Mies aikoo jättää minut ja lapsen
Olen ollut mieheni kanssa naimisissa kahdeksan vuotta. Meillä on yksi lapsi. En voi sanoa että viime aikoina olisi ollut mitenkään erityisen helppoa ja ihanaa, mutta ei kai se perhe-elämä sitä aina olekkaan. Eilen mies ilmoitti ettei hän jaksa enää tätä. Kysyin mitä tätä, johon mies totesi että meidän elämää. Haluaa kuulemma muuttaa asumaan yksin. Kysyin mihin lapsi laitetaan. Hän ehdotti että lapsi jäisi asumaan minun kanssani ja hän hoitaisi sitten elatusmaksut yms, lapsi voisi lisäksi vierailla hänen luonaan joka toinen viikonloppu, joskus useamminkin. Ei kuulemma jaksa nyt mitään lapsiperheen hömpötyksiä eikä hänestä ole mieheksi tai isäksi, joten tämä on kuulemma ainoa oikea ratkaisu. KETÄ KOHTAAN?! En tiedä mitä pitäisi tehdä tai sanoa sillä mies tuntuu tehneen päätöksensä.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:01"]
Pikku ohiksena. Onhan se vanha vitsi et mies joutuu naimisiin, joutuu isäksi jne. Ainahan mies porukoissa jauhetaan siitä miten hirveetä on elää naisten luomassa vankilassa. Se nillityshän alkaa jo ennen polttareita, seurusteluaikana.
[/quote]
Jotenkin kummallista tämä, kun yleensä se on mies, joka kosii.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:40"]
Pikku ohiksena. Onhan se vanha vitsi et mies joutuu naimisiin, joutuu isäksi jne. Ainahan mies porukoissa jauhetaan siitä miten hirveetä on elää naisten luomassa vankilassa. Se nillityshän alkaa jo ennen polttareita, seurusteluaikana.
[/quote]
[/quote]
Pavlov.
Se mies kosii koska se on ehdollistettu siihen. Miestä on manipuloitu jo syntymästä asti siihen mikä sen tehtävä on.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:43"]
Nyt voit alkaa R-kiskakauppiaaksi?
[/quote]Hörähdin. Olin kanssa alkuun varma, että tämä on tuo sama tyyppi. Mutta ei taida olla :) Vissiin vähän liikaa tullut aikaa täällä vietettyä itse kullakin.
On se kumma, miten perhe on pelkästään naisen projekti, josta mies, isä, voi vain hypätä pois heti kun ei ole enää kivaa. Voi perkele mikä kuspää!
Ne miehet, jotka nopeimmin väsyvät kamalaan lapsiperheen arkeen, ovat niitä jotka avioliiton aikana makoilevat soffassa tekemättä kotona mitään saati että viettäisivät aikaa lastensa kanssa.
Hirveesti vaan herroja väsyttää se lapsiarki vaikka vaimo hoitaa lähes kaiken.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
Pavlov.
Se mies kosii koska se on ehdollistettu siihen. Miestä on manipuloitu jo syntymästä asti siihen mikä sen tehtävä on.
[/quote]
En voi olla huvittumatta kun puhut miehestä kuin koirasta tai robotista, jolla ei ole mitään omaa aivotoimintaa tai mielipiteitä. Kaikki on opetettu, ehdollistettu ja ohjelmoitu valmiiksi. Omalle harkinnalle tai erilaisuudelle ei ole mahdollisuutta. Miehet on suunniteltu vain yhtä tehtävää varten ja kaikki ovat tismalleeen samanlaisia.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:43"]
No mulla on vähän samat fiilikset kuin sun miehelläsi, mutta mä olen se äiti :( En vaan jaksa tätä perhe-elämää. Olen ihan paska, ei olisi koskaan pitänyt tehdä lapsia.
[/quote]
Naisilla tämä on ikävämpi juttu. Naisten oletetaan tykkäävän lapsista ja saavan heti sen suojeluvietin ja rakkauden tunteen, kun oma lapsi syntyy. Kaikille sitä ei syystä tai toisesta koskaan muodostu.
Miehille sentään koko ikä toitetaan (kokeneiden miesten osalta ainakin), että älä mene naimisiin, älä tee lasta, koska se ei ole kivaa. Miehet tietää tämän. Harva mies tykkää aidosti lapsista ja perhe-elämästä. Miehille tämä ei tavallaan tule yllätykseni, silti he tyhmänä tekevät niin kuin monet muut miehet eli hankkivat sen perheen. Jotkut sitten jossain vaiheessa kyllästyvät lopullisesti ja hylkäävät perheensä.
[/quote]
Voitaisiinko kuitenkin korjata tuo harva mies tykkää..., vaikka kaikki miehet eivät tykkää...
[/quote]
Ihan samaa mieltä. Olen 34-vuotias mies, kaksi lasta on jo ja kolmas tulossa. En tiedä mitään parempaa kuin isyys ja lasten kanssa touhuaminen. Töissä toki pitää käydä, mutta se on vain keino ansaita rahaa. Mikään uraohjustelu ja 12 tunnin työpäivät ei voisi vähempää kiinnostaa, se kun ei useimpien mieltä sitten kuolinvuoteella juuri lämmitä. Ap:n miehen kaltaisista paskahousuista ihan sukupuoleen katsomatta löytyy kyllä hyvin vahva mielipide...
