Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne ihan ok istuttaa lasta aamupalapöydässä yli tunnin, kun lapsi ei suostunut juomaan maitoaan loppuun?

Vierailija
15.02.2008 |


Lapsi on kolme ja hieman uhmaikäinen. Onko tämä ihan normaalikäytäntö päiväkodeissa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan kamalalta. Jos joku lapsi joutuu päiväkodissa kärsimään sen takia, että hänen vanhempansa on ottanut jonkun epäkohdan esiin, niin ei ole ihan tervettä!



Minä kyllä veisin asiaa eteenpäin vaikka ylimpään asteeseen, jos pienet lapset joutuvat kokemaan pahempaa simputusta kuin armeijassa.

Vierailija
22/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kuten tuossa sanoin, lapsi on KUULEMMA kieltäytynyt maidon juonnista päiväkodissa pidemmän aikaa. Tämän sain kuulla samalla, kun minulle kerrottiin, että lapsi on istunut toista tuntia maitoa juoden. Minunko vika tämä nyt on, kun en ole ennakoinut kaikkea mahdollista? Olisiko kenties pitänyt sanoa, että meidän lasta ei sitten istuteta tunti tolkulla ruokapöydässä.



Mielestäni järjen käyttö on sallittua myös päiväkodissa!



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiani jos ruoka ei maistu. En pakota vaikka houkuttelenkin usein.

Kehoitan kaksi kertaa sitten saa poistua. Jos ei ole nyt nälkäinen niin sitten ruoka varmasti maistuu seuraavalla aterialla. Yleensä yritän tarjota muuta vaihtoehtoa jos tiedän että vatsa tyhjä ja jotain pitäis alas saada.

Vierailija
24/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nä hyväksyisi tollasta. Nostaisin kyllä asiasta haloon, ihan asiallisesti toki.

Vierailija
25/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tuskin sille nyt mitään traumoja tuollaisesta jää, mutta tuleepahan selväksi, kuka käskee.

Vierailija
26/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomatonta jos annetaan lapsen uhmalle periksi! Hänhän juuri kokeilee rajojaan. Entä ensi kerralla? Jos meillä lapsi ei syö ruokaansa häntä yritetään kannustaa syömään se mutta ei todellakaan tarjota mitään muutakaan jos ei maistu. Kohtahan se lapsi itse päättää mitä ja milloinkin syö. En yhtään ihmettele kun vanhemmat ei saa lapsiansa kuriin jos kaikessa annetaan periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei siis syö, sinä istutat häntä sen kylmän ruuan kanssa toista tuntia niinkö?

Vierailija
28/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut niin vaan että en todellakaan tarjoa jotain muuta vaihtoehtoa jos ei syö kuten täällä joku mainitsi tekevänsä. Saa olla sitten syömättä seuraavaan ateriaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennus kurkussa väkisin oli " nuoltava" lautanen tyhjäksi.

Vierailija
30/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ihan hävytöntä toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tässä lapsi kieltäytyi juomasta ja häntä istutettiin yli tunnin lasin ääressä.

Vierailija
32/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin sille nyt mitään traumoja tuollaisesta jää, mutta tuleepahan selväksi, kuka käskee.

kun nukkuma-aika tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei pidä antaa periksi. Ja jos luette noita aikasempia vastauksia niin huomaatte että kommentoin niissä annettuihin toimintamalleihin.

31

Vierailija
34/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


niin ei pidä antaa periksi. Ja jos luette noita aikasempia vastauksia niin huomaatte että kommentoin niissä annettuihin toimintamalleihin.

31

Jos aikuinen istuttaa lasta tunteja, se on vastuun sysäämistä - tässä tapauksessa 3 vuotiaalle - tilanteen ratkaisemiseksi. Aikuinen ratkaisu voi olla tehdä juomisesta kilpailu, leikki, tai sitten sanoa " ota yksi kulaus, sitten pääset leikkimään" . Sillä tavalla molemmat voivat olla tyytyväisiä.

Vierailija
36/37 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona, koulussa, pk:ssa, perhepäivähoidossa, mummolassa. Ei kerrassaan missään!



Itse olen pph ja lapsi saa valita ottaako maitoa vai vettä ruuan kanssa. Laitan puoli lasia aluksi ja sitten saa lisää jos maistuu. Joku lapsi on sellainen että ei joisi koko päivän aikana mitään, joku taas joisi lasitolkulla maitoa ruoka-aikana.



Olen " vaatinut" että lapsi juo jotakin ruuan kanssa, edes vähän. Mutta jos ei jaksa/halua juoda sitä puoltakaan mukia niin sitten ei ole pakko. Kyllähän lapsesta näkee pelleileekö ja testaako vai eikö oikeasti nyt vain maistu.

Säännöstelen myös lapsen maidonjuontia. Yksi lasillinen maitoa riittää ateriaa kohti, sen jälkeen otetaan vettä. Samat säännöt koskee sekä minua, omia lapsia että hoitolapsia. Maitoa ei tarvitse rillittää asiaksi asti. Yksi joisi pelkkää maitoa ja ruoka olisi sitten koskematta. Halvemmaksihan se minulle tulisi jos antaisin juoda lasitolkulla maitoa, mutta kun se ei ole terveellistä että vain maidolla eletään niin meillä on sovittu säännöt sitä varten.



Minä en ymmärrä että vielä 2000-luvulla hoitopaikoissa PAKOTETAAN syömään tai että lautanen on pakko syödä tyhjäksi tai muki juoda tyhjäksi. Päivähoidossa lapset ei yleensä saa edes itse annostella eli on hoitajan varassa miten paljon laitetaan. Jos on liikaa, niin se on liikaa ja sillä selvä. Turha tehdä numeroa asiasta.

Vierailija
37/37 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa en pysty juomaan, meni monta vuotta etten syönyt ollenkaan jukurtteja, juustoa tms. On varmaan luut tosi hyvässä kunnossa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän