Kenen julkkiksen kanssa olet ollut samalla luokalla/samassa koulussa?
Oliko hän jo silloin suosittu kavereiden keskuudessa?
Kommentit (2428)
Aika monen, en jaksa enkä viitsi luetella.
Vierailija kirjoitti:
Daruden. Oli aika hiljainen.
Mä oon asunut sen lapsuudenkodin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitra Kaislaranta, Tiia Erämeri. Molemmat kuuluivat samaan jengiin johon ei muilla ollut asiaa. Katsoivat nyrpeästi meitä muita jotka emme heidän kaveripiiriinsä kuuluneet. Olin siis lukiossa rinnakkaisluokalla. Niin ja Suvi Teräsniska oli pari vuotta ylemmällä luokalla. Käveli minuun pahki koulun kahviossa eikä pahoitellut sanaakaan. Sama homma kuin Mitran ja Tiian kanssa.
Puhut parturia. Mitra on syntynyt 1992. Kun hän oli lukiossa, oltiin jo vuosia aiemmin siirrytty luokattomiin lukioihin.
Omat lapset syntyi 90-luvun alkuvuosina. Kyllä heillä oli lukiossa omat luokat, joten kyseessä lienee ollut eri tavat eri paikkakunnilla.
Jotkut puhuvat niistä ryhmistä luokkina.
Luokaton lukio tuli joskus tällä vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
BB-Kaki oli mun luokalla ylä-astella.
Suosittu tyyppi jo silloin oli Kaki.
Kaki kävi usein silloisella työpaikallani asiakkaana bb:n jälkeen, ja oli tosi mukava ja hauska.
Jenni Ahola, Minna Pajulahti sekä Ari Vallin
Nhl jääkiekkoilija jari kurri.kerran kun jari luokassa metelöi niin opettaja sanoi :sinä jari et tule koskaan pärjäämään elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitra Kaislaranta, Tiia Erämeri. Molemmat kuuluivat samaan jengiin johon ei muilla ollut asiaa. Katsoivat nyrpeästi meitä muita jotka emme heidän kaveripiiriinsä kuuluneet. Olin siis lukiossa rinnakkaisluokalla. Niin ja Suvi Teräsniska oli pari vuotta ylemmällä luokalla. Käveli minuun pahki koulun kahviossa eikä pahoitellut sanaakaan. Sama homma kuin Mitran ja Tiian kanssa.
Puhut parturia. Mitra on syntynyt 1992. Kun hän oli lukiossa, oltiin jo vuosia aiemmin siirrytty luokattomiin lukioihin.
Omat lapset syntyi 90-luvun alkuvuosina. Kyllä heillä oli lukiossa omat luokat, joten kyseessä lienee ollut eri tavat eri paikkakunnilla.
Ei vaan vuonna 1996. Mulla alkoi silloin lukio. Ja aika samanlainen on lukio nykyään kaikilta osin kuin silloin. Aiemmin oli yksi pakollinen filosofian kurssi, nyt kaksi. Matikassa nykyään yhteinen kurssi pitkässä ja lyhyessä matikassa myös. Taideaineiden diplomit uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BB-Kaki oli mun luokalla ylä-astella.
Suosittu tyyppi jo silloin oli Kaki.Kaki kävi usein silloisella työpaikallani asiakkaana bb:n jälkeen, ja oli tosi mukava ja hauska.
Missä koulussa on niin tyhmää sakkia, että kirjoittaa ylä-aste? 😅
Steinerkoulussa oli melko paljon julkkistaiteilijoiden lapsia samalla ja rinnakkaisluokilla, joista sitten osasta tuli nykyisiä julkkiksia. En viitsi name droppailla, koska pidä siitä vielä vähemmän kuin anglismeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vuonna 1996. Mulla alkoi silloin lukio. Ja aika samanlainen on lukio nykyään kaikilta osin kuin silloin. Aiemmin oli yksi pakollinen filosofian kurssi, nyt kaksi. Matikassa nykyään yhteinen kurssi pitkässä ja lyhyessä matikassa myös. Taideaineiden diplomit uusi juttu.
Luokaton lukio tuli koko Suomeen vuonna 1994. Joissain kouluissa se oli kokeiluna jo 1987 alkaen. Tulin takaisin Suomeen vaihtarivuoden jälkeen 1994, mutta ei se ainakaan meille jo aiemmin lukion aloittaneille mikään luokaton silloin vielä ollut, ihan normaalisti jatkettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuli 90-luvulla. Menin lukioon 1999. Sitä ennen sen oli käynyt neljä vuotta vanhempi siskoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokaton lukio tuli koko Suomeen vuonna 1994. Joissain kouluissa se oli kokeiluna jo 1987 alkaen. Tulin takaisin Suomeen vaihtarivuoden jälkeen 1994, mutta ei se ainakaan meille jo aiemmin lukion aloittaneille mikään luokaton silloin vielä ollut, ihan normaalisti jatkettiin.
Onpa jännä juttu! Olen aina ollut siinä uskossa, että meidän ikäluokka oli ensimmäinen luokattomasa lukiossa (aloitin lukion 1996).
Itse asiassa mieheni, joka on aloittanut lukion 1993 oli ainakin käynyt sen kokonaan vanhan systeemin mukaisena.
Myös mahdollisuus ylioppilaskirjoitusten osittaisesta siirtämisestä neljännnelle vuodelle tuli uutena tietona kevättalvella 1999 ennen lukuloman alkua. Rehtori piti siitä tiedotustilaisuuden ja paheksui syvästi ajatusta, että joku lykkäisi opintoja neljännelle vuodelle.
FREDDIE MERGURY. QUEEN YHTYEESTÄ. SÄVELLETTIN YHDESSÄ BOHEMIAN RAPSODY. JA NYT OON MILJONÄÄRI. AJATTELIN OSTAA GOOGLEN. SEN JÄLKEEN OSTAN WINDOWS YHTIÖN. KIVAAAAAAAA OLLA NÄIN RIKAS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin samalle yläasteelle mistä Ninja lähti mallinhommiin ulkomaille ja käsityönopettaja muisti useaan kertaan mainita kuinka se Ninja oli HÄNEN oppilaansa ja oli NIIN fiksu tyttö :D
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutten malta olla kertomatta. Erään aikakauslehden toimittaja meni tekemään Ninjasta juttua, kun tämä oli vielä alaikäinen. Syömässä käytiin lehden piikkiin ja Ninja edes lupaa kysymättä tilasi kalleinta samppanjaa. Samaten Ninja palautti ruuan pari kertaa keittiiön ja sanoi, että suomalaiset eivät osaa vaatia laatua. Pikkaisen oli tainnut nousta pissi päähän.
Ninja pyöri joskus Pasilassa ja yks frendi soitti mulle, et hakisin sen sieltä, ku tää oli jossain lähibaarissa silkkiverhon kanssa heilutellen pistäny menemään ja samalla nuoleskeli sen muijan kaa tai jotain tämmöstä. Eerikäinen taas ite pyörinyt siellä mun silmin nähden, mut syistä, joita en kerro. Okei, ihan järkeviä syitä, jotka pitää pitää pois julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Santeri Kinnunen oli samassa eskarissa.
Mimmonen oli? Joskus kysy asiallisesti saako istua pöytään, ku paikka oli melkosen täynnä. Oli hyvin veljellinen ja jotenki velmu. Ottaisin milloin tahansa illan hänen kanssaan, mut en tiedä oliko se et on julkkis semmonen, et vähän jäi hämmentävä olo, et ootko oikeesti noin hyvä jäbä!
Vierailija kirjoitti:
En kenenkään. Saarijärvellä ei ole paljoa julkkiksia.
Saarijärveltä ovat lähtöisin ainakin näyttelijä Tarmo Manni, yrittäjä Kirsti Paakkanen, Tapperin taiteilijaveljekset sekä vuorineuvos Ilpo Kokkila - tämä Petteri Orpon tukija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kenenkään. Saarijärvellä ei ole paljoa julkkiksia.
Saarijärveltä ovat lähtöisin ainakin näyttelijä Tarmo Manni, yrittäjä Kirsti Paakkanen, Tapperin taiteilijaveljekset sekä vuorineuvos Ilpo Kokkila - tämä Petteri Orpon tukija.
Lääkäri Kiminkinen on sieltä. Kun kävin siellä, hän käveli kylällä.
Jännä muuten, et mulla kahdessa eri koulussa oli yhteensä kolme aivan superlahjakasta urheilijaa omissa lajeissaan. Siis Suomen ja vähän Euroopankin mittakaavassa. Oli ihan sairaita liikkatunneilla. Mitä heistä tuli? Sijoitusalalla työskentelevä ekonomi, matikanope ja viininmaahantuonnissa hääräilevä jäbä.