Erään kaverin mies lähti samalla syyllä eli ei jaksa lapsiarkea. Nyt on jo pidemmän aikaa asunut yhdessä neljän lapsen yksinhuoltajan kanssa?
meitän suvuss ois kutsuttu tunnettu jääkiekkoilija hakkaamaan moise paskan ja niin että ois lopu ikää vammane!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 19:43"]
vetöusub sua kyl turpaan tollasesta suun soitosta. Niin että sattuu ja kipeesti. varoisit vähän ketä haukut.
Terppa: Rane
No mulla on vähän samat fiilikset kuin sun miehelläsi, mutta mä olen se äiti :( En vaan jaksa tätä perhe-elämää. Olen ihan paska, ei olisi koskaan pitänyt tehdä lapsia.
[/quote]
Naisilla tämä on ikävämpi juttu. Naisten oletetaan tykkäävän lapsista ja saavan heti sen suojeluvietin ja rakkauden tunteen, kun oma lapsi syntyy. Kaikille sitä ei syystä tai toisesta koskaan muodostu.
Miehille sentään koko ikä toitetaan (kokeneiden miesten osalta ainakin), että älä mene naimisiin, älä tee lasta, koska se ei ole kivaa. Miehet tietää tämän. Harva mies tykkää aidosti lapsista ja perhe-elämästä. Miehille tämä ei tavallaan tule yllätykseni, silti he tyhmänä tekevät niin kuin monet muut miehet eli hankkivat sen perheen. Jotkut sitten jossain vaiheessa kyllästyvät lopullisesti ja hylkäävät perheensä.
[/quote]
Voitaisiinko kuitenkin korjata tuo harva mies tykkää..., vaikka kaikki miehet eivät tykkää...
[/quote]
Ihan samaa mieltä. Olen 34-vuotias mies, kaksi lasta on jo ja kolmas tulossa. En tiedä mitään parempaa kuin isyys ja lasten kanssa touhuaminen. Töissä toki pitää käydä, mutta se on vain keino ansaita rahaa. Mikään uraohjustelu ja 12 tunnin työpäivät ei voisi vähempää kiinnostaa, se kun ei useimpien mieltä sitten kuolinvuoteella juuri lämmitä. Ap:n miehen kaltaisista paskahousuista ihan sukupuoleen katsomatta löytyy kyllä hyvin vahva mielipide...
[/quote]
Aika järkkyä lukea näitä joitain kommentteja. Todella kylmäkiskoista suhtautumista puolin ja toisin. Ei aloittajakaan varmaan sen takia kirjoittanut, että hänen lapsensa isästä, tai hänestä itsestään tehdään syypää kaikkeen, tai täysi hirviö ym.
Empatia ja neutraali järkevä suhtautuminen asioihin on kadonnut. Ei tosin kaikilta. Tuntuu, että monia kommennteja hallitsee viha ja säälimättömyys.
Ei näissä ero asioissa ole oikeita vastauksia.
J-P
Taitaa teidän suvussanne olla enemmänkin peruskoulun keskeyttäneitä "jääkiekkoilijoita" ja muita lähes luku- ja kirjoitustaidottomia?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:26"]
Taitaa teidän suvussanne olla enemmänkin peruskoulun keskeyttäneitä "jääkiekkoilijoita" ja muita lähes luku- ja kirjoitustaidottomia?
[/quote]
Tämä siis numerolle 37.
No voi nyyh ja kyynel sentään. Suuri osa liitoista päättyy eroon ennemmin tai myöhemmin. Nyt oli teidän liiton aika ja aloitteen tekijänä tällä kertaa mies. Tietysti olisi voinut jättää turhat perustelut pois ja sanoa, että tämä on nyt tässä. Pelimiehellä olisi jo uusi kämppä katsottuna, edes väliaikainen vuokra-asunto, kunnes nykyinen on myyty pois.
Jos mies maksaa elarit ja on halukas kuitenkin pitämään lapset luonaan säännöllisesti, en ymmärrä mitä valitat. Et voi omistaa toista ihmistä koskaan. Miehesi on vapaa lähtemään. Jos et halua olla se lähivanhempi, niin sitten pitää tietysti keskustella siitä kimpassa ammattilaisten kanssa. Tuskin kumpikaan teistä on valmis lapsia kuitenkaan huostaan antamaan?
Ihan perus arkinen kuvio, josta nyt taas rakennellaan jotain elämää suurempaa. Ihmiset eroavat, saistuvat vakavasti ja kuolevat kaiken aikaa. Pallo rullaa edelleen ja ulkona kävellessä huomaat, ettei mikään ole muuttunut maailmassa henkilökohtaisesta harmituksestasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa kamasi ja lähde. Jätä lapsi miehelle. Sen voit tehdä, jos et halua lähivanhemmaksi.
Eihän normaali äiti jätä lapsiaan. Joka toinen vkl isällä kuulostaa hyvältä.
"Hänestä ei ole mieheksi..."
Hänestä on ilmeisesti helpompaa olla mikkihiiri.