailija
18/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Nyt kyllä ilmoitat jollekin ylemmälle taholle asiasta.

Vierailija
19/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin tuollaisessa tapauksessa yhteyttä johtajaan.

Tämmöstä kun lukee, niin entistä enemmän olen sitä mieltä, että hoidetaan poika niin kauan kotona kun pystytään, vaikka nytkin on jo aika sumplimista aikataulujen kans, että saadaan sumplittua, että jompikumpi on hoitamassa poikaa, kun toinen töissä. Mutta on se sen arvoista, että lasta ei tuollain kohdella.

Vierailija
20/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan tuota tehtiin jatkuvasti, mutta nykytietämyksen mukaan KETÄÄN ei saa pakottaa syömään tai juomaan. Ei edes sitä 3-vuotiasta lasta. Päiväkodin henkilökunnalla ei ole oikeutta pakottaa ketään syömään lautastaan tyhjäksi tai juomaan mukiaan tyhjäksi. Jos lapsi on kylläinen vähemmälläkin määrällä, se täytyy vain hyväksyä. Jos tulee nälkä sitten ennen seuraavaa ruoka-aikaa, se on voi, voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi