naimisiin vai jatkaa avoliitossa?
laittakaas kummankin +. menossa naimisiin, harkitsen
Kommentit (5)
eli se ei vaikuta päätökseen. eikä lapsia ole
Itse menin viime joulukuussa naimisiin, koska halusin. Raha-asiat eivät vaikuttaneet eivätkä muutkaan asiat. Menimme naimisiin koska halusimme ja meille se oli luonnollinen tapa edetä suhteessamme.
En kuitenkaan tuomitse niitä jotka eivät mene. Toisille se asia vain merkkaa jotain, toisille ei. Kihlautumista en kuitenkaan tajua ilman avioliitto-aikeita.
... itse olen kokeillut myös aviota ja nyt avossa olen paljon onnellisempi... voipi tietty johtua kumppanistakin. Oma valintanne ap, kumpi, kunhan vain olette yhtä mieltä asiasta ja molemmilla on hyvä olla suhteessanne.
- olet automaattisesti miehesi lähin omainen (avoliitossa lain edessä ulkopuolinen)
- perit miehesi, mikäli sattuu ikävästi (avoliitossa voidaan tehdä toki testamentti, mutta perintöverot ovat suuremmat)
- aviopuolisona sinulla on oikeus leskeneläkkeeseen ja muihin puolisoille varattuihin etuuksiin
seksiä ennen avioliittoa. ei mitenkään uskonto kuitenkaan pakota näin kun nyt varmaan moni ajattelee että mikäs lestadiolainen tuokin on :)