G: Mikä on veemäisin vaiva/sairaus?
Niin, mitä tautia et toivoisi vihamiehellesikään? Jätetään nyt pois laskuista kaikki oikeasti vakavat (syöpä jne) ja keskitytää harmittomimpiin, mutta silti inhottaviin.
Mulla on ykkösenä virtsatietulehdus!!
Kommentit (48)
eli rannekanavaoireyhtymä.
Käsi puuduksissa koko ajan+särkee :(
Mutta taidan kuitenkin antaa sen sijan sappikipukohtaukselle. Sappirakon poistosta on jo reilu pari vuotta, mutta vielä muistan kauhun sekaisin tuntein, kuinka hoipuin taksista ensiapuun hakemaan piikkiä kun kohtaus oli kestänyt tunteja eikä mikään kotikonsti tehonnut.
Sitä pahempaa kipua ei taida olla olemassakaan.
Vittumainen ja vaikeasti hoidettava. Tosi nöyryyttävää kun esim. joutuu jossain olemaan niin että varpaat näkyy kun kolmessa kynnessä on sieni:-(
Sain aikoinaan poikaystävältä " lahjaksi" , en ois uskonu et noin helposti tarttuu ja leviää....
Crohnin tauti, haavainen paksusuolentulehdus, ärtyvä paksusuoli. Elämän laatu kärsii niin paljon, että missään ei ole mitään iloa. Niitä ei toivo todellakaan vihamiehelleenkään.
Ei hirveän kivulias, ennemmin vaan kutiseva,mutta rajoitti sosiaalista elämää aika tavalla.
Koko kasvot ja selkä täynnä märkiviä rakkuloita. Iho alkoi olla sellanen märkivä levy. Täynnä siis pelkästään niitä rakkuloita. Niistä eritty sellasta kellertävää nestettä.
Ei ollu kiva mennä ihmisten ilmoille.
isällä on jalkateristä ja pohkeista lihakset ja tunto hävinneet lähes kokonaan, samoin käsistä. Jalkaterissä tuntuu jatkuva pistely ja puutuneisuuden tunne. Hävinneitä lihaksia ei saa takaisin ja tauti on etenevä. On hyvin mahdollista että tuo on minunkin tulevaisuuttani koska tauti on perinnöllinen ja monia varhaisoireita minulla on ollut.
T. kutsua perinnöllisyysklinikalle odottava
Vähä mahaa korventaa ja paska lentää. Onhan sitä paljon ikävämpiäkin tauteja, ja esim virtsis kirvelyineen paljon v:mäisempi!
eli jos joku vaan parantaisi synnytyksessä saamani peräsuolen sulkijalihaksen vaurion. Pierua ei pysty pidättämään ja paskat tulee housuihin. Elämänlaatu ei oikein ole kohdallaan tällaisen vaivan kanssa. Töissäkin pitäisi pystyä olemaan ja sosiaalista elämää viettämään. Heikoilla on nämä osa-alueet minun elämässäni. Lisäksi ongelmana vielä kaikenlisäksi ärtynyt paksusuoli eli ei ole helppoa minun elämäni.
Tätä en todellakaan toivo kenellekään!!
Jos kätilö olisi asian huomannut minua ommellessaan ja asiaan perhetynyt lääkäri olisi lihaksen korjannut, niin elämäni olisi todennäköisesti normaalia, ikinä enää se ei tule sitä olemaan.
Ykkösenä on rotavirus. Olen kerran elämässäni oksentanut aikuisiällä ja että mä vihaan oksennusta! Sen siivoamista ja sitä ääntä, kun joku oksentaa. ONNEKSI meidän lapset eivät vielä ole kertaakaan saaneet oksutautia. Mulla oli rotan takia vatsa kaksi viikkoa sekaisin. Sain rampata ties kuinka monta kertaa vessassa ja kerran mä jopa pyörryin ja kakin housuun :( Vatsa oli helkkarin kipeä ja ruoka ei maistunut jne.
Muita " kivoja" tauteja:
PAHA atooppinen ihottuma, se kutina tekee hulluksi kenet tahansa :(
Paha migreenikohtaus.
Paha keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume, kun kylkiin/kylkeen pistää koko ajan kuin puukolla iskettäisi.
Ei tunnu genitaali herpekset missään ton rinnalla. Kamala hoitovirhe.
Noroviruksen aiheuttama vatsatauti on kans omaa luokkaansa.
Olen sitä sukupolvea, että olen sairastanut sekä tuhkarokon että sikotaudin, voin vakuuttaa, ettei ole mitenkään miellyttäviä tauteja...
mahataudinkin yhtä aikaa kunhan mun ei tarviisi kärsiä tästä polven kierukkavammasta.. =(
Vasen jalka on on oireillut tammikuusta asti, vasta huhtikuussa on ortopedille aika ja ties koska ne tähystää. Kävelemään ei kohta pysty kun oikeakin jalka prakaa, aamut pelottavat kun tietää että pitää nousta ylös ja jalka ei taivu kävelyyn ja kohta varmaan menee yöunetkin sitten..
Sairastin pari vuotta sitten ja se oli jotakin kammottavaa. Melkein jouduin sairaalaan kun menin niin huonoon kuntoon.
ja toivottaisin ne jopa vihamiehelleni ;)
Mutta kenellekään en toivoisi kroonista sairautta, kuten omaa nivelreumaani.
Voi johtaa suuriin toimintakyvyn vaikeuksiin ja jatkuviin hermokipuihin. Saa nähdä mitä aikanaan selviää mun osalta, riippuu vähän mitä muotoa isän hmsn on.
51
perkeleesti ja samalla päällä kauhea flunssa (lihakset aivan tajuttoman kipeät ja voimaton olo) Minulla on ollut myös pitkäaikainen ihottuma käsissä. Tarkemmin sanottuna sormissani oli useita haavoja, jotka erittivät nestettä ja kutisivat ja myös tekivät kipeää. Käteni näyttivät pelottavilta. Tämä vaiva masensi kyllä pitemmän päälle. Aika inhottava vaiva oli myös kun ihottuma tuli myös kasvoihini. Kasvot aivan täynnä näppyjä, tuntui ja näytti pahalta. Näitä en oikeasti toivoisi kenellekään.