Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkalainen summa vara- tai saastotililla pahanpaivan varalle teilla sita yleensakin harrastavilla on? Satasia, tonneja vai kymppitonneja?

Vierailija
13.02.2008 |

.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä ole mitään -köyhän- kateellista puhetta.

Mieti nyt itsekin... täällä palstailee alle kaksikymppisiä, kouluttamattomia työttömiä ja yli nelikymppisiä uraäitejä. Kyllä siitä jakaumaa löytyy.

Vierailija
62/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä rahaa ei voi käyttää tai sijoittaa? Säästättekö vain säästämisen takia kun niin " pitää" tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mä säästän tulevaisuuden ja ns. pahan päivän varalle. Ja siksi että en halua tuhlata kaikkea, elää kädestä suuhun. Ei mulla todellakaan kaikki rahat säästötilillä ole, osa on osakerahastoissa ja osa määräaikaisilla tileillä, lisäksi vähän osakkeita. Ja kun on rahaa säästössä/sijoitettuna, se alkaa tuotta korkoa. Ja koron korkoa joskus myöhemmin.

Haluan että kun olen iäkäs, mulla on massia omasta takaa, etten joudu Kelan kyykytettäväksi. Ja haluan avustaa lapsiani ja lastenlapsia... onhan noita syitä.

Vierailija
64/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi sitä rahaa ei voi käyttää tai sijoittaa? Säästättekö vain säästämisen takia kun niin " pitää" tehdä?

Sijoitukset ovat tietenkin viisain tapa hillota isoja rahasummia, mutta pienempiä ei - jo senkään takia, että jos ne ovat ns. pahan päivän varalla, ne pitää voida realisoida heti tarpeen iskiessä. Meillä osa säästöistä on korkeakorkoisella, mutta koska aiomme siis niitä parin vuoden sisällä käyttää (eikä kyse kuitenkaan ole pariakymmentä tonnia isommasta summasta), emme ole niitä sen enempää sijoittaneet.

Vierailija
65/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen sisäinen pakko siihen, että perheelle riittää pahan päivän varalle.

t. 34v

Vierailija
66/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on meillä suunnilleen yhden hengen vuositulo, pidetään tuota vararahastona jos työ/apuraha loppuu.

Vierailija
67/70 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sellainen sisäinen pakko siihen, että perheelle riittää pahan päivän varalle.

t. 34v

Vierailija
68/70 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkaa 180000, asuntolainaa reilusti alle puolet. kauhistukaa

Vierailija
69/70 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 5 henkinen perhe, mies töissä ja itse kotona " kotirouvana" :)

Tuosta tilistä emme maksa kuin todella isot ostot kuten tuo auto tai vaikka kesämökki, lomailut ja muut katetaan miehen palkalla :)

Ylimääräiset sivuun tuolle tilille :)

Vierailija
70/70 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosin muutama hektaari metsää, jonka sitten myyn ennen kuin p... kadun kulmassa.

Onkohan 15? naimisissa minun ex-miehen kanssa, jonka mielestä joka killinki oli tuhlattava, oli ihan paniikissa jos säästötilillä oli 5000¿ ylimääräistä.

Viisi vuotta sitten erossa omaisuuden jaosta tulleet varat sijoitin uuden ammatin opiskeluun, välillä kaduttaa, mutta ainakin teen nyt työtä jota rakastan, vaikka palkka entiseen verrattuna laski 500-1000¿.